Kolego od tego jesteśmy żeby sobie pomagać
a co do pytania nie powinno się przełączać na gaz na zimnym silniku ponieważ po jakimś czasie lecą membrany w parowniku,i podobno bardzo szkodzi to silnikowi bo gaz nie jest ogrzany i szybciej wszystko się zużywa ja w sumie we wcześniejszym samochodzie(espero) miałem taki sam gaz i odpalałem go na gazie nawet jak było -25C i odpalał lepiej niż na benzynie jak byś miał kiedyś czas to możesz wyciągnąć parownik z auta rozkręcić go i porządnie wyczyścić w benzynie u mnie po takim zabiegu i ustawieniu gazu samemu auto lepiej jeździło na gazie
zakręcasz butle,odpalasz auto przełączasz na gaz żeby się resztki z przewodów wypaliły i odkręcasz przewody przy parowniku potem przewody od wody(najlepiej spuścić sobie cały płyn) wyciągasz parownik i rozkręcasz go z obydwu stron tyko potem stron nie pomyl przy skręcaniu bierzesz benzynę waciki albo patyczki do uszu i czyścisz wszystko delikatnie, membranę też można umyć potem czekasz aż wszystko odparuje i składasz do kupy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-01, 18:24
Przy takim zabiegu lepiej od razu wymienic membrany, moim zdaniem szkoda roboty aby je tylko umyć.
Co do odpalania to ja robię to tak.....im zimniej tym wiecej mi chodzi na benzynie, rzecz jasna przerzucam znacznie szybciej niż np sekwencje, które zazwyczaj maja ustawione na 30 kilka stopni.....w lecie to tylko z garażu na benzynie wyjeżdżam. A membrany wytrzymały tyle ile powinny, czyli ok 80 tys km.
co do wymiany membran to musisz popytac o ceny, byc może nie opłaca się ich wymieniać tylko dac nowy reduktor i byc może jakis kumaty gaziarz zrobi to tanio. Ja np sam je wymieniałem, potem tylko pojechałem do gaziarza na regulację reduktora i sprawdzenie szczelności i po zabawie, ale nie wiem jakby mi wyszło taniej, czy gdybym dam gaziarzowi zarobić czy sam.....pewnie kwestia tylko kilkudziesięciu złotych.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-12-01, 18:27, w całości zmieniany 1 raz
tak czytam i widze ze kolega jest pewny ze to reduktor i temat sie ciagnie w tym kierunku a moze to poprostu podstawowe rzeczy czyli filterek jak wszyscy pisza, kable i kopułka? jak ci tak szarpał to przypadkiem mokro nie było? sprawdz w pierwszej kolejnosci kable spryskaj np i zobacz czy oroty nie spadaja no i czy kopułka cała i palec wyczysc a pozniej za rozbieranie sie bierz
Silnik: 1.8 GT + gaz Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-12-01, 19:49
RedRace
Domyślam się że chodzi ci na obniżenie kosztów paliwa, szybciej przełączać na tańszy gaz. Musisz wziąć pod uwagę że gaz rozprężajać się obniża mocno swoją temperaturę. By było go więcej i łatwiej palny musi osiągnąć odpowiedni stan skupienia oraz temperaturę. Przy przełączeniu przy za niskiej temperaturze masz wzrost zużyciua gazu, a także szybsze zużycie się membrany w parowniku (jest zimna i twarda ruszając się może popękać). Może się okazać iż szybsze przełączanie, po czasie może być mniej ekonomiczne. Zmiana membrany koszt zestawu naprawczego i czas poświęcony na wymianę, jeżeli się samemu zrobi to też koszt. Musisz to przemyśleć. Dodatkowo czasami warto też przegonić auto na benzynie.
A co do tych kabli i kopułki to raczej nie bardzo układ paliwowy jest bardziej czuły na usterki w elektryce. To wina parownika, miałem podobny problem kiedyś
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-01, 20:40
Moim zdaniem to lpg jest bardziej czułe na niedomagający układ zapłonowy. Kiedys miałem tak że na gazie mi szarpal a na benzynie nie......wymieniłem przewody i po problemie. Myslałem że to cos z gazem, pojechałem do gazownika i ten od razu kazał przewody wymieniać, nie chcialo mi sie w to wierzyć, podmienilismy na próbe i wszystko przeszło.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-12-01, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum