Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-25, 21:14
wasil1 napisał/a:
Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jak będzie ok. 90-95 stopni i wentylator załączy się, to znaczy że jednak oryginał jest do dupy. Sam tak miałem z czujnikiem do VW T-4 w benzynie (2,0). Oryginał a przekłamywał. Kupiłem z firmy KW i do tej pory jest ok.
juz 2 kupilem i sa do dupy . i teraz przez te zmienianie tych czujnikow to auto nie pali rano na benzynie ja jest zimny
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-31, 11:45
wasil1 napisał/a:
Zmierz temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jak będzie ok. 90-95 stopni i wentylator załączy się, to znaczy że jednak oryginał jest do dupy. Sam tak miałem z czujnikiem do VW T-4 w benzynie (2,0). Oryginał a przekłamywał. Kupiłem z firmy KW i do tej pory jest ok.
ale czym zmierzyć w zbiorniczku temperaturę ??? wentylator sie normalnie włącza i zbija z 110 stopni do 100 stopni i tak w kolo
_________________ Vw Vento 1,8 GT 93r
Ostatnio zmieniony przez gucio 2009-05-31, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Mierzyć można albo termometrem albo miernikiem z funkcją pomiaru temperatury. Tylko musisz bardzo ostrożnie odkręcić korek od zbiorniczka, najlepiej w momencie włączenia wentylatora zgaś silnik i odkręcaj pomalutku. Spadnie ciśnienie to zmierzysz bez problemu. Ostatnio kolega mierzył w inny, bardziej niebezpieczny sposób: w króćcu wody, po wyjęciu czujnika, ale zabezpieczył się specjalnymi rękawicami ochronnym. Oczywiście pod samochód podstawił miskę na płyn chłodniczy. Zmierzony w ten sposób płyn miał 93 stopnie, w zbiorniczku też to samo a na wskaźniku zaledwie 70 stopni. Czujnik był wymieniony na nowy, wentylator włączał się prawidłowo więc dał sobie na spokój i tak postanowił jeździć.
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-31, 18:31
wasil1 napisał/a:
Mierzyć można albo termometrem albo miernikiem z funkcją pomiaru temperatury. Tylko musisz bardzo ostrożnie odkręcić korek od zbiorniczka, najlepiej w momencie włączenia wentylatora zgaś silnik i odkręcaj pomalutku. Spadnie ciśnienie to zmierzysz bez problemu. Ostatnio kolega mierzył w inny, bardziej niebezpieczny sposób: w króćcu wody, po wyjęciu czujnika, ale zabezpieczył się specjalnymi rękawicami ochronnym. Oczywiście pod samochód podstawił miskę na płyn chłodniczy. Zmierzony w ten sposób płyn miał 93 stopnie, w zbiorniczku też to samo a na wskaźniku zaledwie 70 stopni. Czujnik był wymieniony na nowy, wentylator włączał się prawidłowo więc dał sobie na spokój i tak postanowił jeździć.
Jest to miernik uniwersalny do prądu, tzw multimetr, oczywiście cyfrowy. Przydaje się i w domu i w samochodzie. Np taki: LIMIT Multimetr 300 128600103, LUNA Multimetr AM-150 lub inny z funkcją pomiaru temperatury. Kupisz w sklepie z elektroniką, ceny między sklepami różnią się nawet o 30%.
Taki akurat zakupiłem do pracy, zapłaciłem kilka zł mniej. Nie miał tylko instrukcji obsługi, ale to nie problem, ściągnąłem z neta i wydrukowałem: http://www.lechpol.pl/instr/MIERNIKI/UT107.rar. Jako ciekawostkę podam, że można nim sprawdzać też sondy lambda, czujniki Halla.
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2009-05-31, 21:34
wasil1 napisał/a:
Taki akurat zakupiłem do pracy, zapłaciłem kilka zł mniej. Nie miał tylko instrukcji obsługi, ale to nie problem, ściągnąłem z neta i wydrukowałem: http://www.lechpol.pl/instr/MIERNIKI/UT107.rar. Jako ciekawostkę podam, że można nim sprawdzać też sondy lambda, czujniki Halla.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum