Witam. W moim vento 1.8 AAM znika płyn chłodniczy, czytałem ze w tych silnikach to nie nowość ale może ktoś znalazł jakiś sposób ( choćby częściowy) na zapobieganie temu zjawisku? Może pozakładanie metalowych opasek zaciskowych coś pomoże Ew. wymiana węży Cokolwiek bo dość dużo mi tego płynu ubywa. A wątpię żeby silnik spalał go aż takie ilości . Z góry dzieki
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-06, 21:58
no właśnie nie widać, czytałem gdzieś na tym forum ze najczęsciej cieknie jak silnik stygnie a nie widać wycieków bo odparowuje odrazu. ogólnie silnik jest w miare suchy, nie licząc przygody z niedokręconym filtrem oleju.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-07, 07:06
Najlepiej jest sprawdzać na zimnym silniku czy pod krućcami nie jest wilgotno. Jeśli nie masz wycieków to nic płynu nie ubedzie....testowałem to u siebie. Chodź teraz ciągle jakieś minimalne ilości mi znikają a to przez to że kolanka wpinane w przewodu od nagrzewnicy, te które dają wode na parownik, zrobiły się jajowate.....w zasadzie nie ciekną ale jest na nich biały osad....typowy dla wycieków gdy auto jest zalane petrygiem. W sumie nie można tego nazwać wyciekami...bardziej pocenie, puki co tego nie ruszam...szkoda zachodu, w sumie nic się nie stanie jak doleję litrę płynu na rok.
Także szukaj, szukaj a napewno coś znajdziesz.
Jeśli nie cieknie pompa i chłodnica to bankowo, któryś kruciec....ewentualnie zagrzewnica.....lub ten element co jest na kolektorem wydechowym....nie wiem jak on się nazywa ale tam z tyłu między kolektorem a wtryskiem także moze ciec.
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-07, 17:28
no i mieliście racje ciekło mi spod tego trójnika co wychodzi z bloku. Powinna być tam jakaś uszczelka czy tylko taka gumeczka w tym plastikowym elemencie narazie poskładałem na sylikon żaroodporny i bede obserwował czy ucieka tamtędy dalej
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-07, 18:05
MihasZiom napisał/a:
ciekło mi spod tego trójnika co wychodzi z bloku. Powinna być tam jakaś uszczelka
Żaden trójnik nie wchodzi do bloku a do głowicy Skoro piszesz o trójniku to pewnie chodzi o ten w którym jest czujnik temperatury Gdyż ten z boku bardziej mozna nazwac krućcem Tak czy siak oba maja oringi i to własnie one trzymają. Rzadko sie zdarza aby to właśnie tylko oringi puszczały, po prostu te elementy mozna powiedziec "mikroskopijnie" pękają i trzeba je wymienić. Jedyne słuszne rozwiązanie to wymiana na oryginał, który jest dostepny w sklepach motoryzacyjnych i jest tylko minimalnie droższy.
MihasZiom napisał/a:
narazie poskładałem na sylikon żaroodporny i bede obserwował czy ucieka tamtędy dalej
Zyczę Ci jak najlepiej, ale masz małe szanse że tym idealnie zatamujesz wyciek.
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-22, 19:03
Uszczelniłem ten trójnik, nie widać żeby z pod niego ciekło, ( przynajmniej tak mi sie wydaje) dolałem w piątek płynu na full, a nawet minimalnie wiecej, ( samochód lepiej zapalał rozgrzany, wczesniej łapał temperature i można go było wcześniej pyknać na gaz), Od tego czasu przejechałem moze z 100 km i płynu już nie ma Miałem pod silnikiem w garażu podłożony styropian i nie było widać jakiegoś wycieku. Kilka kropel oleju, i tak jakby płyn w oleju. Pytanie : co jest z tym płynem spalił mi litr płynu na 100 km Możliwe zeby uciekał mi przez nieszczelny korek w zbiorniczku bo takie mam podejrzenie. Ale mogę sie mylić.
Możliwe zeby uciekał mi przez nieszczelny korek w zbiorniczku bo takie mam podejrzenie. Ale mogę sie mylić.
przez korek nie ma opcji żeby szedł płyn...jak już to prędzej przez otwory w zbiorniczku które wyrzucają np nadmiar płynu ale to widać by było jakby ciekło
dla świętego spokoju możesz sprawdzić jeszcze cienki przewód który idzie od czujnika temp do zbiorniczka i przy okazji ten kruciec przy zbiorniczku na który nachodzi ten przewód czy jedno i drugie jest drożne
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-03-23, 19:37
z olejem sie nie miesza raczej bo olej ma normalny kolor.. a jest taka możliwość ze był zapowitrzony układ i po prostu po jezdzie sie odpowietrzył bo przed dolaniem płyny uszczelniałem ten króciec co wchodzi w głowice. wczesniej po prostu dolałem płynu szybko, a w zbiorniczku nie było juz nic i pojechałem. Może po prostu sie odpowietrzył i dlatego ubyło tego płynu, Dodam ze korek od zbiorniczka był aż " zassany" i nie mogłem go odkrecić. tak wiec na chwile obecną dolałem tego płynu około 1,5 litra. i od wczoraj nie ubyło nic narazie ale przejechałem max 50 km.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-23, 19:50
Normalka....dolałeś płyn, a on się rozszedł po układzie dopiero w czasie pracy. Trójnik jest niżej niz nagrzewnica, więc i nawet z niej płyn trochę uciekł, więc jak dla mnie normalne zjawisko. Jesli teraz po dolaniu, płynu Ci ubędzie to trzeba się martwić.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-03-23, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
a może ci sąsiad podkrada ci po nocy monitoruj garaż
ps: może byc walnienta uszczelka pod głowicą i nie ma wycieków. Ciężko ci pali na zimnym silniku? Ewentualnie jak parują ci szyby możesz mieć wyciek przy chodniczce nagrzewnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum