Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-05, 20:13   aparat zapłonowy

Jakieś dwa i poł roku temu - padł mi aparat zapłonowy czyli dostał takiego luzu ze wydarł kopułkę a poznij wogle zdechł !! ! kilka dni temu z rana odpaliłem ventka a był cały zaroszony i usłyszalem dziwne odglosy, maska w góre odgłosy te to szalejaca iskra po kopółce ... przejechałem kilka km i uspokoiło sie - okazuje sie ze kopułka jest prawie wydarta palec niby ok ale aparat ma znowu luzik.... niby jak go wymieniłem na używke to tez delikatnie miał ale teraz jest nieco wiekszy znowu tak ok 0.5 cm w średnicy....
po niedzieli wymienie kopółkę i kable bo juz dawno na nie pora...

ale pytanie dlaczego aparat ma luz? w Waszych ventylach tez jest podobnie? moze jest tam jakaś regulacja do kasowanie tego luzu? bo jak tak dalej pojdzie to zaraz znowu zdechnie kolejny :młotek:
boje sie jechac gdzies dalej bo poprzedni mi padl na trazie jakies 100km od domu o 1 rano a to nie była wesola przygoda... wtedy jakos dotoczyłem sie do domu to na dwóch to na trzech garach a jak go zgasilem to padł
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-05, 20:46   

oś aparatu nie ma mieć luzu, do wymiany, moze sie dać poruszyć tylko góra dół i prawo lewo, ale na boki nie.
_________________

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-05, 22:55   

pablomed napisał/a:
tylko góra dół i prawo lewo, ale na boki nie.


jak to?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-09-06, 09:24   

w lewo i prawo chodzi o kierunek obrotu np zegarka
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-06, 09:58   

aparat zapłonowy morzesz samemu zregenerowac :) tam gdzie chodzi ośka jest tulejka ją po prostu wymień :D morze być problem z dopasowaniem ale zawsze morzesz prubować na tym twoim starym aparacie ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-06, 12:02   

silverek napisał/a:
w lewo i prawo chodzi o kierunek obrotu np zegarka

no tak sorki :diabełek:

vezet22 napisał/a:
tam gdzie chodzi ośka jest tulejka ją po prostu wymień

no to jest jakas mysl :oklaski:
robiłeś takie rzeczy? robił ktoś? sam tego raczej nie zrobie ale może jakiś zaklad ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-06, 13:49   

zlotykamil napisał/a:
może jakiś zaklad
dobry tokarz. Tylko szukaj takiego, u mnie w okolicy np się nie znajdzie. Oczywiście można to zrobić, ale raczej przy obecnym rynku używek - zwyczajnie szkoda czasu
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-06, 18:35   

robota żadna troche majsterkowania i zrobione :D :D :D odkęcasz aparat od tyłu wybijasz bolec zabezpieczający i wychodzi ośka następnie wybijasz tulejke i szukasz nowej :P :P :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-08, 21:23   

zanioslem stary aparat dzisiaj do uznanego porzadnego zakladu - zeby pokazac co mi trzeba - to krzykneli mi 80 zl za to i bez gwarancji ze bedzie dzialac prawidlowo.... troche to duzo moim zdaniem - zaczne szukac dobrego używanego chyba
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 21:27   

zlotykamil napisał/a:
zanioslem stary aparat dzisiaj do uznanego porzadnego zakladu - zeby pokazac co mi trzeba - to krzykneli mi 80 zl za to i bez gwarancji ze bedzie dzialac prawidlowo.... troche to duzo moim zdaniem - zaczne szukac dobrego używanego chyba


Komu żeś to zaniusł piekarzom ?? !! co za papudraki :mur:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-08, 21:48   

zlotykamil napisał/a:
dobrego używanego
niestety możesz mieć problem. A nowy to wydatek koło 6 stówek. Używki przeszedłem i niestety ie zobaczysz czy jest OK póki nie założysz. Co gorsza nawet po założeniu może być niby OK a po paru dniach zaczynają się dziać cuda... Także może zacznij odkładać na nówkę... Ja po założeniu nowego zapomniałem wreszcie o problemach z aparatem zapłonowym.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 21:58   

panowie powtórze jeszcze raz aparat załonowy morzna naprawić :połbie:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-08, 21:59   

Jak ja walczyłem z tym problemem nikt mi nawet tego nie proponował, możliwe, ze trafiłem na takich co im się nie chce tylko wolą wymienić na nowy...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 22:05   

spyro napisał/a:
Jak ja walczyłem z tym problemem nikt mi nawet tego nie proponował, możliwe, ze trafiłem na takich co im się nie chce tylko wolą wymienić na nowy...


tak jest najłatwiej :D co nieoznacza że najtaniej :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-08, 22:21   

vezet22 napisał/a:
Komu żeś to zaniusł piekarzom ?? !! co za papudraki :mur:

fachowcy porzadni co nieoznacza ze nie zdziercy :młotek:

spyro napisał/a:
A nowy to wydatek koło 6 stówek.
wiem na tyle mnie nie stac niestety poki co ....a za te 6 stowek to silnik kompletny juz bedzie.... ;)

vezet22, skoro mowisz ze sie da to ja moze jeszcze pokonbinuje ze starym na poczatek ;) tylko ze teraz dojezdzam 80 km w jedna strone do pracy i boje sie ze za ktoryms razem nie wróce :mur:
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-08, 22:59   

zostanie Ci PKS :diabełek: :diabełek: :diabełek:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-08, 23:16   

vezet22 napisał/a:
zostanie Ci PKS :diabełek: :diabełek: :diabełek:

to ekskluzywny srodek transportu jest :D ..... co ty nie wiesz :P moga mnie nie wpuscic w drelichu :P
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-10, 23:18   

PKS ...................hehe nigdy nas niezawodzi :P :P :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-13, 15:50   

znalazlem wczoraj aparat zaplonowy od 2.0 w super stanie i za 50 dyszek - był boschowski wiec dokupilem nowa kopułkę i palec i ucieszony pojechalem go wymieniac na warsztat zeby odrazu mi zapłon ustawił ktoś kompetentny ... no i zonk - wszystko ok tylko zębatka okazała sie za duża..... :młotek: :młotek: :młotek:

vezet22, to Ty jak sie nie myle pisałeś ze wszystkie typy silników vw maja taka sama budowe aparatu - a widac ze jednak nie... choć tak samo i majster i sprzedawcy w sklepie gdzie sprawdzałem katalogi wytrzeszczali oczy :P


odmienilem kopułke i palec na pasujacy do mojego aparatu i szczerze mowiac - iskra sie uspokoiła; ;) majster kazała jezdzic -ale poszukiwan cd.......
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-13, 17:04   

zlotykamil napisał/a:
vezet22, to Ty jak sie nie myle pisałeś ze wszystkie typy silników vw maja taka sama budowe aparatu - a widac ze jednak nie... choć tak samo i majster i sprzedawcy w sklepie gdzie sprawdzałem katalogi wytrzeszczali oczy


ja pisałem że są takiej samej kąstrukcji czyli zasada działania jest idętyczna chodziło mi o czujnik hala a nie że budową są identyczne . 1.4 i 1.6 mają aparat na głowicy a 1.8 i 2.0 na bloku silnika :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
ft23 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-27, 21:30   

W 1.8 wychodzily dwa typy aparatow:francuskie Duselier,niemiecki Bosch.Ja akurat mam francuza,kiedys mialem Jette 1.3 i tam tez byl francuz mialem problemy z poszukaniem kopulki i palca.z kumplem probowalismy zmienic go na Boscha i po malych kombinacjach sie udalo.Musisz sprawdzic jakiej firmy masz aparat
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-27, 21:44   

W Vento nie ma problemu ze znalezieniem kopułki palca zarówno do jednego jak i drugiego aparatu zapłonowego.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-08, 20:29   

Witam:

Mam taką sytuację:



Jest dosyć spory luz góra-dół, na boki jest ok. Wiem że gdyby był luz na boki to źle by było ale co z góra-dół ??

Czyli co aparat zapłonowy do regeneracji czy tylko wymiana palca ??

No i najważniejsze....jak się do tego zabrać ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-07-08, 21:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-08, 21:16   

Kiwa się we wszystkie strony, aparat do wymiany. Szrot: 80- 150 zeta. Naprawa nieopłacalna, ponieważ są tam tuleje a nie łozyska kulkowe i trzeba by toczyć nowe. Ze starego aparatu wyjmij sobie czujnik halla i zachowaj na wypadek awarii albo na sprzedaż.
_________________

 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2010-07-08, 21:26   

pablomed napisał/a:
oś aparatu nie ma mieć luzu, do wymiany, moze sie dać poruszyć tylko góra dół i prawo lewo, ale na boki nie.

Paweł u Ciebie jest gora dol i obrot wiec jest ok chyba :hmmm:
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-08, 21:34   

Patrząc na filmek jestem prawie przekonany że palec porusza się też na bokii, ale nie mam tego w palcach nie czuję, wydaj mi się że cały się kiwa, jak by miał dolną tuleję wałek wydartą.
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-08, 22:10   

Tzn...ten filmik jakoś mi się tak smiesznie nagrał i wychodzi że wszystko się telepie, ale mam drugi-poniżej



Jestem na 99% przekonany że nie ma luzów na boki tylko góra-dół i własnie to góra-dół mnie niepokoi no i to co czasami stuknie to ta blaszka która ruszam w 9-12 sekundzie i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Ogólnie chodzi o to iż kopułka w miejscach styku była zielona no i to coś co powinno być na ośce a co jest w pierwszym filmiku-jak to się nazywa (palec) ?? Własnie co coś miało zjarany/obkorodowany styk z metalowymi kawałkami kopułki a poza tym ta czesc co ma styk z ośką także była zielona. Chodzi o to że auta na zimnym pali na tzw dotyk....za to gdy jest ciepłe i postoi kilkanascie minut to robi się problem i trzeba dłużej kręcić. Tzn na chwilke załapuje ale nie na tyle aby odpalić po czym "puszcza" i tylko łech łech łech łech łech łech i jakoś odpala....ma tak od kilku dni.

Więc wiem że kopułka do wymiany i ta częśc której nie ma na drugim filmiku....puki co wszystko wyczyszczone i zobaczymy co bedzie.

Wstyd się przyznać ale kopułki nigdy nie wymieniałem i nie wiem ile ma przebiegu ale się nie ździwię jak jakieś 130-150 tys...to samo z palcem. A właśnie-palec to jest tylko ta część której nie ma na drugim filmiku i tylko zsuwa się go normalnie z ośki ?? Czy może ta ośka wchodzi także w skład palca ??
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-07-08, 22:34   

ja bym tam sie nie przejmował - palec i kopułkę mógłbyś wymienic - choć dla zasady :P - a problemy te to nie sa raczej winą aparatu - ja mam to samo i wydaje mi sie ze to coś z gazownią - sprobój go cieplego gasić i palić na benie i zobaczysz czy sytuacja sie powtórzy :)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-10, 23:22   

zlotykamil napisał/a:
ja mam to samo i wydaje mi sie ze to coś z gazownią

już próbowałem gasić autko na benzynie i nic nie pomagało. :(

Wyczyściłem palec i kopułke benzyna....palec był tak przepalony/skorodowany, że po wyczyszczeniu brakuje kawałka....to samo z kopułką...więc do wymiany bezwzględnie.

Po czyszczeniu znaczna poprawa...chodż i tak w okresie 5-30 minut po zgaszeniu gorącego motoru rozrusznik kręci nie co dłużej ale nie ma załapywanie-puszczania itp....chodź tak jak widzę to i ludzie z klekotami mają to samo w takie upały.

No dobra...to jak z tym aparatem, do wymiany ??

Ma luzy góra-dół...na boki nic....jedynie ta blaszka coś jarmoli....

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-07-12, 20:26   

Paweł J., ty chyba za mocno przezywasz :P
zostaw ten aparat w spokoju - bo ja nie widze tu nic niepokojacego - spójrz jeszcze czy styki w nowej kopułce nie wydzieraja sie - jezeli nie to aparat masz zdrowy :) kiedy mój był do wymiany to wydarł nowa kopułkę w ciagu dwu tygodni
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-12, 20:59   

zlotykamil napisał/a:
Paweł J., ty chyba za mocno przezywasz :P

Czy ja wiem...po prostu lubię wiedzieć na czym stoję ;)

zlotykamil napisał/a:
zostaw ten aparat w spokoju - bo ja nie widze tu nic niepokojacego - spójrz jeszcze czy styki w nowej kopułce nie wydzieraja sie - jezeli nie to aparat masz zdrowy :) kiedy mój był do wymiany to wydarł nowa kopułkę w ciagu dwu tygodni

No i takiej opinii oczekiwałem, tym bardziej od osoby oblatanej w temacie....dzięki...jakiś tam plusik też poleciał :D
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-07-14, 00:03   

ty browara wreszcie posta chłopie - napewno sie odwdziecze :pijacy: :P
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8