Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
I znowu:( cuda podczas jazdy.
Autor Wiadomość
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-08-31, 20:50   I znowu:( cuda podczas jazdy.

Witam. Kiedys pisałem o tym zjawisku. W sumie do niczego nie doszliśmy. Problem sam ustąpił. A mianowicie. Poranne odpalenie- Ok, poranna jazda jakies 15 km w prędmkościach ekon. ok potem w/w cuda. Spadek mocy, gwałtowny i częsty (szarpanie delikatne) temperatura silnika 60 stopni, nigdy większa. Swiece, kable , kopułka, palec nowe. Uwaga Odkręcenie klemy masowej na 5 min( jeden papieros) I wraca mu moc jak na Ventyla przystało. Dodam że silnik ABS 66/90 1993r Thermotronic. Zastrzeżenia co do wydechu. Przedmuchy niewielkie na plecionce. Wolne obroty cały czas na 900. Co Koledzy na to? Proszę o pomoc. Pozdro Mirek DAZE.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-08-31, 20:52   

DAZE napisał/a:
Uwaga Odkręcenie klemy masowej na 5 min( jeden papieros) I wraca mu moc jak na Ventyla przystało

Czyli resetujesz kompa i kasujesz błąd który z czasem i tak powstaje.

DAZE napisał/a:
temperatura silnika 60 stopni

Termostat lub czujnik temperatury który też błędy może robic.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 20:54   

sonda lambda.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-08-31, 22:05   

Jedno pytanie. po lewej stronie kopułki, nieco wyzej mamy przewody wodne(.Nie jestem jakimś znawcą więc mogę się mylić) jak mniemam mały i duży obieg wody. Są również dwa gniazda chyba od elektro zaworów sterujących przepływem chłodziwa. Ale tylko w jednym jest wtyk z przewodami. Czy to tak ma być? A co do sondy to ona jedna z tych elementów nie została sprawdzona i wymieniona. Próbowałem wyciagnąć wsówkę ale mocno siedzi. Nie chcę urwac kolektora:)
Ostatnio zmieniony przez DAZE 2009-08-31, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 22:08   

podłącz pod VAGa komputer Ci wszystko powie za jedyne 20 do 50zł :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-08-31, 22:09   

Odnosnie odłączenia klemy. Tak reset napewno, a może obnizenie temperatury wywołane postojem? Zapomniałem wspomnieć . Po porannym pierwszym odpaleniu kuleje na którys gar ale przez chwilę jakieś 2 może 3 min.
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-08-31, 22:12   

DAZE, wrzuć foty swojej ventki. Kiedy kupiłeś swój samochód może to moja była :D
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-09-01, 15:02   

Lwomati? Ventyla kupiłem w listopadzie ubiegłego roku od kolegi. Kolega nabył go w tym samym roku w styczniu od gościa, który go przyprowadzil w 2006 r z Niemiec. Fotki oczywiście wrzucę niebawem. Kolega w moim mieście ma identyczne Vento z silnikiem AAM 55/75. Przejechałem się nim i szczerze powiem ze moje ma strasznego kopa w porównaniu do jego auta. To samo u szwagra w Passacie B3. Tez 75 koni i nie ma rewelki. U mnie w dowodzie pisze 55 kw ale roznica jest zaskakująca w moim aucie. Wydaje mi się ze był tu swap z 75 na 90 koni. Nie wiem po czym rozróżnic. Kopa ma oczywiście po resecie jak wszystko gra. Nie zależnie czy zimny czy ciepły kop taki sam.
Ostatnio zmieniony przez DAZE 2009-09-01, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-09-01, 15:04   

Czy po podpięciu do kompa będzie wiadomo co za motor ma moja Ventka?
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-01, 15:29   

tego się nie dowiesz jeżeli podepniesz pod VAGa. Z VAGa dowiesz się jaki masz sterownik silnika, sprawdzisz i wykasujesz błędy w ecu.
numer silnika powinien być na tabliczce znamionowej w bagażniku (ale jak był zmieniany motor to nic nie da). Można też sprawdzić na bloku silnika. Patrząc od frontu po lewej stronie powinno być wyryte oznaczenie.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-01, 17:28   

DAZE, tutaj masz temat odnośnie rozpoznania silnika:
http://forum.vwvento.org/...t=bloku+silnika
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-09-01, 19:24   

Byłem. Przetarłem owe miejsce szmatka i jest ABS. Takze SWAP był. Jeszcze jedno. Plastikowa obudowa nad silniczkiem krokowym, łącząca się z filtrem powietrza..... hmm niepokoi mnie zaopocenie w okolicach łączenia w/w obudowy. tz. w miejscu łączenia z przewodem(rurką) która dochodzi do pokrywy zaworów oraz elektryczne wtyki również są zapocone. Moze tu tkwi problem? PrZepraszam że tak Was nękam, ale miałbym satysfakcję że sam z Wasza pomoca umiejscowiłem usterkę.
Ostatnio zmieniony przez DAZE 2009-09-01, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-01, 19:55   

DAZE, chodzi o takie przepocenie ??
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-09-01, 20:44   

Właśnie o takie. Wczesniej tego nie było...lub po prostu nie zwracałem na to uwagi.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-01, 20:46   

Fota jest z mojego auto...mam tak od lat....kiedyś pytałem majsta czy cos z tym robic....mechanik stwierdził że nie ma sensu tego ruszac i to pocenie w niczym nie szkodzi....to tylko opary z oleju.
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-01, 20:57   

Tygrysisko, ktoś łamał plastiki zamiast poszukać korków na gorze? :diabełek: z kąd ja to znam..... :P

apropo tematu u mnie też podobnie wyglada ten caly monowtrysk - brudny jak diabli jest od zawsze
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-02, 07:45   

zlotykamil napisał/a:
Tygrysisko, ktoś łamał plastiki zamiast poszukać korków na gorze? :diabełek: z kąd ja to znam..... :P

Po prostu była tam malutka szparka i gazownik mi powiedział że dobrze byłoby ją zalepic żeby lewego powietrza nie łapało....więc poleciałem po całości mocnym silikonem-ale przynajmniej mam pewnosc że na gazie nie będzie fixowac. ;)

zlotykamil napisał/a:
apropo tematu u mnie też podobnie wyglada ten caly monowtrysk - brudny jak diabli jest od zawsze

Chyba większosc(jak nie każde) 1.8 które widziałem ma to miejsce w takim samym stanie.
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-09-02, 19:00   

Rozmawiałem dziś ze swoim kuzynem, który troszkę zajmuje się mechanika i polecił mi wziąć WD-40 i porozłączać po kolei wszystkie widoczne złącza elektryczne i wypsikac je. tak też zrobiłem i wiecie co? Chyba jest ok. Przejechalem jakieś 50 km i nic się nie wydarzyło. Mówił że miał podobny problem w swojej audicy 80. Komputer nic nie wykazywal a mimo to silnik żle pracował. Zobaczymy jak jutro Ventka będzie sie spisywać. I jeszcze jedno. w obudowie filtra powietrza pod wkładem znaduje się dolot który jest otwierany (TAK MI SIĘ WYDAJE) podciśnieniowo. I jest cały czas zamknięty. Czy tak ma być?
Ostatnio zmieniony przez DAZE 2009-09-02, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-02, 21:53   

DAZE napisał/a:
I jest cały czas zamknięty. Czy tak ma być?

ale z kad wiesz ze cały czas jest zamknięty?

niby logiczna rzecz z tym WD-40 ;) az sam jutro spróbuje - a które te przy monowtrysku robiłes?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
enesen 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 GT ABS
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 238
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-02, 22:29   

DAZE napisał/a:
Rozmawiałem dziś ze swoim kuzynem, który troszkę zajmuje się mechanika i polecił mi wziąć WD-40 i porozłączać po kolei wszystkie widoczne złącza elektryczne i wypsikac je. tak też zrobiłem i wiecie co? Chyba jest ok. Przejechalem jakieś 50 km i nic się nie wydarzyło. Mówił że miał podobny problem w swojej audicy 80. Komputer nic nie wykazywal a mimo to silnik żle pracował. Zobaczymy jak jutro Ventka będzie sie spisywać. I jeszcze jedno. w obudowie filtra powietrza pod wkładem znaduje się dolot który jest otwierany (TAK MI SIĘ WYDAJE) podciśnieniowo. I jest cały czas zamknięty. Czy tak ma być?



do czyszczenia styków są inne spreje jak WD-40 :połbie:

a ten otwierany dolot to nic innego jak rura do zasysania ciepłego powietrza z kolektora wydechowego. przy zimnym silniku klapka powinna sie otworzyć a przy rozgrzanym powinna być zamknieta
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-02, 23:11   

jeżeli by niełączył jakiś styk w kostce przy monowtrusku VAG by napewno wykazał :P a kolega wyrzej ma racje że są skuteczniejsze preparaty do styków :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-03, 09:42   

WD-40 może i pomoże ale na chwilę....potem może byc tylko gorzej ;)

vezet22 napisał/a:
jeżeli by niełączył jakiś styk w kostce przy monowtrusku VAG by napewno wykazał

też mi się tak wydaje.
 
 
DAZE 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 benz.
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Borne Sulinowo
Wysłany: 2009-09-03, 17:09   

Po tym zabiegu jest spoko. Tak ma być. Ważne że zdało egzamin. VAG nie wykazał kompletnie nic, A co so sprei do styków poprawie je odpowiednim preparatem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 9