pierwsze - jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na zapłon to zaczyna się kręcić jakiś wentylator czy coś w tym stylu, słyszalny gdzieś w desce rozdzielczej ... strasznie mnie to denerwuje a nie wiem co to może być ... ;/ jak to naprawić ? mam thermotronic jeśli chodzi o nadmuch, działa tylko na 4 biegu, ale mimo jakiegokolwiek biegu cały czas go słychać ... ;/ (nagrałem filmik, ale wrzucę go pewnie jutro na internet)
drugie - siada mi silniczek do wycieraczek, wiec postanowiłem do niego zaglądnąć, odpiąłem, wyczyściłem i przy ponownym zakręcaniu i podłączaniu zauważyłem, że jest tam jeszcze jeden wtyk ... tylko po co on jest
foto:
zaglądałem dziś do silnika, bo mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? czy to już do wymiany jest ta bateria i sam z siebie tak pada ?
no i przy okazji otwartej maski oglądałem silnik, znalazłem jakiś urwany przewód dwu żyłowy, nie wiem do czego on jest, niżej są wtyki z których prawdopodobnie pochodzi, potrzebny czy nie, chyba raczej potrzebny, ale czemu urwany i wisi ?
foto:
miejsce w którym znajduję się ten kabel ...
a tu z bliższej odległości ...
na zielono jest zaznaczony wiszący kabel na czerwono wtyki
myślę, że ktoś pomoże... proszę
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-09-20, 22:22, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.8 ABS +LPG Pomógł: 18 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 620 Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2009-09-21, 00:43
To co Ci brzęczy to wiatraczek taki specjalny od termotronika taki mały dinks schowany gdzieś w desce. Gdzieś to na forum było opisywane jak wyczyścić to coś i jak sie do tego dostać ale nie wiem gdzie A jeśli dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu to są dwie opcje.Pierwsza to mogą Ci nie kontaktować styki we włączniku (też gdzieś na forum było o tym) trzeba ściągnąć ten plastik który jest przy pokrętłach potem pokrętło od włączania dmuchawy włączyc zapłon i zmasować czymś blaszki może Ci sie tylko odgięła blaszka w włączniku i nie kontaktuje a druga opcja to mógła Ci wysiąść opornica odpowiedzialna za prędkości silnika ta zaś jest schowana pod półką po stronie pasażera z lewej strony silnika
jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na zapłon to zaczyna się kręcić jakiś wentylator czy coś w tym stylu, słyszalny gdzieś w desce rozdzielczej ...
to jest czujnik temperatury od thermotronika ,a znajduje sie tuz za radiem w strone licznika pod kratkowana osłonka
zeniTh napisał/a:
mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ?
jak stary jest akumulator moze już po prostu sie skończył niedawno sam to przechodziłem, mogły sie cele posypać i robi sie zwarcie wewnetrzne i sie rozładowuje, odkrec korki sprawdz ile jest elektrolitu...
jezeli aku jest nowy to trzeba szukać innej przyczyny...
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
To jest kabel (ten zielony) od sondy lambda do sterownika (kompa) silnika. Silnik normalnie pracuje Nie muli Ci, nie dławi się
No jak jest zimny i jadę pod górkę i dam gaz do dechy to go dławi, jak ujmę trochę z gazu to jest ok, ale jak się nagrzeje to już super śmiga, a co do sondy to ona ma wpływ na spalanie ?
Nie wiem jak jest normalnie w 1,8 ale mi pali na trasie ~ 7l, a w mieście ~ 10l ?
krzeszak napisał/a:
to jest czujnik temperatury od thermotronika ,a znajduje sie tuz za radiem w strone licznika pod kratkowana osłonka
a jak zrobić, żeby tego nie było słychać
krzeszak napisał/a:
jak stary jest akumulator moze już po prostu sie skończył niedawno sam to przechodziłem, mogły sie cele posypać i robi sie zwarcie wewnetrzne i sie rozładowuje, odkrec korki sprawdz ile jest elektrolitu...
jezeli aku jest nowy to trzeba szukać innej przyczyny...
no z tego co na wygląd to jest już stary, poza tym przy ładowaniu zaczynają bąbelki iść z kwasu, a z tego co słyszałem to znak, że jest po aku
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-09-21, 18:59, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2009-09-21, 20:01
zeniTh napisał/a:
zaglądałem dziś do silnika, bo mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? czy to już do wymiany jest ta bateria i sam z siebie tak pada ?
sprawdz szczotki w alternatorze moga byc juz wytarte koszt nowych to jakies 3 zl
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
co do pierwszego problemu.zobacz na silniczek pod filtrem kabinowym.tam jest taki plastik i on sie moze urwał isilniczek sobie chodzi nonstop.jest to silniczek do zamykania obiegu powietrza w aucie przy klimie.ja tak miałem załozyłem ten plastik i po sprawie
a Panowie, powiedzcie mi jeszcze jedno, jak podłączyć tę sondę ?
bo ta tym czarnym kablu mam 2 żyły - fioletową i czarną, ale która to +, a która - tak jak widać na foto jest wtyk niebieski i czerwony, nie chce podłączać na pałę bo nie wiem co się może stać ... nie znam się na tym, więc pytam
a co do wentylatorka, to możliwe, żę jutro to rozbiorę i przeczyszczę
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-09-28, 11:14
ta kość obok silniczka wycieraczek nie jest od sprysków.
sprawdzałem w dwóch autach i w obu była inna wiązka do sprysków wyprowadzona. Mogła to być samoróba, ale żeby w dwóch autach na raz??????
z tego co wiem to do sondy idą 4 kable nie 2.
Jak jesteś w stanie to napisz mi jakie kolory idą od sondy i jakie od wiązki kompa Ci tam wiszą. A ja sprawdze w swoim starym 1.8adz jakie kable i z jakimi są połączone. miejmy nadzieje, że sondy są takie same w tych silnikach
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
z tego co dziś patrzyłem na zlocie u Jendkera to on ma właśnie kostkę i 4 kable ... a ja tylko 2 ;/ do tego u niego są takie cienkie, a ja mam chyba trochę grubsze .... więc nie wiem co jest grane, skąd wychodzą te kable od komputera ? gdzie to może wisieć
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2009-10-04, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
są sondy 1- i 4- przewodowe. Ty masz tą pierwszą. Wtyczka na poduszce jest tylko po to żeby wypiąć sondę przy wymianie, nie jest na stałe w instalacji tak jak wszystkie inne czujniki. kabel z sondy podpinasz do fioletowego kabla a czarny do masy- poduszki silnika. sprawdź napięcie na sondzie, powinno oscylować w granicach 0-1V, jeżeli jest w granicach 0,5V wtedy mieszanka paliwowa ma najlepsze proporcje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum