Kingu, tak dobrze zrozumiales. Powinno byc tych koni ok. +20-30 w zaleznosci kondycji silnika. Mi wyplulo 112KM ale przeplywomierz troche obcinal dawki paliwa w wyzszych partiach obrotow. Teraz go wyczyscilem powinno byc lepiej. Niestety przyszlo lato i trzeba myslec nad FMICem
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Zaciekawiła mnie ta droga tuningu. Do tej pory czytałem na tym forum tylko o niewiarygodnych czipach za kilkaset zł i samych programach za grubo ponad 1000zł. Być może coś przegapiłem, bo ostatnio mnie tu nie było.
W międzyczasie poszperałem o tych elementach i widzę, że kilka rzeczy można ulepszyć
- zawory 216, na forum VW piszą też o 230
- turbina AWX lub hybrydowa (cokolwiek to znaczy
- pompa (tu nic nie znalazłem)
- FMIC - zamiast intercoolera? Ktoś tam wspomniał, że jak jest klima to nie ma go gdzie upchnąć.
Czy można wymienić te wszystkie elementy bez ingerencji w program, czy to jest niezbędne?
Kingu,
wtryski 216tki mozesz wlozyc bez korekty programu (ja tak jezdzilem 3 miesiace do czasu programu i nic sie nie zlego nie dzialo. Oprocz oczywiscie tego, ze po zmianie wtryskiwaczy opoznil sie kat wtrysku i trzeba bylo przestawic pompe wtryskowa. Poluzowac na srubach, pchac drewnianym kijkiem w strone silnika, a druga osoba dokrecala sruby:) )
Zalezy czy chcesz uzyc swoich wtryskiwaczy jako baze czy tez kupic jakies inne jako dawcy korpusow.
Koncowki+przekladka+ustawienie cisnien i pompiarza to +/- 1000zl
FMIC to po prostu duzy intercooler zamontowany centralnie za zderzakiem. Seryjny IC jest malutki. Rurki, IC... jesli to ma byc projekt niskobudzetowy to da sie zamknac w kwocie 600zl
Co do turbiny to teoretycznie mozna zmienic bez korekty, jednak osobiscie bym sie nie odwazyl. Chocby nie wiadomo jaka wielka locha byla zalozona to cisnienie doladowania bedzie takie samo. Jednak wkladajac taka z AWXa polepsza sie tzw. flow, gazy spalinowe sa lepiej odprowadzane. Moze sie okazac, ze taka turbina bedzie sie szybciej wkrecac i wczesniej pojawi sie duzy moment obrotowy, ktory zabije sprzeglo
Pompa wtryskowa. Ta z 1Z moze zostac chyba ze celujesz w moc powyzej 150KM to pompa musi isc out Pompa z AFNa tez 10tka jak w 1Z ale ma lepsza wydajnosc cisnieniowa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Pompa wtryskowa. Ta z 1Z moze zostac chyba ze celujesz w moc powyzej 150KM to pompa musi isc out
kto Ci takich bzdur naładował do głowy ,że w kolejnym poście piszesz ,że z 10 nie wyciśnie się więcej.Za mało czytasz,polecam uzupełnić wiedzę.
bradley napisał/a:
Poluzowac na srubach, pchac drewnianym kijkiem w strone silnika
kto poleca takie metody,kąt wtrysku żeby zmienić to i tak musi być podpięty laptop i nie kijkiem tylko luzuje się śrubki i popukuje się w obudowę od strony rozrządu lub z drugiej strony w zależności czy chcemy zwiększyć lub zmiejszyć parametry,a i ta czynność to już ostateczność jak nie da rady wystroić kompem.
bradley napisał/a:
Co do turbiny to teoretycznie mozna zmienic bez korekty
nie polecałbym,bo lag(czyt. turbodziura) może być ogromny,,każdą turbinę ze zmienną geometrią trzeba dostroić żeby funkcjonowała należycie i jej potencjał był wykorzystany.
kto Ci takich bzdur naładował do głowy ,że w kolejnym poście piszesz ,że z 10 nie wyciśnie się więcej.Za mało czytasz,polecam uzupełnić wiedzę.
Wiec pisze to poraz kolejny:
Pompa 1Z 10tka nie jest tak samo WYDAJNA cisnieniowo jak pompa 10tka z AFNa. Uzyje tu kolokwializmu "fakt autentyczny". Ale jesli nie wierzysz to sprawdz na wlasnej skorze ile wycisniesz po zmianie turbiny na AWXa i FMICu
M.in. Krzys-Jeruzal juz wie.
slaw71 napisał/a:
kto poleca takie metody,kąt wtrysku żeby zmienić to i tak musi być podpięty laptop i nie kijkiem tylko luzuje się śrubki i popukuje się w obudowę od strony rozrządu lub z drugiej strony w zależności czy chcemy zwiększyć lub zmiejszyć parametry,a i ta czynność to już ostateczność jak nie da rady wystroić kompem.
To, ze laptop ma byc podpiety to jest "oczywista oczywistosc". Popukiwac to sobie popukiwalem. Bez skutku. Chyba, ze chcesz tak zluzowac sruby, ze pompa bedzie latala jak zyd po pustym sklepie, droga wolna. Metoda na kijek jest bardzo skuteczna, sam stosowalem, i mam kat w zakresie: precyzyjny. Idealnie na niebieskiej linii. W sofcie to mozesz sobie co najwyzej pogmerac przy zmianie statycznego kata wtrysku.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
To że Tobie i komuś jeszcze tam się nie udało z pompy wycisnąć więcej to nie znaczy że już nie można, bo można, nie uogólniaj.A czy moja wydoli to ,pożyjemy zobaczymy.Co do popukiwania to chyba tuner co się tym zajmuje na codzień wie lepiej niż TY i pompa nie lata jak żyd po pustym sklepie.Metodę na kijek to zostaw sobię.
Pukasz w pompe a ona wraca to co robisz? Przystawiasz kijek, pukasz w pompe jeszcze raz i juz sie nie wroci bo trzyma ja kijek. Zamiast kijka mozna uzyc reki, nogi, glowy. Do wyboru do koloru
Tych, ktorym udalo przekroczyc sie bariere 150KM z pompki 1Z mozna policzyc na palcach jednej reki. W sumie co za problem podlac paliwa az nastawnik oprze sie o obudowe i zacznie w nia walic, wielki batory bedzie robil za zaslone dymna a turbulum odleci do krainy wiecznych lotow. Mowimy tu o zyciowych, bezpiecznych softach, z przekroczona granica 150KM oraz utrzymana granica (cieplnie).
Nie czytalem o nikim, ktory osiagnal bariere 160KM z pompki 1Z ale chetnie poczytam jesli cos znajde. Jestem otwarty na nowa wiedze w swiatku TDI
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
na pompie 1zeta to tylko 216 to moze będziesz miał 145km ale to cięko tez moze byc bo moze ma pare km za sobą ...
krzys-jeruzal napisał/a:
Gitner napisał/a:
Nie badz taki pesymista.. wykres serii 12 letniego 1Z masz w moim podpisie..
Ja wole podchodzic pesymistycznie i jak jest z górką to człowiek jest mile zaskoczony .
sam mam doswiatczenia zpompą 1z i pojechał z 216 na 146km i 340nm ale kilka pomiarów pózniej jak uysy dopieszczał wykres to co pomiar co pompa była cieplejsza było mnei km.
Do tego sprzegło w 1zecie będzie miało problem z 320nm musi byc płasko
MZiobro napisał/a:
ale herezje tu czytam....sam ma 1Z , turbo awx,216,duże IC; strojony przez Uysego na 143PS i 328Nm...jeździ już tak od 1.5 roku i nie ma żadnych problemów, co do sprzęgła to akurat w 1Z jest wręcz pancerne ( 228mm- takie jak w G60 i ABF) i odpukać do dziś śmiga bez uślizgów ( a nie wiem czy było już kiedys zmieniane ) co do pompy w 1Z- fakt daje radę do maks 150PS...czas na wymianę od afn,dolot awx i kolejne strojenie :food:
Z pierwszego lepszego tematu o kreceniu 1Z czy AHU. Po prostu trzeba miec szczescie. Mariachi mial po samych wtryskach ciutke mniej niz ja z wtryskami i programem.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Kingu, to juz zalezy skad dokladnie jestes i ile mozesz wydac;) Jest duzo firm, ktore mozna polecic.
Z Poludnia Polski, ktore z czystym sumieniem mozna polecic to Compsport - Bielsko-Biała, Masters (Aligator) - Katowice.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie mieszkam już w PL ale bywam. Czy będzie to Gdańsk czy Zakopane, nie ma dla mnie większego znaczenia, TDI mało pije, grunt to trafić do uczciwego profesjonalisty.
Dzięki za te namiary
Juz dalej nie bawie sie w kolektor Przetarte to co bedzie widac po zamontowaniu do silnika
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-04-09, 20:13, w całości zmieniany 2 razy
Jakby byly na swiecie wiertareczki wielkosci 0,5cm to bym sie zmniejszyl do rozmiaru krasnoludka i zrobil lustro w srodku kolektora i jeszcze by to cos dalo (na krotki okres czasu bo sadza to sadza). A jako, ze tak sie nie da to pozostala mi estetyka zewnetrzna
Kolektor wypalalem 4 razy i pozbylem sie 90% syfu ktory byl tam w srodku.
Bede zmienial bo jest 2,5x wiekszy od tego w 1Z i jest za darmo bo bratu zostal Musze jeszcze dorobic sobie flansze na 3 sruby i z takim wypustem zeby mozna bylo wezyk od komputera podpiac bo w starym kolektorze wypust jest w nim odlany a w nowym tego nie ma. Pozytyw tez jest taki, ze pozbede sie calej instalacji EGR bo nowy kolektor nie ma miejsca na podlaczenie rurki od EGR:]
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Prawy bok :
Tyl:
Lewy bok:
Felga, ktora w aparacie wyglada jak matowa
Wypolerowane koncowki wydechu:
Nowka licznik niesmigany. Dokladnie 57946km za malo ale jest MFA
Nedzna konsola srodkowa:
Punkty mocowania silownikow z Kadetta:
I maksymalne otwarcie maski:
Silnik:
I wypolerowana obudowa nastawnika
W oczekiwaniu:
Wytoczona flansza do podlaczenia nowego kolektora ssacego z AJMa i montaz tegoz kolektora.
Zbieranie wolnych datkow na wiekszy IC.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Oj bradley, bradley, robi się powoli niebezpiecznie Nie boisz sie że silnik tego długo nie pociągnie
Wszystko w trosce o silnik.
Kolektor z AJM
I kolektory AWX i 1Z.
Golym okiem widac roznice AWX>AJM>kupa>1Z
Zapewniam tylko wieksza ilosc powietrza. Boje sie, ze po zdjeciu kolektora syf nie bedzie tylko w srodku kolektora ale tez w kanalach glowicy. Troche boje sie to czyscic zeby syf nie wpadl do srodka i nie wiem czy zwykly odkurzacz nadazy z odsysaniem.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Dioda jest od alarmu a wydech sam polerowalem. Najgorzej jest zaczac bo nie mialem papieru ponizej 280 wiec wspomoglem sie wiertarka z kolista nakladka i papierem 150. Ciezkie dojscie i manewrowanie. Reszta recznie 500-800-1000-1500-2000(tutaj widac blysk)-2500. Zeby to fajnie zrobic to trzebaby bylo zdjac tlumik z samochodu. Ale kto patrzy sie na rurki wydechowe z odleglosci 20cm? Z daleka sie blyszczy
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Klimy nie mam ale mam wyzej diodke od haka przyczepy (kierunkowskazy).
Polerowanie mniejwiecej godzine a jak pojasnisz sobie zdjecie to widac dokad doszedlem;) Daleko nie trzeba polerowac bo tego nie widac jak ktos patrzy sie na tlumik. Wypolerowane to co widac
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Dzis troche przemylem silnik preparatem o nazwie jedno literowej z cyferka 2.
Pozniej ciepla woda + gabka zmywalem takze nie boje sie, ze elektronika zamoknie i bedzie kaplica.
Zdjecia nie oddaja rzeczywistosci ale zle nie jest
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
prawie tak jak by lada dzień wybierał się na giełdę
Nigdzie sie nie wybieram
Ale jak sobie pomysle to tez nie lubie przy kupowaniu samochodu silnika, ktory jest wyczyszczony. Ja wyczyscilem bo ladnie wyglada, nic nie cieknie, to co mam ukrywac
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Moze kiedys dojde i do tego
W rzeczywistosci wyglada lepiej, bo troche lampa blyskowa w aparacie przeklamuje. Jak bede mial wiecej czasu to wyczyszcze wszystko dokladnie szmaticzku na paticzku
I odrazu +2KM
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
2 dni meki ale hamulce z tylu juz nie skrzypia, a z przodu sa nowe reflektory
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum