Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
alternator
Autor Wiadomość
pietrek 
Autostopowicz


Silnik: 2,0 benzyna
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: se
Wysłany: 2009-12-24, 17:38   alternator

Witam mam problem z alternatorem przynajmniej tak sadze problem polega na tym ze zapala sie kontolka od ladowania a na wysokich obrotach gasnie osatnio myslalem ze jest po problemie jednak po 20 min znowu sie zapalila mechanik powiedzial mi ze w tej wersji silnika nie da sie wymienic reg. napiecia bo jest on wbudowany w alternator jest to wesja 2,0 benzyna z klima dziwi mnie t0 bo szczotki przeciez czesto sie zuzywaja ktos moze wie co z tym zrobic? prosze o podpowiedz
 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-24, 18:12   

O ile wiem to reg. jest razem ze szczotkami,przynajmniej powinien byc,ja u siebie wymienialem to ta calosc kosztowala 60zl tak ze szczotki+regulator napiecia :D
_________________
Krzysiek
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-24, 20:25   

tak jak kolega krzys1989, pisze regulator napięcia masz razem ze szczotkami i bez problemu go wymienisz :)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-24, 20:50   

W moim aucie byl tego typu problem ze mialem za duze ladowanie :D szyby otwieraly sie i zamykaly z predkoscia swiatla :)
_________________
Krzysiek
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-12-24, 20:59   

Ale były jeszcze alternatory dwóch producentów VALEO I BOSCHA i właśnie ten pierwszy był chyba nierozbieralny bo obudowa była zgrzewana
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-24, 21:09   

Ja mam BOSCHA,cos slyszalem o tych alternatorach ale nie bede sie wypowiadal bo nie jestem pewien
_________________
Krzysiek
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-12-24, 21:19   

bosch jest o tyle lepszy ze jest skrecany. Ja mam w domu boscha a na aucie mam valeo
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-24, 21:40   

Slyszalem o tym valeo ale osobiscie sie jeszcze nie spotkalem,a ten regulator to padl mi z dnia na dzien i ladowal jak mierzylem to bylo 23
_________________
Krzysiek
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-24, 22:00   

krzys1989, ja miałem w 2.0 Valeo. Rozbiera się bez problemu tylko ponieważ ne znalazłem do niego regulatora to kupiłem używanego Boscha na szrocie za 2 stówki i mam święty spokój z tym. Oczywiście potem po rozbiórce okazało się że w Valeo to tylko szczotki się starły, no i wlutowałem nowe i mam altek w zapasie
_________________

 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-24, 22:10   

Tez mi sie wydaje ze najlepiej mic BOSCHA i po problemie :D
_________________
Krzysiek
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-24, 23:19   

i VALEO i BOSCH są rozbieralne bez problemu , można je naprawić i niema z tym żadnych problemów ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-24, 23:33   

Wlasnie widzialem katalog obu alternatorow i wszystko da sie rozebrac,jesli czesci sa dostepne to nie ma problemu z przydomowa regeneracja,na pweno kazdy sobie poradzi nie trzeba dorabiac mechanikow hehe :D :faja:
_________________
Krzysiek
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2009-12-25, 08:02   

ja ostatnio zawiozłem u mnie w Kutnie altka do kliniki alternatora i rozrusznika czekałem dzien czasu koles skasował 90 złoty wymienił regulator napiecia łożyska sprawdził ładowanie załozyłem i śmiga jak złoto :) wymiana samego regulatora napięcia to pikus ale z łozyskami juz nie jest tak ładnie i prosto...
 
 
krzys1989 
Kierowca eLki
Czarny



Silnik: 1.6i
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 2009-12-25, 09:48   

A to ja wiem gdzie ta klinika, ale powiem ci kolego ze to wszystko tylko tak strasznie wyglada ja koledze przy golfie robilem caly alternatoe i tulejki na rozruszniku :D
_________________
Krzysiek
 
 
pietrek 
Autostopowicz


Silnik: 2,0 benzyna
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: se
Wysłany: 2009-12-25, 11:27   

dzieki bardzo za odpowiedzi po nowym roku sprobuje go rozebrac
 
 
pietrek 
Autostopowicz


Silnik: 2,0 benzyna
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: se
Wysłany: 2010-01-06, 09:42   

mam problem z napinaczem nie mam pojecia jak go zluzować prosze o podpowiedz !
 
 
pietrek 
Autostopowicz


Silnik: 2,0 benzyna
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: se
Wysłany: 2010-01-06, 10:51   

wzielem breche i go odciagnelem teraz zastanawiam sie jak go spowrotem naciagne czy wystarczy go poprostu zalozyc na pasek czy bedzie trzeba cos regulowac ??
 
 
pietrek 
Autostopowicz


Silnik: 2,0 benzyna
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: se
Wysłany: 2010-01-06, 11:40   

i dotarlem do regulatora szczotek prawie nie ma zastanawiam sie czy po wlozeniu nowego regulatora bedzie ok bo na walku ktorego dotykaja szczotki jest spory rowek pod jedna z nich okolo 1 mm co o tym myslicie bedzie ok po zalozeniu nowego regulatora??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-06, 13:43   

pietrek napisał/a:
czy bedzie trzeba cos regulowac ??

Jeśli masz samoregulator to nic nie trzeba naciągać.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-06, 19:02   

pietrek, jeżeli masz 2e to napinasz pasek alternatorem, pod nim masz sprężyne ktura napina . Popuszczasz górną śrube i dolną na klucz 13 , wciskasz alternator w dół zdejmujesz pasek, zakładasz nowy puszczasz alternator i sam się napina. Skręcasz i gotowe. Tylko pamiętaj najpierw zdejmuje się pasek od wspomagania.
pietrek napisał/a:
na walku ktorego dotykaja szczotki jest spory rowek pod jedna z nich okolo 1 mm co o tym myslicie bedzie ok po zalozeniu nowego regulatora??

ten wałek jest wymienialny, ale jak jeszcze niejest całkiem wytarty to po włożeniu nowego będzie ok .
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-06, 19:43   

vezet22, jak ma klime to ma napinacz.
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-06, 20:09   

A to tylko z klimą były napinacze ??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-07, 22:09   

w 1.8 na pewno tak
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-08, 08:03   

A ja klimy nie mam i mam napinacz ;)
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-08, 19:17   

Paweł J., ja pisałem na przykładzie 2E
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9