Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik gasnie podczas jazdy1
Autor Wiadomość
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-31, 20:49   

ze niby nie sczytuje z zapasowego kluczyka? no niestety nie mam ;/
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-31, 21:37   

ze niby nie sczytuje z zapasowego kluczyka? no niestety nie mam ;/ tak samochod staje nagle tak jakbym go zgasil w trakcie jazdy , tez obstawiam ze to cos elektrycznego tylko juz nie wiem sam czego szukac:)
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2015-03-31, 22:16   

no to moze wymień ten przekaznik co wczesniej kolega radził nawet weż jakiś za złomu, czy ew stacyjke lub sama kostkę zawsze to bedzie jakis punkt zaczepienia i ew 2 rzeczy mniej do sprawdzenia, samym pisaniem go nie naprawisz trzeba szukac usterki i wymieniac to co ci koledzy radzili po kolei niestety . w tym silniku nie ma duzo elektroniki ew cos w strone tego czujnika predkosci obrotowej nie wiem gdzie on dokładnie się znajduje ale moze tez coś paprać.
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-04-01, 18:25   

Przyszła mi do głowy pewna sytuacja z Polo 2 1.4 Benzyna (o ile dobrze pamiętam), a mianowicie mieliśmy taką sytuację , że objawy były identyczne jak mówisz:
auto chodziło na wolnych obrotach i nagle trach gasło i nie można było zapalić tylko poczekać chwile i zapaliło i znów to samo mogło chodzić i pół dnia i nic aż nagle bah i gasło tak samo w czasie jazdy nie było reguły kiedy zgaśnie i nie można zapalić.
Okazało się ,że winny był czujnik w skrzyni biegów od prędkości bo gdy auto stało na postoju to widać było jak wskazówka prędkościomierza co jakiś czas sama skakała i to był sygnał dla komputera jako raptowny skok prędkości czyli np. uderzenie w drzewo po czym komputer odcinał zapłon. Po wymianie czujnika auto odżyło i problem znikł :)
_________________
1z+ .Stage 1: 130Hp 309Nm :) . Stage 2: 147Hp 370Nm. Stage 3: 185Hp 457Nm
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2015-04-01, 19:00   

kolego czyli mówisz o czujniku predkosci obrotowej :) tez mi sie wydaje że może to być to
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-04-01, 19:12   

jacekpp napisał/a:
kolego czyli mówisz o czujniku predkosci obrotowej :) tez mi sie wydaje że może to być to

Tyle,że w AAZ nie ma czujnika położenia wału (obrotomierz bierze sygnał z alternatora) a licznik prędkość jest napędzana linką.
Troche się zgubiłem z moją wcześniejszą wypowiedzią bo zapomniałem ,że chodzi o zwykłego TD :p
Trzeba sprawdzić jak sprawa z tym napięciem na elektrozaworze, tak jak koledzy wyżej pisali żarówka pod elektrozawór i będzie widać czy prąd dochodzi. Dobrze by było sprawdzić czy koło rozrządu (na wale) nie ma uszkodzonego klinu. Miałem podobny objaw w TDI ,że auto miało problemy ,że nie chciało zapalać a potem zostało zgaszone i nie chciało wogóle zagadać i okazało się że klin na kole ścięty :) . To jest zwykły TD i przyczyny szukałbym w napięciu na lektrozawór a jak nie to reszta mechanicznie
Ostatnio zmieniony przez PawełM 2015-04-01, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-02, 00:19   

PawełM, wszystkie venta miały czujnik prędkości w skrzyni a nie linkę, ale wątpię że będzie jakiś moduł odcinający zapłon do tego. 3 kabelki od niej wchodzą w skrzynkę bezpieczników i tam przechodzą we wtyczki od licznika. Ale można spróbować całkiem go odłączyć przy skrzyni na próbę że licznik cały czas jakby stał w miejscu.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
tafor 
Kierowca eLki
Bigamista


Silnik: TDI 1z
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2015-04-04, 17:57   

Zrób tak:w momencie usterki sprawdź probówką -żarówką lub miernikiem czy jest napięcie +12v na zaworze pompy wtryskowej (taka śruba z podłączonym kabelkiem )Jeżeli w tym momencie nie ma nic to uszkodzenie jest po stronie stacyjki\immo\alarmu zależy co tam masz .Jeżeli masz 12v to problem może być w pompie wtryskowej -wykręć i sprawdź elektrozawór zdarza się że od brudu z paliwa się przycina powodując problemy z odpalaniem/gaszeniem silnika .Sprawdź także masy w komorze silnika i przewody czy nie przytarte bo w naszych leciwych już autach często są z tym problemy .
_________________
Vento-druga żona
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-07-11, 21:54   

Panowie sprawa wkońcu rozwiązana , winowajcą okazał się immobilizer , utworzyły się zimne luty w miejscu odpowiedzialnym za odcięcie zapłonu i przy rozgrzaniu poprostu go odcinalo . Temat do zamknięcia .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9