Silnik: 1.8
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 226 Skąd: Grybów\krk
Wysłany: 2008-12-28, 12:23
niech robierze licznik wsadzi tam czerwone diody do tych cyfrowych licznikow i zobaczymy czy beda na czerwono swiecic i sie okaze kto mial razcje chyba ze macie inny licznik lub nie wiem rocznikowo sie roznia
Grucha85, - a przed instalacja tych nowych tarcz INDIGLO na jaki kolor miałeś podświetlany licznik od góry ?a na jaki wyświetlacze cyfrowe?
u mnie wszystko na zielono jest.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 18:53
A cos takiego wam sie podoba?Z tym ze u mnie cyfrowe sa cale czarne tylko segmenty swieca na pomaranczowo ale na zdjeciu nie widac bo deska nie byla podpieta w aucie.
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Ostatnio zmieniony przez CichyEska 2008-12-28, 19:03, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 20:46
Na zdjeciu jest lipa bo aparat nie robi dokladnie tak jak jest.Na zywo swiatlo jest rozlozone po calych zegarach rownomiernie,a te wyswietlacze czarne ze swiecacymi tylko cyframi wygladaja swietnie.Mozge pomoc jak by ktos chcial takie zrobic
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-12-28, 21:28
Calkowicie wyjalem oyginalne podswietlenie,zostawilem tylko te metalowe szyny doprowadzajace napiecie do zarowek.Nastepnie poszerzylem szczeline przez ktora dostaje sie swiatlo zarowek uprzednio wyjmujac ten kawalek zielonej folii ktora tam siedzi.Potem nalezy kupic 30 diod 3 mm niebieskich lub w dowolnym kolorze najlepiej juz na 12 v lub do kazdej diody dokupic rezystor 0.125 Watt i okolo 1 kohm.W sklepie doradza jaki ma byc.Nastepnie czubek kazdej diody zmatowic.Pozniej do kazdej diody lutujemy rezystorek i kazda diode lutujemy do szyn zwracajac uwage na + i - bo inaczej nie zaswieci.Najlepiej po wyjeciu zegarow sprawdzic na wtyczce ktora jest wpieta do szyn gdzie jest + a gdzie -.Diody lutujemy do szyn w odleglosci okolo 1 cm jedna od drugiej ,po przylutowaniu zaginajac ja odpowiednio do szczeliny.Jak juz przylutujemy wszystkie diody nalezy podlaczyc 12 v z jakiegos zasilacza i doginac diody tak zeby rownomiernie rozprowadzic swiatlo.Wzor tarcz moge wyslac na maila.Wystarczy jes obrobic wg wlasnego uznania i wydrukowac na papierze do zdjec najlepiej blyszczacym.Na stare tarcze naklejamy pasy bialej tasmy dwustronnie klejacej tak aby pokryc cale zegary.Jak je rozebrac jest opis na forum.Nastepnie naklejamy nowe tarcze od gory po to zeby pozniej jak dojdziemy do slupkow podtrzymujacych wskazowki mozna bylo skalpelem lub czyms bardzo ostrym wyciac otworek w tarczy wpuscic slupek i dokleic reszte.Zawsze mozna bedzie zdjac nowe tarcze kiedy bedziemy chcieli.Co do cyfrowych wyswietlaczy modyfikacja polega na tym ze nalezy z nich odkleic polaryzator czyli taka zewnetrzna folie podobna troche do kliszy foto.Nastepnie trzeba zmyc z niej klej spirytusem czystym 96 voltow i odwrocic ja ta zmyta powierzchnia na zewnatrz tak zeby wyswietlacz zrobil sie czarny.Nic nie przyklejamy tylko montujemy tak zalozona folie wraz z wyswietlaczem na miejsce.Po zlozeniu docsk sam utrzyma ja we wlasciwym polozeniu.Podswietlenie wyswietlaczy to juz kwestia gustu kazdego.Oryginalna zarowka powoduje swiecenie na pomaranczowo.Oczywiscie z wyswietlaczy rowniez wyjmujemy paski zielonej folii ktore sa tam oyginalnie.Do podswietlania wyswietlaczy nie polecam diod led bo ich swiatlo jest za slabe i pomimo roznych sposobow i kombinacji nie udlao sie rozproszyc go rownomiernie lepej zastosowac kolorowa zaroweczke np z radia samochodowego lub od lampek na choinke I to w sumie tyle jak czegos nie napisalem prosze pytac
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Jak bede robil negatyw to zastanowie sie przy okazji czy nie wyciac otworow w tej plastikowej obudowie i zamontowac dodatkowych 2-3 zarowek diodowych z gory. Choc dla mnie efekt swiecenia jest zadowalajacy po tuningu przy uzyciu folii aluminiowej na tym plastiku, na ktorym mocowane sa zarowki to moze zrobi sie jeszcze jasniej Byloby mniej diod, ale za to 5mm. no i obyloby sie bez lutowania.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Dzieki sprytnym niemcom powoli rozgladam sie za nowym licznikiem, chcialem mk3 z mfa ale cena jest taka sama jak za mk4 z mfa, wiec wybor... prawie ze mk4 ale dlubac trzeba ze wskaznikiem paliwa (plywak), i pomimo adaptacji predkosciomierza chyba sa male przeklamania (ale to zalezne od impulsatora). Dlaczego zmieniam? Wymyslili sobie, ze z tylu obudowy dadza torxy na T6. Wykrecic mozna je spokojnie, ale podczas wkrecania torxa on ordynarnie sie ukreca. Takim o to sposobem zrobilem negatyw licznika przebiegu a zegarka nie moglem juz zrobic bo zaczalem wkrecac srubke i nie moge jej dokrecic do konca aby wyswietlacz cieklokrystaliczny cos pokazal, ani nie moge odkrecic zeby jescze raz wyjac licznik. Zeby ta jedna srubka. 70% srubek ktore wkrecilem nie moge juz odkrecic.
Niemcom gratuluje pomyslu ladowania torxow T6, szkoda ze nie dali jeszcze mniejszych. Zupelnie bez pomyslunku. Taka srubka nie zniesie momentu wiekszego dokrecania.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Moze w wolnej chwili pokombinuje. Dolutowac do sruby jakiegos zagietego gwozdzia i tak odkrecac. Pytanie tylko czy cyna bedzie chciala sie chwycic niemieckiej srubki
Juz nie wspomne o peknietej szybce, tez nie da sie jej w kulturalny sposob wyciagnac bo jedna czesc urywa sie w gornej czesci, w dolnej to samo, ale po bokach wszystko ladnie wychodzi. Szkoda slow na ten licznik. Rozbieranie koreanskiego licznika z daewoo to byla przyjemnosc.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: Brak :P Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 172 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-06, 00:42
Wiesz... Specjalnie jest to zrobione zeby nie krecic... Tylko jest inny problem tam sie kreci komputerem hahaha (ten post to taki zarcik, ktory ma dodac Ci otuchy )
Ostatnio zmieniony przez Reth 2009-03-06, 00:42, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-03-06, 07:59
bradley ja nie wiem jak Ty rozkręcałeś ten licznik.
Ja swój rozkręcałem już przynajmniej z 6-7 razy, wyświetlacze wyjmowałem 3 razy i wszystkie śrubki cały czas się wkręcają i wykręcają bez żadnego problemu.
Gavel, ja mam jakis licznik TRW. Znalazlem strone niemiecka jak rozkrecac liczniki od 20km/h i od 0km/h ale moj od 0km/h nie byl identyczny z tym pokazanym na stronie. Np. jak jest szybka to na kazdym z rogow byl wyciety czarny plastik (pewnie aby podwazyc szybke i ja wyjac). Ja u siebie tego nie mialem.
Musze przyznac, ze nawet angielskie srubki z licznika digitala oplowskiego nie byly tak iritujace jak te niemieckie torxy:P. Angielskie srubki przypominaly zwykly srubokret ale nim nie byly bo wyciecia byly za plytko osadzone. Trzeba bylo robic to cienkim nozem tomek87, niektore torxy sa juz wkrecone do konca, nie chwyce ich szczypcami bo porysuje plytke : /
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum