Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wiatrak chłodnicy
Autor Wiadomość
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-13, 13:44   Wiatrak chłodnicy

Witam Pany ! Zrobiło się ciepło i mojemu wentylowi zaczeło coś dolegać , po moich oględzinach okazało sie że do wymiany jest wiatrak chłodnicy, a dokładniej łożyszko w nim poniewasz na drugi biegu napierdziela mi po całej obudowie a auto chodzi jak V8 :D
I tu moje pytanie ,czy idzie to jakoś rozebrać ?I czy wystarczy wymiana wiatraka ?
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-06-13, 14:30   

Kolego lepiej wymienić wiatrak bo wymiana łożysk ślizgowych jest opłacalna tylko jeśli jestem dobrym majsterkowiczem. Może któryś z kolegów ma taki w garażu nie potrzebny. Sprawdź też na allegro jego ceny :)
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-13, 14:33   

Mówimy tu o samym wiatraku jak rozumiem ? Bo coś kiedyś słyszałem że konieczna jest wymiana wiatraka z całą ta plastikową obudową ?
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Daaamiano 
Ventofan
Grupa Dolnośląska



Silnik: 1,9 TD AAZ
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 120
Skąd: Kamieniec Z...
Wysłany: 2010-06-13, 14:43   

Nie wiem dokładnie jak to wygląda ale niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice.. Jednak wydaje mi się ze nie jest to konieczne.. Sprawdź co i do czego jest przykręcone pewnie będziesz musiał razem z tym plastikiem zdjąć :)
_________________
http://rapideo.pl/buttonRapideo.png
 
 
Paweł Marek 
Autostopowicz


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 3
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-06-15, 15:41   

Daaamiano napisał/a:
niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice..
dobrze mówią, trzeba zdjąc zderzak, chłodnice odkręcić i odchylić (weze mogą zostać) i dopiero ma sie dostep do wymiany wentylatora
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-06-16, 23:19   

Paweł Marek napisał/a:
Daaamiano napisał/a:
niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice..
dobrze mówią, trzeba zdjąc zderzak, chłodnice odkręcić i odchylić (weze mogą zostać) i dopiero ma sie dostep do wymiany wentylatora


no jak u mnie był oryginalny to nie dało się go tak wyciągnąć, trzeba było całą chłodnicę wyjąć a potem wyjąć takie plastikowe nity, ja je pozrywałem i zastąpiłem śrubkami M4 a wiatrak chłodnicy mam założony z passata b3 bo nie mogłem dorwać używki od vento czy golfa ;) ;) ;)
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-06-16, 23:25   

prześledź temat
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#31767
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-18, 00:14   

umnie wali po obudowie od roku :P i sie nie zabieram do tego bo full roboty ..
_________________
Das is das ...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-04-06, 12:37   

odświeżę troszkę temacik:) mam problem z podłączeniem wiatraka chłodnicy bo ktoś wcześniej założył wiatrak od klimy bodajże bo ma cztery kabelki a w ori kostce jest 3:/ i tu jest moje pytanko czy idzie podłączyć ten wiatrak czy trzeba szukać nowego z ori wtyczka?Później dodam zdjęcie jak to wygląda.
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-04-24, 18:27   

Kolego były wiatraki 3-biegowe (taki masz - na 4 kabelki) lub 2 biegowe na trzy kabelki. Nie chodzi tu o obecność czy brak klimy tylko o wyposażenie do jazdy w ciepłych krajach, albo przy fabrycznym haku.

Dorób konektorki podłącz tylko 2 biegi i hula. Nie potrafię ci podac konkretnie który styk w silniczku ma zostać wolny nie znam numeracji styków w 3 biegowym. W każdym razie byleś nie pomylił masy (jest jedna) z plusami.
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-04-28, 00:16   

Wystarczy pokombinować lepiej żeby śmigał na wyższych biegach
_________________
Das is das ...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-04-28, 19:44   

archeolog, i tu się niestety mylisz bo z tego co pamiętam on płynnie przechodzi między tymi biegami więc załączanie z miejsca wysokiego biegu nie tylko obciąża bardzo silnik ale może powodować spalanie się bezpieczników...żeby załączył 2 bieg to musi być naprawdę temperatura spora...więc do lekkiego schłodzenia w korku wystarczy raczej pierwszy bieg którego praktycznie z samochodu nawet nie słychać no chyba że ktoś się wybiera na safari :D a tak to nie ma co kombinować
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-07, 00:04   

devill4, jak włączysz klimę to wentylator startuje na II biegu i nic się nie pali. Pewnie że lepiej zrobić prawidłowo żeby niepotrzebnie nie ciągnął prądu od razu na wysokim biegu ale przy sprawnej instalacji nic się nie stanie złego
_________________

Ostatnio zmieniony przez pablomed 2011-05-07, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-07, 00:19   

Ja jeżdżę dość ostrawo i mi się często gęsto odpala 2 bieg i podejrzewam że nawet start od razu na 2 biegu nie powinien niczego spalić
_________________
Das is das ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8