Silnik: 1.8 ADZ +GAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 414 Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-05, 09:47 reset kompa a stożek
Panowie mam w samochodzie zamontowany stożek, silnik 1.8 ADZ benzyna + gaz, instalacja LAmbda gaz blitz na śrube, ostatnio zresetowałem komputer w aucie poprzez wyciagniecie akumulatora, czy jest taka możliwosc że poprzepdni właściciel po załozeniu stożka podpiał sie pod VAG-a i zmienil jakies ustawienia dawki paliwa, mieszanki itd i teraz po zresetowaniu kompa wszystkie jego poprawki zostały skasowane i sa ustawienia fabryczne pytam bo i tak zakłądam normalny filtr powietrza tyle ze ostatnio (przed resetem kompa) jak go na probe załozyłem to samochód na benzynie nie trzymał biegu jalowego a o jeżdzie w ogole nie było mowy za to na gazie chodził w miare ok
Ostatnio zmieniony przez aro1120 2009-12-05, 09:48, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-05, 09:54
Reset kompa w niczym nie powinien zaszkodzić...jak już to wykasował ewentualne błędy. Gaz powinien pamiętać swoje ustawienia....co do kompa od auta to za bardzo tam nie pogrzebiesz.
aro1120 napisał/a:
pytam bo i tak zakłądam normalny filtr powietrza tyle ze ostatnio (przed resetem kompa) jak go na probe załozyłem to samochód na benzynie nie trzymał biegu jalowego a o jeżdzie w ogole nie było mowy za to na gazie chodził w miare ok
Być moze masz nieszczelnosć w dolocie i stąd te objawy. Poza tym niewiadomo kiedy poprzedni właściciel robił ustawienie gazu, czy na stożku czy na zwykłym filtrze...tak czy siak gdy zmienisz dolot na seryjny lepiej będzie podjechać do gazowników ustawić gaz od nowa.
aro1120, nie się nie stało. Poprostu po odpięciu aku komputer musi się ustawić przez jakiś czas dlatego mogą wariować obroty.
Daj mi namiar na poprzedniego właściciela, dobry kolo jak sobie przestawia kompa za pomocą vaga. Ja nie potrafię
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-12-05, 12:39
po odlaczeniu i podlaczeniu aku powinienes dac mu pochodzić nie dotykając dzwigni gazu kierownicy zadnego nawiewu nic co by obciążało prace silnika i tak powinien pracować az do włączenia się dwukrotnego wentylatora od chłodnicy
Ostatnio zmieniony przez silverek 2009-12-05, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.8 ADZ +GAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 414 Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-06, 11:23
panowie ja o czym innym i wy o czym innym, napisałem przeciez ze na gazie smiga ok jasno i wyrażnie a wy mi tu cały czas ze ustawienia gazu sie nie zmieniły, moje głowne pytanie dotyczy benzyny, po założeniu na probe oryginalnego seryjnego filtra powietrza samochód nie mogł utrzymac biegu jałowego na benżynie o jezdzie za bardzo tez nie było mowy na benzynie, teraz zresetowałem kompa a pod maska nadal mam stożek (jeszcze kilka dni) i po resecie samochód na gazie chodzi bez zmian ale za to na benzynie jedzie słabo bieg jałowy trzyma ale jak wcisne pedał gazu to sie troche przymula i dopiero wkreca na obroty, zdarza mu sie np. dzis odpaliłęm go na benzynie cofnałem do tyłu zatrzymałem sie i zgasł po czy odpaliłem i ruszyłem na benzynie wczesniej takie sytuacje nie mialy miejsca wiec dlatego pytam czy reset kompa mogł przywrocic ustawienia fabryczne na benzynie czy cusik takiego a może poprostu skasowały sie błedy jak pisaliscie bo wczesniej po odpaleniu było czuc z tyłu ostry zapach benzyny a teraz po resecie jak go odpale to nie czuc już zapachu nieprzepalonej benzyny.
Ostatnio zmieniony przez aro1120 2009-12-06, 11:25, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-06, 11:54
Lwomati napisał/a:
aro1120, ja napisałem odnośnie benzyny.
O mnie zapewne chodzi, gdyż napisałem:
Paweł J. napisał/a:
Poza tym niewiadomo kiedy poprzedni właściciel robił ustawienie gazu, czy na stożku czy na zwykłym filtrze...tak czy siak gdy zmienisz dolot na seryjny lepiej będzie podjechać do gazowników ustawić gaz od nowa.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-12-06, 15:03
pisałem o benzynie ale z tego co wiem w tym kompuerze nie mozna nic zrobić zeby chodził lepiej nie ma tam zadnej regulacji wtryskiem lub czyms innym kalkulator chyba chyba jest lepszy jak nasze komputery samochodowe
Silnik: 1.8 ADZ +GAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 414 Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-11, 20:20
no to w dniu dzisiajszym wywaliłem spod maski stożek a założyłem oryginalny filtr powietrza, odpaliłem ventolota i śmiga ok i na benzynie i na gazie potwierdizła sie tylko teza ze stożek i gaz to złe połaczenie, na normalnym filtre ventylek lepiej sie zbiera i jest elastyczniejszy co mnie bardzO cieszy
stożek nienadaje się do gazu poniewasz ma za duży przepływ powietrza i podczas jazdy na gazie wrzucamy na luz i pęd powietrza ktury wpada do silnika dławi go i gasi. Często, a nawet zawsze jak gazownik zakłada gaz to demątuje tą rure ktura zasysa powietrze do obudowy filtra powietrza.
Silnik: 1.8 ADZ +GAZ Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 414 Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-01-11, 21:55
vezet22 jaka rure?? dolna czesc podstawy do filtra powietrza która jest przymocowana do podłużnicy ma takie wyjscie w bok ,taka plastikowa rura to o to chodzi ja po demontazu stożka musze jechac na wyregulowanie gazu do gazownika bo na 99% jestem pewny ze dawke dostosował do stożka czemu bo na przewodzie biegnącym do miksera mam i atuator czy jak to sie tam zwie i śrube a to chyba nie powinno tak byc
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-11, 22:20
Kombinacje z dolotem to faktycznie u gazowników jest stadard, tylko że ten standard akurat w silnikach naszych vw szkodzi.
Dolot trzeba zostawić bez jakichkowiek zmian, co najwyżej wkładka sportowa, tak jest najpewniej i najbezpieczniej.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-12, 20:59
vezet22 napisał/a:
dlaczego
to proste, dlatego że kombinacja z dolotem w wykonaniu gazownika prawie zawsze oznacza zmniejszenie dopływu powietrza czyli zmniejszenie mocy silnika na obu paliwach. Mało się tego widzi i czyta? Zablokowane klapki pod filtrem na ciepłe, zatkane doloty a zrobione 3 małe dziurki pod filtrem, powyciągane kolanka od obudowy filtra do błotnika, miksery założone tak maleńkie że silnik naprawdę niema czym oddychać. Wszystko po to że wtedy łatwiej silnikowi ustawić wolne obroty na lpg, klient odbiera autko zadowolony jedzie a kasa zostaje.
A jak klient wróci: panie zmień pan kable, panie filtr powietrza do wymiany, świece panie, sonda lambda. I tak się to kręci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum