Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-03-08, 07:59 wysokie obroty a reset komputera 1.8
Mam problem juz poraz kolejny, za pierwszym razem kiedy wymienialem sprzeglo zwarcie klem pomoglo ... teraz jezdze z wolnymi obrotami podchodzacymi pod 2 tys.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-03-09, 18:35
ogólnie problem niby znikł sam ... odpalam i obroty są w normie poczytałem i poregulowałem jeszcze torchę te obroty na tych 4 torxach ale Ventek pali ponad 10L na 100 przy sredniej nodze w mieście i z wydechu chlapie non stop .Coś jest nie tak z dawkowaniem paliwka
co do wysokich obr i spalania to masz dobry czujnik cieczy bo moze byz zły i daje sygnał ze silnik zimny czyli chodzi na ssaniu wysokie obr to mozesz miec niesczelny przewód do serwa i wysokie obr sprawdz to i niech ktos ci kto sie zna ustawi wszystko jak nalezy
panowie nie kąbinujcie z tym zapłonem zapłon ma być ustawiony na taką wartość jak trzeba i tak ma zostać (ustawić za pomocą lampy stroboskopowej )
Złe ustawienie zapłonu może uszkodzić pewne elementy mechanicznie w silniku
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-03-24, 20:52
archeolog napisał/a:
A jak sie reguluje
trzeba mieć lampę strobskopową którą świeci się na odpowiedni znak na kole zamachowym i reguluje kręcąc aparatem zapłonowym. 5 minut u mechanika. Na 6 stopni się ustawia, dla auta z LPG można ciutkę więcej, maks 9
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-03-25, 23:45
aparat mocowany jest taką łapką na jedną śrubę, . Kręcisz całym aparatem. Często jest zapieczony i mimo odkręcania śruby nie daje się ruszyć wówczas trzeba go ostukać na dole delikatnie, opsikać penetratorem, albo pojeździć trochę z poluzowaną śrubą to puści. Co do pomysłu "na oko" - nie denerwuj się, kolega ma rację tego się nie ustawia na oko.
tez tak kiedys mowilem ja 1 raz uszczelke pod glowica wymienialem ...... co rozrzadu nie ustawie, nie bylo zadnych znakow a wizyte skonczylem u mechanika bo byl przestawiony o 180 stopni ale na bledach czlowiek sie uczy teraz bym juz umial to zrobic..... tak samo i kolega pokombunuje zaplonem daj mu boze zeby mu sie udalo a jak nie to mechanik zrobi a on pozniej bedzie wiedzial o co chodzi
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-03-29, 22:21
Twierdzę że nie ustawisz oscyloskopem, ale jak ci się chce to możesz to opisać . Oscyloskop obrazuje na ekranie skoki napięcia, i jak je przyporządkujesz do ustawienia aparatu zapłonowego?
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-03-29, 23:10
Wpinasz sie na dobra sprawe gdzie kolwiek gdzie jest impuls zapłonowy moze byc 4x moze być pojedynczy , i filtr napieciowy. Na osi oX ... zapisujesz wykres i przesuwasz o jaką podziełke chcesz masz przesuniecie w prawo- wyprzedzenie w lewo - opuznienie nalezy sobie tylko przeliczyc odstep czasowy na radiany .Można też sobie skontrolować jak wyglada zmienna geometria zapłonu .
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-04-02, 21:49
Nie wem czy kapuję co napisałeś.
Ale nie uzyskasz tego zerowego wykresu bo nie będziesz wiedział czy w momencie jak go zapiszesz silnik ma dobrze ustawiony zapłon, czy na 0 czy na jaką ilość stopni, więc w ogóle nie masz punktu odniesienia. Owszem możesz w ten sposób w sposób kontrolowany przesuwać zapłon w jedną lub drugą stronę o dowolną ilość stopni, ale nie wiesz od czego wychodzisz. Nie w silniku o którym tu mowa czyli bez czujnika położenia wału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum