Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 137 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-07-20, 09:50
No więc przeprowadziłem małe śledztwo (czyt. kilka tel do różnych ASO Skody) i jak się okazało -
Obecnie mamy czujniki temp:
1) z zielonym pierścieniem - do diesel'a
2) z żółtym i niebieskim pierścieniem - do benzyny
Wszędzie powiedziano mi że nie ma znaczenia jaki kolor kupię ponieważ kiedyś w obiegu były tylko żółte, a obecnie wprowadzili też nieb. i stąd jedyna różnica.
Więc jeśli chodziło o kolor to może apropo rodzaju zasilania (rodzaju paliwa)??
Natomiast to co mnie zaskoczyło to rozbieżność cenowa - w zależności od salonu od 30...40 do nawet 80 PLNów!!!!
panowie----niech w koncu ktos zakonczy ten temt....kazdy z nas ma podobne objawy z tym czujnikiem....ja mialem 85-90 i wlaczal sie wentylator po wymianie mam 100-110... ---(czujnik wymienilem tylko dlatego ze:pokazywal zle wartosci parametrow oporu na zimnym silniku co bylo przyczyna nieprzelaczania sie na gaz przy zimnym silniku po wymianie problem znikl)
REASUMUJAC---w zaleznosci od producenta czujnik pokazuje inne wartosci ale to i tak wiatrak wlacza ten drugi czujnik ktory jest w chlodnicy wiec uwazam ze czujnik jest DOBRY.
W pewnej instrukcji z niemiec mam wyraznie napisane pierwszy stopien wlaczenia wentylatora 95-98 stopni C---drugi stopien wlaczenia wentylatora 103-105 stopni C...
[ Dodano: 2007-09-03, 12:01 ]
panowie ponoc VW ma dwa czujniki tegoz plynu jeden na zime drugi na okres letni.....?????jeden z nich ma wieksza rezystancje czy cos takiego i specjalnie tak pokazuje zeby silnik sie szybciej nagrzewal wtedy i wtedy ida inne dane do komputera??????
Sorki, że poruszam oklepany temat temp. ale ostatni post z tego tematu nie jest potwierdzony. Więc mam pytanie czy wszystkie Vento na benzynie mają 2 stopnie prędkości wiatraka? Jeżeli tak to około przy jakiej temp. załącza się 1 a przy jakiej 2 stopień?
Po wymianie na orginalny czujnik temp. w trasie mam około 90-92C, a w mieście na światłach dość szybko łapie 100C i dopiero włącza się wentylator, nie zauważyłem żeby miał 2 prędkości. Teraz jest zima, boję się co będzie gdy przyjdą upały. Co jest nie tak, czujnik wentylatora do wymiany? Poradźcie coś.
PS
Oświadczam, że przeczytałem wszystkie pokrewne tematy i nie znalazłem jasnej odpowiedzi
Ja szczerze pisząc nie zauważyłem żeby się u mnie włączył wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, myślałem że padł mi termostat, ale dzisiaj zrobiłem kilka kilometrów i sprawdziłem dolny przewód od chłodnicy i ledwo ciepły, górny gorący.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 19:48
filip0985 napisał/a:
w trasie mam około 90-92C, a w mieście na światłach dość szybko łapie 100C i dopiero włącza si
Za dużo....u mnie tylko gdy lekko przekroczy 90 to już się włącza....ponoć jest ten drugi bieg ale mi się nigdy nie włączył....zawsze 1 bieg wystarcza....w największe upały to max do 95stopni mi dochodzi i to w korkach, oraz oczywiście ta temperatura od razu jest zbijana poniżej 90 stopni.
Gdy wymieniałem termostat to było na nim zaznaczone 87 stopni i chyba tyle powinno trzymac.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-15, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Ja szczerze pisząc nie zauważyłem żeby się u mnie włączył wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, myślałem że padł mi termostat, ale dzisiaj zrobiłem kilka kilometrów i sprawdziłem dolny przewód od chłodnicy i ledwo ciepły, górny gorący.
To masz pewnie nie sprawny czujnik temperatury, nie pokazuje rzeczywistej temp. jaką masz.
A to, że nigdy nie zauważyłeś, żeby włączył ci się wentylator to albo nie stałeś nigdy w korku, albo słabo uważałeś albo masz coś walnięte.
W korku stałem nie raz, przyjedz do Rzeszowa w godzinach szczytu to zobaczysz o czym mówię, ale wtedy temperatura max jaką zaobserwowałem to 90 góra 95 stopni.
Za dużo....u mnie tylko gdy lekko przekroczy 90 to już się włącza....ponoć jest ten drugi bieg ale mi się nigdy nie włączył....zawsze 1 bieg wystarcza....w największe upały to max do 95stopni mi dochodzi i to w korkach, oraz oczywiście ta temperatura od razu jest zbijana poniżej 90 stopni.
Gdy wymieniałem termostat to było na nim zaznaczone 87 stopni i chyba tyle powinno trzymac.
Tylko, że tak jak ktoś kiedyś pisał, że zegary mogą przekłamywać, ale tego to nigdy nie będę pewny. Co radzicie, spróbować wymienić jeszcze termostat na orginalny? Co prawda nie dawno wymieniałem ale na podróbę. Powietrze elegancko ciepłe leci.
Ostatnio zmieniony przez filip0985 2008-12-15, 20:00, w całości zmieniany 3 razy
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-12-15, 20:15
U mnie wentylator odpala jak tylko przekroczy 90 stopni, tylko mój motor 1.6 ABU bardzo szybko sie nagrzewa, zwłaszcza w miescie. Przy szybkiej jeżdzie i duzym upale + duże obciążenie wentylator chodzi non stop a temperatura blisko 100 stopni.
Ja mam taki sam silnik jak ty 1.6 ABU. Fakt, szybko się nagrzewa i wtedy w korku co chwile włącza się wentylator, tyle, że włącza się przy 100C i to mnie niepokoi.
Ja szczerze pisząc nie zauważyłem żeby się u mnie włączył wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, myślałem że padł mi termostat, ale dzisiaj zrobiłem kilka kilometrów i sprawdziłem dolny przewód od chłodnicy i ledwo ciepły, górny gorący.
w takim razie napewno masz termostat do wymiany. Jesli jest dobry to nie puszcza obiegu na chlodnice i gorny przewod moze byc cieply ale napewno nie gorocy. Jesli jest gorocy to znaczy ze obwod idzie przez chlodnice a jej sprawnosc wystarcza zeby schlodzic plyn na tyle ze dolny jest juz zimny. Sprawdz czy chlodnica nie jest coraz chlodniejsza przykladajac reke od gory do dolu.
Polecam wymiane na orginal. Ja tez mialem maks 70 a jak sprawdzalem termostat to otwieral sie dopiero jak woda juz dobreze sie gotowala. Kupilem jakis tani i to samo a sprawdzany tak jak stary. Wymienilem czojnik na podrobe to na wskazniku temp 100 pokazywal. Dopiero jak zalozylem stary czojnik spowrotem i zmienilem termostat na orginal to jest dobrze i temp okolo 85 stopni utrzymuje.
W korku stałem nie raz, przyjedz do Rzeszowa w godzinach szczytu to zobaczysz o czym mówię, ale wtedy temperatura max jaką zaobserwowałem to 90 góra 95 stopni.
identyko jak u mnie , a w trasie 80-85 to wszystko
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
ten czujnik przy głowicy odpowiada tylko za położenie wskazówki na zegarze.
No właśnie, czyli nie ma się nigdy pewności jaka jest faktyczna temp. silnika, bo czujnik może dawać 90C, a faktycznie jest 100C i odwrotnie. I bądź tu mądry czy jest OK czy nie.
chcialbym zapytac klubowiczow jaka maja temperature podczas jazdy, nie pytam o miasto tylko o trase. ja podczas trasy mam ciagle 70 stopni za zegarze, auto zaczelo mi wiecej palic niz w lecie. temperatura ciagle taka sama na wskazniku. czy 70 stopni to nie troche za malo?? czy do wymiany bedzie termostat bo silnik jest teraz nie dogrzany i wiecej pali??
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-12-16, 14:29
Ale za co?
Po wczorajszym uszczelnianiu króćca chyba odpowietrzyłem dzisiaj układ Zagrzałem go do włączenia wentylatora, i najpierw powrotem do zbiorniczka szły bąble a teraz nie idą. Czy to jest dobrze? Się nie znam to się pytam
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-12-16, 15:46
filip0985 napisał/a:
włącza się przy 100C i to mnie niepokoi.
W zasadzie u mnie wentylator często odpala bliżej 100stopni. Na trasie, przy obecnej aurze 70 stopni. W lato w upale, przy dużym obciążeniu 100stopni to norma, dobrze ,że klima trzyma w ryzach silnik. Myslę,że to normalne w tych silnikach, mój jeszcez klimę musi uciągnąc, a to tylko 75km.
W zasadzie u mnie wentylator często odpala bliżej 100stopni. Na trasie, przy obecnej aurze 70 stopni. W lato w upale, przy dużym obciążeniu 100stopni to norma, dobrze ,że klima trzyma w ryzach silnik. Myslę,że to normalne w tych silnikach, mój jeszcez klimę musi uciągnąc, a to tylko 75km.
Widzę, że mamy Morfeusz bliźniacze Vento, bo taki sam silnik i do tego jeszcze z klimą
Ja klimy nie używam bo mam jakąś nieszczelność bo 2 lata temu nabiłem freon, pochodziło rok i po zimie znów nie miałem zimnego powietrza, dałem se spokój. Poza tym więcej pali na klimie i takiego muła dostaje, że szkoda gadać, za słaby silnik do tej budy+klimy niestety.
Wracając do tematu, to jeżeli masz 70C w trasie to za mało, tylko pojawia się fundamentalne pytanie czy te 70C jest naprawdę czy tylko tak ci pokazuje zegar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum