Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
szarpie i gasnie.... POMOCY!!!! :((((((((((((
Autor Wiadomość
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-01, 17:05   

Kolego od tego jesteśmy żeby sobie pomagać ;)
a co do pytania nie powinno się przełączać na gaz na zimnym silniku ponieważ po jakimś czasie lecą membrany w parowniku,i podobno bardzo szkodzi to silnikowi bo gaz nie jest ogrzany i szybciej wszystko się zużywa :) ja w sumie we wcześniejszym samochodzie(espero) miałem taki sam gaz i odpalałem go na gazie nawet jak było -25C i odpalał lepiej niż na benzynie :D jak byś miał kiedyś czas to możesz wyciągnąć parownik z auta rozkręcić go i porządnie wyczyścić w benzynie u mnie po takim zabiegu i ustawieniu gazu samemu auto lepiej jeździło na gazie :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
RedRace 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 39
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-12-01, 17:09   

hmmm czy jakos specjalnie musze wtedy pozabezpieczac przewody z gazem czy wystarczy zakrecic butle? :)
_________________

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-01, 17:31   

zakręcasz butle,odpalasz auto przełączasz na gaz żeby się resztki z przewodów wypaliły i odkręcasz przewody przy parowniku potem przewody od wody(najlepiej spuścić sobie cały płyn) wyciągasz parownik i rozkręcasz go z obydwu stron tyko potem stron nie pomyl przy skręcaniu :) bierzesz benzynę waciki albo patyczki do uszu i czyścisz wszystko delikatnie, membranę też można umyć ;) potem czekasz aż wszystko odparuje i składasz do kupy ;)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-01, 18:24   

Przy takim zabiegu lepiej od razu wymienic membrany, moim zdaniem szkoda roboty aby je tylko umyć.

Co do odpalania to ja robię to tak.....im zimniej tym wiecej mi chodzi na benzynie, rzecz jasna przerzucam znacznie szybciej niż np sekwencje, które zazwyczaj maja ustawione na 30 kilka stopni.....w lecie to tylko z garażu na benzynie wyjeżdżam. A membrany wytrzymały tyle ile powinny, czyli ok 80 tys km.

co do wymiany membran to musisz popytac o ceny, byc może nie opłaca się ich wymieniać tylko dac nowy reduktor i byc może jakis kumaty gaziarz zrobi to tanio. Ja np sam je wymieniałem, potem tylko pojechałem do gaziarza na regulację reduktora i sprawdzenie szczelności i po zabawie, ale nie wiem jakby mi wyszło taniej, czy gdybym dam gaziarzowi zarobić czy sam.....pewnie kwestia tylko kilkudziesięciu złotych.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-12-01, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2011-12-01, 19:25   

tak czytam i widze ze kolega jest pewny ze to reduktor i temat sie ciagnie w tym kierunku a moze to poprostu podstawowe rzeczy czyli filterek jak wszyscy pisza, kable i kopułka? jak ci tak szarpał to przypadkiem mokro nie było? sprawdz w pierwszej kolejnosci kable spryskaj np i zobacz czy oroty nie spadaja no i czy kopułka cała i palec wyczysc a pozniej za rozbieranie sie bierz :)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-01, 19:40   

Kopułka i kable? To i na benzynie chyba byłby podobny problem.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2011-12-01, 19:41   

pawel39106 napisał/a:
Kopułka i kable? To i na benzynie chyba byłby podobny problem.

nie koniecznie - przy gazowni kable wn muszy byc bez zarzutu ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-01, 19:45   

Pierwsze słyszę ale nie będę się sprzeczał bo możesz mieć racje :)
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-12-01, 19:49   

RedRace

Domyślam się że chodzi ci na obniżenie kosztów paliwa, szybciej przełączać na tańszy gaz. Musisz wziąć pod uwagę że gaz rozprężajać się obniża mocno swoją temperaturę. By było go więcej i łatwiej palny musi osiągnąć odpowiedni stan skupienia oraz temperaturę. Przy przełączeniu przy za niskiej temperaturze masz wzrost zużyciua gazu, a także szybsze zużycie się membrany w parowniku (jest zimna i twarda ruszając się może popękać). Może się okazać iż szybsze przełączanie, po czasie może być mniej ekonomiczne. Zmiana membrany koszt zestawu naprawczego i czas poświęcony na wymianę, jeżeli się samemu zrobi to też koszt. Musisz to przemyśleć. Dodatkowo czasami warto też przegonić auto na benzynie.
A co do tych kabli i kopułki to raczej nie bardzo układ paliwowy jest bardziej czuły na usterki w elektryce. To wina parownika, miałem podobny problem kiedyś
_________________
"SZEWCIO"
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-01, 20:40   

Moim zdaniem to lpg jest bardziej czułe na niedomagający układ zapłonowy. Kiedys miałem tak że na gazie mi szarpal a na benzynie nie......wymieniłem przewody i po problemie. Myslałem że to cos z gazem, pojechałem do gazownika i ten od razu kazał przewody wymieniać, nie chcialo mi sie w to wierzyć, podmienilismy na próbe i wszystko przeszło.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-12-01, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-12-01, 20:45   

Może i tak, chyba u siebie wymienie przewody WN :P
_________________
"SZEWCIO"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13