Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Lejący wtrysk (AAM) = wysokie spalanie?
Autor Wiadomość
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-16, 13:08   Lejący wtrysk (AAM) = wysokie spalanie?

Witajcie.
Mam od jakiegoś czasu problem z podwyższonym spalaniem.
Posiadam silnik 1.8 AAM i spalanie wynosi ok 14-15l benzyny (nie mam gazu).
Tematów o spalaniu jest wiele, ale wszystko co zostało napisane zostało u mnie sprawdzone.
A więc tak, sprawdzone:
- Świece i kable WM są nowe
- Termostat nowy
- Czujnik temperatury sprawny
- Sonda lambda sprawdzona miernikiem (0,92-0,93V)
- Kopułka i palec rozdzielacza nowe
- Zapłon ustawiony

Ostatnio bedąc u mechanika zdemontował rezonator z nad przepustnicy i stwierdził że wtrysk troche przelewa. Jak to powiedział powinna być mniejsza "mgiełka".
Dodatkowo zmierzył ciśnienie na tłokach i: 10, 7, 11, 9.

Czy ten "lejący" wtrysk może być przyczyną takiego spalania??
Dodam, że kolega ma golfa 3 z tym samym silnikiem i u niego spalanie jest mniejsze.

Poradzi ktoś?? :(
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-16, 13:51   

Wymień wtrysk, kupisz na szrocie za grosze. To ciśnienie też jakieś takie dziwne.
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2013-01-16, 18:26   

Jeśli sprawdzałeś sondę na uruchomionym silniku to pokazuje bogatą mieszankę. Napięcie powinno falować. Czyli może być ten wtryskiwacz. No i faktycznie ciśnienie na drugim cylindrze słabe.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-16, 19:15   

Co do sondy to była sprawdzana na włączonym i co ważne na rozgrzanym silniku (bo tak na forum wyczytałem).
Napięcie na sondzie było stałe, nie falowało...
Z tego co wyczytałem to jak jest do 1V to jest ok.

Zaobserwowałem też dzisiaj dziwne szerpanie autem w przedziale 1600-2200 obr/min.
Dodam ze dośc silne i dziwne jest te szarpanie i to tylko przy dodawaniu gazu i co dziwne na 3 biegu, czasem na 4. Przy hamowaniu silnikiem nie ma już tego objawy w tym przedziale obrotów.

Hose, ta bogata mieszanka to jest właśnie od lejącego wtrysku?
Bo stare świece które wymieniałem były aż czarne.
Nie wiem jak teraz jest na tych nowych bo nie miałem okazji jeszcze sprawdzić.

Aha.
Co do wtrysku to jest jakaś różnica między wtryskiem od wersji 75PS a od 90PS??
Ostatnio zmieniony przez Rafal_K 2013-01-16, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-16, 19:24   

Jak jest bogata mieszanka to własnie świece sa czarne. Nie ma róznicy miedzy wtryskiem od AAM a ABS.

Jedź na jakiś szrot i zakup wtrysk, najlepiej z cała przepustnicą, nie dużo kosztuje a różnice na pewno odczujesz.
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-17, 15:03   

No to w takim razie zaczynam szukanie wtrysku.
Po naprawie zdam relacje czy pomogło. :)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-01-19, 22:27   

Rafal_K napisał/a:
1V to jest ok.
pomyliłeś napięcie sondy z współczynnikiem lambda, ten drugi ma być około 1, napięcia ma skakac od ok 0.2 do 0.8 - Vag ci tego nie pokaże tylko oscyloskop
_________________

 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-22, 12:42   

No to wtrysk wymieniony.
Narazie jest OK, a jak ze spalaniem wyjdzie to sie przekonam jak więcej kilometrów przejade.
Niestety pozostał dalej jeden problem.
Te dziwne szarpanie w czasie jazdy.
Silnik chodzi równo, nie dławi sie, obroty nie skaczą a mimo to szarpie.
Przy wymianie wtrysku zauważyłem, że na świecy na 2 cylindrze w gnieździe, na fajce od kabla przeskakuje iskra.
Dzisiaj wymieniłem ten kabel na inny i dalej jest te szarpanie.

Ostatnio zakładałem inne koła na przód i jedna felga (alu) była od wewnętrznej strony troche walnięta.
Możliwe, że te szarpanie jest od tego koła?
Doddam, że na kierownicy nic nie czuć...
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 18:28   

jesli felga z przodu to by kierownica rzucało. Wymien świece, przewody, kopułke i palec rozdzielacza, bo to najprawdopodobniej to. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-22, 20:20   

Kruchy69 napisał/a:
jesli felga z przodu to by kierownica rzucało. Wymien świece, przewody, kopułke i palec rozdzielacza, bo to najprawdopodobniej to. ;)


Jeśli chodzi o świece to na tych co mam teraz to mam przejechane ok 60km.
Kupiłem je w zeszłym tygodniu. Są to jakieś NGK 3 elektrodowe.
Kable, kopułke i palec wymieniałem jakieś pół roku temu.
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 22:19   

a jak to szarpanie wyglada...? Tak jakby przerywał...? Czy poprostu drgania silnika...? NIe wiem poczekaj, aż ktos bardziej obeznany w benzynach napisze, ale może zapłon jest żle ustawiony, albo filtr powietrza (chociaz to raczej głupie). Też słyszałem, a własciwie czytalem ze NGK szybko sie psuja, nawet chyba tutaj na forum.
A wlasnie wpadłem na pomysl. Spróbuj zdjąć kopułke i i sprawdz czy ten wałek w aparacie zapłonowym nie ma luzu, bo kiedys ktos tak miał. No i sprawdz wizulanie czy kopułka i palec nie sa zużyte, bo moze jakies wadliwe były. No i przewody tez mi smierdza bo skoro jeden po pół roku juz miał przebicie to ja bym spróbował je znowu zmienić, bo tez moze jakies ujowe były. Ja sie juz nauczylem ze tanie rzeczy sa dwa razy droższe, bo na końcówkach drążków firmy moog zrobiłem 3,5 tyś km. :/
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-01-22, 22:23   

Ja uważam że NGK są jednymi z lepszych świec, tylko ja do LPG założył bym zwykłe jednoelektrodowe, bo wtedy masz mocniejszą iskrę, a tak jej siła rozchodzi się na 3 elektrody, co do przewodów WN to innych niż SENTECH nie założe już nigdy.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 22:37   

wojstas, ale jak masz 3 elektrodowa to iskra chyba po kolei przeskakuje za kazda elektrode. Ale moge sie mylić, ale gdzies to widziałem, ale moze mi sie sniło, albo cos. :D ale tez słyszałem ze gaz nie lubi 3 elektrodowych.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-23, 09:42   

A więc tak. Widze wspomnieliście o gazie. Ja nie mam LPG :P
Co do tego szarpania to jest w sumie takie dziwne bo to szarpie całym samochodem a nie tylko silnikiem.
Samochód ogólnie jak przyspiesza to tak jakby po pofalowanej drodze jechał. Nie wiem jak to porównać...
Jak wspomniałem wcześniej silnik chodzi równo, trzyma obroty.
Wsumie te szarpanie pojawiło sie po zmianie kół z przodu.

Dodam też, że na 1 i2 biegu te szarpanie jest nie odczuwalne, tylko 3 i 4 bieg...
Tak zaobserwowałem.

Dziwne...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-23, 09:53   

Rafal_K napisał/a:
Wsumie te szarpanie pojawiło sie po zmianie kół z przodu.

może te felgi krzywe jakie jajo albo co... załóż jakie inne i się przejedz porównaj co się będzie działo
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-25, 13:34   

No to wszystko jasne :]
Okazało sie, że te szarpanie to faktycznie wina felg...
Felgi sprawdzone i wszystko jest OK...

To teraz wracając to tematu tego wątku...

Mógłby ktoś wyjaśnić mi dokładnie, lub podesłać link gdzie jest opisane jak dokładnie domowym sposobem można sprawdzić sonde lambde???
Chodzi mi głównie o nawiązanie do tego co napisał kolega pablomed :
Cytat:
pomyliłeś napięcie sondy z współczynnikiem lambda, ten drugi ma być około 1, napięcia ma skakac od ok 0.2 do 0.8 - Vag ci tego nie pokaże tylko oscyloskop
 
 
adi1987 
Niedzielny kierowca
adu87


Silnik: 1.8 75km
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 65
Skąd: mazury
Wysłany: 2013-01-26, 08:23   

a jak pracuje na wolnych obrotach?
_________________
vento 1.8 75km
Ostatnio zmieniony przez adi1987 2013-01-26, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-26, 10:10   

Na wolnych chodzi dobrze. Fakt ma ok 1050 obr/min ale stabilnie jest...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-26, 12:18   

Rafal_K napisał/a:
Na wolnych chodzi dobrze. Fakt ma ok 1050 obr/min ale stabilnie jest...

Rafal_K, - te obroty to masz na ciepłym czy na zimnym silniku ??
na zimnym po dłuższym postoju (po nocy) zaraz po odpaleniu obr. 1150 -1200
na ciepłym silniku gdy ssanie się wyłączy obr ok 850-900 trudno to tak dokładnie powiedzieć bo licznik wyskalowany co 200obr.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-28, 17:29   

On ciepły czy zimny trzyma delikatnie podwyższone obroty.
Na zimnym jednak są troche wyższe niz na ciepłym, ale jednak cały czas powyżej 1000rpm...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-01-28, 17:40   

Rafal_K napisał/a:
On ciepły czy zimny trzyma delikatnie podwyższone obroty.

a dobrze masz ustawiony zapłon?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-28, 17:56   

Tak.
Bynajmniej był dobrze ustawiony, chyba że sie jakoś przestawił...
Zapłon był ustawiany na lampe.
Ale po ustawianiu zapłonu też miał takie wyżse obroty.

Cały czas mnie jednak zastanawia ta nieszczęsna sonda lambda...
Jak kupywałem wtrysk od kolegi z forum golfa, to właśnie wspomniał że sam miał przypadek, że sonda pokazywała na mierniku dobre wartości a po wykręceniu okazało sie, że sonda jest uszkodzona...

Sam już nie wiem...
 
 
adi1987 
Niedzielny kierowca
adu87


Silnik: 1.8 75km
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 65
Skąd: mazury
Wysłany: 2013-01-28, 19:40   

na twoim miejscu bym go podpiął pod komputer i wszystko by było jasne.może błędów nałapał...
_________________
vento 1.8 75km
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-28, 19:45   

Tak, ale to nie takie proste, bo moje vento jest z 93 roku i nie ma OBD i nie wiem jak go podpiąc...
Kiedyś byłem w jakimś warsztacie i kombinowali, żeby go podpiąć i nie dali rady...
Tacy fachowcy są u mnie w mieście...
 
 
adi1987 
Niedzielny kierowca
adu87


Silnik: 1.8 75km
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 65
Skąd: mazury
Wysłany: 2013-01-28, 19:49   

a odłanczałes mu akumulator na chwile?
_________________
vento 1.8 75km
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-28, 19:53   

Tak...
Był odłączony po zmianie wtrysku i przepustnicy...
 
 
adi1987 
Niedzielny kierowca
adu87


Silnik: 1.8 75km
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 65
Skąd: mazury
Wysłany: 2013-01-28, 19:55   

ale tak gdzies na 30 min
_________________
vento 1.8 75km
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-28, 20:03   

Prawie godzine był odłączony.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-01-28, 20:18   

Rafal_K napisał/a:
Tacy fachowcy są u mnie w mieście...


a pamietasz na jakiej ulicy byles ?? jestes z samego kwidzyna ?? czy gdzies z okolic ?

a co do obd to powinienes miec pod zaslepka w konsoli :|
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2013-01-28, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adi1987 
Niedzielny kierowca
adu87


Silnik: 1.8 75km
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 65
Skąd: mazury
Wysłany: 2013-01-28, 20:22   

syszałem ze dwie klemy odłączone jak sa od akumulatora,to je sie dwie na chwile razem styka,a puzniej spowrotem do akumulatora podłańcza.i tak sie resetoje komuter w samochodzie ale niewiem czy to prawda.
_________________
vento 1.8 75km
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-29, 10:21   

Rafik napisał/a:

a pamietasz na jakiej ulicy byles ?? jestes z samego kwidzyna ?? czy gdzies z okolic ?

a co do obd to powinienes miec pod zaslepka w konsoli :|


Tak jestem z samego Kwidzyna.
A byłem w jednostce wojskowej tam u śmigielskiego.
Mają tam "dobrego" elektryka, na tyle dobrego, że jak mi zapłon ustawiał to na słuch :D
Chciał podpiąć sie pod kompa i mu sie nie udało.

Pod zaślepką nigdzie nie widziałem OBD tylko ten "fachowiec" wynalazł tam jakieś 2 albo 3 kabelki i pod nie sie wpinał, bo mówił że to od tego.

adi1987 napisał/a:
syszałem ze dwie klemy odłączone jak sa od akumulatora,to je sie dwie na chwile razem styka,a puzniej spowrotem do akumulatora podłańcza.i tak sie resetoje komuter w samochodzie ale niewiem czy to prawda.


O takim sposobie nie słyszałem nigdy...
Może niech ktoś bardziej obeznany w temacie sie wypowie i potwierdzi, do tego czasu nie bede tak eksperymentował.
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-29, 17:46   

Przed chwilą natrafiłem na taki filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=pG8P948KvUM

Pokazuje prace sondy lambdy na mierniku.

I tak jak na filmiku jest napisane:

Czy to jest dobra saonda, jak pokazuje takie wartości?

Dodam, żę u mnie na mierniku na wolnych obrotach pokazuje ~ 0,93.
To na filmnie na wolnych obrotach skacze napięcie.

Jak to jest w rzeczywistości??
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-29, 17:53   

sonda ma pokazywac napiecie zmienne, to jest oznaka ze działa prawidłowo. Jesli wystepuje jedna sonda to napiecie powinna pokazywac od 0 do 1V.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Rafal_K 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-01-29, 17:59   

Czyli ta na filmie jest sprawna??
Bo u mnie nie skacze tak napięcie, u mnie stoi w miejscu...
Jak spomniałem pokazuje 0,93 i tyle...

Rozumując to, wychodzi na to że ja mam padniętą sonde... Tak??
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-01-29, 20:44   

hmm to dziwne zawsze słyszałem że u śmigla dobrze robia jak widac to chyba juz przeszłość dobry elektryk jest w sztumie jak chcesz moge Ci podac numer tel do niego .
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 9