Jednak nie zgodze się aby takie rozwiązanie było dobre. Dlaczego porsta sprawa - nie po to jest komputer, który dostosowuje paramentry pracy nie tylko silnika, żeby go resetować, tym samym wrzucać z góry określone (fabryczne)parametry. W ten sposób mogłoby go w ogóle nie być jeśli czymś innym (układem) dałoby się go zastąpić.
To właśnie komputer analizuje dane z różnych części auta w trakcie pracy i dobiera odp. parametry. Może dla nowego auta nie ma to znaczenia, ale dla starego gdzie nie wszytskie podzespoły mają 100% sprawność i wydajność moim zdaniem ma.
Owszem ktoś powie to się ustawi ale to też powinno trwać. Mam zawsze ok 5-10 min czekać na jałowym.
[ Dodano: 2008-01-10, 16:09 ]
Ostatnio zrobiłem, coś co nie powinno się robić przy takim przebiegu i stażu auta. Wlałem płyn do przeczyszczania układu paliwowego. Przejechałem na benzynie na trasie ok 300 km.
Efekty? Wiec jak jest zimny nie chce palić ale jak załapie i pochodzi z 5 min poprawia mu sie - jak wcześniej. Na trasie jak są podskoki lub ostry zakręt potrafi nagle stracić moc -jakby się kończyło paliwo. Czy wszystko wskazuje na pompę. Zdarza się to żadko ale ...
Ano widzisz co gorsza nie moge leszcza teraz dopasc co ten gaz zakladal, juz ja bym mu zalozyl emulator w dolna czesc jego szanownych plecow....
Kod:
Zadałem pytanie na stronie Elpigaz, instalacji, którą ma u siebie założoną, i tak mi poradzili:
Dnia 2008-01-24 Zadalas/Zadales nam pytanie następującej treści:
Witam serdecznie. Mam VW Vento 1.8 1992 rok z instalacją Elpigaz, ale dokladnie jaki typ, to nie wiem. Kupiłem od poprzedniego własciciela już z założoną i tak w zasadzie problem jest od samego początku, odkąd go kupiłem (jakieś 1.5 roku). Zaczyna się od tego, że rano odpalam zimny silnik, wiadomo na benzynie, strasznie szarpie wtedy całym samochodem, okropnie śmierdzi spalinami, silnik ma nierówne obroty, w ogóle nie wchodzi na obroty i się muli. Tak jest, dopóki się silnik nie nagrzeje, albo nie przełącze na gaz. Wtedy jest dobrze. Instalacja jest na tzw. śrubę. Wielokrotnie mi regulowali spalanie itp., ale jak przy wyprzedzaniu np. wdępne mocniej gaz, to samochód traci moc i zaczyna się dławić. Na benzynie tego oczywiście nie ma. Dodam też, że benzyny bardzo dużo pali, jak jeżdżę czasem na gazie, a czasem na benzynie. Wszystkie problemy znikają w momencie zresetowania komputera, poprzez odłączenie akumulatora na powiedzmy pół godziny. Zimny silnik przy odpaleniu na benzynie chodzi pięknie, i przede wszystkim mało pali, bo 5-6 litrów czy spokojnej jeździe. Wystarczy tylko nawet na chwilkę przełączyć na gaz i tak jakby komputer łapał błedy i wszystko zaczyna się od początku... Zresetowałem komputer i jeździłem parę miesięcy tylko na benzynie, ale ten problem trzeba rozwiązać, byłem w kilku miejscach, gdzie montują gaz, każdy ma inną wersję i nie potrafią konkretnie sprecyzować przyczyny, tylko metoda prób i błędów. Pozdrawiam.
Oto nasza odpowiedź:
Dla wyeliminowania problemu należy zamontować emulator sygnału sondy lambda AE470 (dostępny w www.shopgaz.pl). Stałe wykonywanie resetowania komputera nie będzie potrzebne.
Odwiedziłem po drodze moich problemów kilku fachowców od gazu i nie tylko. Każdy ma na ten temat inną wersję, jeden to mi nawet zaczął opowiadać o jakiś falach prostokątnych emitowanych przez coś tam coś tam, ale co się później uśmiałem W ogóle był zdziwiony, że w Volkswagenach w ogóle ktoś zakłada emulatory sond lambda, bo się z takim czymś jeszcze nigdy nie spotkał, bo jak to on określił, sygnał sterowany est masą czy coś takiego, i wystarczyłoby tylko założyc jakiś przekaźnik, podpiąć pod masę, wywalić ten mój emulator i wszystko będzie oki. Ale gościu dobry tylko w gadce był, powiedziałem, że przyjadę, to zobaczymy, bo koszt tak w zasadzie niewielki, ale nie pojade do niego, zaczekam do wiosny, jak się cieplej zrobi, pojade do jakiegoś większego miasta nawet, a tymczasem resetuję komputer i będę dalej śmigac na benzynce jak dotychczaso od kliku miesięcy. No cóż, drożej to wychodzi, ale przynajmniej nie widzę, jak silnik zdycha i dostaje po du... przez takie szarpanie przy codziennym odpaleniu. A ak w ogóle, to nie cię nie będzie działo, że jeżdżę tylko na samej benzynie? Na parownik, mikser czy co tam nie szkodzliwe to jest? Jeżdżę parę miesięcy tylko na samej benzynce i nie zauważyłem nic, żeby coś się działo, silniczek chodzi jak marzenie teraz
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-25, 21:23
mam identyko silnik i jeszcze pare miesęcy temu miałem instalkę podobną i od początku miałem emulator, bez tego komputer wariuje, emulator to podstawa. ktoś już pisał o podobnych problemach, po założenia emulatora problem minął.
sebastian wpadnij do mnie to zrobie to samo co jest umnie w aucie i poklopocie bedzie , daleko niemasz tylko 170 km . Jak cos pisz na PW
Na razie zostawiam ten problem do wiosny, przez ten czas prześmigam na benzynce jakoś. Butlę pełną gazu mam, w razie jakby kiedyś zabrakło w trasie benzynki, a do cepeenu było daleko
Silnik: ABS Pomógł: 5 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 315 Skąd: internet
Wysłany: 2008-02-01, 10:15
sebastian napisał/a:
gucio napisał/a:
sebastian wpadnij do mnie to zrobie to samo co jest umnie w aucie i poklopocie bedzie , daleko niemasz tylko 170 km . Jak cos pisz na PW
Na razie zostawiam ten problem do wiosny, przez ten czas prześmigam na benzynce jakoś. Butlę pełną gazu mam, w razie jakby kiedyś zabrakło w trasie benzynki, a do cepeenu było daleko
małe oświecenie, już wcześniej na to wpadłem, żadne wielkie odkrycie, ale ...
przecież sonda lambda działa dopiero od pewnej temperatury podobno 40 st, wcześniej w pierwszej fazie zanim zacznie być analizowany z niej sygnał działają parametry stałe. Dlatego dopiero po rozgrzaniu - u mnie ok 3 min. pracy silnika przestaje kopcić, wówczas analiza z sądy uruchamia się. Pozostaje pytanie czy z kompa idą dane fabryczne (zanim sonda zacznie działać) czy "wyuczone/wyliczone" (te zaś są na podstawie spalania gazu). mam troszkę racy czy już lepiej, abym nie zajmował się więcej analizą tego wątku
Ostatnio zmieniony przez kriss 2008-02-17, 15:16, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-02-18, 08:44
kriss napisał/a:
małe oświecenie, już wcześniej na to wpadłem, żadne wielkie odkrycie, ale ...
przecież sonda lambda działa dopiero od pewnej temperatury podobno 40 st, wcześniej w pierwszej fazie zanim zacznie być analizowany z niej sygnał działają parametry stałe. Dlatego dopiero po rozgrzaniu - u mnie ok 3 min. pracy silnika przestaje kopcić, wówczas analiza z sądy uruchamia się. Pozostaje pytanie czy z kompa idą dane fabryczne (zanim sonda zacznie działać) czy "wyuczone/wyliczone" (te zaś są na podstawie spalania gazu). mam troszkę racy czy już lepiej, abym nie zajmował się więcej analizą tego wątku
To drugie raczej
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Zaczyna się od tego, że rano odpalam zimny silnik, wiadomo na benzynie, strasznie szarpie wtedy całym samochodem, okropnie śmierdzi spalinami, silnik ma nierówne obroty, w ogóle nie wchodzi na obroty i się muli. Tak jest, dopóki się silnik nie nagrzeje, albo nie przełącze na gaz. Wtedy jest dobrze (...) ale jak przy wyprzedzaniu np. wdępne mocniej gaz, to samochód traci moc i zaczyna się dławić. Na benzynie tego oczywiście nie ma. Dodam też, że benzyny bardzo dużo pali, jak jeżdżę czasem na gazie, a czasem na benzynie.
mam dokładnie takie same objawy silnika jak opisał kolega...
zamontować emulator sygnału sondy lambda AE470- czyli to jest najlepsze rozwiązanie panowie tak?? bo mam zamiar wybrac sie do gazownika i od razu mu powiedziec zeby montowal emulator sygnału sondy lambda AE470?? pozdrawiam
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-19, 14:48
Też tak mam (dokładnie miałem). Po przeczytaniu powyższych postów wybrałem się do gazowników którzy zakładali mi instalację gazową. Powiedzieli, że jeżeli na gazie pracuje równo nie jest to wina instalacji. Zasugerowałem założenie emulatora ale podobno STAG100 już go ma. Trochę się wk...... i pojechałem do innego zakładu. Tam podłączyli kompa i jak ręką odjął. Wystarczyło poprawnie ustawić emulację sondy w sterowniku. Tak więc wystrzegajcie się PSEUDO-GAZOWNIKÓW.
Wysłany: 2008-09-28, 21:14 Problem z obrotami na benzynie
Miałem podobny problem w swoim ventylu tzn. na benzynie miał nie równe obroty a z czasem przestał działać, natomiast na gazie miał tochę podwyzszone onroty jakieś do 1,5 tys. obr. no i one odrazu nie spadały po odjęciu gazu. Co prawda mój ventyl to 1,6 ale mysle że też warto sprawdzić taką opcję jak wariant uszkodzonej podstawy wtryskiwaczy, naprawa mnie kosztowała 125 zł mój jest jednopunkt z 93 r. teraz jest ok, obroty są w normie, teraz mam inny problem zrobiło się zimno i gaśnie mi na gazie tzn jak nie jest rozgrzany silnik, musi podziałać z 5 min. na benzynce złapie temperature i dobiero działa. Myślę że to problem świec i przewodów no i moje pytanie brzmi jakie były by najlepsze???????? POZDRAWIAM
witam! mam problem z moim ventem a dokladnie z jego obrotami. jak dodaje gazu do 3000obr to wskazowka obrotomierza powoli spada i zatrzymuje sie na 2000obr i po 10sekundach spada do 1100obr. co z tym zrobic??? wymienilem ostatnio silniczek krokowy ale po kilku dniach znowu jest tak samo!!! juz nie wiem sam co robic?
rano jak zapalam na benzynie to sie dlawi a jak przelaczam na gaz to jest ok. ale tak sie dzieje tylko po przejechaniu dluzszej trasy np. 200km przez dzien. a jak jezdze tylko po miescie to rano pali ladnie tylko rozrusznik sie juz odzywa... a nie sprawdzalem czy na benzynie sa takie obroty.a co do chwilowej poprawy to w sobote tylko mi zlapal te nierowne obroty a do dzisiaj jest dobrze. a co do gazu to mam korek przykrecony az do samego konca bo mi palil jak go kupilem 17litrow na miescie a teraz pali 12-13 a na trasie 9-10. pozdrowionka
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-04, 10:37
grosiol507 napisał/a:
mam korek przykrecony az do samego konca bo mi palil jak go kupilem 17litrow na miescie
Nie powinienes tak przykręcać gazu....silnik musi dostać swoją dawke paliwa i tyle.
Jeśli CI tyle palił to powinienes pojechać gdzies gdzie montują i ustawiają LPG.
wlasnie sie wybieram ustawic gaz ale jakos nie moge sie zebrac... mam te auto od niedawna a na mechanice sie kompletnie nie znam wiec szukam porad na forum...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum