Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ładowanie + AKUMULATOR
Autor Wiadomość
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-04, 22:14   

22.12.2006r (patrzę w tym momencie na gwarancję) kupiłem 60Ah i do dnia dzisiejszego jest super...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-05, 14:42   

spyro napisał/a:
może i 45 ah wystarczy ake moj muza pobiera sporo prądziwa, więc 45 to za mało

Ale skąd wiesz, ze to będzie za mało? To, ze Twój już nie domaga, wszystko można wytłumaczyć tym, że ma on już, jak sam napisałeś - 4 lata.
Nowy, to nowy. Skoro producent przewidział 45, to po co na siłę się temu przeciwstawiać? Nowa 45-tka będzie miała więcej mocy, niż ten Twój "niedomagający"
A jak nie będziesz na 5 godzin zostawiał włączonej muzy bez włączonego silnika, do aku posłuży znacznie dłuzej.
A większy akumulator wiąże się z większym prądem ładowania, a im mniejszy prąd ładowania - tym dłużej się akumulator będzie ładował - ale to dla nie go bardziej zdrowsze będzie, niż miałby się ładowac dużym prądem, co wówczas jest dla niego znacznie szkodliwe.


To tak, jak najpierw zakłądacie koła 16'', a później narzekcie, ze coś wam stuka, że przeguby nie wytrzymują, czy że obciera o nadkola... W jakimś celu producent zastosował 45-tkę żeby było wporządku, a moze to akurat jest tak przeliczone, ze w stosunku do alternatora 70-tki jest wystarczące.
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-05, 21:04   

Cytat:
Ale skąd wiesz, ze to będzie za mało?


na ostatnim spociku łódzkim po 40 minutach grania muzy aku padł, a to stanowczo za krótko.
a mam teraz
Cytat:
To tak, jak najpierw zakłądacie koła 16'', a później narzekcie, ze coś wam stuka, że przeguby nie wytrzymują, czy że obciera o nadkola... W jakimś celu producent zastosował 45-tkę żeby było wporządku, a moze to akurat jest tak przeliczone, ze w stosunku do alternatora 70-tki jest wystarczące.
50ah.

hehe dobre :D i prawdziwe niestety. Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i ciągle mi mało...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-05, 21:07   

spyro napisał/a:
na ostatnim spociku łódzkim po 40 minutach grania muzy aku padł, a to stanowczo za krótko

jak na 4 letni, to i tak długo
nie wymagaj, żeby 4 letni sprawował się tak, jak nowy.
spyro napisał/a:
apetyt rośnie w miarę jedzenia i ciągle mi mało...

spraw sobie ciągnik siodłowy, tam są po 2 akumulatory, ze 100 AH jak nie więcej jeden - będziesz muógł muzy słuchać i słuchac - całe wieki :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-05, 21:09   

sebastian napisał/a:
100 AH jak nie więcej jeden

165Ah to minimum...najczęściej po 195Ah a czasami i więcej...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-05, 21:13   

sebastian napisał/a:
spraw sobie ciągnik siodłowy

a gdzie bym ja go zaparkował :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-05, 21:16   

tam, gdzie zwykle parkujesz ventkę :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-05, 21:25   

przez bramę bym nie wjechał na szerokość...

Dobra koniec OT :D

Dzisiaj furaczek pojechał do elektryka na zmianę czujników ABS z przodu (tylnie wymienione na nowe ostatnio, to teraz przednie apdły). Jutro mam odebrać furkę i zobaczymy co powiedzą na akumulatorem, wydrukowałem cały wątek z forum i mu dałem :D Ale jako, że Pan Sławek zawsze wszystko wie to i tym razem pewnie da radę :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-05, 21:27   

spyro napisał/a:
wydrukowałem cały wątek z forum i mu dałem

no no :D
z konkretnymi wiadomościami idziesz do fachowca :)
Perfekt :]
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-05, 21:28   

spyro napisał/a:
wydrukowałem cały wątek z forum i mu dałem

To co my tu pisaliśmy ??
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-05, 21:41   

Cytat:
To co my tu pisaliśmy ??

jeden kolega szczególnie sypnął radą o tym celach i bąbelkach a druknołem całość co by było co czytać :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-09, 23:29   

Jakby co, to tak wygląda mój 60Ah:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-09, 23:59   

nie wiedziałem, że daewoo robiło akumulatory... Narazie tfu tfu mam spokój z aku, zobaczymy na jak długo...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-10, 00:02   

spyro napisał/a:
Narazie tfu tfu mam spokój z aku, zobaczymy na jak długo...


Oby tak dalej... ;)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-08-10, 13:31   

a ja sie dzisiaj tak dokładnie przyjrzałem mojemu i o dziwo on jest 44Ah \ 360A i pewnie dlatego tak ładnie bije w rozrusznik ,instrukcja przewiduje 45Ah \ 220A
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-18, 20:56   

W końcu po wielu identyko sytuacjach kupiłem dzień przed zlotem nowy akumulatr. Wybór padł na 60 amperowy. Jak narazie wszystko OK, więc chyba rzeczywiście moja centra miała to zwarcie między komorami.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-18, 20:58   

spyro napisał/a:
Wybór padł na 60 amperowy

A widzisz....to co u mnie....a co Cię podkusiło ??
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-18, 21:00   

Tygrysisko napisał/a:
a co Cię podkusiło ??
No Wasze podpowiedzi :D Kiedyś, gdy kupowałem ten poprzedni nie miałem wzmaka, skrzyni basowej itp teraz inna bajka a więc i aku potrzebny większy :D Poza tym prąd rozruchowy ten co kupiłem ma też o wiele większy nż normalnie więc powinien ładnie w mrozy odpalać. A w praniu zobaczymy jak to się będzie zachowywać.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-09-18, 21:01   

spyro napisał/a:
A w praniu zobaczymy jak to się będzie zachowywać.

Najwyżej będzie na mnie :D
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-18, 21:07   

na pewno bezie git :D Narazie nie narzekam, choć co rano z przyzwyczajenia gdy mam odpalić auto to z dusza na ramieniu przekręcam kluczyk.

Co by było śmieszniej to tydzień przed zlotem, gdy znowu padł mi rano aku odpaliłem furke od mamy akumulatora w matizie, niby wszystko wedle sztuki zrobiłem ale niestety biduś chyba nie wytrzymał tego... I padł na drugi dzień. Teraz mi się jeszcze dostało od rodzicielki bo musiała i sobie kupić nowy akumulatorek, a do tego cholernego matiza, jako że akumulator jest dziwnych kształtów to ten malutki 35 amperowy kosztuje tyle co mój 60 :D
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-18, 21:08   

a ja mam 72Ah 760A VW i teraz mam dodatkowy 100Ah 850A do muzy dodatkowo :P
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-18, 21:16   

Leśny ale ty masz diesla a do tych silników trzeba mieć wielki aku, do naszych 1,8 wystarczy (w instrukcji) bodajże 45 ah.

A ten drugi dodatkowy 100 AH to czym go ładujesz?Założyłeś dodatkowy alternator jakiś?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-18, 21:25   

bedzie alternator 120Amp albo aku bedzie tylko na zloty podpinany :P + prostownik pod ten aku
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2008-09-18, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-18, 21:27   

lesny1982 napisał/a:
a ja mam 72Ah 760A VW i teraz mam dodatkowy 100Ah 850A do muzy dodatkowo

prawie jak rozdzielnia z wysokim napięciem :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-18, 21:31   

lesny1982 napisał/a:
bedzie alternator 120Amp
zdecydowanie to lepsze rozwiązanie niż

lesny1982 napisał/a:
aku bedzie tylko na zloty podpinany :P + prostownik pod ten aku
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-18, 21:33   

oki to podejdzie wtedy alternator 120Amp :brawa:
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-18, 21:34   

no i fajne, i będziesz miał dopiero lux malinę ;)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Rafael 
Kierowca eLki


Wiek: 49
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 35
Skąd: Monheim
Wysłany: 2008-09-26, 10:57   akumulator

... mam pytanie wie moze ktos jaki akumulator moge dac maksymalnie ale nie wiem jaka mam pradnice moja ventka to rok 1994 18 silnik 75 koni.

od Spyro: Scaliłem to z istniejącym już tematem o akumulatorze. Zanim coś napiszesz sprawdzaj czy już nie było tym wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez spyro 2008-09-26, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-26, 11:41   

Książkowo to 45 Ah. Ja mam 55 Ah i też daje rade. Ale większego już nie ma sensu wstawiać. Natomiast prądnica to 70A. I też mam taki sam motorek, jak Twój.
_________________
Zielony borowik...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-26, 15:18   

spyro napisał/a:
nie wiedziałem, że daewoo robiło akumulatory... Narazie tfu tfu mam spokój z aku, zobaczymy na jak długo...

A wiesz co jest nasmieszniejsze? Oryginalnie do samochodow daewoo montowali akumulatory firmy... delcor :) a nie daewoo. Te oryginalne akumulatory wytrzymywaly po 8-9lat co jest baaaardzo dobrym wynikiem.

A co do aku to teraz mam u siebie 55Ah, altek 120A. Moim zdaniem trochy maly ten akumulator, ale jak nie bedzie dawal rady to go zmienie na wiekszy 72Ah.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-14, 11:31   

Słuchajcie moi drodzy. Tak sobie dzisiaj przeglądałem oferty akumulatorów i nad jedną rzeczą się zastanawiam. Czym się jeszcze kierować podczas kupna akumulatora? Bo rozumiem: np. 55Ah. Ale jeszcze podany jest prąd rozruchu. Przykładowo dla 55Ah znalazłem takie baterie, gdzie był różny prąd rozruch: 470A, 420A, 600A, 510A itd. Odgrywa to duże znaczenie, czy po prostu kierować się tym, że im więcej, tym lepiej?

I poprawcie mnie, jeźle źle myślę: przy dobieraniu akumulatora nie można kupować większego, niż "moc" alternatora, tak? Jeśli alternator mam 60A, to max. aku to 55Ah - 60Ah? Czy o to w tym chodzi? Bo oczywiście - pojemnośc pojemnością silnika, ale sam teraz na taką myśl wpadłem (a może błędną..?) :faja:
_________________
Zielony borowik...
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-11-14, 15:48   

Duży prąd rozruchowy bardzo ważny jest w zimie.Miałem kiedyś Jettę ,kupiłem do niej 54Ah (zalecane było 36Ah) .Myślałem że będzie paliła na dotyk.Niestety akku miało za mały prąd rozruchowy i tylko kręciło.Jetta potrzebowała "kopa" .Miałem kłopoty z rozruchem.Ja ostatnio zwracam uwagę i staram się kupować akku z dużym prądem rozruchowym.Zresztą dobre akumulatory,dobrych firm, mają duże prądy rozruchowe-przy mniejszych pojemnościach.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-16, 19:14   

im większy prąd rozruchowy tym lepiej, ale z drugiej strony więcej go idzie na każde odpalanie. Przydatne w zimie głównie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-24, 12:07   

Byłem dzisiaj w akumulatorowni :P i dowiedziałem się co nieco. Max. poj. jaką można wsadzić do benzynki dla naszych 1.8 to 60Ah. Mają one różne prądy rozruchowe, ale nie wiem, czy będę kupował z największym, tam ileś 600A czy jakoś tak... Nie wiem też czy aku ma być obsługowy, czy bezobsługowy - ponoś to to samo, jeśli ktos lubi pogrzebać, to obsługowy :D Oczywiście nie, że już kupowac będę, tylko za wczasu robię rozeznanie, żeby później nie było niespodzianki. Bo dzisiaj autko całą noc na mrozie stało i rano dłużej niż zwykle mi kręciło i tak powoli jeszcze, więc chyba to niczego dobrego nie będzie wróżyć... Ale jak się rozgrzał, to od kopa zapalił. Nikt mi nie sprzeda akumulatora bez starego zdania. Polecili mi już nawet pojechac na złom i jakieś badziewie wziąść i im zdać, bo oni się muszą z tego rozliczyć... dziwne...

Zastanawiałem się również nad prostownikiem, ale jakimś tam badziewnym za 49 zł...
Coś takiego znalazłem:
http://www.ndn.com.pl/kat...ze_serii_df.pdf
W sam raz do 60-ki, poza tym może spokojnie zasilać pozostałe urządzenia elektroniczne, co zwykle porstowniki nie mają takiej możliwości, a to się przda mojemu ojcu :faja: Że jak coś, to na pół kupimy takiego, a kosztuke... prawie 500 zł (brutto).
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-24, 13:37   

sebastian napisał/a:
Max. poj. jaką można wsadzić do benzynki dla naszych 1.8 to 60Ah.

A jednak :P

sebastian napisał/a:
obsługowy, czy bezobsługowy

Miałem wcześniej obsługowy...a teraz bez...jakoś wolę bez. Oczywiście jak ktos ma czas i chęci to można sobie poodkręcać poszczególne sesje i podolewac co nie co...ale tak tam wolę aku typu plug & play.

Ja w domu mam jakiś prostownik...używany sporadycznie ale jest...jest chyba nawet starszy ode mnie.

Nie wiem jak nazywa się ta funkcja, ale przy prostowniku fajną sprawą jest takie cos że można odpalic furaka z rozładowanym aku od razu po podłączeniu do gniazda...mój niestety czegoś takiego nie ma i pamietam że trzeba było go (stary aku) jakies 15 min podładować żeby zakręcił...a tak od razu podpinasz furkę pod prąd z gniazdka i odpalasz...a aku ładuje się w czasie jazdy. Mój teść ma takie coś-piekna sprawa...nie znam się o być może w dzisiejszych prostownikach to już standard, ale jakby co to piszę.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-11-24, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 9