Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:36
kontrolka oleju
Autor Wiadomość
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-13, 17:31   

napisze wam cos ciekawego odnosnie piszczenia i mrugajacej kontrolki oleju nie jest to spowodowane brakiem niskiego cisnienia tylko za dużego cisnienia bynajmniej ja tak miałem zmieniono mi filtr cisnienie spadło przestało piszczeć
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-13, 18:37   

ma jeszcze jedno pytanie czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienic na półsyntetyk bo na mineralnym mam za duże cisnienie co szkodzi wypłukaniem panewek tylko jak juz wczesniej pisalem po wymianie filtra cisnienie spadło
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-13, 19:03   

Podepnę się trochę pod temat...

Mi z kolei kontrolka oleju miga - wtedy gdy z trudem auto odpala, kiedy są problemy z rozruchem.

Miga 2-3 razy i potem jest już OK.

A czasem świeci się również przy ponownym rozruchu i muszę chwilę poczekać.
Dopiero potem jest znowu OK.

Odpalam z gazem bo padło ssanie i bez tego nie idzie jak są mrozy...

Pytanie: Z czego to wynika i czy ma jakieś znaczenie?

Pozdr
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-13, 19:27   

silverek napisał/a:
czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym

po pierwsze to już dawno ten olej powinieneś wymienić....ja na półsyntetyku wymianę robię co 12-13 tys km.

silverek napisał/a:
na półsyntetyk

wydaje mi się, że to za dużo km jest już nastukane...możliwe że rozszczelnić silnik.

Osobiście wątpię żeby wymiana oleju miała wpływ na ciśnienie.

KAISER napisał/a:
Z czego to wynika i czy ma jakieś znaczenie?

albo czujnik albo pompa....byc moze gdy odpalasz z wielkim trudem to w tedy silnika nie ma odpowiednich obrotów a co za tym idzie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i przez chwilę mignie kontrolka-ale to moje domysły

KAISER, mam nadzieję ze poziom oleju sprawdzałeś ?? ;)
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-13, 19:35   

Tygrysisko napisał/a:
po pierwsze to już dawno ten olej powinieneś wymienić


JA NAPISAŁEM OGÓŁEM ZE JEST TYLE ZROBIONE NA OLELU MINERALNYM CZYLI NA JEDNYM ZROBILEM 10000 A NA DRUGIM 4000 KM
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-13, 19:39   

Tygrysisko napisał/a:

albo czujnik albo pompa....byc moze gdy odpalasz z wielkim trudem to w tedy silnika nie ma odpowiednich obrotów a co za tym idzie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia i przez chwilę mignie kontrolka-ale to moje domysły

Brzmi sensownie... pytanie: Czy takie odpalanie szkodzi w sposób istotny silnikowi?
Tygrysisko napisał/a:

mam nadzieję ze poziom oleju sprawdzałeś ?? ;)

:) Sprawdzam regularnie.

Mruga tylko przy takim rozruchu i jednocześnie zawsze przy takim rozruchu.
Czyli generalnie odkąd przyszła zima to obserwuję takie mruganie codziennie...

A tak w ogóle to olej zmieniałem jakieś 2 miesiące / 3000 km temu
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-13, 19:39   

silverek napisał/a:
JA NAPISAŁEM OGÓŁEM ZE JEST TYLE ZROBIONE NA OLELU MINERALNYM CZYLI NA JEDNYM ZROBILEM 10000 A NA DRUGIM 4000 KM

A to przepraszam :kwiatek:

KAISER napisał/a:
Mruga tylko przy takim rozruchu i jednocześnie zawsze przy takim rozruchu.

Olej jest gęstszy przez to gorzej (czyt. wolniej) rozprowadza sie po silniku....ale tak czy siak ja bym to sprawdził.

KAISER, a na jakim oleju śmigasz ??

Przydałoby się żebyś naładował dobrze akumulator i na noc zabrał do domu żeby był w stu procentach sprawny i w tedy zobacz co się będzie dziać....jeśli przy prawidłowym rozruchu mignie to trzeba temat dokładniej przejrzeć
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-01-13, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-13, 19:39   

KAISER napisał/a:
Mi z kolei kontrolka oleju miga - wtedy gdy z trudem auto odpala, kiedy są problemy z rozruchem.
[b]

TZN JAK MIGA JAK PRACUJE AUTO CZY JAK ZGASNIE TO MIGA


WŁAŚNIE I TU JEST TEN JEDEN DYLEMAT CZY PÓŁSYNTETYK NIE ROZSZCZELNI SILNIKA
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-01-13, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-01-13, 19:40   

moim zdaniem to normalne , podczas rozruchu zimnego silnika gęsty olej zostaje zassany przez pompe i wyrzucony w górę silnika nim spłynie na nowo na dół (jest gęsty więc trwa to dłużej) do miski przez tą chwilę jest jego mniej wiec kontrolka miga , a jak już spłynie poziom się wyrówna i jest ok . Jak jest ciepło nie ma tego problemu bo olej szybciej spływa . Taka sytuacja jest w każdym aucie stojącym na dworze bez względu na markę i rocznik . Ale tylko jak jest troszkę zimniej na dworze :faja:


chodzi o to ze auto po pierwszym zakręceniu nie odpali to tak jest ! bo jak odpali i wtedy mruga to już nie dobrze
_________________

Ostatnio zmieniony przez adam-358 2009-01-13, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-13, 19:57   

Tylko wtedy gdy jest poniżej zera to jest problem z rozruchem.

Olej Mobil-1. Mruga 2-3 razy jak już odpali ale na nierównej pracy - zanim się nie ustabilizuje. Trwa to max 2 sekundy. Takie krótkie, szybkie mignięcia.

Aku nie biorę bo waży 17,5kg (ważyłem!) a ja mieszkam na 4 piętrze. Raz tylko wziąłem - jak nie odpalił przy -20 C i wiem, że będę brał tylko jak naprawdę będę musiał :P

Tak czy inaczej jutro sprawdzę ten olej jeszcze raz dla pewności.

...adam-358 to na fotce w Twoim profilu... to Ty i Twoja ventka? :faja:
_________________
KAISER
Ostatnio zmieniony przez KAISER 2009-01-13, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-01-13, 20:22   

no to jak mozna jeszcze wymienić na ten półsyntetyk czy co zrobić
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-13, 20:24   

silverek napisał/a:
no to jak mozna jeszcze wymienić na ten półsyntetyk czy co zrobić

Ale przed zrobieniem 14 000 km na mineralu to co było lane?
_________________
KAISER
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-13, 20:32   

silverek napisał/a:
no to jak mozna jeszcze wymienić na ten półsyntetyk czy co zrobić

Ja to bym nie przechodził...to za duży przebieg....zreszta poczytaj do końca ten temat

http://forum.vwvento.org/...p?t=707&start=0
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-01-13, 20:44   

Ja jak kupiłem w Berlinie Vento to się nawet nie zastanawiałem i wlałem półsyntetyk, chciałem nalać syntetyk. Jedno powiem, do Golfa II wlałem minerał i czym prędzej wymieniłem bo więcej palił. Trzeba może na wszelki wypadek wziąć półsyntetyk o jak najmniejszej liczbie TBN o ile nie przekręciłem skrótu. To liczba (zasadowa) mówiąca o możliwościach płuczących oleju. Ja bym ryzykował i zalał półsyntetyk. Moje Vento ma 200tys.przebiegu.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-13, 21:48   

silverek napisał/a:
po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienić na półsyntetyk
stary ty samobójca jesteś. Na mineralnym zrobić 14 tys km. mineralny to max 10 tys a lepiej częściej. Na półsyntetyku ja robię 10 tys i wymiana, to nie są silniki nowe, tylko wiekowe i trzeba o nie dbać.

Silniki VW 8V sa nie przystosowane do olei mineralnych, słyszałem ta opinie wielokrotnie i po remoncie silnika zalewam półsyntetykiem.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-01-13, 21:54   

spyro,
silverek napisał/a:
czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienic na półsyntetyk
Tygrysisko napisał/a:
silverek napisał/a:
JA NAPISAŁEM OGÓŁEM ZE JEST TYLE ZROBIONE NA OLELU MINERALNYM CZYLI NA JEDNYM ZROBILEM 10000 A NA DRUGIM 4000 KM

A to przepraszam
_________________
Zielony borowik...
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-14, 09:45   

KAISER napisał/a:

Mruga tylko przy takim rozruchu i jednocześnie zawsze przy takim rozruchu.

No przesadziłem... nie zawsze :) Dzisiaj nie było. A kręciłem w sumie 3 razy.
Ważne, że odpalił :)

Olej sprawdziłem i jest OK
_________________
KAISER
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-14, 12:46   

Cytat:
ma jeszcze jedno pytanie czy po zrobieniu ogółem 14000 km na oleju mineralnym moge jeszcze wymienic na półsyntetyk


Mi sie wydaje ze nie powinno byc problemu.
Gdzies czytalem kiedys ze wspolczesne oleje maja bardzo zblizone wlasciwosci myjace czy to syntetyk, polsyntetyk czy mineral.
Aczkolwiek decyzja nalezy do ciebie bo jak pisalem tylko czytalem a nikt ci nie powie ze napewno nic sie nie stanie bo nikt nie jest w stanie ci tego zagwarantowac.Decyzja i ryzyko nalezy do ciebie.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 10