Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie po sekundzie od dwóch dni !
Autor Wiadomość
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-28, 22:06   

Też mam problemy z gasnącym silnikiem po dłuższym staniu na mrozie. Problem rozwiązuje w ten sposób, że trzymam go na sprzęgle przez parę minut po odpaleniu go ;)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-01-29, 10:28   

Sprawdźcie rezystancję na czujniku według tabelki.

http://www.fotosik.pl/pok...966ec27185.html

Styki 1 i 3 dają sygnał do ECU i one są najważniejsze, styk 2 to masa a 4 daje sygnał na zegar i jego wartości zawsze powinny być mniejsze niż ze styków 1 i 3.

Garnek wody na gaz, do niego termometr i wyciągnięty czujnik temperatury z auta + miernik i można weryfikować czy wskazania z czujnika mieszczą się w granicach przedstawionych w tabelce.

Mierzyłem w ten sposób u siebie i wskazania na mierniku pokrywały się z tymi z tabelki.
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-01-29, 10:55   

Wczoraj trochę pojeździłem i powiem szczerze że ani razu obroty mi nie falowały :lol2: :lol2:
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-01-29, 17:46   

Witam dzisiaj postanowiłem ze go odpale ale odlacze wtyczke od czujnika temp, na dworze -5, auto o dziwo bez problemów odpalilo, nie wiem może to zbieg okoliczności ale jutro sprawdze ponownie ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-01-29, 22:44   

A taka informacje znalazłem na temat czujnika temperatury ;)
''Zewnętrznymi objawami mogącymi wskazywać na uszkodzenie czujnika jest nietypowe, niestabilne zachowanie wskaźnika temperatury - wskazówka szybko osiąga maksimum i opada do minimum. Możliwe jest także szarpanie silnika i falowanie obrotów. Kontrolując stan czujnika należy sprawdzić także w jakiej kondycji znajdują się uszczelnienia, styki oraz konektory''
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-01-29, 23:26   

"wskazówka szybko osiąga maksimum i opada do minimum"

Tylko taki objaw? U mnie np. dokładnie pokazuje tylko jak jest 90 C .. W innym wypadku leży. Ale problemów takich jak Wy to nie mam :)
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-01-29, 23:35   

POTWIERDZAM INFO vwjanekvento,

Dzisiaj jechałem w trasę i wróciłem cały, zdrowy i bez przygód.
Przed wymianą temperaturę niby pokazywało mi normalnie ale szalał na obrotach i trochę szarpało a po wymianie nic się nie dzieje, jest tak jak być powinno :)
Więc przy takich objawach warto sprawdzić czujnik aby na początek nie pakować się w koszta :)
Gdybym posłuchał pseudo mechaników wymienione bym miał teraz wszystko oprócz czujnika i zostałbym dalej z tym problemem...
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-01-30, 18:02   

szefuniopaslek jaki kupiles czujnik? i jaki masz kolor u siebie? Ty masz ABS-a?
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-01-30, 21:30   

kupiłem nowy taki jak wysłałem zdjęcie, miałem żółty i kupiłem żółty i wszystko gra :)
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
Ostatnio zmieniony przez szefuniopaslek 2014-01-30, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-01, 21:44   

Witam dzisiaj kupilem czujnik temp. o dziwo ten ktory wyciagnelem mial zielona kropke co wydaje mi sie dziwne bo powinna byc zolta, ale mniejsza o to, zakupilem najlepszy czujnik jaki mieli firmy FAE problem odpalania zniknal, falujacych obrotow tez, ale (zawsze musi byc ale) temperature mi pokazuje normalnie, choc wydaje mi sie ze teraz zawyza bo oscyluje w granicach 90-100 stopni czasem schodzi troszke nizej niz 90, pytanie do uzytkownikow silnika ABS jak jest Panowie u was z temp. moze teraz jestem przewrazliwiony bo wczesniej temp dochodzila ledwie do 70, ale jak patrze na tem i widze 100 stopni to az mi sie goraco robi i mysle ze silnik sie gotuje choc wiem ze jest wszystko ok bo uklad jest sprawny wiec chialbym poznac wasze spostrzezenia ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
Ostatnio zmieniony przez vwjanekvento 2014-02-01, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-02-02, 00:32   

Nie wiem czy mam taki sam silnik jak ty, ale przed chwila wróciłem i miałem właśnie 90 stopni. Czujnika nie wymieniałem.
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-02-02, 10:52   

Też nie wiem czy mój to ABS, kiedyś sprawdzałem ale już zapomniałem. Właśnie wróciłem z trasy i u mnie temperatura to cały czas 90. Szybko się nagrzewa i trzyma 90. Jak postoje dłuższą chwilę w miejscu to po jakimś czasie temperatura lekko rośnie, odpala się wentylator i spada do 90 więc powinno być tak i u Ciebie.

Skąd wiesz że powinieneś mieć żółty czujnik? I czemu nie kupiłeś takiego samego jaki miałeś?
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-02, 11:39   

Pytalem roznych uzytkownikow z silnikiem abs to raz a dwa w sklepie moto powiedzieli ze taki u mnie ma byc wiec mysle ze jest dobry tymbardziej ze wszystkie problemy zniknely, a Ja glupi chlodnice zakrywal jeszcze :mur:
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-02-02, 11:43   

A widzisz :) Tyle części chciałeś wymieniać a to tylko jeden mały głupi czujnik :/
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-02, 11:53   

Wlasnie kto by pomyslal :mur:
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-04, 12:32   

vwjanekvento, też swego czasu przechodziłem przez czujnik, który zawyżał o 10 stopni i w trasie miałem 100stopni. Spróbuj, może w sklepie Ci go wymienią na inny. Czujnik ten dostałem od Spyra, jego vento było/jest z 92r a moje z 93r, ale chyba roznik nie ma tu znaczenia.
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2014-02-04, 13:53   

Paweł J., jeżeli myślimy o tym samym czujniku co mi przysłałeś to u mnie zaniża o 10 stopni :]
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-04, 14:35   

hrubek18, tak, to ten.
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-02-04, 20:19   

Janek a termostat nie za stary ?:P
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-08, 10:04   

majkel00230 czujnik zmieniony w październiku na Wahlera po przygodzie z wyjazdem nad morze, układ jest na 100% sprawny, teraz już jest ok, pokazuje 85-95 może max ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-02-08, 13:22   

Ja uważam że problem błędnego pokazywania temperatury moze leżeć również w wskazniku temperatury w liczniku.

Miałem dokładnie tak jak pisał vwjanekvento, że wentylator włączył się przy 70-80stopniach, wskazówka temperatury bardzo powoli sie podnosiła, no niby zima no ale.. Zmieniłem zegary, wskaźnik temp wskazuje 90 stopni a wentylator sie nie włącza :oklaski: Wskazówka reaguje szybciej, więc jest tak jak ma byc, po wymianie zegarów :)

Co prawda to było w TDI no ale no :D
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8