Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-09-01, 12:04
z tego co ja wiem to jak nie bedzie działal czujnik halla to nie odpalisz silnika sprobujcie ja juz probowalem odłaczcie go i zobaczycie nawet nie zagada tak ze musi byc sprawny skoro auto działa
Tamtemu moze zmiejszyło sie spalanie bo sam regulował gaz i mozliwe ze trafil w odpowiedzi punk i mu mniej pali
regulował tez zapłon na oko widac i tez moze sie mu udalo
Takie jest moje zdanie dzis pytałem sie elektryków i powiedzieli ze to normalne jak silnik stoi to halla nie dziala i jeszcze powiedzial ze jest tak w starszych rocznikach chyba ze sie myle to mnie poprawcie
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-09-01, 12:29
No nie wiem, z tego co widzę na allegro to en czujnik nie kosztuje jakieś masakryczne pieniądze a można spróbować. Ciekawe, muszę porozmawiać z moim nadwornym mechanikiem czy by mi wymienił. Skoro kajty napisał że pomogło po wymianie czujnika to pewnie jest prawda. Bo zauważ silverek że problemy ze spalaniem miał przed wymianą halla, i to przed tą wymianą sam sobie regulował zapłon i gaz, także chyba warto zainwestować to parę złotych i sprawdzić, a może pomoże.
dobra już wiem gdzie jest, znalazłem sprawdziłem napięcie i jest OK więc czujnik jest do bani... zrobiłem taki numer że odłączyłem czujnik i włączyłem silnik , moim zdaniem dużo lepiej i równiej pracuje. W takim razie po co ten czujnik. Czy można się bez niego obejść??
Ano po to, że dzięki niemu każdy wtrysk załącza się w odpowiednim momencie, podając przy tym określoną dawkę paliwa. Wysyła przy tym impuls od cewki zapłonowej. To jest tak, jakby urządzenie sterujące wtryskami, a raczej w jakim momencie który ma podac paliwo. (Tak to mi mniej więcej wytłumaczył elektryk...)
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-09-02, 10:10
bo jest cos takiego ze po podłączeniu do VAGa wyskakuje błą tego halla ale jak odpalisz silnik to zanika błąd chyba ze jest jakies uszkodzenie w sensie błednego przesyłania danych do cewki ale to trzeba by bło z dobrym elektrykiem pogadać
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-02, 10:18
silverek napisał/a:
bo jest cos takiego ze po podłączeniu do VAGa wyskakuje błą tego halla ale jak odpalisz silnik to zanika błąd chyba ze jest jakieś uszkodzenie w sensie błednego przesyłania danych do cewki ale to trzeba by bło z dobrym elektrykiem pogadać
no ja też tak myślałem, ale wcześniej kolega kajty napisał:
kajty napisał/a:
...Problem tkwił w zapłonie, tyle że nie w ustawieniu a w czujniku halla. Wcześniej kiedyś po podłączeniu do VAG-a pokazywał bąd tego czujnika tylko pieprzony mechanior mówił, że tak zawsze pokazuje bo silnik stoi...U innego mechanika po kontroli VAG-iem tak samo pokazał błąd węc pomyślałem nic nowego, a on mi mówi, że uszkodzony i tzreba wymienić..
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-09-02, 10:34
Ale jak z allegro to też masz glejt na to co kupiłeś. Rozmawiałem przed chwilką z moim sklepowym motoryzacyjnym i ma w sprzedaży te same czujniki co na aukcji "Mitron Electronics". Fakt że w tym roku sprzedał tego dwie sztuki, ale jeszcze nikt do niego nie przyszedł z reklamacją.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-02, 10:44
silverek napisał/a:
lepiesza podróbka czy orginał spyro,
no jasne, że oryginał najlepszy ale z koli szukając igły w stogu siana, warto spróbować na tańszym, chociaż pewnie może z nim być jak z czujnikiem temperatury w podróbce - nie nadaje się do niczego.
a te z allegro czujniki co są po 50-70 zł? Lipton straszny?
elektryk mi powiedział, że lepiej kupić na szrocie używkę, czujnik razem z całym aparatem zapłonowym i nie pakowac się w podróbki, bo to jest tak samo, jak z tymi czujnikami temperatury.
cinek82 napisał/a:
Fakt że w tym roku sprzedał tego dwie sztuki, ale jeszcze nikt do niego nie przyszedł z reklamacją.
Bo na części elektroniczne nie ma reklamacji. A po drugie... kto by z tym przychodzil reklamować... więcej latania niż to wszystko warte, bo drugiego i tak Ci nie dadzą w zamian, tymczasowo, póki tego "nie naprawią".
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-09-05, 11:57
wiecie co pytałem sie dobrego elektryka i powiedział ze nie ma takiego czegos jak wieksze spalanie od tego czujnika on to pierwsze słyszy zeby tak bylo
Jak bedzie uszkodzony to jest nie rowna praca silnika lub wogole nie dziala
Zreszto jak ktos wymieni nie sie wypowie czy pomoglo
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-09-05, 11:58, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-09-05, 12:04
Mi tak trochę nierówno chodzi, ale nie jest to falowanie o kilkaset obrotów, tylko takie minimalne. No już sam zgłupiałem zobaczę może zamówię i wymienię.
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2008-09-05, 12:15
od nie rownosci moze bys tez silniczek krokowy świece moze trzeba wymienic przewody kopółka
Spróbuj go odlączyć i zobaczysz nie zapalisz auta ja juz to przerobilem nawet silnik krokowy odłączylem i jeszcze jakis tam czujnik przy monowtrysku to sa wtedy roznice
Jak chcesz to wymien spróbuj moze z jakas używką i zobaczysz jak bedzie działał
Ostatnio zmieniony przez silverek 2008-09-05, 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum