Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Temperatura płynu chłodzącego.
Autor Wiadomość
Waldek 
Ventofan


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 137
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-07-20, 09:50   

No więc przeprowadziłem małe śledztwo (czyt. kilka tel do różnych ASO Skody) i jak się okazało -
Obecnie mamy czujniki temp:
1) z zielonym pierścieniem - do diesel'a
2) z żółtym i niebieskim pierścieniem - do benzyny
Wszędzie powiedziano mi że nie ma znaczenia jaki kolor kupię ponieważ kiedyś w obiegu były tylko żółte, a obecnie wprowadzili też nieb. i stąd jedyna różnica.
Więc jeśli chodziło o kolor to może apropo rodzaju zasilania (rodzaju paliwa)??

Natomiast to co mnie zaskoczyło to rozbieżność cenowa - w zależności od salonu od 30...40 do nawet 80 PLNów!!!! :wow:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-20, 23:25   

No to bardzo staniały te czujniki, więc brać ile się da :-) A na poważnie weź gdzie taniej, choć sprawdź najpierw czy mają identyko nr seryjny.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pampam 
Niedzielny kierowca
1.8 ABS 94r. GL


Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 49
Skąd: pampam
Wysłany: 2007-07-26, 17:03   

panowie----niech w koncu ktos zakonczy ten temt....kazdy z nas ma podobne objawy z tym czujnikiem....ja mialem 85-90 i wlaczal sie wentylator po wymianie mam 100-110... ---(czujnik wymienilem tylko dlatego ze:pokazywal zle wartosci parametrow oporu na zimnym silniku co bylo przyczyna nieprzelaczania sie na gaz przy zimnym silniku po wymianie problem znikl)
REASUMUJAC---w zaleznosci od producenta czujnik pokazuje inne wartosci ale to i tak wiatrak wlacza ten drugi czujnik ktory jest w chlodnicy wiec uwazam ze czujnik jest DOBRY.
W pewnej instrukcji z niemiec mam wyraznie napisane pierwszy stopien wlaczenia wentylatora 95-98 stopni C---drugi stopien wlaczenia wentylatora 103-105 stopni C...

[ Dodano: 2007-09-03, 12:01 ]
panowie ponoc VW ma dwa czujniki tegoz plynu jeden na zime drugi na okres letni.....?????jeden z nich ma wieksza rezystancje czy cos takiego i specjalnie tak pokazuje zeby silnik sie szybciej nagrzewal wtedy i wtedy ida inne dane do komputera??????
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 18:37   

Sorki, że poruszam oklepany temat temp. ale ostatni post z tego tematu nie jest potwierdzony. Więc mam pytanie czy wszystkie Vento na benzynie mają 2 stopnie prędkości wiatraka? Jeżeli tak to około przy jakiej temp. załącza się 1 a przy jakiej 2 stopień?

Po wymianie na orginalny czujnik temp. w trasie mam około 90-92C, a w mieście na światłach dość szybko łapie 100C i dopiero włącza się wentylator, nie zauważyłem żeby miał 2 prędkości. Teraz jest zima, boję się co będzie gdy przyjdą upały. Co jest nie tak, czujnik wentylatora do wymiany? Poradźcie coś.

PS
Oświadczam, że przeczytałem wszystkie pokrewne tematy i nie znalazłem jasnej odpowiedzi :nauka:
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-15, 19:05   

Ja szczerze pisząc nie zauważyłem żeby się u mnie włączył wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, myślałem że padł mi termostat, ale dzisiaj zrobiłem kilka kilometrów i sprawdziłem dolny przewód od chłodnicy i ledwo ciepły, górny gorący.
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 19:48   

filip0985 napisał/a:
w trasie mam około 90-92C, a w mieście na światłach dość szybko łapie 100C i dopiero włącza si

Za dużo....u mnie tylko gdy lekko przekroczy 90 to już się włącza....ponoć jest ten drugi bieg ale mi się nigdy nie włączył....zawsze 1 bieg wystarcza....w największe upały to max do 95stopni mi dochodzi i to w korkach, oraz oczywiście ta temperatura od razu jest zbijana poniżej 90 stopni.

Gdy wymieniałem termostat to było na nim zaznaczone 87 stopni i chyba tyle powinno trzymac.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-15, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 19:50   

piotrek_inf napisał/a:
Ja szczerze pisząc nie zauważyłem żeby się u mnie włączył wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, myślałem że padł mi termostat, ale dzisiaj zrobiłem kilka kilometrów i sprawdziłem dolny przewód od chłodnicy i ledwo ciepły, górny gorący.


To masz pewnie nie sprawny czujnik temperatury, nie pokazuje rzeczywistej temp. jaką masz.
A to, że nigdy nie zauważyłeś, żeby włączył ci się wentylator to albo nie stałeś nigdy w korku, albo słabo uważałeś albo masz coś walnięte.
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-15, 19:57   

W korku stałem nie raz, przyjedz do Rzeszowa w godzinach szczytu to zobaczysz o czym mówię, ale wtedy temperatura max jaką zaobserwowałem to 90 góra 95 stopni.
_________________

 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 19:57   

Cytat:
Za dużo....u mnie tylko gdy lekko przekroczy 90 to już się włącza....ponoć jest ten drugi bieg ale mi się nigdy nie włączył....zawsze 1 bieg wystarcza....w największe upały to max do 95stopni mi dochodzi i to w korkach, oraz oczywiście ta temperatura od razu jest zbijana poniżej 90 stopni.

Gdy wymieniałem termostat to było na nim zaznaczone 87 stopni i chyba tyle powinno trzymac.


Tylko, że tak jak ktoś kiedyś pisał, że zegary mogą przekłamywać, ale tego to nigdy nie będę pewny. Co radzicie, spróbować wymienić jeszcze termostat na orginalny? Co prawda nie dawno wymieniałem ale na podróbę. Powietrze elegancko ciepłe leci.
Ostatnio zmieniony przez filip0985 2008-12-15, 20:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 20:09   

filip0985 napisał/a:
Tylko, że tak jak ktoś kiedyś pisał, że zegary mogą przekłamywać

zegary raczej nie...jak juz to czujnik temp.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-12-15, 20:15   

U mnie wentylator odpala jak tylko przekroczy 90 stopni, tylko mój motor 1.6 ABU bardzo szybko sie nagrzewa, zwłaszcza w miescie. Przy szybkiej jeżdzie i duzym upale + duże obciążenie wentylator chodzi non stop a temperatura blisko 100 stopni.
_________________
Morfeusz142
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 20:15   

Tygrysisko napisał/a:

zegary raczej nie...jak juz to czujnik temp.


Znaczy chodzi mi o to, że czujnik podaje temp. 100C na zegary, a w rzeczywistości jest 95C.

Ale jak już pisałem czujnik jest nówka sztuka z ASO VW.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 20:19   

Morfeusz142 napisał/a:
1.6 ABU

widziałem jak ten silniczek łapie temperaturę na duuuużym mrozie...coś pięknego...mój tak szybko się nie nagrzewa.

filip0985, a styki na czujniku masz czyste ??
co się działo ze czujnik wymieniałeś ??
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 20:23   

Cytat:
co się działo ze czujnik wymieniałeś ??


Wymieniałem bo tak mi radzono, gdy obroty mi wariowały na zimnym silniku, ale w sumie to niewiele pomogło. [/quote]
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 20:25   

nie zauważyłem postu Morfeusza

Ja mam taki sam silnik jak ty 1.6 ABU. Fakt, szybko się nagrzewa i wtedy w korku co chwile włącza się wentylator, tyle, że włącza się przy 100C i to mnie niepokoi.
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-15, 20:40   

Cytat:
Ja szczerze pisząc nie zauważyłem żeby się u mnie włączył wentylator. W trasie temp nie przekracza mi 70 stopni na zegarze, myślałem że padł mi termostat, ale dzisiaj zrobiłem kilka kilometrów i sprawdziłem dolny przewód od chłodnicy i ledwo ciepły, górny gorący.


w takim razie napewno masz termostat do wymiany. Jesli jest dobry to nie puszcza obiegu na chlodnice i gorny przewod moze byc cieply ale napewno nie gorocy. Jesli jest gorocy to znaczy ze obwod idzie przez chlodnice a jej sprawnosc wystarcza zeby schlodzic plyn na tyle ze dolny jest juz zimny. Sprawdz czy chlodnica nie jest coraz chlodniejsza przykladajac reke od gory do dolu.
Polecam wymiane na orginal. Ja tez mialem maks 70 a jak sprawdzalem termostat to otwieral sie dopiero jak woda juz dobreze sie gotowala. Kupilem jakis tani i to samo a sprawdzany tak jak stary. Wymienilem czojnik na podrobe to na wskazniku temp 100 pokazywal. Dopiero jak zalozylem stary czojnik spowrotem i zmienilem termostat na orginal to jest dobrze i temp okolo 85 stopni utrzymuje.
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 20:40   

A przed wymianą czujnika kiedy włączał się wentylator...tzn przy jakiej temperaturze ??
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-15, 20:48   

babyy82 napisał/a:
w takim razie napewno masz termostat do wymiany.


A gdzie takowy nabyć, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje oryginał?
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-12-15, 20:56   

piotrek_inf napisał/a:
A gdzie takowy nabyć, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje oryginał?

w ASO ,koszt coś ok 80zl jak dobrze pamiętam
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:05   

piotrek_inf napisał/a:
A gdzie takowy nabyć, bo allegro to chyba odpada? Ile kosztuje oryginał?

piotrek_inf, ale u Ciebie jest ok skoro:

piotrek_inf napisał/a:
temperatura max jaką zaobserwowałem to 90 góra 95 stopni.
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-15, 21:11   

Mo też mi się tak wydaje, po prostu ja mam lekką nogą i może dlatego się nie grzeje, 2tyś i zmiana biegu
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:15   

piotrek_inf, a na trasie ile Ci trzyma stopni ??
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-12-15, 21:19   

piotrek_inf napisał/a:
W korku stałem nie raz, przyjedz do Rzeszowa w godzinach szczytu to zobaczysz o czym mówię, ale wtedy temperatura max jaką zaobserwowałem to 90 góra 95 stopni.

identyko jak u mnie :D , a w trasie 80-85 to wszystko ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-15, 21:22   

Tygrysisko napisał/a:
piotrek_inf, a na trasie ile Ci trzyma stopni ??


Na trasie 70 stopni przy 100km/h przy 2.5tyś obrotów
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:26   

piotrek_inf napisał/a:
Na trasie 70 stopni przy 100km/h przy 2.5tyś obrotów

trochę mało......mi to tak do 80 czasami spada....nie jest to dobrze ale te 7 stopni to pewnie wielkiej różnicy nie robi.

mam już 3 termostat...wszystkie zamienniki za 30zł czyli 90zł + wymiana płynu 3 razy....a oryginał w ASO z 8 dyszek....więc nie warto oszczędzać.
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 22:34   

Tygrysisko napisał/a:
A przed wymianą czujnika kiedy włączał się wentylator...tzn przy jakiej temperaturze ??


Przed wymianą włączał się około 95C, ale na trasie trzymał około 80C
Nowy trzyma ok 90C, wentylator włącza się przy 100C.

Ale czy ten czujnik ma coś wspólnego z włączaniem wentylatora, czy tylko odpowiada za położenie wskazówki na zegarze??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 22:41   

filip0985 napisał/a:
Ale czy ten czujnik ma coś wspólnego z włączaniem wentylatora, czy tylko odpowiada za położenie wskazówki na zegarze??

ten czujnik przy głowicy odpowiada tylko za położenie wskazówki na zegarze.
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-15, 23:01   

Tygrysisko napisał/a:

ten czujnik przy głowicy odpowiada tylko za położenie wskazówki na zegarze.

No właśnie, czyli nie ma się nigdy pewności jaka jest faktyczna temp. silnika, bo czujnik może dawać 90C, a faktycznie jest 100C i odwrotnie. I bądź tu mądry czy jest OK czy nie.
 
 
argo 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 71
Skąd: SRC
Wysłany: 2008-12-16, 12:44   temeperatura ....

chcialbym zapytac klubowiczow jaka maja temperature podczas jazdy, nie pytam o miasto tylko o trase. ja podczas trasy mam ciagle 70 stopni za zegarze, auto zaczelo mi wiecej palic niz w lecie. temperatura ciagle taka sama na wskazniku. czy 70 stopni to nie troche za malo?? czy do wymiany bedzie termostat bo silnik jest teraz nie dogrzany i wiecej pali??
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-12-16, 12:55   

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=762
http://forum.vwvento.org/...eratura+silnika
i oprócz tego jeszcze spójrz najpierw na to
http://forum.vwvento.org/search.php ;)
:tygrysek: jak spojrzysz to scal w jedno :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2008-12-16, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-16, 14:05   

argo, wcaliłem Twój temat z innym o tej samej tematyce, zresztą wczoraj jest ostatni post z tego tematu więc jest na czasie.

argo napisał/a:
ja podczas trasy mam ciagle 70 stopni za zegarze,

Za mało.

argo napisał/a:
auto zaczelo mi wiecej palic niz w lecie

to normalka że przy niższych temperaturach więcej pali.

argo napisał/a:
czy do wymiany bedzie termostat bo silnik jest teraz nie dogrzany i wiecej pali??

Raczej do wymiany termostat, ale nie wiem czy zauważysz jakąś większą różnicę w spalaniu.

cinek82, dzięki ;) :OK: :oklaski:
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-12-16, 14:29   

Ale za co?
Po wczorajszym uszczelnianiu króćca chyba odpowietrzyłem dzisiaj układ :] Zagrzałem go do włączenia wentylatora, i najpierw powrotem do zbiorniczka szły bąble a teraz nie idą. Czy to jest dobrze? Się nie znam to się pytam :gafa:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2008-12-16, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-12-16, 15:46   

filip0985 napisał/a:
włącza się przy 100C i to mnie niepokoi.


W zasadzie u mnie wentylator często odpala bliżej 100stopni. Na trasie, przy obecnej aurze 70 stopni. W lato w upale, przy dużym obciążeniu 100stopni to norma, dobrze ,że klima trzyma w ryzach silnik. Myslę,że to normalne w tych silnikach, mój jeszcez klimę musi uciągnąc, a to tylko 75km.
_________________
Morfeusz142
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-12-16, 16:01   

Morfeusz142 napisał/a:

W zasadzie u mnie wentylator często odpala bliżej 100stopni. Na trasie, przy obecnej aurze 70 stopni. W lato w upale, przy dużym obciążeniu 100stopni to norma, dobrze ,że klima trzyma w ryzach silnik. Myslę,że to normalne w tych silnikach, mój jeszcez klimę musi uciągnąc, a to tylko 75km.


Widzę, że mamy Morfeusz bliźniacze Vento, bo taki sam silnik i do tego jeszcze z klimą :D
Ja klimy nie używam bo mam jakąś nieszczelność bo 2 lata temu nabiłem freon, pochodziło rok i po zimie znów nie miałem zimnego powietrza, dałem se spokój. Poza tym więcej pali na klimie i takiego muła dostaje, że szkoda gadać, za słaby silnik do tej budy+klimy niestety.

Wracając do tematu, to jeżeli masz 70C w trasie to za mało, tylko pojawia się fundamentalne pytanie czy te 70C jest naprawdę czy tylko tak ci pokazuje zegar.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-12-16, 16:05   

filip0985 napisał/a:
mamy Morfeusz bliźniacze Vento

Powiedz jeszcze, że granatowe :D
Moja klima chodzi jak oszalała, fakt ale silnika do klimy za słaby, no ale klima cudna rzecz zwłaszcza latem.
_________________
Morfeusz142
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9