Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z pb powrócił...
Autor Wiadomość
M4teusz 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 43
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2011-08-19, 19:46   Problem z pb powrócił...

Panowie więc tak zmieniłem lambde jak zalecił gazownik i autko chodziło na benzynce świetnie (emulacja ustawiona na mase). Minęły z 3 tyg. i problem powrócił... Zapalam na benzynce auto chodzi na 2 lub 3 gary, bardzo kopci a jak przełącze na lpg to sliniczek pracuje równo. Różnica jest taka że wcześniej pomagał reset ECU a teraz niestety nie pomaga. Przeszukałem całe nasze forum oraz inne fora golfa itd... Opisywane są różne przypadki... krokowiec, TPS, czujnik halla i inne... Czy kiedy nie pomaga już reset to podłączenie pod Vaga może pokazać czy przykładowo uszkodzony jest TPS? Silniczek 1.8 AAM. Mam możliwość przełożenia na próbę całego sprawnego monowtrysku z ojca auta ale czy będzie pasować z seata toledo 94r. silniczek 1.8 90km? :(
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-08-20, 22:06   

Tak możesz podłączyć auto pod komputer, może coś wyjdzie, ale jeśli chodzi o sam TPS to z latwością znajdziesz opis w necie nie wiem czy na tym forum ale napewno na forum golfa. Sprawdź jeszcze szczelność podstawy pod wtryskiem, czujnik temperatury zanim podepniesz VAG. Ten wtrysk z Toledo to tak na 90 procent podejdzie. Taką próbę warto zrobić jeśli jest okazja, propnuję tylko od razu jeśli trzeba to zmień ta podstawę objawy u ciebie moga pasować do jej nieszczelności a wowczas zamiana wtrysku nie pomoze,.
_________________

 
 
loocyfer_9 
Ventofan
jarO!



Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 184
Skąd: DJ
Wysłany: 2011-08-21, 08:42   

a nie masz problemów z odpalaniem? Ja u siebie miałem podobne objawy i okazało się że czujnik temperatury. Spróbuj na początek kostkę od tego czujnika wypiąć i zobaczysz czy będą chodzić wszystkie gary. Jak tak już wiesz co jest przyczyną. :) .
_________________
dziFFka :right: http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
M4teusz 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 43
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2011-08-22, 11:08   

Więc tak czujnik temp. wymieniałem jakiś miesiąc temu z febi. Na nowe wymieniłem też kable, świece, termostat, akumulator, kopułkę, palec. A jeśli chodzi o samo zapalanie to jak silnik jest zimny to zapala ładnie na wszystkie gary i po kilku sekundach schodzi z obrotów zaczyna kopcić i pracuje jak mu sie podoba raz na 2 raz na 3. jak przegazuje z tyłu sie robi ciemno bo dosyć kopci (jakby nie przepala wszystkiego). jak sie zagrzeje to chodzi na wszystkie ale i tak jak na postoju przegazuje tak do 4 tys. to troche czarnego dymu pusci. Dla mnie to wygląda jakby go zalewało. Z drugiej strony jak zgasze dobrze zagrzany silnik to czasami złapie ładnie a czasami ledwo zapali na 1 gar i wkreci sie powoli wyżej. Wiem że to bardzo dziwne ale tak właśnie jest ;/ Wszystko to tyczy sie tylko pracy na benzynie na gazie nie ma żadnych problemów wszystko jest jak należy...
Ostatnio zmieniony przez M4teusz 2011-08-22, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-08-26, 19:02   

Propnowałbym ci sprawdzić podłączenie sondy, gazownik przecina kabel sygnałowy sondy (już po stronie wtyczki bliższej silnikowi) żeby jego oba końce wpiac w komputerek od LPG i to bym posprawdzał, a na próbę nawet połączył ten przecięty kabel i dopiero wówczas próbował jeszcze zresetować i pojeździć na samej benzynie tak dla testu czy sie poprawi czy nie. I zanim podepniesz pod VAG - sprawdź jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego, zasilają go 2 kable z tej samej wtyczki co wtryskiwacz a normy oporów ma te same co ten od temperatury napiecie zasilania (po zapłonie) ok 5V
_________________

 
 
M4teusz 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 43
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2011-10-28, 21:16   

Panowie problem dalej nie został rozwiązany... Auto coraz gorzej kuleje na benzynie, na gazie pracuje bdb. Nie pomogła żadna z możliwych emulacji sondy lambdy. Nie pomagał nawet reset ECU. Dziś po podłączeniu pod Polskiego Vaga 4.9 (auto zgaszone, tylko na załączonym zapłonie) pokazało błąd: "561 dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - błąd sporadyczny" Po chwili zapaliłem (oczywiście kuleje na benzynie) i pokazało się więcej błędów na zapalonym silniku a mianowicie:
http://zapodaj.net/f54df85a70e2.jpg.html
Co o tym myślicie?
 
 
M4teusz 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 43
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2011-11-17, 14:09   

Zamówiłem interfejs do lpg i tak wyglądają zrzuty ustawień w moim Bingo M:
http://img23.otofotki.pl/xj761_fgfgf.jpg.html
http://img23.otofotki.pl/ms235_jkjkj.jpg.html
Może coś nie tak w ustawieniach?
 
 
M4teusz 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 43
Skąd: Mierzęcice
Wysłany: 2011-11-17, 18:04   

Mimo że sonda Lambda jest nowa (uniwersalna NGK jednoprzewodowa) to tak wygląda wykres z oscyloskopu w programie Bingo- praca na benzynie:
http://www.youtube.com/watch?v=ZI2wTDlcVeA

A tak się prezentuje oscyloskop na gazie:
http://www.otofotki.pl/im...-gazie.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez M4teusz 2011-11-17, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-17, 22:56   

na gazie jedzie i tak na emulacji z tego co pamiętam więc nie masz się czym sugerować ale faktem jest to że na benzynie wykres powinien wyglądać jak ten z gazu co wstawiłeś...co prawda u mnie wcale ideału nie ma ale pracuje równo silnik(sprawdzane vagiem)
może spróbuj podmienić sterownik silnika?
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9