Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolot-TYLKO zimne powietrze do silnika.
Autor Wiadomość
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-03-07, 18:20   

hose napisał/a:
Może to zależy od jakości gazu...??

Albo od sterownika gazowego.
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-03-07, 23:55   

A jaki mógłby mieć wpływ na to? Przecież on w żaden sposób nie mierzy jakie powietrze doprowadzane jest do silnika... Ale możliwe, że coś w tym jest bo instalka była strojona do niesprawnej klapki. Przyjrzę się jeszcze dokładnie pracy motorka na Pb+zimne powietrze. Spróbuję też ustawić klapkę na środku albo zdjąć tą rurę, która doprowadza ciepłe powietrze ;)
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-03-08, 07:36   

Powietrza nie mierzy, ale przez to że powietrze jest zimne, ma więcej tlenu, a gaz zostaje ten sam i mamy mieszankę ubogą (za dużo powietrza). Sterownik powinien to wyłapać i zwiększyć dawkę gazu na krokowcu, co by proporcje były należyte......przynajmniej taka jest teoria, którą słyszałem od gazownika i wyczytałem na kilku forach w tym forum lpg.
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-03-08, 10:21   

Tak więc zostaje próba przestrojenia sterownika. Spróbuję to jakoś na czasie wypróbować. Zauważyłem jeszcze coś takiego jak silnik pracuje na lpg + zimne powietrze (obroty równe tylko chodzi tak jakby na 3,5 gara), otwieram obudowę filtra i się wyrównują. Kurde... może filtr ch...wy.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-03-08, 10:36   

U mnie odwrotnie było....z zamkniętą puchą filtra, silnik chodził równo.....podnosiłem obudowę, a silnik zaczyna chodzić nierówno, dostawać lekkich drgawek.
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-03-13, 12:42   

Paweł, miałeś rację z tym sterownikiem. Wskazanie sondy na ciepłym powietrzu faluje (uboga<>bogata) a po odpięciu klapki cały czas uboga. Zwiększyłem zakres krokowca na wolnych, dodatkowe podkręcenie na parowniku i się naprawiło. Zobaczymy jak teraz spalanie będzie wyglądało. Potestuję jeszcze ustawienia na wysokich obrotach. Może i tu coś się poprawi.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-03-17, 16:40   

Zrobiłem dziś dystans 2 razy po 500 metrów z 10 minutową przerwa i lekko zdziwiony byłem że po takiej odległości temperatura stała na 90 stopni...rozebrałem więc puszkę filtra i nawet nie musiałem zapalać bo klapka była ustawiona na ciepłe powietrze. Po zapaleniu jeszcze bardziej domknęła dolot zimnego bo wcześniej ręką sprawdzałem czy czasem nie lata sobie bezwładnie. Czyli jednak te odczucie różnicy w jeździe skądś się brało. Poprzednim razem jednak jak zaglądałem na rozgrzanym klapka była we właściwym sobie miejscu więc pewnie raz funkcjonuje dobrze a raz nie. Testów jeszcze nie robiłem ale odłączyłem ten bajer i zobaczymy co się będzie działo przy najbliższej jeździe :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-03-18, 00:34   

Ja dziś zamknąłem ciepły dolot powietrza i od razu co zauważyłem to, że lepiej zbiera się od niższych obrotów, nawet przy wciśnięciu gazu do dechy nie ma zadławienia tylko normalnie się zbiera, ma lepszy moment powyżej 2,5 tys. obrotów niż wcześniej.
Nie jest to diabelska różnica, ale jest bardzo odczuwalna.

Druga rzecz to, że temperatura oleju nie przekracza 87 stopni jak to miało wcześniej miejsce, gdzie temperatura dochodziła nawet do 95 stopni nawet przy normalnej jeździe bez deptania.

Teraz najlepsze osiągi ma właśnie jak jest dogrzany przy tych 87 stopniach, a nie jak to miało wcześniej miejsce jak był zimny, a później tylko coraz słabszy.

A jak Wasze obserwacje?
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-03-18, 10:33   

Moje obserwacje też są pozytywne. Jest odczuwalna zmiana na lepsze. Jestem na etapie testowania bo musiałem przestawiać centralkę. Zalałem zbiornik i testuje spalanie.

Ciekawi mnie jeszcze jak dochodzi do uszkodzenia tego "zaworka" w obudowie wtrysku, który steruje tą klapką. I czy wybierając coś takiego na szrocie jest szansa na trafienie sprawnego.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8