Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana paska rozrządu w 1.6 ABU
Autor Wiadomość
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-11, 21:49   Wymiana paska rozrządu w 1.6 ABU

Proszę o pomoc! Jak się zakłada pasek rozrządu w tym silniku nie zaznaczając wcześniej punktów. Przerabiał to ktoś?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-07-12, 13:10   

rozumiem że zdjełeś pasek rozrządu wcześniej niezaznaczając sobie . więc teraz musisz ustawić koła na znaki . więc zacznijmy od wału znak znajduje się na kole zamachowym masz otwór w skrzyni tam bdzie widoczny znak na skrzyni i znak na kole zamachowym . znak na wałku rozrządu widoczny na kole i na osłonie widoczne bez problemu a koło od aparatu zapłonowego ustawiamy w następujący sposób : zdejmujemy kopułke aparatu zapłonowego i ustawiamy palec rozdzielacza żeby był ustawiony na pierwszy cilinder i po problemie :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-12, 19:55   

Wszystko mam tak jak mówisz i nie odpala :beczy:

Dodatkowy dziwny objaw jak kręcę to mam suche świece, jakby paliwa nie podawał, czy coś mogło się stać jak robiłem ten rozrząd?
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-07-12, 20:01   

Przed wymiana paska palił normalnie?
_________________
Morfeusz142
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-12, 20:02   

Tak :)
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-07-12, 20:06   

A pompę paliwa słychać jak przekręcisz kluczyk w stacyjce?
_________________
Morfeusz142
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-12, 20:11   

coś tam brzęczy
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-07-12, 20:12   

Czyli paliwo jest podawane, a coś przy kopułce nie zmajstrowałeś?
_________________
Morfeusz142
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-12, 20:16   

przy kopułce nic nie robiłem, wyjąłem świece i nie pryska paliwem jak kręce
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-07-12, 20:58   

Jest iskra na swiecach?
_________________
Morfeusz142
Ostatnio zmieniony przez Morfeusz142 2009-07-12, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-13, 18:00   

Iskra jest. Tylko nie wiem czy zaworów nie pokrzywiłem bo jak ustawiałem na znaki koła to był w jednym miejscu na wale duży opór i ja na siłę przekręciłem i teraz tego oporu nie ma. Mogły się zawory pokrzywić?
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-07-14, 09:05   

Jak jest iskra i dostaje paliwo to powinien zapalic. Może faktycznie coś pokrzywiłeś, trudno mi powiedzieć. Ja takie rzeczy zlecam Ojcu. Pasek wymieniałem 1,5 roku temu, ale nie było problemu z odpaleniem. Raz nie chciał odpalić, ale okazało się, żę padł czujnik Halla, którego objawem był brak iskry.
_________________
Morfeusz142
 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-14, 20:43   

Już mam wszystko jasne, zwaliłem głowice i okazało się, że pokrzywiłem zawory przy ustawianiu na punkty bo kręciłem wałem bez paska i się pokrzywiły.
Czyli teraz jestem na etapie zaworów :faja:
I kolejne pytanka: na co zwrócić uwagę przy wymianie zaworów? Czy trzeba frezować gniazda i docierać nowe zawory?

I może jeszcze pytanie na zaś: z jaką siłą dokręca się głowicę w ABU?

Robię wszystko pierwszy raz więc się będę dużo pytał :)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-07-14, 21:53   

sprawdzić luzy nowych zaworów w prowadnicach (jak włożysz koniec zaworu w prowadnicę to grzybek może dać się wychylić do 1 mm na boki. Albo wkładasz zawór w prowadnicę ustawioną pionowo i ma się równomiernie pod ciężarem własnym w nią wsunąć, a nie drżeć i skakać na boki. Zawory docierasz na paście do zaworów (ruchy w te i wefte, aż po nalaniu nafty do odwróconej głowicy nic nie cieknie przez zawory. Co do frezowania, wkładasz zawór do końca i z drugiej strony mierzysz jak głęboko jego koniec jest schowany w dziurze na szklankę - normy w serwisówkach, jeśli jest ok nic z tym nie robisz. Dolną powierzchnie głowicy trzeba sprawdzić czy jest płaska, przeważnie mechanicy ją wyrównują przed ponownym montażem, ale jest t konieczne tylko wtedy jak nie trzyma płaskości (normy w serwisówkach). Zmieniasz uszczelniacze zaworowe przy okazji. W sumie to kolego za głowicę sam się nie bierz, oddaj ją do specjalistrycznego warsztatu gdzie zrobią jak należy majac odpowiednie przyrządu. A śróby głowicy na 4 etapy wg kolejności podanej zwykle z n0wą uszczelką: 40, potem 60 Nm, potem 2x po 90 stopni
_________________

 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-16, 10:59   

Dziękuje kolego, bardzo mi pomogłeś. Napisz jeszcze proszę z jaką siłą i jak dokręca się wałek rozrządu w moim silniku. Nakrętki mam M7*1
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-07-16, 20:56   

nakrętki (nie śróby) 6N/m pierwszy etap, 90 stopni drugi etap, to jest maleńki moment (aluminium) i musisz mieć mały klucz dynamometryczny. Tak szczerze to akurat pokrywki możesz na wyczucie przykręcać, ale oczywiście lepiej kluczem dynamometrycznym
_________________

 
 
filip0985 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 76
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-07-20, 11:57   

tak tylko napiszę, że wszystko chyba przedwczoraj poskładałem i Vento już jeździ :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 8