Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Lejący wtrysk (AAM) = wysokie spalanie?
Autor Wiadomość
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-01-29, 21:47   

Rafal_K, napięcie sondy zmienia sie szybko w związku z czym miernik cyfrowy tani nie nadaża z pokazywaniem tych napięć i nie bardzo możesz go użyć. (inaczej czyli wolniej działa na LPG II generacji którego nie masz - zmiany napięc są powolne i miernik za dychę starczy do oceny) . Wyjścia sa takie: jechac do kogoś kto ma oscyloskop lub porzadny miernik z taka funkcją, zakupić tani diodowy tester sondy (inaczej wskaźnik AFR) ktory migającymi diodami pokazuje zmiany napięcia sondy, również podpięcie pod VAG daje info ale powtarzam - VAG pokazuje współczynnik lambda a nie napięcia lambdy i ten współczynnik ma być około 1 plus/minus kilka dziesiątych, nizszy świqadczy o przebogaceniu, wyższy o zubożeniu mieszanki. Testy trzeba robić na porządnie rozgrzanym silniku, ale u ciebie to niema takiego znaczenia bo AAM ma chyba sonde 4 kablową czyli podgrzewaną prądem, i robic testy zarówno na wolnych jak i podwyższonych obrotach. W każdym razie stanie napięcia na 1 V świadczy o przebogaconej mieszance, czyli czujnik temperatury, walnięty TPS, lejący wtryskiwacz, bardzo stary zatkany filtr powietrza .
_________________

 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-30, 17:03   

Rafik napisał/a:
hmm to dziwne zawsze słyszałem że u śmigla dobrze robia jak widac to chyba juz przeszłość dobry elektryk jest w sztumie jak chcesz moge Ci podac numer tel do niego .


Może i dziwne, ale już nie raz sie przekonałem, że tam pracują "papudraki" i zdzierają kase z ludzi cenami za usługi i części...

Co do numeru tel do tego elektryka to sie odezwe do Ciebie na PW, bo musze zajechać do jednego warsztatu w Kwidzynie.
Słyszałem dużo dobrego o nich i z tego co mówią ludzie to są obeznani w temacie.
Fakt główną ich specjalnością są Ople, ale na innych markach też sie znają.

pablomed napisał/a:
Rafal_K, napięcie sondy zmienia sie szybko w związku z czym miernik cyfrowy tani nie nadaża z pokazywaniem tych napięć i nie bardzo możesz go użyć. (inaczej czyli wolniej działa na LPG II generacji którego nie masz - zmiany napięc są powolne i miernik za dychę starczy do oceny) . Wyjścia sa takie: jechac do kogoś kto ma oscyloskop lub porzadny miernik z taka funkcją, zakupić tani diodowy tester sondy (inaczej wskaźnik AFR) ktory migającymi diodami pokazuje zmiany napięcia sondy, również podpięcie pod VAG daje info ale powtarzam - VAG pokazuje współczynnik lambda a nie napięcia lambdy i ten współczynnik ma być około 1 plus/minus kilka dziesiątych, nizszy świqadczy o przebogaceniu, wyższy o zubożeniu mieszanki. Testy trzeba robić na porządnie rozgrzanym silniku, ale u ciebie to niema takiego znaczenia bo AAM ma chyba sonde 4 kablową czyli podgrzewaną prądem, i robic testy zarówno na wolnych jak i podwyższonych obrotach. W każdym razie stanie napięcia na 1 V świadczy o przebogaconej mieszance, czyli czujnik temperatury, walnięty TPS, lejący wtryskiwacz, bardzo stary zatkany filtr powietrza .

A mógłbyś napisać to bardziej po Polsku :P :P :P
Czyli jednym słowem podpięcie pod VAG za dużo nie pomoże??
Ale pokaże jakiś ewentualny błąd sondy?

Mam znajomego elektronika i na jego mierniku sprawdzaliśmy tą sonde u mnie, a byle sprzętu to on chyba raczej nie ma...

Na chłopski rozum.
Po podpięciu miernikiem na wolnych obrotach wartości sondy powinny cały czas sie zmieniać (0,1-0,9V), a nie stać na jednej wartości? Tak?

W AAM sondy były 2 i 4 przewodowe zależnie od rocznika.
Do 94 roku były 2 przewodowe jak u mnie, bo ja mam 93 rok.

Heh jestem już zielony...
Im więcej czytam tym mniej wiem...
Ostatnio zmieniony przez Rafal_K 2013-01-30, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-02-15, 12:59   

Powitał po małej przerwie.

Sprawa wygląda następująco...

Ostatnio byłem umówiony na wymiane sondy i w czasie prób odkręcenia starej okazało sie, że jest urawy jeden z kabli od wytczki sondy (po stronie instalacji samochodewej)...

Możliwe, że przy odłączonej sondzie auto zaczyna normanie pracować i spalanie jest mniejsze??

Bo zauważyłem, że jak odpieliśmy sonde i przejechałem sie troche o obroty silnika na biegu jałowym są w granicach 900-950 a nie jak wcześniej powyżej 1000 i spalanie jest mniejsze o ok 3-4 litry??

Możliwe to??
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-03-16, 14:14   

jeśli sonda jest uszkodzona to jej odpięcie może poprawić prace silnika i zmniejszyc spalanie, nie do normy ale do mniejszego niż było.
Odpięcie sprawnej sondy nie moze dać pozytywnych efektów
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8