Wysłany: 2006-07-15, 21:54 Jak wyczyścić silniczek krokowy?
Mechanik stwierdził wadę silniczka krokowego. Wymieniłem na drugi ale mam problem z odpaleniem silnika po jeździe na gazie. Dowiedziałem sie że może być przyczyną brud w silniczku, jak go wyczyścić i czy się go reguluje jakoś?
silnik 2.0 pełny wtrysk
numer silniczka:037 906 457 C
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-07-16, 00:45
kroczki napisał/a:
jak go wyczyścić i czy się go reguluje jakoś?
Poprostu rozkręcasz i czyscisz osad na silniczku i w gnieździe , taki zabieg napewno pomoże , czyściłem już u siebie i pomogło . Nie silniczka krokowego się nie rególuje .
Pomógł: 14 razy Wiek: 53 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-07-16, 10:21
Spyro, to jest takie ustrojstwo prostokątnego kształtu, do którego idą przewody podłączone kostką, blisko przepustnicy. Jeśli popatrzysz na zespół przepustnicy od tyłu, schylając się, zwrócisz na pewno uwagę na urządzenie, które po dodaniu gazu i odjęciu przejmuje rolę nogi i samodzielnie wychyla przepustnicę, tak, by silnik uzyskał porządanie obroty. To zwykły silnik elektryczny, wysuwający lub chowający okrągły trzpień za pomocą przekładni ślimakowej.
Kroczki, przyczyna nie musi leżeć w silniczku. Problem z odpaleniem na benzynie po gazie? Podaj więcej szczegółów- jaka iinstalacja? Mi to wygląda na łapanie błędów na benzynie wskutek złej emulacji sondy lambda. Spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut i potem odpalić - jeśli będzie OK, to raczej komputer łapie błędy wskutek złej emulacji sondy lambda.
Stopa, u mnie ,tzn. w silniku 2.0l 2E DIGIFANT, ten "niby" silniczek krokowy, bo juz wiem że to powinno się nazywać zawór biegu jałowego, inaczej wygląda niż ty opisujesz. Jest walcowaty i ma dwa piny. Moje pytanie czy ktoś to już rozbierał i prubował czyścic? Jest tam śruba, która nic nie rozkręca a się wykręca, więc kolejne pytanie czy ona może coś reguluje?
[ Dodano: 2006-07-17, 10:03 ]
Powiem więcej, jak podpiąłem do komputera to wynik był taki, że "nie znalazł żadnych błędów". I co z tym zrobić?
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-07-17, 10:25
kroczki napisał/a:
Stopa, u mnie ,tzn. w silniku 2.0l 2E DIGIFANT, ten "niby" silniczek krokowy, bo juz wiem że to powinno się nazywać zawór biegu jałowego, inaczej wygląda niż ty opisujesz. Jest walcowaty i ma dwa piny. Moje pytanie czy ktoś to już rozbierał i prubował czyścic? Jest tam śruba, która nic nie rozkręca a się wykręca, więc kolejne pytanie czy ona może coś reguluje?
[ Dodano: 2006-07-17, 10:03 ]
Powiem więcej, jak podpiąłem do komputera to wynik był taki, że "nie znalazł żadnych błędów". I co z tym zrobić?
to masz taki jak ja w mk2 1.8 Digifant...
to faktycznie nie powinno sie na to mowic krokowy a tak jak napisales czy regulator wolnych obrotów /stablizator w.o. itp
ma 2 piny i wezyk idacy przed przepustnice... srubka reguluesz na jakich obrotach ma trzymac .. wkrec i wykrecaj srubke i przegazuj obtory albo spadna nizsko albo beda wyzej itp...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Co do nazewnictwa to chyba pod względem mechaniczno-technicznym zwie się "silniczkiem krokowym" ze względu na zasadę działania i konstrukcję a fachowo regulator biegu jałowego - ze względu na pełnioną funkcję.
Też mam problem z "krokówką". Zaczęły fiksować mi obroty. Okazało się że sliniczek przerywa i nie chce się regularnie przesuwać. Rozebrałem go - po czym okazało się że posypała się osłonka ktora zabezpiecza żeby szczotki nie wpadły do środka wirniczka. Jej odłamki blokowały jego ruch. Wyczyściłem to i jest już lepiej, ale obroty ciągle stoją w granicach 1000-1100. Niestety ale chyba będę musiał przymierzyć się do zakupu nowego, chyba że mechanik stwierdzi kwestię regulacji... Zobaczymy do przyszłego tygodnia
Dobrą metodą jest rozruszanie krokówki - trzeba sciągnąc kabel łącza podpiąc napięcie i biegunami regulować ruch silniczka. Poruszać nim w obie strony i powinno zadziałać. Wszystko jest opisane w instrukcji do Vento i Golfa.
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-07-17, 20:26
a wlasnie nie.. silnik krokowy jest od mk3 dopiero i dzial podbnie aczkolwiek to inne rozwaizanie... lekko.. a w modelach PF toi nei silnik krokowy a wlasnie ten regulator.. keiedys to bylo wyjasniane ale eni wiem gdzie
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Pomógł: 14 razy Wiek: 53 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-07-18, 13:06
Się zgadza, silnik krokowy to nie jest, jest to tzw. twornik, reguluje przepływ powietrza przez obejście właśnie tym wężykiem. Powinieneś sprawdzić napięcie na pinach, oraz rozebrać i sprawdzić czy trzpień, który porusza się regulując przepływ powietrza może się swobodnie przesuwać, w razie czego wyczyścić. Odłączony twornik ustawia się w średniej pozycji i utrzymuje obroty na dość wysokim poziomie, ale da się jeździć :? . ważna jest też drożność wężyków oraz ich szczelność - sprawdź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum