Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-16, 20:42 pytanie do eksperta
Problem z podpięciem elektryki gazu.
Sterownik gazu LAMBDA SYSTEM BINGO S.4 kme
wychodzą z niego kable tj.
-zółto zielony - TPS
-brązowo zielony - IMPULS RPM
-fioteowy i czarny - sonda lambda (to już mam podłączone)
i dwa szare ( czy białe ) na nich nic nie pisze
do cewki wchodzą takie kable POMARAŃCZOWY (gruby) , czarny z czerwonym paskiem ( cieńki ) i CZARNY (gruby)
Oraz mam urzadzenie do odcinki wtrysków LEGOTRON (tego lego nie jestem pewny bo uciorany napis, moze to być LEBO itp) jest to emulator wtrysku M4 (4cylindry tzw=0-3sek) do wiązki silnika jest już podłączony musze go połączyć z wiązką od gazu. Wychodzą z niego dwa kable NIEBIESKI i CZARNY
Silnik to amerykańske 2.0 ABA (o ile pamietam)
Potrzebuje to ładnie do kupy poskladać z góry dzięki
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-16, 21:20
tak wiem bo tylko te mi zostały do podlącznia
Schemat przydatny. ale juz wypatrzyłem w nim błąd do lambdy idzie jeden kabel, a mają iść dwa.
Więc nadal potrzebuje dokładniejszych info
p.s. za schemacik leci plusik
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-17, 07:11
No sorki ale widzisz nie rozumiesz trochę schematu. Masz tam przy lamdzie nożyczki. To oznacza że kabel sygnałowy lambdy trzeba przeciąć, następnie jego koniec bliższy lamdzie dolutować do fioletowego a drugi koniec do kabla szarego. Może zadawaj konkretne pytania gdzie masz jakąs wątpliwość. Problem widzę tylko jeden: trzeba zlokalizować właściwy kabel od TPS przy użyciu voltomierza. W domu mam schemat do ABA (znajdziesz na volkswagen.msk.ru) to popatrzę ale spojrzenie na schemat może nie wystaczyć, chodzi o kabel na ktorym bedzie wzrastac napięcie przy uchylaniu przepustnicy na włączonym zapłonie.
W kązym razie RPM podłączyć trzeba do zielonego kabelka przy cewce
TPS już napisałem
Dwa białe co piszesz to nie kapuję, jeden jest napewno od czujnika poziomu LPG w zbiorniku, a co do drugiego białego to nie wiem nie widze takiego na schemacie może sie upewnij co do tego koloru
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-02-17, 07:15, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-17, 12:06
Lambde mam obrobiona to u mnie nie jest problem, bo mam to juz podłączone. TPS znajde bez problemu.
Co do cewki własnie pisałem, że u mnie do cewki idą POMARAŃCZOWY(gruby), czarny z czerwonym paskiem (cieńki) i CZARNY ( gruby ). niema tam żadnego zielonego.
zbiornik itp paści mam już podłączone. te dwa kable niby białe to by wychodziło, że są do emulatora wtrysku. Pozostaje kwestia cewki. Ale tu może pomoże stara wiązka.
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-17, 19:14
widać w ameryce inne kolory kabli są, niemmniej środkowy powinien być sygnałowy, możesz mu wbić szpilkę i sprawdzić voltomirzem albo diodą czy są skoki napięcia. A w ogóle cewka wygląda tak jak w europejskich?
Patrzę na schemat ABA i do cewki sa na nim grube czarny i brązowy masowy ( nie pomarańczowy) oraz cienki sterujący właśnie czerwono czarny więc to ten będzie.
Może masowy to jakiś jasny brąż i dlatego oceniasz go jako pomarańczowy.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-02-17, 19:24, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-17, 21:36
może to jest brąz ale tak jasny że w pomarańczowy przechodzi, albo poprostu sztuczne światło powoduje złudzenie, że jest to pomarańczka
Co to sygnałowego rozpracowałem to i jest to środkowy kolor czarny z czerwonym paseczkiem. Cewka identyczna jak w europie. jutro bedzie pierwsza próba odpalenia swapa jak nie wybuchnie to napisze co i jak
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-18, 23:21
Dziś odbyła się pruba odpalenia. Ale tylko na pb pozytywnie. ale bez wody jeszcze w układzie. I tu moje pytanie odpaliłem i dodałem gazu do ok 2500 obr. i ku mojemu zdziwieniu włączył się gaz. Możliwe, że ze względu na brak wody czujniki źle odczytały temp.( np z temp powietrza ) i załączyły gaz Bo tak by to wyglądało. bo wszystko poza tym sterownikiem wtrysków mam na 100% dobrze podłączone
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Moze tak byc! Tez mam ten gaz sekfencyjny tej nowej generacji ze na 2500obr wlancza sie gaz i odpowiedniej temperaturze. wychodze z pracy po 10h auto stalo nie odpalane zapalam jade i po 200m wlancza sie gaz a jest niemozliwoscia ze silnik sie choc troche zagrzal wiec nie wiem jaka temperatura musi byc zeby gaz sie nie wlonczyl!
Wiec tobie mogl zczytac temperature powietrza i przesto sie zalaczyl gaz;) waznie ze zyjesz:D:D
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-19, 00:25
pablo170, ale teraz trzeba interfejsu do tego i aktywować funkcję zależności przełączania od czujnika temperatury w reduktorze, raczej zbędna sprawa, praktycznie wystarczy od obrotów, albo ustawić na minimalną temperaturę jaką się da. Proponuję też ustawić na przełączanie przy opadających obrotach i ustawić nakładanie paliw wstępnia na jakieś pół sekundy, tak żeby szarpnięcia nie było przy przełączaniu.
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-19, 11:45
No fajnie wszystko mi wytłumaczyłeś ale trzeba mieć jeszcze do tego interfejs i odpowiednie oprogramowanie którego mi brak to już sobie klien niech sam załatwia u gazownika.
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum