Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pasek Rozrządu
Autor Wiadomość
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2009-12-02, 15:34   Pasek Rozrządu

koledzy,prosze o porade,bo juz jestem bliski smierci klinicznej. otoz tydz temu zmienialem rozrzad. jako,ze robilem to pierwszy raz sam to chyba przeholowałem z napinaczem. bo odrazu po wymianie cos mi nieludzko jęczało z przodu silnika. myslałem,ze napinacz trze o plastikowa obudowe paska i z czasem sie dotrze. faktycznie,od 3 dni przestało jęczec. ale dzis,gdy konczyłem manewr cofania silnik zgasł. probowałem odpalic,ale zacząl kręcic lekko,jak by mial wykręcone swieczki. pierwsza mysl - pasek ch.j strzelił. zdejmuje obudowe,pasek na miejscu. ale napięty jak baranie jaja. macam kontrolnie a po zembach zostalo tylko wspomnienie i syf. czy ktos z was spotkal sie z takim przypadkiem? bo nie wiem czy odrazu głowice odwiezc do pkt. skupu makulatury i brac nowa,czy moze jest 3 % nadziei,ze zawory pozostaly nietkniete? jak to jest w przypadku vw? aha,dodam,ze mam 1.8 ,jednopunkt,92 rok.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-02, 16:36   

1.8 to ponoć bezkolizyjne silniki.
 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2009-12-02, 17:56   

oby tak było jak mowisz. bo jestem załamany. postanowiłem przed zima wszystko porobic. paski,pompa wody,wszystkie uszczelki,oleje i filtry silnika i skrzyni,płyn,tuleje wachaczy,koncowki,łozyska,hamolce. i tak mi sie odwdzieczył ...
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-12-02, 18:12   

kolego jak zmieniasz pasek i napinasz to na najdłuzszej prostej ( między kołami wałka w głowicy i koła od wałka aparatu zapłonowego ) powinien się dać obrócić o 90 stopni w lewo jak i w prawo. po założeniu warto przekręcić silnikiem o kilka obrotów i wtedy sprawdzić jak się wszystko ułożyło. W twoim przypadku przedobrzyłes z napięciem. O bezkolizyjności nie wiem. sprawdz w necie. Kup kolejny pasek i zalóż dowiesz się czy zagada :P Tylko teraz trzeba się troche pomęczyć bo już na znaki trzeba go poskładać :D


p.s. teraz troche szukałem i na forum passata i golfa znalazłem dwie opinie o tym że silniki 1.8 adz i abs są kolizyjne
Ostatnio zmieniony przez pablo170 2009-12-02, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wojtas7054 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: grzęby
Wysłany: 2009-12-02, 18:47   

w wiekszości silniki 1.8 są bez kolizyjne ale zdarzają sie wyjątki ale jak kreciłeś silnikiem i nic nie pukało to bedzie bez kolizyjny. pozdrawiam
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-12-02, 19:37   

wojtas7054 napisał/a:
w wiekszości silniki 1.8 są bez kolizyjne ale zdarzają sie wyjątki


Ta wypowiedz mi się podoba 1.8 (abs, adz) to nadal 1.8 niema wyjątków każdy składany w tej samej fabryce wg tych samych zasad. więc jak może zdażyć się wyjątek ?? ??
Może byc przypadek, że wałek zatrzyma się tak aby zawory nie spotkały się z cylindrem, ale to tylko szczęście a nie "wyjątek".
 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2009-12-02, 20:23   

zakrecilem ze 2 razy,tak delikatnie. i raczej nic nie pukalo. oby moj nie okazal sie tym wyjątkiem. jutro sie okaze. jak wroce to podziele sie opinia. dziekuje za odpowiedzi. pozdrawiam.
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-12-02, 20:34   

Właśnie lepiej niech jest wyjątkiem. Bo wtedy znaczy to że zawory zostały w pozycji półotwartej, dzięki czemu nie spotkały się z cylindrami. Pozdrawiem no i czekamy na wieści
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-12-02, 20:41   

kolego co do napinacza to masz jeszcze punkty ustawienia na nim w które należy ustawić napinacz ,po takim prawidłowym ustawienu należy wziąść nasadkę i założyć ją na wał korbowy ,i kluczem kręcić wałem tak aby się kręcił w prawą stronę po 1 lub 2 takich obrotach należy ponownie sprawdzić napinacz zawsze się przestawi bo pasek po paru obrotach prawidłowo się układa ,a co do twojej awarii to nie chcę cię martwić ale może być tak że pokrzywiło zawory a w najgorszym przypadku mogła tobie pęknąć głowica ale to tylko przypuszczenie, ja osobiście wolał bym ściągnąć głowicę i spradwdzić dla świętego spokoju.
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-03, 09:38   

idę o zakład że kolega niema napinacza z zadnymi punktami tylko zwykły starego typu. Po założeniu nowego paska jak koledzy piszą trzeba poobracać trochę wałem korbowym żeby sprawdzić czy niema żadnych oporów poza tymi od komopresji w cylindrach i spokojnie odpalać. A o głowicy myśleć dopiero jesli bedzie coś nie tak z moca albo nie odpali.
_________________

 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2009-12-03, 16:05   

kolega Wojtas7054 ma racje. silniki 1.8 są bezkolizyjne. no przynajmniej moj sie taki okazal. jak rozebralem obodowe to kazde kółko było w innym miejscu. chodzi mi o znaki. ale jak kreciłem wałem to wszystkie szły razem,mimo ze pasek nie posiadał zembów. poustawiałem je na znaki,zalozyłem pasek i zgodnie z porada obkreciłem 2 razy recznie. oprocz kompresji nic nie stawiało oporu. nastapiła chwila prawdy i moj "robur" zagadał od pierwszego kopa nie wydajac przy tym zadnych podejzanych dzwiękow. ba,znikł nawet ten piekielny jęk,ktory był po poprzednim ustawieniu. to pewnie był objaw tego,ze pasek był naciągniety "na sztywno". i tak jak napisał kolega Pablomed na napinaczu nie było zadnych oznak cywilizacji pozaziemskiej. napinacz tez mam nówke,ale pewnie wcisnieto mi bułgarską podróbke,w której nikt sie nie pokusil o takie cudenko. dziekuje wszystkim za odzew w temacie. pozdrawiam i zycze zero awaryjnosci.
 
 
wojtas7054 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: grzęby
Wysłany: 2009-12-04, 17:58   

Kowal_80, najważniejsze ze auto sprawne i koszty nie duże. szerokości i bez awaryjności życzę:) a wiecie tak naprawde dlaczego silniki 1.8 sa bezkolizyjne??
 
 
wojtas7054 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: grzęby
Wysłany: 2009-12-04, 17:58   

Kowal_80, najważniejsze ze auto sprawne i koszty nie duże. szerokości i bez awaryjności życzę:) a wiecie tak naprawde dlaczego silniki 1.8 sa bezkolizyjne??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-04, 18:24   

wojtas7054 napisał/a:
a wiecie tak naprawde dlaczego silniki 1.8 sa bezkolizyjne??

Wyczytałem na forum golfa ze nie wszystkie 1.8 są bezkolizyjne...te które mają stopień sprężania 9:1 są bezkolizyjne...1.8 ABS ma 10:1 czyli chyba jednak jest kolizyjny. :(

1.8AAM -wygląda na to że jest bezkolizyjny...ma inny kształt tłoków i mniejszy stopień sprężania (9:1) przez co ma mniejszą moc.

Info z www.vwgolf.pl

Tutaj cytat:

W konstrukcji silnika nie to jest priorytetem. Kolizyjność czy bezkolizyjnosc zależy ow innych rzeczy, takich jak wymiary komory spalania, skok zaworów. Jeśli silnik z malej objetości skokowej ma mieć w miarę dużą moc, trzeba zwiększyć stopień sprężania (mniejsza obj komory spalania). Od zaworów zalezy napelnianie i oproznianie ze spalin, kolizyjnosc zalezy rowniez od kształtu komory spalania

Ile w tym wszystkim prawdy-tego nie wiem
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-12-04, 18:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wojtas7054 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: grzęby
Wysłany: 2009-12-04, 18:27   

z tego co sie spotkalem to 1.8 75km i 90km sa bezkolizyjne ale pewny nie jestem ze wszystki.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-04, 18:50   

Chodź jak czytam ten temat to już sam nie wiem co mam myśleć:
http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0

"Wiem, że nic nie wiem" :P
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-05, 20:17   

też szukałem informacji i to długo o kolizyjności różnych silników w Vw i wierzcie mi jest tyle sprzecznyh danych, że dla mnie wniosek jest jeden: dbać o rozrząd żeby nie testwać bezkolizyjnosci swojego silnika.
_________________

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 20:21   

A tak się zapytam od czego zależy bezkolizyjność silników? Bo ja mam takie wyobrażenie(może być mylne) że od kształtu tłoka. Denko tłoka jest tak ukształtowane że może zmieścić otwarty zawór jak on sam będzie u góry. Jak tłok jest zupełnie płaski to wiadomo co będzie. Mogę się mylić oczywiście, jak tak to mnie poprawcie. Ale jeżeli się nie mylę to co by było gdyby podmienić tłoki na takie z ukształtowanym denkiem? Czy wpłynęło by to jakoś na pracę silnika?
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-05, 20:26   

piotrek_inf napisał/a:
A tak się zapytam od czego zależy bezkolizyjność silników?

od tego, ilu ankietowanym coś się stało złego, a ilu nic się nie przytrafiło. Im więcej oponentów wypowie sie dobrze na temat owego silnika, to uważa się, iż wówczas jest on bezkolizyjny :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 20:30   

A tak naprawdę jak myślisz?
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-05, 20:37   

No bo od czego innego? Kwestia indywidualna. Najzwyczajniej w świecie, im prostsza konstrukcja, tym mniej rzeczy, które mogą się popsuć. Wszystko też świadczy o ocenach użytkowników danego silnika, jak się o nim wypowiadają. Zdania zawsze będą podzielone, jedni sobie chwalą, inni nie. Nie będzie tutaj wspólnego konsensusu z racji na to, że w głównej mierze wszystko tez zależy, jak kto o dany silnik dba. A jak kto dba, tak ma.
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 20:39   

No ale mi chodzi czy bezkolizyjność zależy od tłoków? Oraz czy jak się włoży tłok z silnika bezkolizyjnego do kolizyjnego to nie będzie różnicy w pracy silnik?
_________________

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 20:49   



Wydaje mi się, że w takich tłokach otwarte zawory powinny się schować i nie doszło by do kolizji
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-05, 20:49   

piotrek_inf napisał/a:
Oraz czy jak się włoży tłok z silnika bezkolizyjnego do kolizyjnego to nie będzie różnicy w pracy silnik?

a jaki silnik masz na myśli kolizyjny, a który bezkolizyjny? Wszystko zależy od materiałów, z jakich został on wykonany i w jakim stopniu jest już zużyty. Pojęcie względne, bowiem nie licz na to, że wytrzymałość któregoś z elementów po osiemnastu latach będzie taka sama, jak osiemnaście lat temu. Ale abstrahując od tego...
Ktoś pisał, że silnik AAM jest właśnie bezkolizyjny od silnika ABS. Jeżeli taka jest prawda, to tutaj zależy przede wszystkim moc. A co przez to idzie ciśnienie sprężania i jeszcze średnica tłoków i cylindrów. Czyli nie dasz rady przełożyć tłoków z silnika "bezkolizyjnego" to "kolizyjnego" bez całej głowicy, a co za tym idzie - całym silnikiem. Znajdziesz się wówczas w punkcie wyjścia. Dla mnie po prostu jedno jest jasne - im wyższa moc z danego silnika, tym krótsza będzie jego żywotność. A to, czy wytrzyma 10 lat, czy 30... Jak ma się sypnąć, to i tak się sypnie, prędzej czy później.
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 20:54   

bezkolizyjny czyli w chwili zerwania paska rozrządu tłoki nie spotkają się z zaworami
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-05, 20:56   

Na to nie ma reguły. Pewnym nigdy nie można być, że tak się właśnie nie stanie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 21:02   

No jakaś reguła musi być, od czegoś to musi zależeć. I ja stawiam na tłoki. Są tłoki płaskie i tłoki takie jak na foto powyżej i myślę że ten tłok z foto powyżej jest silnika bezkolizyjnego
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-12-05, 21:04   

Jeśli nawet, to co to da? Przecież pasek i tak trzeba wymienić. Chcesz czekać, aż się zerwie, co by go dopiero wymienić?
_________________
Zielony borowik...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-05, 21:12   

nie o to chodzi, po prostu można by się uchronić takimi takimi tłokami od remontu silnika, bodź jego wymiany. Przecież nie zawsze pasek się zrywa bo ktoś nie wymienił na czas. Jak wiadomo silnik AAZ ma wadę w postaci klina na wale który lubi się ścinać.
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-06, 09:18   

piotrek_inf, jeśli zmieniłbyś tłoki na inne to zmieniło by się sprężanie.
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-06, 10:10   

No tak przypuszczałem ale jak bardzo. Z tego co widzę na allegro to są tłoki płaskie do AAZ-ta i z wytłoczonymi kołami pod zawory też do AAZ-ta, więc zastanawiam się jak to jest.
_________________

 
 
ft23 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-06, 22:59   

http://forum.vwgolf.pl/vi...49dc327c2bdbb4f zobaczcie tutaj.Wedlug mnie kolizyjny :faja:
_________________

 
 
Kowal_80 
Ventofan



Silnik: 1.8 benz
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 151
Skąd: Frombork
Wysłany: 2009-12-07, 13:33   

w moim przypadku na szczescie okazalo sie,ze kolizji nie było. ale to moze fart,ze wałki akurat tak "se spoczeły". wiec puki co bede uwazał,ze jest bezkolizyjny. ale nie zamierzam testowac tego ponownie. koledzy,a jak mam stwierdzic jaki mam silnik - czy AAZ,czy AAM,czy moze jeszcze jakis inny? bo moja wiedza na ten temat jest rowna zeru.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-12-07, 13:46   

Kowal_80 napisał/a:
AAZ

to diesel ;)

W tym temacie są moje wypociny:
http://forum.vwvento.org/...+obudowie#63505
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-12-07, 16:05   

ft23, i kolega ma racje. gadałem, że są kolizyjne. to każdy tworzy nowe historie, wyjątki itp. i każdy komu się w 1.8 pasek zarwał może mówić o szczęsciu, a nie o wyjatku. Wyjątkiem z tego co wiem były silniki z golfa mk2 ( już dokładnie nie pamietam), ale żaden z nich nie trafił fabrycznie do vento czy mk3. pomimo że z zewnątrz te silniki wygladają niemal identycznie, to o środku już tego powiedzieć nie można. Normalnie, aż mnie kusi tego mojego adz rozebrać i sprawdzić, ale kurna szkoda go bo motorek jeszcze zdrowy i napewno jeszcze długo polata. Jak go wkońcu sprzedam :P
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8