Witam Pany ! Zrobiło się ciepło i mojemu wentylowi zaczeło coś dolegać , po moich oględzinach okazało sie że do wymiany jest wiatrak chłodnicy, a dokładniej łożyszko w nim poniewasz na drugi biegu napierdziela mi po całej obudowie a auto chodzi jak V8
I tu moje pytanie ,czy idzie to jakoś rozebrać ?I czy wystarczy wymiana wiatraka ?
Kolego lepiej wymienić wiatrak bo wymiana łożysk ślizgowych jest opłacalna tylko jeśli jestem dobrym majsterkowiczem. Może któryś z kolegów ma taki w garażu nie potrzebny. Sprawdź też na allegro jego ceny
Nie wiem dokładnie jak to wygląda ale niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice.. Jednak wydaje mi się ze nie jest to konieczne.. Sprawdź co i do czego jest przykręcone pewnie będziesz musiał razem z tym plastikiem zdjąć
Silnik: 1.8 ABS +LPG Pomógł: 18 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 620 Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-06-16, 23:19
Paweł Marek napisał/a:
Daaamiano napisał/a:
niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice..
dobrze mówią, trzeba zdjąc zderzak, chłodnice odkręcić i odchylić (weze mogą zostać) i dopiero ma sie dostep do wymiany wentylatora
no jak u mnie był oryginalny to nie dało się go tak wyciągnąć, trzeba było całą chłodnicę wyjąć a potem wyjąć takie plastikowe nity, ja je pozrywałem i zastąpiłem śrubkami M4 a wiatrak chłodnicy mam założony z passata b3 bo nie mogłem dorwać używki od vento czy golfa
odświeżę troszkę temacik:) mam problem z podłączeniem wiatraka chłodnicy bo ktoś wcześniej założył wiatrak od klimy bodajże bo ma cztery kabelki a w ori kostce jest 3:/ i tu jest moje pytanko czy idzie podłączyć ten wiatrak czy trzeba szukać nowego z ori wtyczka?Później dodam zdjęcie jak to wygląda.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-04-24, 18:27
Kolego były wiatraki 3-biegowe (taki masz - na 4 kabelki) lub 2 biegowe na trzy kabelki. Nie chodzi tu o obecność czy brak klimy tylko o wyposażenie do jazdy w ciepłych krajach, albo przy fabrycznym haku.
Dorób konektorki podłącz tylko 2 biegi i hula. Nie potrafię ci podac konkretnie który styk w silniczku ma zostać wolny nie znam numeracji styków w 3 biegowym. W każdym razie byleś nie pomylił masy (jest jedna) z plusami.
archeolog, i tu się niestety mylisz bo z tego co pamiętam on płynnie przechodzi między tymi biegami więc załączanie z miejsca wysokiego biegu nie tylko obciąża bardzo silnik ale może powodować spalanie się bezpieczników...żeby załączył 2 bieg to musi być naprawdę temperatura spora...więc do lekkiego schłodzenia w korku wystarczy raczej pierwszy bieg którego praktycznie z samochodu nawet nie słychać no chyba że ktoś się wybiera na safari a tak to nie ma co kombinować
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-07, 00:04
devill4, jak włączysz klimę to wentylator startuje na II biegu i nic się nie pali. Pewnie że lepiej zrobić prawidłowo żeby niepotrzebnie nie ciągnął prądu od razu na wysokim biegu ale przy sprawnej instalacji nic się nie stanie złego
_________________
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2011-05-07, 00:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum