Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 19:33   

a ja na Lotosie i nie zamienię na inny. To to samo co inne oleje, ale w polskim opakowaniu. Zresztą co aj się będę powtarzał ;)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-05-18, 20:52   

ja śmigam na 10W40 Mobilu i jest gites. Tak był zalany teraz ostatnio wymieniałem i też został taki sam wlany. Jak nie piłuję zbytnio to nic nie wsysa. Na początku to na 1tyś. dolewałem 0,7 l. A teraz nic już nie dolewam ;) i trzyma poziom.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2009-05-18, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-05-18, 21:08   

Dzięki Panowie :) a mi jaki polecacie 5W czy 10W40 przy tym przebiegu??
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-05-18, 21:24   

Ja nie wiem jak Wy to robicie ? Ja mam chyba najmniejszy przebieg w aucie (100% autentyk) niecałe 180,000 km rok auta 97 i Ja śmigam na mineralnym !! (nic a nic nie bierze oleju :D )
A u Was starsze roczniki ,większy przebieg i pół syntetyk albo nawet syntetyk :wow:
_________________

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-05-18, 21:33   

adam-358 napisał/a:
A u Was starsze roczniki ,większy przebieg i pół syntetyk albo nawet syntetyk :wow:
trafne spostrzenie.. jak patrze na posty to tak sobie myśle że tylko chyba ja taką taniochę leje do swojego... LOTOS GAS 15W40 od lat...

spyro napisał/a:
ja na Lotosie i nie zamienię na inny. To to samo co inne oleje, ale w polskim opakowaniu.
- i ja z tego założenia wychodze...a cena cenie nierówna ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-05-18, 21:59   

Ja mam też auto w gazie ale używam jak poprzedni własciciel castrol 15W40
_________________

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-18, 22:08   

tak sobie zachwalacie swoje oleje,a chciałbym zobaczyć który pierwszy by się zagotował jak by tak pocisnął pare razy pożądnie :D ,Jak jeżdziłem przed modami na castrolu to było wszystko :OK: ,ale już po to zaczynało się robić ciepło.Po ciśnięciu potrafił zlapać 105/110 stopni,od kiedy leję motula nie mam tego problemu, 95 stopni to jak do tej pory max.Dobry olej musi sobię radzić z odprowadzaniem ciepła z silnika. :diabełek:
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-19, 09:28   

adam-358 napisał/a:
A u Was starsze roczniki ,większy przebieg i pół syntetyk albo nawet syntetyk :wow:

Mój gdy miał 184 tys przebiegu to z Niemiec przyjechał i z karteczek przy różnych wlewach wynikało że jeszcze jechał na pełnym syntetyku.

adam-358 napisał/a:
większy przebieg i pół syntetyk albo nawet syntetyk :wow:

Przecież to w niczym nie przeszkadza ;)

zlotykamil napisał/a:
taniochę leje

Czy ja wiem...gdybyś sobie podliczył koszt jazdy na półsyntetyku i na mineralu to wyjdzie mała różnica...na półsyntetyku więcej kilometrów można naśmigać...czyli żadziej wymieniasz olej do tego dochodzi filtr oleju i mamy bardzo podobne koszty.

slaw71 napisał/a:
ale już po to zaczynało się robić ciepło.Po ciśnięciu potrafił zlapać 105/110 stopni,

O kurcze...w szoku jestem, nie wiedziałem że silnik aż tak odczuwa takie mody.
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-05-19, 10:57   

No właśnie Ja jadac w trasie (latem) 100/120km/h temp oleju na kompie mam 90/92*C zaś jadąc agresywnie (jak sie spieszę) tak ok 140km/h redukując i wyprzedzając , lub jadąc 180km/h to wtedy temp. oleju pokazuje102/104 a nawet (chyba) kiedyś widziałem 106*C !
Nawet na swiezo wymienionym oleju czy to znaczy że mam kiepski olej ??
Jeśli tak to powiedzcie jaki powinienem kupić olej ale mineralny ( nie zamiezam zmieniac na inne) Pamiętajcie że mam gaz (ponoć wyższa tem spalania)


Tak sobie myśle może jadąc na benzynie temp była by w normie :hmmm:
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-19, 11:26   

adam-358 napisał/a:
Pamiętajcie że mam gaz (ponoć wyższa tem spalania)

Tutaj przytoczę Ci cytat-ile w tym prawdy-tego nie wiem:

wyższa temperatura spalania lpg, występująca przy niewłaściwym wyregulowaniu składu mieszanki
paliwo/powietrze (zbyt uboga w paliwo). sposobem uniknięcia po raz kolejny tej usterki jest
przeprowadzenie regulacji instalacji gazowej bez zaznaczania "żeby mało palił".


adam-358 napisał/a:
ale mineralny ( nie zamiezam zmieniac na inne)

I nie powinieneś tego robić gdyż rozszczelnisz silnik...masz mineralny i musisz się tego trzymać.

adam-358 napisał/a:
lub jadąc 180km/h to wtedy temp. oleju pokazuje102/104 a nawet (chyba) kiedyś widziałem 106*C !

Obroty rosną a co za tym idzie wytwarza się więcej ciepła ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-05-19, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-05-19, 12:15   

Tygrysisko napisał/a:
gdybyś sobie podliczył koszt jazdy na półsyntetyku i na mineralu to wyjdzie mała różnica...na półsyntetyku więcej kilometrów można naśmigać...czyli żadziej wymieniasz olej do tego dochodzi filtr oleju i mamy bardzo podobne koszty.

w sumie jeżeli by wszystko ksiązkowo robić - to może było by i porównywalnie - ja wychodze z założenia że olej powinien być przedewszystkim świeży!!! i porządny filtr ;)

adam-358 napisał/a:
jaki powinienem kupić olej ale mineralny
ja tam bym nie zmieniał na twoim miejscu - ja lałem zwykłego LOTOSA i LOTOS GAZ i raczej różnicy żadnej nie odczułem... ale leje ten "GAZ" tak profilaktycznie ;)

jak
Tygrysisko napisał/a:
z karteczek przy różnych wlewach wynikało że jeszcze jechał na pełnym syntetyku

a moj był na pół-syntetyku - ale pocił się na klawiaturze i troche siorbał oleju - mechanik doradził zalac minerala i tak zrobiłem po 1 wymianie dolałem jeszcze jakieś 0.5 ale pozniej nie dolewałem juz ani kropli przez 3 lata - aż do ubiegłego miesiąca gdzie w ciągu 2 dni zrobiłem 3 razy trase biała podl-lublin-biała - kilka razy V-MAX i 2 setki połknoł :P
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-19, 12:28   

adam-358 napisał/a:
A u Was starsze roczniki ,większy przebieg i pół syntetyk
ja robiłęm generalny remont silnika jakiś czas temu i od tej pory leje półsyntetyk. Ale wczesniej mineral również.

Tygrysisko napisał/a:
na półsyntetyku więcej kilometrów można naśmigać...czyli żadziej wymieniasz olej
ja tam i tak wymieniam co 10 tys km. Minerala co tyle wymieniałem i półsytentyk tez co tyle wymieniam.

Tygrysisko napisał/a:
Tutaj przytoczę Ci cytat-ile w tym prawdy-tego nie wiem:

wyższa temperatura spalania lpg, występująca przy niewłaściwym wyregulowaniu składu mieszanki
paliwo/powietrze (zbyt uboga w paliwo). sposobem uniknięcia po raz kolejny tej usterki jest
przeprowadzenie regulacji instalacji gazowej bez zaznaczania "żeby mało palił".
sama prawda.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-19, 12:33   

zlotykamil napisał/a:
ale pocił się na klawiaturze

A na mineralnym już się nie poci ??

zlotykamil napisał/a:
kilka razy V-MAX

He he he ...a jednak :D

spyro napisał/a:
ja tam i tak wymieniam co 10 tys km

Ja też nie czekam do tych 15 tysi co jest zalecane tylko przy ok 12 tys wymieniam-ale w tedy ia tak olej nie jest czarny tylko taki brązowy bardziej ;)

spyro napisał/a:
Ale wczesniej mineral również.

Ale jeśli pamiętam to pod koniec jakąś gęstwinę lałeś :mysli: nie wiem czy to na bank o Ciebie chodzi, ale olej jakiś gęsty był...coś typu 20W50 czy jakoś tak :mysli: coś kojarzę ale nie wiem czy dobrze :mysli:
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-05-19, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-05-19, 21:30   

Tygrysisko napisał/a:
A na mineralnym już się nie poci ??

pocił sie na uszczelce przy klawiaturze i na korku wlewu - teraz nadal sie poci ale tylko na uszczelce i w dużo mniejszym stopniu ;) czyli mineralny jednak uszczelnia co nie co ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-20, 10:45   

zlotykamil napisał/a:
na korku wlewu

Z tym korkiem to zależy jak się zakręci....czasami się poci a czasami nie. Kiedyś ładnie wyczyściłem korek z oparów oleju, pokrywę tez i nic się nie pocił....ale zawsze tylko go zakręcam i czasami lubi się troszeczkę spocić.

zlotykamil napisał/a:
czyli mineralny jednak uszczelnia co nie co ;)

Dokładnie....po to właśnie przechodzi się z "rzadszych" olejów na "gęstsze"...oczywiście duże znaczenie mają także inne parametry oleju, ale ogólnie mniej-więcej o to tu chodzi.
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2009-06-01, 13:41   

co do MAGNATECA to na zachodzie zostal on juz wycofany i zamieniony na jakis inny ze wzgledu na swoja magnetyczna technologie ktora powodowala, oczywiscie przy okazji nieszczesliwego zbiegu okolicznosci sklejanie opilkow metalu i zatykanie nimi kanalow lib rysowanie panewek...
A własnie miałe zmieniać na castrola ale w takim razie to co mi doradzicie? Myślę o
http://moto.allegro.pl/it...wys_gratis.html
lub
http://moto.allegro.pl/it...0_4l_f_vat.html
obecnie jeżdzę na lotosie półsyntetyku i powiem że jestem zadowolony jeśli o chodzi o jazdę na codzień ale jak wyryszam w trase (1800km) to juz lipa
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-06-01, 14:35   

Ja jeżdżę na Mobil1 10W/40. Kupuję na Allegro do Ventylka i Passata B5 (5W/50) u usera "singielman".
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-06-03, 20:31   

Zdecydowalem sie dalej lac syntetyk i powiedzcie mi jaka jest roznica miedzy Mobil 1 5W40 a 5W50??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-03, 20:54   

piotrekb90 napisał/a:
jaka jest roznica miedzy Mobil 1 5W40 a 5W50??

Liczba przed literką W oznacza sprawność, płyniecie w okreslonej temperaturze(zimowej) tj.
0W= -35C
5W= -25C
10W= -20C
15W= -15C
20W= -10C
25W= -5C

Natomiast liczba za ukośnikiem .../ określa lepkość w wysokich temperaturach (100C) i przedstawia sie tak:
.../20 = 5,6
.../30 = 9,3
.../20 = 5,6
.../30 = 9,3
.../40 = 12,5
.../50 = 16,3
.../60 = 21.9

Źródło: http://forum.vw-passat.pl
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-06-03, 23:19   

A więc im większa liczba za W tym olej jest lepszy?? Np 5W50 jest lepszy od 5W40 w wysokich temperaturach czy odwrotnie??
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2009-06-04, 06:54   

Właściwy rodzaj oleju określają wymagania producenta samochodu. Wiele też zależy od stanu silnika. W nowych autach stosuje się zazwyczaj oleje syntetyczne (np. 5W-30) lub półsyntetyczne (np. 10W-40). Przy zakupie półsyntetycznego oleju oferujemy jakość zbliżoną do olejów syntetycznych jednak za niższą cenę. W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. 15W-50). Oleje silnikowe zawierają specjalne pakiety dodatków czyszczące silnik od wewnątrz. Najwięcej dodatków zawierają oleje syntetyczne, które dzięki swojej klasie lepkości tworzą najcieńszy film smarny. W olejach półsyntetycznych dodatków jest mniej, ale tworzą one grubszy film. Oleje mineralne, chociaż zawierają najmniej dodatków, tworzą najgrubszą warstwę ochronną na powierzchni smarowanych elementów. Jeżeli zatem zastąpimy olej mineralny olejem syntetycznym, np. o klasie lepkości SAE 5W, możemy spowodować wymycie zanieczyszczeń zalegających w silniku, co spowoduje jego rozszczelnienie. Wymyte zanieczyszczenia zaczną krążyć w silniku powodując zapychanie kanalików olejowych, a także obniżenie ciśnienia oleju. Rezultatem tego mogą być niepotrzebne wycieki oleju, a w konsekwencji całkowite zepsucie silnika. Wymieniając lub uzupełniając olej w silniku należy zatem pamiętać o jednej, bardzo ważnej zasadzie: jeśli nie jesteśmy pewni, na czym jeździł nasz samochód wcześniej, nigdy nie należy wymieniać oleju mineralnego na syntetyczny. Olej syntetyczny można zastąpić półsyntetycznym lub mineralnym, a półsyntetyczny - mineralnym.
Bardzo ważnym parametrem środków smarnych jest klasa lepkości, która określa temperaturę, w jakiej może być używany olej. Najczęściej mamy do czynienia z olejami silnikowymi wielosezonowymi, opisywanymi przez dwie wartości przedzielone myślnikiem, np. "5W-40". Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.
Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.
Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:
* 6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
* 5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60
Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:
* maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej minusowej temperaturze
* graniczna temperatura pompowalności
* minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
Klasy letnie natomiast wg:
* minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
* maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C
* minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)
W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-20, 12:49   

witam niedawno zarejestrowalem sie na tej stronce i ogolnei 1 raz w zyciu smigam po forum wiec prosil bym o wyrozumialosc, postaralem sie przeczytac w miare dokladnie to co jest napisane powyzej i zaryzykuje zadac pytanie :) temat ten o ile dobrze pamietam nie byl poruszony, mianowicie mam maly problem z moim autkiem wlasnie tematem jest olej, wiec zaczynam pierwsze co trzeba poruszyc to to ze smigam na mineralce jakies 2 tysiace km temu wymienialem olej co sie okazalo po przejechaniu tych kilometrow stan na bagnecie byl na kompletnym minimum a przed wymiana oleju wymienialem uszczelniacze myslalem ze problem zniknie ale niestety ;/ nie gubie oleju z rury nie leci czarny dym ? wiec co sie z tym olejem dzieje?? troche mi kopci na bialo ale to chyba jakas woda jest przepalana co o tym myslicie ?
_________________

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-06-20, 13:40   

cały czas na mineralnym smigasz? a jak wyglada filtr oleju - suchy jest? w słabych filtrach uszczelki lubią przeciekać... a styl jazdy jaki? Vmax często jest osiągane? :P - jak tak to nic dziwnego - wiem to z doświadczenia:) 1000km w dwa dni - kilka razy Vmax w tym czasie i połknoł motór troszke oliwy ;)

ogólnie to ja bym nie dramatyzował poki co ;) uzupelnij - pojezdzij i obserwuj co sie bedzie działo dalej - taki ubytek to jeszcze żadna anomalia :D
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-20, 15:04   

kielbasssa, widzę że mamy takie same silniki...nie wiem jaką masz wersję czy 66KW czy 55KW....no ale mniejsza z tym....

To co piszesz nie napawa optymizmem, ale musisz się upewnić że nie masz wycieków....olej musisz mierzyć w tym samym miejscu i w tych samych warunkach...czyli mniej więcej po tym samym czasie od zgaszenia silnika.

Kiedyś pamiętam miałem taką przygodę....ventyl stał w garażu dniami i nocami-totalny bezruch, z resztą tak jak dzisiaj....wyjechałem raz z garazu aby umyć auto w potem znowu wjechałem do środka....następnego dnia coś grzebałem pod maską no i tak sobie myśle że zerkne na bagnet....powinienem mieć gdzieś tak na 3/4 miarki a ja patrze i nie wierzę-prawie minimum.....w szoku byłem że tyle ubyło....ale pojeżdziłem trochę i znowu oleju przybyło....także ważne aby kazde pomiary oleju były w tych samych warunkach.

Kumpel ostatnio miał przygodę w lagunie 1.8......jak wyjeźdzał z garażu to cały podwórek zakopcił niebieskim dymem....jak się okazało poszły pierścienie....panewki też były wymienione....a oleju mu siorpało ponad litrę na 1000km....
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-20, 15:24   

no to tak caly czas na mineralce ostatnio faktycznie jak jechalem na szczecin cielem sie z jakas audina i wycisnelem wszystko co ma pod macha jakies 195 przez jakies 3 4 kilometry moze i wiecej a tak to lecialem po 150 160 z tym ze na miescie mam slabe nerwy i jak widze jakiegos cwaniaka w jakims dizelku co sie trzyma na zderzaku to troche przeciagne na obrotach ale to nei czesto sie zdarza, a jesli chodzi o wycieki to jest calkowicie sucho pod spodem nic zero wyciekow gorzej wlasnie z mierzeniem oleju ale czy jest to jakas roznica kiedy mowimy o sporych ilosciach pozeranego oleju ? nie wime sam grzebanie przy pierscieniach to spory koszt z tego co sie orientowalem to tak 1000 zloty to totalne minimum
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-20, 15:25   

a motór 66 kw
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-20, 15:36   

kielbasssa napisał/a:
wycisnelem wszystko co ma pod macha jakies 195 przez jakies 3 4 kilometry moze i wiecej a tak to lecialem po 150 160


kielbasssa napisał/a:
to troche przeciagne na obrotach


Wiesz...jak się ostro ciśnie to trzeba sie z tym liczyć że oleju może siorpnąc...szczególnie kilkuletni motor... ;)

kielbasssa napisał/a:
czy jest to jakas roznica kiedy mowimy o sporych ilosciach pozeranego oleju ?

Jest róznica.....zauważyłem kilka razy u siebie, ale nie były to wielkie ilości .

kielbasssa napisał/a:
a motór 66 kw

Tak jak u mnie....skoro wyciskasz takie wartości licznikowe to z motorem raczej jest ok :OK:

kielbasssa napisał/a:
jakies 2 tysiace km temu wymienialem olej co sie okazalo po przejechaniu tych kilometrow stan na bagnecie byl na kompletnym minimum

A powiedz mi jedno....czy po wymianie oleju sprawdzałeś jeszcze raz jego poziom czy dopiero po tych 2 tysiącach ??
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-20, 15:43   

powiem tak nie wiedzialem ile wchodzi oleju wlalem 3 l na bagnecie patrze prawie 3/4 mowie jest ok polatam najwyzej doleje no i nagrzalem silnik przaejchalem stanelem odczekalem z 309 minut patrze minimum nie wime ile wchodzi do ventki litrow wg ksiazki ale ja wlalem jakies 4,5 litra z tym ze pewnie troche wlecialo do filtra, a co do predkosci to przy tych 195 przy 3 osobach na pokladzie razem ze mna mialem jakies 5500 obrotow naprawde dziwie sie bo moc ma duza jak na 90 koni z tym ze no martwi mnie ten olej ;/
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-20, 15:48   

a mozliwe jest ze jakos spala olej z paliwem a nie wydobywa sie ciemny dym z rury ? od czasu do czasu zakopci ale to tak na bialo na blekitno zero czarnych chmur :(
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-20, 15:50   

Ja tam zawsze wlewam 3,5 litra....i mam trochę ponad połowę....

kielbasssa napisał/a:
ja wlalem jakies 4,5 litra

Trochę dużo....

kielbasssa napisał/a:
z tym ze pewnie troche wlecialo do filtra

Zawsze wleci do filtra...po to przeciez ejst owy filtr ;)

Może być tak że za dużo wlałeś oleju (bo jak dla mnie 4,5 litra do 1.8 to za dużo) to po prostu Ci ten olej wydmuchało/wypaliło tzn nadmiar oleju i stąd moze byc ubytek.

kielbasssa napisał/a:
naprawde dziwie sie bo moc ma duza jak na 90 koni

Ja też jestem zadowolony....pewnie dlatego ciągle mam tą wersję silnikową. ;)

Cytat:
martwi mnie ten olej ;/

Jaki to dokładnie olej ??

kielbasssa napisał/a:
na blekitno

Na błękitno to jest właśnie spalany olej.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-06-20, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-06-20, 15:57   

kielbasssa napisał/a:
cielem sie z jakas audina i wycisnelem wszystko co ma pod macha jakies 195
i myśle że to jest powód ;) ja mam taki sam silnk - i podobna sytuacja zaistniała niedawno :P
przeciąganie do wysokich obrotów raczej nie ma nic do zużycia oleju - sam czasami katuje silniczek obrotami ale po tym zmian nie zauważyłem zadnych - a Vmax robi swoje niestety w takich starych silnikach jak nasze ;)
uzupełnij jezdzij i sprawdzaj ;) nie próbuj zamykac licznika i zobaczysz czy jest powód do strachu ;)

ps. -i tak ci sie uda go zamknąc :diabełek:
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 00:23   

w sumie to leje chyba nie zbyt dobry olej bo lotosa taki byl wlewany przez poprzedniego wlasciciela wiec przy nim zostane ale z tego co poczytalem to dobrze przejsc na polsyntetyka przy nastepnej wymianie tak wlasnie zrobie, widzicie ja myslalem ze olej jak spala to jest ciemna chmura ale to chyba w dizelkach tak jest, no tak to teraz posprawdzam kiedy wydobywa sie owa chmurka dymu czy na cieplym czy na zimnym silniku, no i faktycznie musze se kupic jakies lzejsze buty do jazdy bo te mam nieco za ciezkie ;/ najlepiej sandaly :) w koncu lato idzie
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 00:27   

a co do ilosci wlanego oleju znalazlem gdzies na necie wlasnie tylko nie pamietam na jakiej to bylo stronie ;/ ile niby powinno sie wlewac oleju do poszczegolnych pojemnosci silnikowych i z tego co pamietam to bylo napisane wlasnie ze 4 litry, pozostaje mi jezdzic i dolewac olej i nie cisnac tak po gazie
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 00:36   

Lotos ponoć nie jest zły. Ja tam śmigam sobie na Mobilku i nie narzekam. Jak się jeździ na wysokich obrotach to olej będzie Ci uciekał, to normalne. Ja na początku na 1000km dolewałem po 400ml oleju. Teraz nauczyłem się rozgrzewać silnik i w miarę spokojnie jeździć i narazie na 1000km prawie nic nie ubyło. A odnośnie dymu z rury to każdy co przyglądał się na zlocie jak hamowałem swojego ventyla to widział co się z rury wydobywało. Jak bierze olej na wysokich obrotach to leci biały / błękitny dym. Jak odpalisz silnik po długim postoju to możesz powąchać sobie spaliny. Czuć taki specyficzny mdły zapach - to właśnie jest przepalanie oleju.
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2009-06-21, 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 00:42   

no tak ale to chyba jest roznica jakas masz z tego co widze VRA :) co to musi gonic :) no i tak zgodze sie z tym ze jak sie wkreca obroty to moze brac olej ale ja 2 tysiace kilometrow w stecz zmienialem olej i juz dolewalem z litr bo mialem totalne minimum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,4 sekundy. Zapytań do SQL: 9