Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Znikający płyn chłodniczy.
Autor Wiadomość
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-06, 21:37   Znikający płyn chłodniczy.

Witam. W moim vento 1.8 AAM znika płyn chłodniczy, czytałem ze w tych silnikach to nie nowość ale może ktoś znalazł jakiś sposób ( choćby częściowy) na zapobieganie temu zjawisku? Może pozakładanie metalowych opasek zaciskowych coś pomoże ?? Ew. wymiana węży ?? Cokolwiek :P bo dość dużo mi tego płynu ubywa. A wątpię żeby silnik spalał go aż takie ilości . Z góry dzieki
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-03-06, 21:55   

a nie cieknie gdzieś????
najczęściej to z krućców w głowicy albo tam gdzie masz trójniki do parownika od gazu
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-06, 21:58   

no właśnie nie widać, czytałem gdzieś na tym forum ze najczęsciej cieknie jak silnik stygnie a nie widać wycieków bo odparowuje odrazu. ogólnie silnik jest w miare suchy, nie licząc przygody z niedokręconym filtrem oleju.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-07, 07:06   

Najlepiej jest sprawdzać na zimnym silniku czy pod krućcami nie jest wilgotno. Jeśli nie masz wycieków to nic płynu nie ubedzie....testowałem to u siebie. Chodź teraz ciągle jakieś minimalne ilości mi znikają a to przez to że kolanka wpinane w przewodu od nagrzewnicy, te które dają wode na parownik, zrobiły się jajowate.....w zasadzie nie ciekną ale jest na nich biały osad....typowy dla wycieków gdy auto jest zalane petrygiem. W sumie nie można tego nazwać wyciekami...bardziej pocenie, puki co tego nie ruszam...szkoda zachodu, w sumie nic się nie stanie jak doleję litrę płynu na rok.

Także szukaj, szukaj a napewno coś znajdziesz.

Jeśli nie cieknie pompa i chłodnica to bankowo, któryś kruciec....ewentualnie zagrzewnica.....lub ten element co jest na kolektorem wydechowym....nie wiem jak on się nazywa ale tam z tyłu między kolektorem a wtryskiem także moze ciec.
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-07, 17:28   

no i mieliście racje :P ciekło mi spod tego trójnika co wychodzi z bloku. Powinna być tam jakaś uszczelka ?? czy tylko taka gumeczka w tym plastikowym elemencie ?? narazie poskładałem na sylikon żaroodporny :P i bede obserwował czy ucieka tamtędy dalej :)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-07, 18:05   

MihasZiom napisał/a:
ciekło mi spod tego trójnika co wychodzi z bloku. Powinna być tam jakaś uszczelka ??

Żaden trójnik nie wchodzi do bloku a do głowicy ;) Skoro piszesz o trójniku to pewnie chodzi o ten w którym jest czujnik temperatury ?? Gdyż ten z boku bardziej mozna nazwac krućcem ?? Tak czy siak oba maja oringi i to własnie one trzymają. Rzadko sie zdarza aby to właśnie tylko oringi puszczały, po prostu te elementy mozna powiedziec "mikroskopijnie" pękają i trzeba je wymienić. Jedyne słuszne rozwiązanie to wymiana na oryginał, który jest dostepny w sklepach motoryzacyjnych i jest tylko minimalnie droższy.

MihasZiom napisał/a:
narazie poskładałem na sylikon żaroodporny :P i bede obserwował czy ucieka tamtędy dalej :)

Zyczę Ci jak najlepiej, ale masz małe szanse że tym idealnie zatamujesz wyciek.
 
 
ventylmar 
Ventofan
nisko szeroko gładko



Silnik: 1,8
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2011-03-07, 19:56   

koszt tego trójnika to jakies 15 zloty,
raz na 2 latka trzeba wymienic
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-07, 20:07   

ventylmar napisał/a:
koszt tego trójnika to jakies 15 zloty,
raz na 2 latka trzeba wymienic

Tak...gdy bawisz się w zamienniki tak jak ja.....35zł to cena oryginału.....więc pewnie 5-7 lat min wytrzyma. ;)
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-07, 20:59   

Dobra :P Macie racje :P chodziło mi o głowice :P Może coś pomoże :P jak nie to wymienie ten element i po kłopocie :) (mam nadzieje )
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-22, 19:03   

Uszczelniłem ten trójnik, nie widać żeby z pod niego ciekło, ( przynajmniej tak mi sie wydaje) dolałem w piątek płynu na full, a nawet minimalnie wiecej, ( samochód lepiej zapalał rozgrzany, wczesniej łapał temperature i można go było wcześniej pyknać na gaz), Od tego czasu przejechałem moze z 100 km i płynu już nie ma :evil: Miałem pod silnikiem w garażu podłożony styropian i nie było widać jakiegoś wycieku. Kilka kropel oleju, i tak jakby płyn w oleju. Pytanie : co jest z tym płynem ?? spalił mi litr płynu na 100 km ?? Możliwe zeby uciekał mi przez nieszczelny korek w zbiorniczku ?? bo takie mam podejrzenie. Ale mogę sie mylić.
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-03-23, 11:46   

MihasZiom napisał/a:
Możliwe zeby uciekał mi przez nieszczelny korek w zbiorniczku ?? bo takie mam podejrzenie. Ale mogę sie mylić.


przez korek nie ma opcji żeby szedł płyn...jak już to prędzej przez otwory w zbiorniczku które wyrzucają np nadmiar płynu ale to widać by było jakby ciekło

dla świętego spokoju możesz sprawdzić jeszcze cienki przewód który idzie od czujnika temp do zbiorniczka i przy okazji ten kruciec przy zbiorniczku na który nachodzi ten przewód czy jedno i drugie jest drożne
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-03-23, 12:11   

a może miesza się z olejem? odkręć korek wlewu oleju i zobacz jaki ma kolor olej.
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-23, 19:37   

z olejem sie nie miesza raczej bo olej ma normalny kolor.. a jest taka możliwość ze był zapowitrzony układ i po prostu po jezdzie sie odpowietrzył ?? bo przed dolaniem płyny uszczelniałem ten króciec co wchodzi w głowice. wczesniej po prostu dolałem płynu szybko, a w zbiorniczku nie było juz nic i pojechałem. Może po prostu sie odpowietrzył i dlatego ubyło tego płynu, Dodam ze korek od zbiorniczka był aż " zassany" i nie mogłem go odkrecić. tak wiec na chwile obecną dolałem tego płynu około 1,5 litra. i od wczoraj nie ubyło nic narazie ale przejechałem max 50 km.
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-23, 19:38   

trochę zle napisałem : w piątek dolałem litr bo nie było nic juz w zbiorniczku. i wczoraj z pół litra zeby był na MAX w zbiorniczku.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-23, 19:50   

Normalka....dolałeś płyn, a on się rozszedł po układzie dopiero w czasie pracy. Trójnik jest niżej niz nagrzewnica, więc i nawet z niej płyn trochę uciekł, więc jak dla mnie normalne zjawisko. Jesli teraz po dolaniu, płynu Ci ubędzie to trzeba się martwić.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-03-23, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-23, 20:39   

no bede monitorował stan. Pewnie bedzie ubywał ale mam nadzieje ze nie w takim tempie :) jak coś to bede dawał znać co i jak :)
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2011-03-23, 20:48   

MihasZiom, poszukasz dobrego majstra, to Ci zroni mo z nawten z cwnie
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
bronek9275 
Kierowca eLki
bronek


Silnik: 2.0 8v gt
Wiek: 33
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2011-03-23, 20:59   

a może ci sąsiad podkrada ci po nocy ;) monitoruj garaż ;)
ps: może byc walnienta uszczelka pod głowicą i nie ma wycieków. Ciężko ci pali na zimnym silniku? Ewentualnie jak parują ci szyby możesz mieć wyciek przy chodniczce nagrzewnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8