Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-16, 16:15
cinek82 napisał/a:
Ale za co?
za linki.
cinek82 napisał/a:
Zagrzałem go do włączenia wentylatora, i najpierw powrotem do zbiorniczka szły bąble a teraz nie idą
możliwe, ze układ był zapowietrzony i uchodziło z niego to "złe" powietrze.
filip0985 napisał/a:
Wracając do tematu, to jeżeli masz 70C w trasie to za mało, tylko pojawia się fundamentalne pytanie czy te 70C jest naprawdę czy tylko tak ci pokazuje zegar.
Raczej tak...faktycznie jest te 70 stopni gdyż przy większej prędkości chłodnica jest lepiej ochładzana...gdyby to był czujnik to by zawsze świrował, niezależnie od tego czy trasa czy miasto.
Po prostu wygląda na to że termostat zaciął się na duzym obiegu
Raczej tak...faktycznie jest te 70 stopni gdyż przy większej prędkości chłodnica jest lepiej ochładzana...gdyby to był czujnik to by zawsze świrował, niezależnie od tego czy trasa czy miasto.
Po prostu wygląda na to że termostat zaciął się na duzym obiegu
A mi się wydaje, że to wina niedokładności czujników, które dają temp. na zegary.
Tak jak pisaliście czujnik temp. ma TYLKO za zadanie informować kierowce o temp. silnika i nic poza tym.
Ja na starym czujniku miałem na trasie ok 80C, na nowym ok 90C, czyli nie może być mowy o chłodzeniu chłodnicy przepływem powietrza.
Po prostu te czujniki są bardzo niedokładne, u mnie jak za ostro wejdę w zakręt to się wskazówka wychyla mocniej.
Rodzice mają nowego Passata i tam wskazówka jak wejdzie na 90C to ani drgnie, chyba dlatego jestem przewrażliwiony jak u mnie w Vento lata między 85, a 100C.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-16, 16:55
filip0985, ale zauwaz że temperatura w kazdym przypadku spada wraz ze wzrostem prędkości...czyli płyn jest mocniej chłodzony przez powietrze na jakie napotyka auto....w takie sytuacji termostat powinien się przerzucić na mniejszy obieg i po sprawie...a że jest niesprawny-tego nie robi....chodzi mi o te przypadki kiedy to na trasie spada temperatura.
filip0985 napisał/a:
Po prostu te czujniki są bardzo niedokładne, u mnie jak za ostro wejdę w zakręt to się wskazówka wychyla mocniej.
No, z tym to musze powiedziec że się nie spotkałem
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-16, 17:13, w całości zmieniany 1 raz
ale zauwaz że temperatura w kazdym przypadku spada wraz ze wzrostem prędkości...czyli płyn jest mocniej chłodzony przez powietrze na jakie napotyka auto....w takie sytuacji termostat powinien się przerzucić na mniejszy obieg i po sprawie...a że jest niesprawny-tego nie robi....chodzi mi o te przypadki kiedy to na trasie spada temperatura.
To się zgadza, jak termostat jest walnięty to czujnik ideał nie pomoże i odwrotnie.
piotrek_inf napisał/a:
A gdzie takowy nabyć, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje oryginał?
piotrek_inf, ale u Ciebie jest ok skoro:
piotrek_inf napisał/a:
temperatura max jaką zaobserwowałem to 90 góra 95 stopni.
Wybacz Tygrysie ale tu sie z toba nie zgodze. To ze na trasie ma 70 stopni a na postoju zlapie 90 i sie wlaczy wentylator to potwierdza jeszcze to ze do wymiany termostat jest.
Otoz podczas jazdy termostat moze byc uchtlony i bedzie puszczal obieg na chlodnice i tam plyn jest chlodzony od pedu powietrza i z tad te 70 i zimny przewod na dole a goracy na gorze. Podczas postoju nie ma pedu powietrza czyli chlodzenie jest mniej efektywne i wtedy temp dochodzi do 90 w calym ukladzie czyli i w chlodnicy i uruchamia sie wentylator .
Jezeli by byl czojnik zepsuty to wentylator wlaczalby sie przy 80 albo przy 100 czy 110 stopniach ale i podczas jazdy trzymalby wyzsza lub nizsza temp.
A tak apropo czojnika przy silniku to podaje on jeszcze temp do komputera sterujacego wtryskami i paca silnika.
Piotrek ja na 100% jestem pewny ze to termostat. Przerabialemto u siebie i mialem identycznie. Wymien go na orginalny i sie przekonasz. Tak jak koledzy napisali kupisz go w ASO za okolo 80-90 zeta ale warto.
A ja musze sie zvagowac rano i sprawdzic co pokazuje czujnik temperatury na absolutnie zimnym silniku. Bo podczas bardzo spokojnej jazdy temperatura to 80 stopni, a jak jezdze w miescie to 85 lub 90 jak go ciskam. A w odczytach na vagu gdy na liczniku jest 90 stopni to pokazuje ~81 stopni.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Podłączam się do dyskusji .Mam podobny problem,zimą temperatura na trasie 70st. chciałem wymienić termostat ,wylałem wodę ale nie miałem klucza 16 i na tym skończyłem. Nie mogłem odkręcić pompy wspomagania. Sprawdziłem jednak czy termostat jest zamknięty. W tym celu śrubokrętem trochę nacisnąłem na termostat i zaczął wypływać płyn, czyli trzyma. Dlaczego więc taka niska temp. przy jeździe na trasie w zimie ? W lecie wszystko ok. Grzanie auta wewnątrz ok.
marek03, mogl sobie byc zamkniety, ale otwiera sie np. przy 75 stopniach i puszcza za wczesnie, wiec taki test niczego nie dowodzi.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Może i tak, ale jak czytałem i rozmawiałem z fachowcami, powiedzieli że to jest zwykła zasada bimetalu- albo działa, albo nie. Czyli, albo się zatnie, wtedy płyn płynie cały czas, albo zatnie się zamknięty i wtedy płyn płynie tylko w małym obiegu. Bimetal nie zmienia swoich właściwości.
Ale osadzajacy sie kamien, korozja juz moze miec wplyw na jego wlasciwosci. Sprezynka tez moze ulec mechanicznemu zuzyciu. Termostat moze byc sprawny a plyn puszczac moze przez peknieta uszczelke. Ktos na forum vwgolf pokazywal jak uszczelka byla uszkodzona w 3 miejscach.
Jednak jakos termostaty ulega uszkodzeniu i trzeba je wymieniac. Jednemu trzyma 70 stopni, innemu 80.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Koledzy podlacze sie do tematu. Otóż w mojej ventce temperatura nigdy mi nie przekroczyla 70 stopni. W lecie jak byly te upaly to wskazowka stala caly czas na 70 i ani drgnela a i wentylator rzadko kiedy sie wlaczal....W zimie to rzadko kiedy osiaga temp 70 zawsze jest ok 60-65 nawet jak po miescie jezdze...Gorny waz jest cieply ale nie za goracy bo bez problemu moge go dotykac a dolny jest zimny caly czas....co to moze byc??
Jutro zabieram sie za wymiane termostatu. Mam nadzieje, ze podolam Moze ktos mi powiedziec co napedza pasek, ktory napedza pompe wspomagania? Nie mam klimatyzacji.
Wiem, ze pompa wody napedzana jest paskiem klinowym a nie rozrzadu. Tylko nie wiem wlasnie jak to jest polaczone czy alternator+pompa wody czy pompa wody+wspomagania albo jeszcze inaczej
Po wymianie wtryskiwaczy kat wtrysku sie opoznil, mialem 85 stopni do 90 dochodzilo tylko jak depnalem mocniej w trasie.
Teraz po ustawieniu dobrego kata wtrysku caly czas podczas jazdy jest 80 a nawet ciut ponizej. Jak depne to wejdzie na 85-90 ale jak tylko zwolnie to zaraz spada do 80.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-02-11, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Instrukcja o.k.Przygotuj sobie klucz 16 na "przedłużce " bo nie odkręcisz pompy. Do tego potrzebna jest 13. U mnie były śruby trzy 13 oraz jadna 16. Miłej pracy.
Jestem mokry od potu, plynu, i wody z sola sciekajacej ze zderzaka ale szczesliwy
Zamontowalem termostat, ktory brat kupil mi 2miesiace temu, mowilem Waler ale w sklepie zachwalali Verneta. Poki co (odpukac po stokroc) dziala wysmienicie Vernet. Jade spokojnie 5 bieg, ciut ponizej 2tys obr, tempomat nastawiony, temperatura na maxa w nagrzewnicy, wentylator 1, szyba, ale po kilometrze nie da sie wytrzymac bo jest cieplo jak w saunie. Temperatura 90 pionowo, ciut nawet powyzej, ciut ciut. Jazda 160km/h na tym samym odcinku (powrotnym) sytuacja ta sama, 90 ciut ciut
Jakbym mial aparat to bym zrobil zdjecie tego termostatu, ktory wyjalem. Mysle ze on puszczal plyn na tym trzpieniu metalowym, ktory wchodzi w kolnierz termostatu (kolnierz od strony wkladania termostatu i nasadzania na niego krocca plastikowego. Trzpien ten jest osadzony mimosrodowo zamiast osiowo....
btw. brudny tez jestem
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2009-02-12, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
W moim 1Z i srubek ile trzeba odkrecic to:
4 - 10tki od oslony plastikowej
1 - 10tka od przewodu olejowego pompy
4 - 13tki od mocowania pompy
Ta 16tke poluzowalem choc dostep byl tragiczny, o wiele latwiej odkrecalo mi sie srube obok na 13tke. Potem jak juz zdjalem pompe i tak na nia popatrzylem to sie zaczalem zastanawiac po cholere trzeba odkrecac srube na 16tke a nawet ja luzowac. Pompa schodzi po odkreceniu 4 srub na 13tke. 16tke zostawilem w spokoju.
Ktos jeszcze potwierdzi, ze 16tki nie trzeba wcale ruszac?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Musiałem tą 16 poluzować bo mi się nie chciała pompa wspomagania obrócić. 13 mogło być cztery, głowy bym nie dał. Mnie się wydawało że jedna z przodu z zębatką i dwie z tyłu.
Tak, jedna z zebatka, dwie z przodu (tzn z przodu patrzac na samochod z przodu), i jedna sruba obok tej 16tki, ta 16tka to moim zdaniem skreca pompe wspomagania ze soba (wspornik do obudowy) ale jest sruba mocujaca cala pompe ze wspornikiem do uchwytu auta. W kazdym badz razie poluzowalem przez przypadek ta 16tke, nie chciala sie do konca wykrecic a po odkreceniu wszystki 13tek i zdjeciu paska, pompa zostala mi w rekach, 16tke dokrecilem trzymajac pompe w rekach a potem jeszcze przy zakladaniu i dokreceniu 13tek to i 16tke dokrecilem. Mam nadzieje, ze pompa nie odpadnie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
U mnie obydwie rury byly gorace, tylko ze troche za wczesnie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
U Ciebie nie otwiera go wcale (za pozno), a u mnie otwieral za wczesniej.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
A zeby miec pewnosc 100% to sprawdz sobie na vagu temperature plynu chlodniczego z tym co pokazuje wskazowka.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum