Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
PROBLEM Z OBOROTAMI ! ! ! CDN...
Autor Wiadomość
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-25, 11:12   

Koledzy zauważylem cos dzisiaj niepokojącego dla mnie. Po wymianie sondy w moim Ventylku na uniwersalną niestety Boscha tzn trzeba było łączyc kable okazało się ze owa sonda i tak nie pracuje teraz ehhh. Sonda 4 przewodowa czarny kabel, dwa białe od grzałek i ten od masy chyba jeden. Tylko czemu nie pracuje możliwość złego połączenia kabli tych białych czy to bez różnicy było?? Jakieś pomyśły?? Czy trzeba odwiedzić elektryka?
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
Ostatnio zmieniony przez eros662 2010-01-25, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-26, 23:04   

nie mam schematu akurat do ADZ, oczywiście że jak pomyliłes kable to nie zadziała. Ten z boku wtyczki to sygnałowy napewno. Może jedź do elektryka. Ale trzeba by sprawdziźć przejście kabli od sterownika silnika do wtyczki. Więc wyjąć wtyczkę. Voltomierz do ręki, zapalić silnik może być zimny żeby się tam nie poparzyć. Teraz w kablu od strony ECU sygnałowym ma być około 0.44 volta (mierzyć między nim a masa silnika), pomiędzy oboma kablami grzałki ma być napięcie z aku, a czwarty kabel ma mieć przejście do masy (opór między jego stykiem we wtyczce a masą silnika czu ujemną klemą aku ma być bliski zeru a maks. 1 om.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-01-26, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-26, 23:08   

eros662 napisał/a:
możliwość złego połączenia kabli tych białych czy to bez różnicy było??

białe bez różnicy
a po czy sądzisz że sonda niepracuje ?? masz vaga podpiętego ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-01-29, 11:44   

ja mam znów problem polegajacy na tym ze wczoraj rano gdy odpaliłem samochód wszystko ładnie pieknie pochodził ok 10 min az w koncu porzadnie kichną i koniec... :mur: ani go z benzyny ani z gazu, :( w koncu doszłem ze nie ma iskry ok czyli cewka lub czujnik halla. Wymieniłem cewke na nowa i samochód odpalił ALE :mur: nie ma wolnych obrotów, gdy sie go przycisnie to potrafi po puszczeniu pedału gazu trzymac wyskolie obroty przez parenascie sekund po czym bardzo powoli opadaja, gdy juz opadna i ma tak ok 900 obr to te obroty zaczynaja rosnac nawet do 5tys po czym opadaja spowrotem taka sytyłacja powtarza sie pare razy w ciągu minuty. Co moze byc tego przyczyną?? hallotron?? a moze przepływomiez zauważyłem ze ta klapka co w nim siedzi zaczeła mi strasznie dzwonic urwała sie?? spotkał sie ktos z Was z takim czymś? :( :( :mur:
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-29, 12:15   

vezet22 napisał/a:
a po czy sądzisz że sonda niepracuje masz vaga podpiętego


na VAGu pokazuje mi zwarcie do masy przy sondzie nic ze nie pracuje hmmm moze pracuje ale jak wyciągne wtyczke keidy auto jest nagrzane do 90 stopni na jałowym to nic sie nie dzieje a chyba powinno po odłączeniu sondy tak???
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-29, 20:00   

kolego krzys9262, na początek czy ta klapka w przepływomieżu pracuje płynnie czy się nie zacina, następnie posprawdzaj cały dolot powietrza pod względem szczelności, równiesz sprawć odme silnika czy jest szczelna i na koniec zdemontuj silniczek krokowy, zalej go nitro i zostaw na 20min. następnie go przemyj jeszcze raz i wydmuchaj :faja:
kolego eros662, po odłączeniu sondy nieodczujesz nagłej różnicy, sprawdzałeś czy do sondy dochodzi zasilanie ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-01-29, 21:30   

krzys9262, jak ta klapka już aż dzwoni to ja nie wiem, chyba przepływka załatwiona. Jakaś złota rączka naprawi, to proste ustrojstwo. A sprawna kosztuje niestety 3 stóweczki. Szukanie dziury w dolocie po strzale to oczywiście podstawa
_________________

 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-29, 21:58   

vezet22 napisał/a:
sprawdzałeś czy do sondy dochodzi zasilanie


sprawdze w ten weekend bo bede mial czas ale dzieki za rade:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-29, 22:10   

zasilanie jak będzie na grzałke (na dwa białe) zasilanie sondy ok 1V i sygnał na strownik najlepiej przemieżyć miernikiem z kostki sondy do sterownika :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-01-30, 19:53   

ja juz rozwiazałem problem. okazało sie ze przepływomierz został uszkodzony a dokładniej klapka która dochodzi do pewnego momentu i sie zacina,uff dobrze ze to tylko to i wazne ze ventylek juz jezdzi tak jak powinien:) ale i tak serdeczne dzieki za pomoc.Pozdrawiam
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-01-31, 15:31   

krzys9262 napisał/a:
okazało sie ze przepływomierz został uszkodzony


nom to gratuluje znalezienia usterki no ja niestety nie mam przepływomierza w swoim silniku więc musze szukać innych przyczyn
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-31, 19:57   

eros662, sprawdziłeś to zasilanie sondy ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
senah 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 CL B+G
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 78
Skąd: Chmiel/Lublin
Wysłany: 2010-02-08, 09:50   

Witam
podpinam się pod temat u mnie też występuje problem z dużymi obrotami :( po odpaleniu silnika obroty gwaltownie rosna do 2tys. czasami nawet i wiecej :( gdy silnik jest cieply 80-90stopni obroty spadaja i zaczynaja falowac 600obr. do 1500 :(
co to moze być?
sonda??
silniczek krokowy??
czy moze lapie gzies lewe powietrze??
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-09, 12:54   

senah napisał/a:
co to moze być?
sonda??
silniczek krokowy??
czy moze lapie gzies lewe powietrze??



Powiem Ci że wszytskie te rzeczy albo nawet i inne. Sonde wymieniłem i tylko spalaniem mam mniejsze, powietrze lewe sprawdzałem, no i krokowiec też niby działa ale może wymeinić trzeba?? No sprawdż podstawe wtrysku jeszcze i wężyki.

vezet22 napisał/a:
eros662, sprawdziłeś to zasilanie sondy

tak jest. DZIAŁA ! ! !:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-09, 13:56   

eros662 napisał/a:
tak jest. DZIAŁA ! ! !:)

a problem nadal istnieje ??
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-09, 14:52   

vezet22 napisał/a:
eros662 napisał/a:
tak jest. DZIAŁA ! ! !:)

a problem nadal istnieje ??


Nom niestety zobacz tu http://www.youtube.com/watch?v=vS6ji58eVLY nagrałem jak mniej wiecej obroty mi skacza ale to jeszce mało ma wieksze odchyły bliżej zera czasem no i słychac jak auto dziwnie chodzi
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
andrzej.78 
Kierowca eLki


Silnik: 2.O benzyna
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 28
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2010-02-10, 15:33   

miałem takie same problemy i wszystko było winą czujnika temparatury płynu co podaje sygnał do komp.cena 24zł.i jak ręką odją na wagu też przy sprawdzaniu wyłapał mi 15 błędów a teraz zrobiłem jakieś 4000km i nic się niedzieje obroty dyl.wag też 0 błedów
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-10, 16:32   

andrzej.78, tez tak myśle ze tzreba by czujnik wymienic z tym że na VAGu nic nie pokazuje że jest on uszkodzony czy coś. Ale czujnik zmieniam 20 zł u mnie ten z żółta obwódką
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-10, 20:04   

kurcze strasznie gwałtownie ci te obroty wzrastają ;)
sprubuj odłączyć krokówke, odpal trzymaj na równym gazie te 800-900 obrotów i zobacz co się będzie działo :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-11, 11:27   

vezet22 napisał/a:
zobacz co się będzie działo


jak odłącze to obroty wzrastaja gwaltownie do 1,5 około tak u mnie sie dzieje po jej odłączeniu:/
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-11, 18:14   

dziwne ... powinien zgasnąć, może masz na tyle brudną przepustnice ?? przycina się i niezamyka do kąca lub jednak gdzieś to lewe powietrze ciągnie :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-12, 12:50   

vezet22, na VAGU wczoraj nie pokazało mi uwalonego krokowca tylko ten nieprawidłowy sygnał potencjometra przepustnicy. No i po jego odłączeniu auto odpala, obroty są około 1 tys na zimnym wiadomo lekko sie dławi auto ale obroty spadają dobrze i nie gwałtownie jak na filmie. To proponujesz demontaz przepustnicy i zanurzenie jej w nitro??:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-12, 18:26   

Vag pokazuje Ci usterke
eros662 napisał/a:
nieprawidłowy sygnał potencjometra przepustnicy.

więc szukaj potencjometra na szrocie ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-14, 13:22   

vezet22, a powiedz mi tak. Ostatnio miałem przygode z masa klemy plusowej że była luzna i auto w ogóle nie kreciło. Klema została zdjęta na nowa wmontowana bardziej zaciśnięta bo była luzna. Po godzinie podłączyłem ją z powrotem i okazało się że auto jak nowe. Obroty chodziły jak marzenie na benie i gazie po puszczeniu pedału gazu odrazu hamował silnikiem wsyztsko było si. Odpalał na drugi dzien odrazu po ułamku sekundy nawet nie kręcił 1s. no ale neistety czar prysł dziś. obroty znów się wieszają, same rosną problem pierwotny po prostu. O co tu chodzi>>?????
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-14, 14:03   

po odłączeniu klemy zresetował się ECU i chodził dobrze .
Ale zły sygnał lub brak sygnału z potencjometra przepustnicy spowodowało powrót problemu z obrotami.
Wymień potencjometr.
Pozdro.
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2010-02-14, 14:08   

vezet22 napisał/a:
po odłączeniu klemy zresetował się ECU i chodził dobrze


nom tylko kolego to była klema plusowa a ponoć minusowa resetuje czy myle się?
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-14, 14:14   

eros662, do resetowania ECU zabiera się mu napięcie i obojętnie czy odłączysz mase czy plus :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8