Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
reset kompa a stożek
Autor Wiadomość
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-05, 09:47   reset kompa a stożek

Panowie mam w samochodzie zamontowany stożek, silnik 1.8 ADZ benzyna + gaz, instalacja LAmbda gaz blitz na śrube, ostatnio zresetowałem komputer w aucie poprzez wyciagniecie akumulatora, czy jest taka możliwosc że poprzepdni właściciel po załozeniu stożka podpiał sie pod VAG-a i zmienil jakies ustawienia dawki paliwa, mieszanki itd i teraz po zresetowaniu kompa wszystkie jego poprawki zostały skasowane i sa ustawienia fabryczne ?? pytam bo i tak zakłądam normalny filtr powietrza tyle ze ostatnio (przed resetem kompa) jak go na probe załozyłem to samochód na benzynie nie trzymał biegu jalowego a o jeżdzie w ogole nie było mowy za to na gazie chodził w miare ok :)
Ostatnio zmieniony przez aro1120 2009-12-05, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-05, 09:54   

Reset kompa w niczym nie powinien zaszkodzić...jak już to wykasował ewentualne błędy. Gaz powinien pamiętać swoje ustawienia....co do kompa od auta to za bardzo tam nie pogrzebiesz.

aro1120 napisał/a:
pytam bo i tak zakłądam normalny filtr powietrza tyle ze ostatnio (przed resetem kompa) jak go na probe załozyłem to samochód na benzynie nie trzymał biegu jalowego a o jeżdzie w ogole nie było mowy za to na gazie chodził w miare ok :)


Być moze masz nieszczelnosć w dolocie i stąd te objawy. Poza tym niewiadomo kiedy poprzedni właściciel robił ustawienie gazu, czy na stożku czy na zwykłym filtrze...tak czy siak gdy zmienisz dolot na seryjny lepiej będzie podjechać do gazowników ustawić gaz od nowa.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-05, 11:50   

aro1120 napisał/a:
czy jest taka możliwosc że poprzepdni właściciel po załozeniu stożka podpiał sie pod VAG-a i zmienil jakies ustawienia dawki paliwa, mieszanki itd

aro1120 napisał/a:
instalacja LAmbda gaz blitz na śrube

Tak więc nie ma takiej opcji. Skoro masz na śrubę, to śrubą sobie regulujesz dawkę gazu.

To odłączenie akumulatora działa tylko na benzynę, wtedy na nowo się "uczy" komputer.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-12-05, 12:22   

aro1120, nie się nie stało. Poprostu po odpięciu aku komputer musi się ustawić przez jakiś czas dlatego mogą wariować obroty.
Daj mi namiar na poprzedniego właściciela, dobry kolo jak sobie przestawia kompa za pomocą vaga. Ja nie potrafię :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-12-05, 12:39   

po odlaczeniu i podlaczeniu aku powinienes dac mu pochodzić nie dotykając dzwigni gazu kierownicy zadnego nawiewu nic co by obciążało prace silnika i tak powinien pracować az do włączenia się dwukrotnego wentylatora od chłodnicy
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-12-05, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-06, 11:23   

panowie ja o czym innym i wy o czym innym, napisałem przeciez ze na gazie smiga ok jasno i wyrażnie a wy mi tu cały czas ze ustawienia gazu sie nie zmieniły, moje głowne pytanie dotyczy benzyny, po założeniu na probe oryginalnego seryjnego filtra powietrza samochód nie mogł utrzymac biegu jałowego na benżynie o jezdzie za bardzo tez nie było mowy na benzynie, teraz zresetowałem kompa a pod maska nadal mam stożek (jeszcze kilka dni) i po resecie samochód na gazie chodzi bez zmian ale za to na benzynie jedzie słabo bieg jałowy trzyma ale jak wcisne pedał gazu to sie troche przymula i dopiero wkreca na obroty, zdarza mu sie np. dzis odpaliłęm go na benzynie cofnałem do tyłu zatrzymałem sie i zgasł po czy odpaliłem i ruszyłem na benzynie wczesniej takie sytuacje nie mialy miejsca wiec dlatego pytam czy reset kompa mogł przywrocic ustawienia fabryczne na benzynie czy cusik takiego ?? a może poprostu skasowały sie błedy jak pisaliscie bo wczesniej po odpaleniu było czuc z tyłu ostry zapach benzyny a teraz po resecie jak go odpale to nie czuc już zapachu nieprzepalonej benzyny.
Ostatnio zmieniony przez aro1120 2009-12-06, 11:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-12-06, 11:34   

aro1120, ja napisałem odnośnie benzyny.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-06, 11:54   

Lwomati napisał/a:
aro1120, ja napisałem odnośnie benzyny.


O mnie zapewne chodzi, gdyż napisałem:

Paweł J. napisał/a:
Poza tym niewiadomo kiedy poprzedni właściciel robił ustawienie gazu, czy na stożku czy na zwykłym filtrze...tak czy siak gdy zmienisz dolot na seryjny lepiej będzie podjechać do gazowników ustawić gaz od nowa.
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-06, 12:07   

panowie juz bez wniku kto pisał a kto nie ;) temat jest o czym innym :)
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-12-06, 15:03   

pisałem o benzynie ale z tego co wiem w tym kompuerze nie mozna nic zrobić zeby chodził lepiej nie ma tam zadnej regulacji wtryskiem lub czyms innym kalkulator chyba chyba jest lepszy jak nasze komputery samochodowe
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-11, 20:20   

no to w dniu dzisiajszym wywaliłem spod maski stożek a założyłem oryginalny filtr powietrza, odpaliłem ventolota i śmiga ok i na benzynie i na gazie :) potwierdizła sie tylko teza ze stożek i gaz to złe połaczenie, na normalnym filtre ventylek lepiej sie zbiera i jest elastyczniejszy :) co mnie bardzO cieszy :)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-01-11, 00:06   

To ja chyba w takim razie mam stożek na sprzedaż :P ... ale czemu tak jest
 
 
Wydym 
Vento to ja!
wściekły lopez:)


Silnik: w komorze
Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 2784
Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2010-01-11, 09:30   

Ja polecam sportowe :diabełek: wkładki K&N Mam juz 1,5 roku i jest malina ;)
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-11, 21:46   

archeolog napisał/a:
... ale czemu tak jest

stożek nienadaje się do gazu poniewasz ma za duży przepływ powietrza i podczas jazdy na gazie wrzucamy na luz i pęd powietrza ktury wpada do silnika dławi go i gasi. Często, a nawet zawsze jak gazownik zakłada gaz to demątuje tą rure ktura zasysa powietrze do obudowy filtra powietrza.
widi napisał/a:
Ja polecam sportowe wkładki K&N

wkład to dobre rozwiązanie ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-01-11, 21:55   

vezet22 jaka rure?? dolna czesc podstawy do filtra powietrza która jest przymocowana do podłużnicy ma takie wyjscie w bok ,taka plastikowa rura to o to chodzi ?? ja po demontazu stożka musze jechac na wyregulowanie gazu do gazownika bo na 99% jestem pewny ze dawke dostosował do stożka czemu ?? bo na przewodzie biegnącym do miksera mam i atuator czy jak to sie tam zwie i śrube a to chyba nie powinno tak byc :P
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-01-11, 21:57   

vezet22 napisał/a:
Często, a nawet zawsze jak gazownik zakłada gaz to demątuje tą rure ktura zasysa powietrze do obudowy filtra powietrza.

tu sie z toba nie zgodze miałem zwykły gaz w golfie to rura była wiec to nie jest jakis standard u gazowników
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-11, 22:13   

aro1120 napisał/a:
dolna czesc podstawy do filtra powietrza która jest przymocowana do podłużnicy ma takie wyjscie w bok ,taka plastikowa rura to o to chodzi

dokładnie
ventylek86 napisał/a:
tu sie z toba nie zgodze miałem zwykły gaz w golfie to rura była wiec to nie jest jakis standard u gazowników

standard może nie ale w większości wypadków, i po rozmowie ze znajomym gazowcem potwierdził :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-11, 22:20   

Kombinacje z dolotem to faktycznie u gazowników jest stadard, tylko że ten standard akurat w silnikach naszych vw szkodzi.
Dolot trzeba zostawić bez jakichkowiek zmian, co najwyżej wkładka sportowa, tak jest najpewniej i najbezpieczniej.
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-11, 22:36   

pablomed napisał/a:
tylko że ten standard akurat w silnikach naszych vw szkodzi.

dlaczego ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-12, 20:59   

vezet22 napisał/a:
dlaczego
to proste, dlatego że kombinacja z dolotem w wykonaniu gazownika prawie zawsze oznacza zmniejszenie dopływu powietrza czyli zmniejszenie mocy silnika na obu paliwach. Mało się tego widzi i czyta? Zablokowane klapki pod filtrem na ciepłe, zatkane doloty a zrobione 3 małe dziurki pod filtrem, powyciągane kolanka od obudowy filtra do błotnika, miksery założone tak maleńkie że silnik naprawdę niema czym oddychać. Wszystko po to że wtedy łatwiej silnikowi ustawić wolne obroty na lpg, klient odbiera autko zadowolony jedzie a kasa zostaje.
A jak klient wróci: panie zmień pan kable, panie filtr powietrza do wymiany, świece panie, sonda lambda. I tak się to kręci
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-12, 21:30   

asz o takich hardkorowych rozwiązaniach niemyślałem :faja:
silnik musi mieć czym oddychac ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-13, 06:51   

U mnie przy zakładaniu LPG nie było takich kombinacji-wszystko zostało jak w oryginale. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9