Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
pytanie do eksperta
Autor Wiadomość
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-16, 20:42   pytanie do eksperta

Problem z podpięciem elektryki gazu.
Sterownik gazu LAMBDA SYSTEM BINGO S.4 kme
wychodzą z niego kable tj.
-zółto zielony - TPS
-brązowo zielony - IMPULS RPM
-fioteowy i czarny - sonda lambda (to już mam podłączone)
i dwa szare ( czy białe ) na nich nic nie pisze


do cewki wchodzą takie kable POMARAŃCZOWY (gruby) , czarny z czerwonym paskiem ( cieńki ) i CZARNY (gruby)

Oraz mam urzadzenie do odcinki wtrysków LEGOTRON (tego lego nie jestem pewny bo uciorany napis, moze to być LEBO itp) jest to emulator wtrysku M4 (4cylindry tzw=0-3sek) do wiązki silnika jest już podłączony musze go połączyć z wiązką od gazu. Wychodzą z niego dwa kable NIEBIESKI i CZARNY

Silnik to amerykańske 2.0 ABA (o ile pamietam)

Potrzebuje to ładnie do kupy poskladać z góry dzięki
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-16, 21:07   

jednakże wymieniasz tylko jakąś tam cześć kabli od instalacji
Czy to nie wystarczy? http://www.google.pl/url?...oyhjoLC7fWcgFzw
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-02-16, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-16, 21:20   

tak wiem bo tylko te mi zostały do podlącznia
Schemat przydatny. ale juz wypatrzyłem w nim błąd do lambdy idzie jeden kabel, a mają iść dwa.
Więc nadal potrzebuje dokładniejszych info

p.s. za schemacik leci plusik
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-17, 07:11   

No sorki ale widzisz nie rozumiesz trochę schematu. Masz tam przy lamdzie nożyczki. To oznacza że kabel sygnałowy lambdy trzeba przeciąć, następnie jego koniec bliższy lamdzie dolutować do fioletowego a drugi koniec do kabla szarego. Może zadawaj konkretne pytania gdzie masz jakąs wątpliwość. Problem widzę tylko jeden: trzeba zlokalizować właściwy kabel od TPS przy użyciu voltomierza. W domu mam schemat do ABA (znajdziesz na volkswagen.msk.ru) to popatrzę ale spojrzenie na schemat może nie wystaczyć, chodzi o kabel na ktorym bedzie wzrastac napięcie przy uchylaniu przepustnicy na włączonym zapłonie.
W kązym razie RPM podłączyć trzeba do zielonego kabelka przy cewce
TPS już napisałem
Dwa białe co piszesz to nie kapuję, jeden jest napewno od czujnika poziomu LPG w zbiorniku, a co do drugiego białego to nie wiem nie widze takiego na schemacie może sie upewnij co do tego koloru
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-02-17, 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-17, 12:06   

Lambde mam obrobiona to u mnie nie jest problem, bo mam to juz podłączone. TPS znajde bez problemu.
Co do cewki własnie pisałem, że u mnie do cewki idą POMARAŃCZOWY(gruby), czarny z czerwonym paskiem (cieńki) i CZARNY ( gruby ). niema tam żadnego zielonego.
zbiornik itp paści mam już podłączone. te dwa kable niby białe to by wychodziło, że są do emulatora wtrysku. Pozostaje kwestia cewki. Ale tu może pomoże stara wiązka.
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-17, 19:14   

widać w ameryce inne kolory kabli są, niemmniej środkowy powinien być sygnałowy, możesz mu wbić szpilkę i sprawdzić voltomirzem albo diodą czy są skoki napięcia. A w ogóle cewka wygląda tak jak w europejskich?

Patrzę na schemat ABA i do cewki sa na nim grube czarny i brązowy masowy ( nie pomarańczowy) oraz cienki sterujący właśnie czerwono czarny więc to ten będzie.
Może masowy to jakiś jasny brąż i dlatego oceniasz go jako pomarańczowy.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-02-17, 19:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-17, 21:36   

może to jest brąz ale tak jasny że w pomarańczowy przechodzi, albo poprostu sztuczne światło powoduje złudzenie, że jest to pomarańczka :P
Co to sygnałowego rozpracowałem to i jest to środkowy kolor czarny z czerwonym paseczkiem. Cewka identyczna jak w europie. jutro bedzie pierwsza próba odpalenia swapa jak nie wybuchnie to napisze co i jak :D
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Supra1991 
Ventofan
Y..a..r..a



Silnik: 1,8 Ben+gaz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 198
Skąd: Piasek (Pszczyna)
Wysłany: 2010-02-18, 20:50   

No to powodzenia:D przygotuj gasnice jak by tylko wybuch pozar! trzymam kciuki :) :) Zagazowani z toba:D:D
_________________
Moj Furacz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4719

Sprzedam:
=- Felgi
http://forum.vwvento.org/...p=135176#135176

PSZCZYNSKI KLUB TUNINGOWY
___________________
| WWW.P-K-T.COM.PL |
^^^^^^^^^^^^^^^
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-18, 23:21   

Dziś odbyła się pruba odpalenia. Ale tylko na pb :) pozytywnie. ale bez wody jeszcze w układzie. I tu moje pytanie odpaliłem i dodałem gazu do ok 2500 obr. i ku mojemu zdziwieniu włączył się gaz. Możliwe, że ze względu na brak wody czujniki źle odczytały temp.( np z temp powietrza ) i załączyły gaz ?? Bo tak by to wyglądało. bo wszystko poza tym sterownikiem wtrysków mam na 100% dobrze podłączone
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Supra1991 
Ventofan
Y..a..r..a



Silnik: 1,8 Ben+gaz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 198
Skąd: Piasek (Pszczyna)
Wysłany: 2010-02-19, 00:01   

Moze tak byc! Tez mam ten gaz sekfencyjny tej nowej generacji ze na 2500obr wlancza sie gaz i odpowiedniej temperaturze. wychodze z pracy po 10h auto stalo nie odpalane zapalam jade i po 200m wlancza sie gaz a jest niemozliwoscia ze silnik sie choc troche zagrzal wiec nie wiem jaka temperatura musi byc zeby gaz sie nie wlonczyl!

Wiec tobie mogl zczytac temperature powietrza i przesto sie zalaczyl gaz;) waznie ze zyjesz:D:D :diabełek: :diabełek:
_________________
Moj Furacz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4719

Sprzedam:
=- Felgi
http://forum.vwvento.org/...p=135176#135176

PSZCZYNSKI KLUB TUNINGOWY
___________________
| WWW.P-K-T.COM.PL |
^^^^^^^^^^^^^^^
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-19, 00:18   

dziś kolejne testy, ale już z wodą. więc się zobaczy jak się będzie spisywał
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-19, 00:25   

pablo170, ale teraz trzeba interfejsu do tego i aktywować funkcję zależności przełączania od czujnika temperatury w reduktorze, raczej zbędna sprawa, praktycznie wystarczy od obrotów, albo ustawić na minimalną temperaturę jaką się da. Proponuję też ustawić na przełączanie przy opadających obrotach i ustawić nakładanie paliw wstępnia na jakieś pół sekundy, tak żeby szarpnięcia nie było przy przełączaniu.
_________________

 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-02-19, 11:45   

No fajnie wszystko mi wytłumaczyłeś :) ale trzeba mieć jeszcze do tego interfejs i odpowiednie oprogramowanie :P którego mi brak to już sobie klien niech sam załatwia u gazownika.
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-20, 20:39   

pablo170 napisał/a:
odpowiednie oprogramowanie
mam wrażenie że znajdziesz w necie bez kłopotu, podobnie jak interfejs na allegro.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9