Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
pytania do spreców
Autor Wiadomość
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-20, 22:21   pytania do spreców

pierwsze - jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na zapłon to zaczyna się kręcić jakiś wentylator czy coś w tym stylu, słyszalny gdzieś w desce rozdzielczej ... strasznie mnie to denerwuje a nie wiem co to może być ... ;/ jak to naprawić ? mam thermotronic jeśli chodzi o nadmuch, działa tylko na 4 biegu, ale mimo jakiegokolwiek biegu cały czas go słychać ... ;/ (nagrałem filmik, ale wrzucę go pewnie jutro na internet)

drugie - siada mi silniczek do wycieraczek, wiec postanowiłem do niego zaglądnąć, odpiąłem, wyczyściłem i przy ponownym zakręcaniu i podłączaniu zauważyłem, że jest tam jeszcze jeden wtyk ... tylko po co on jest ??

foto:



zaglądałem dziś do silnika, bo mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? czy to już do wymiany jest ta bateria i sam z siebie tak pada ?

no i przy okazji otwartej maski oglądałem silnik, znalazłem jakiś urwany przewód dwu żyłowy, nie wiem do czego on jest, niżej są wtyki z których prawdopodobnie pochodzi, potrzebny czy nie, chyba raczej potrzebny, ale czemu urwany i wisi ?

foto:


miejsce w którym znajduję się ten kabel ...

a tu z bliższej odległości ...

na zielono jest zaznaczony wiszący kabel na czerwono wtyki


myślę, że ktoś pomoże... proszę
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-09-20, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-21, 00:13   

To jest kabel (ten zielony) od sondy lambda do sterownika (kompa) silnika. Silnik normalnie pracuje ?? Nie muli Ci, nie dławi się ??
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
Ostatnio zmieniony przez cinek82 2009-09-21, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-09-21, 00:43   

To co Ci brzęczy to wiatraczek taki specjalny od termotronika taki mały dinks schowany gdzieś w desce. Gdzieś to na forum było opisywane jak wyczyścić to coś i jak sie do tego dostać ale nie wiem gdzie ;) A jeśli dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu to są dwie opcje.Pierwsza to mogą Ci nie kontaktować styki we włączniku (też gdzieś na forum było o tym) trzeba ściągnąć ten plastik który jest przy pokrętłach potem pokrętło od włączania dmuchawy włączyc zapłon i zmasować czymś blaszki może Ci sie tylko odgięła blaszka w włączniku i nie kontaktuje ;) a druga opcja to mógła Ci wysiąść opornica odpowiedzialna za prędkości silnika ta zaś jest schowana pod półką po stronie pasażera z lewej strony silnika ;)
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-09-21, 00:47   

http://forum.vwvento.org/...ht=thermotronik tu coś się dowiesz ;)
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-21, 05:14   

zeniTh napisał/a:
zauważyłem, że jest tam jeszcze jeden wtyk ... tylko po co on jest

to może być wtyczka do podgrzewanych spryskiwaczy.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-21, 06:31   

sprawdziłem. To jest wtyczka od podgrzewania sprysków.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-21, 09:16   

No i widzisz, wszystkiego się dowiedziałeś.... w kupie siła :D
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-21, 10:07   

zeniTh napisał/a:
jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na zapłon to zaczyna się kręcić jakiś wentylator czy coś w tym stylu, słyszalny gdzieś w desce rozdzielczej ...

to jest czujnik temperatury od thermotronika ,a znajduje sie tuz za radiem w strone licznika pod kratkowana osłonka ;)
zeniTh napisał/a:
mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ?

jak stary jest akumulator ?? moze już po prostu sie skończył niedawno sam to przechodziłem, mogły sie cele posypać i robi sie zwarcie wewnetrzne i sie rozładowuje, odkrec korki sprawdz ile jest elektrolitu...
jezeli aku jest nowy to trzeba szukać innej przyczyny... :(
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-21, 10:08   

Może też być od tego urwanego kabla od sondy. Gdzieś dotyka i rozładowuje. Podłącz ten kabel w tą wtyczkę którą zaznaczyłeś w kółeczku na zdjęciu :D
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-21, 18:56   

cinek82 napisał/a:
To jest kabel (ten zielony) od sondy lambda do sterownika (kompa) silnika. Silnik normalnie pracuje ?? Nie muli Ci, nie dławi się ??


No jak jest zimny i jadę pod górkę i dam gaz do dechy to go dławi, jak ujmę trochę z gazu to jest ok, ale jak się nagrzeje to już super śmiga, a co do sondy to ona ma wpływ na spalanie ?

Nie wiem jak jest normalnie w 1,8 ale mi pali na trasie ~ 7l, a w mieście ~ 10l ?

krzeszak napisał/a:
to jest czujnik temperatury od thermotronika ,a znajduje sie tuz za radiem w strone licznika pod kratkowana osłonka ;)


a jak zrobić, żeby tego nie było słychać ??

krzeszak napisał/a:
jak stary jest akumulator ?? moze już po prostu sie skończył niedawno sam to przechodziłem, mogły sie cele posypać i robi sie zwarcie wewnetrzne i sie rozładowuje, odkrec korki sprawdz ile jest elektrolitu...
jezeli aku jest nowy to trzeba szukać innej przyczyny... :(


no z tego co na wygląd to jest już stary, poza tym przy ładowaniu zaczynają bąbelki iść z kwasu, a z tego co słyszałem to znak, że jest po aku
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-09-21, 18:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-21, 19:03   

zeniTh napisał/a:
a co do sondy to ona ma wpływ na spalanie

ma, bo reguluje dawkę paliwa. Ale według Twoich informacji, to spalanie masz w normie (pali tyle co mój :diabełek: )
zeniTh napisał/a:
a jak zrobić, żeby tego nie było słychać

musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-21, 19:07   

Lwomati napisał/a:
musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać.


tylko jak sądzę, żeby się do niego dostać, trzeba będzie się trochę z tym nabawić ? :strzela:

a co do spalania to na serio Ci tyle pali ? xD czy se jaja robisz ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-09-21, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-21, 19:17   

zeniTh napisał/a:
tylko jak sądzę, żeby się do niego dostać, trzeba będzie się trochę z tym nabawić ?

Zerknij do tego tematu....nie zupełnie o tym ale jest co nie co jak rozkopac kawałek dechy:
http://forum.vwvento.org/...t=zielona#87862

zeniTh napisał/a:
a co do spalania to na serio Ci tyle pali ? xD czy se jaja robisz ?

Lwomati, ma głowę na karku i wie jak jeździc więc stąd takie wyniki ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-09-21, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-21, 19:51   

Tygrysisko napisał/a:
Lwomati, ma głowę na karku i wie jak jeździc więc stąd takie wyniki ;)

Taaa głowę na karku i 24pkt na koncie :diabełek: ..... nie dawno się w boxie chwalił :diabełek:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2009-09-21, 20:01   

zeniTh napisał/a:
zaglądałem dziś do silnika, bo mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? czy to już do wymiany jest ta bateria i sam z siebie tak pada ?
sprawdz szczotki w alternatorze moga byc juz wytarte koszt nowych to jakies 3 zl
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-21, 20:13   

czarnysauber napisał/a:
sprawdz szczotki w alternatorze moga byc juz wytarte koszt nowych to jakies 3 zl

po prostu sprawć ładowanie :faja: i czy po zamknięciu auta niemasz dużego poboru prądu :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-21, 20:29   

dzięki Panowie za porady, na dniach się za to wezmę bo jeszcze na głowie mam jutro i pojutrze sprawy związane z przerejestrowaniem i ubezpieczeniem ;)

jakby co to będę pisał :D pozdrawiam
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-09-21, 21:31   

zeniTh napisał/a:
a jak zrobić, żeby tego nie było słychać ??

Lwomati napisał/a:
musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać.

a tu porada jak to zrobić ;)
http://www.vwvento.org/porady/thermo/
tez to muszę zrobić bo faktycznie wkurza :(
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-09-21, 21:36   

krzeszak napisał/a:
zeniTh napisał/a:
a jak zrobić, żeby tego nie było słychać ??

Lwomati napisał/a:
musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać.

a tu porada jak to zrobić ;)
http://www.vwvento.org/porady/thermo/
tez to muszę zrobić bo faktycznie wkurza :(

No właśnie wiedziałem że gdzieś to było ale myślałem że na forum ale Krzeszak wyszukał :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: Plusika mu kolego plusika :OK: :OK: :OK: :OK: :OK:
 
 
darekin 
Kierowca eLki


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-09-22, 12:34   

co do pierwszego problemu.zobacz na silniczek pod filtrem kabinowym.tam jest taki plastik i on sie moze urwał isilniczek sobie chodzi nonstop.jest to silniczek do zamykania obiegu powietrza w aucie przy klimie.ja tak miałem załozyłem ten plastik i po sprawie
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-22, 21:59   

a Panowie, powiedzcie mi jeszcze jedno, jak podłączyć tę sondę ?

bo ta tym czarnym kablu mam 2 żyły - fioletową i czarną, ale która to +, a która - ?? tak jak widać na foto jest wtyk niebieski i czerwony, nie chce podłączać na pałę bo nie wiem co się może stać ... nie znam się na tym, więc pytam ;)

a co do wentylatorka, to możliwe, żę jutro to rozbiorę i przeczyszczę :)
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-28, 08:53   

hej Panowie, naprawdę nikt nie wie jak tą sondę podłączyć ?? :(
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-09-28, 11:14   

ta kość obok silniczka wycieraczek nie jest od sprysków.
sprawdzałem w dwóch autach i w obu była inna wiązka do sprysków wyprowadzona. Mogła to być samoróba, ale żeby w dwóch autach na raz??????

z tego co wiem to do sondy idą 4 kable nie 2.
Jak jesteś w stanie to napisz mi jakie kolory idą od sondy i jakie od wiązki kompa Ci tam wiszą. A ja sprawdze w swoim starym 1.8adz jakie kable i z jakimi są połączone. miejmy nadzieje, że sondy są takie same w tych silnikach
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-28, 15:52   

obecnie jestem w szkole, wiec bede mogl sprawdzic dopiero jutro rano, bo wroce wieczorem, a po ciemku to lipa bedzie

a co do sondy to tak jak widac na foto idzie jeden czarny kabel a w nim jest 2 żyły - czarna i fioletowa
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-28, 16:06   

pablo170 napisał/a:
ta kość obok silniczka wycieraczek nie jest od sprysków

no bo to jest wtyczka do kabli od podgrzewania spryskiwaczy :P ja mam tak seryjnie, więc wątpię, żeby to była jakaś samoróbka.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-28, 16:09   

co mi z kostki jak nie mam podgrzewanych sprysków ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-28, 16:12   

jak kupisz na szrocie kable to będziesz miał.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-28, 16:25   

to wystarczą tylko kable ? a jakieś grzałki czy coś ? na jakiej zasadzie to działa ??
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-28, 16:39   

http://forum.vwvento.org/...ighlight=#86324
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-09-28, 19:38   

http://moto.allegro.pl/it...ryskiwacze.html

tu jest aukcja ze spryskami i ja mam takie kości jak w tej aukcji i napewno nie wetkniesz tego do tej kości obok wycieraczek :P :P :P
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-09-29, 00:13   

dobra, mało ważne są te spryski, co z tą lambdą ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2009-10-04, 21:42   

z tego co dziś patrzyłem na zlocie u Jendkera to on ma właśnie kostkę i 4 kable ... a ja tylko 2 ;/ do tego u niego są takie cienkie, a ja mam chyba trochę grubsze .... więc nie wiem co jest grane, skąd wychodzą te kable od komputera ? gdzie to może wisieć ??
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-10-04, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
enesen 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 GT ABS
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 238
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-07, 21:12   

są sondy 1- i 4- przewodowe. Ty masz tą pierwszą. Wtyczka na poduszce jest tylko po to żeby wypiąć sondę przy wymianie, nie jest na stałe w instalacji tak jak wszystkie inne czujniki. kabel z sondy podpinasz do fioletowego kabla a czarny do masy- poduszki silnika. sprawdź napięcie na sondzie, powinno oscylować w granicach 0-1V, jeżeli jest w granicach 0,5V wtedy mieszanka paliwowa ma najlepsze proporcje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 9