Też mam problemy z gasnącym silnikiem po dłuższym staniu na mrozie. Problem rozwiązuje w ten sposób, że trzymam go na sprzęgle przez parę minut po odpaleniu go
Styki 1 i 3 dają sygnał do ECU i one są najważniejsze, styk 2 to masa a 4 daje sygnał na zegar i jego wartości zawsze powinny być mniejsze niż ze styków 1 i 3.
Garnek wody na gaz, do niego termometr i wyciągnięty czujnik temperatury z auta + miernik i można weryfikować czy wskazania z czujnika mieszczą się w granicach przedstawionych w tabelce.
Mierzyłem w ten sposób u siebie i wskazania na mierniku pokrywały się z tymi z tabelki.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-01-29, 17:46
Witam dzisiaj postanowiłem ze go odpale ale odlacze wtyczke od czujnika temp, na dworze -5, auto o dziwo bez problemów odpalilo, nie wiem może to zbieg okoliczności ale jutro sprawdze ponownie
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-01-29, 22:44
A taka informacje znalazłem na temat czujnika temperatury
''Zewnętrznymi objawami mogącymi wskazywać na uszkodzenie czujnika jest nietypowe, niestabilne zachowanie wskaźnika temperatury - wskazówka szybko osiąga maksimum i opada do minimum. Możliwe jest także szarpanie silnika i falowanie obrotów. Kontrolując stan czujnika należy sprawdzić także w jakiej kondycji znajdują się uszczelnienia, styki oraz konektory''
Dzisiaj jechałem w trasę i wróciłem cały, zdrowy i bez przygód.
Przed wymianą temperaturę niby pokazywało mi normalnie ale szalał na obrotach i trochę szarpało a po wymianie nic się nie dzieje, jest tak jak być powinno
Więc przy takich objawach warto sprawdzić czujnik aby na początek nie pakować się w koszta
Gdybym posłuchał pseudo mechaników wymienione bym miał teraz wszystko oprócz czujnika i zostałbym dalej z tym problemem...
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-01, 21:44
Witam dzisiaj kupilem czujnik temp. o dziwo ten ktory wyciagnelem mial zielona kropke co wydaje mi sie dziwne bo powinna byc zolta, ale mniejsza o to, zakupilem najlepszy czujnik jaki mieli firmy FAE problem odpalania zniknal, falujacych obrotow tez, ale (zawsze musi byc ale) temperature mi pokazuje normalnie, choc wydaje mi sie ze teraz zawyza bo oscyluje w granicach 90-100 stopni czasem schodzi troszke nizej niz 90, pytanie do uzytkownikow silnika ABS jak jest Panowie u was z temp. moze teraz jestem przewrazliwiony bo wczesniej temp dochodzila ledwie do 70, ale jak patrze na tem i widze 100 stopni to az mi sie goraco robi i mysle ze silnik sie gotuje choc wiem ze jest wszystko ok bo uklad jest sprawny wiec chialbym poznac wasze spostrzezenia
Też nie wiem czy mój to ABS, kiedyś sprawdzałem ale już zapomniałem. Właśnie wróciłem z trasy i u mnie temperatura to cały czas 90. Szybko się nagrzewa i trzyma 90. Jak postoje dłuższą chwilę w miejscu to po jakimś czasie temperatura lekko rośnie, odpala się wentylator i spada do 90 więc powinno być tak i u Ciebie.
Skąd wiesz że powinieneś mieć żółty czujnik? I czemu nie kupiłeś takiego samego jaki miałeś?
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-02, 11:39
Pytalem roznych uzytkownikow z silnikiem abs to raz a dwa w sklepie moto powiedzieli ze taki u mnie ma byc wiec mysle ze jest dobry tymbardziej ze wszystkie problemy zniknely, a Ja glupi chlodnice zakrywal jeszcze
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-04, 12:32
vwjanekvento, też swego czasu przechodziłem przez czujnik, który zawyżał o 10 stopni i w trasie miałem 100stopni. Spróbuj, może w sklepie Ci go wymienią na inny. Czujnik ten dostałem od Spyra, jego vento było/jest z 92r a moje z 93r, ale chyba roznik nie ma tu znaczenia.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-08, 10:04
majkel00230 czujnik zmieniony w październiku na Wahlera po przygodzie z wyjazdem nad morze, układ jest na 100% sprawny, teraz już jest ok, pokazuje 85-95 może max
Ja uważam że problem błędnego pokazywania temperatury moze leżeć również w wskazniku temperatury w liczniku.
Miałem dokładnie tak jak pisał vwjanekvento, że wentylator włączył się przy 70-80stopniach, wskazówka temperatury bardzo powoli sie podnosiła, no niby zima no ale.. Zmieniłem zegary, wskaźnik temp wskazuje 90 stopni a wentylator sie nie włącza Wskazówka reaguje szybciej, więc jest tak jak ma byc, po wymianie zegarów
Co prawda to było w TDI no ale no
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum