Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-04, 22:38 Akumulator! pomocy!
Witam otoz od roku jestem posiadaczem centry futury 53ah 540a, autko po tygodniowym postoju na dworze w temp jakie wynosily 0d-5do 5 w sobote odpalilo ale zajrzalem ibylo czarne oczko wiec postanowilem go podladowac a gdy go podlaczylem okazalo sie ze jest prawie w pelni rozladowany moje pytania brzmia:
-czytam na roznych forach ze trzeba korki jakies odkrecac a przeciez to jest aku bezobslugowe to jak to jest?
-pisza tez na forach ze jakas zaslepka jest i trzeba ja wyicagnac zeby podczas ladowania gazy sie ulatnialy prawda to?
Jesli ktos ma future to niech sie wypowie bo hu..mnie spali wkoncu roczny aku a tu nawet -10 nie bylo
z tego co się orientuje i jak dobrze pamiętam sam przy zakupie dostałem włożoną karteczkę że należy wyjąć jeden korek odpowietrzający przynajmniej one są w górnej bocznej części aku...w instrukcji wspomniane jest że pod żadnym pozorem nie mogą być zaślepione i to tyle jeśli chodzi o boscha, w ZAP-ie też coś takiego było ale sobie nie zawracałem tym głowy
na Twoim miejscu sprawdziłbym czy nie masz zbyt dużego poboru prądu na postoju
Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 61 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-04, 16:23
Przy ładowaniu baterii powinno się wyciągnąć korek/korki odpowietrzające - tak jak napisałeś w celu ulotnienia się gazów. W górnej cześci po bokach są takie małe zaślepki w większości aku. Jeśli ktoś szuka taniego aku to mogę polecić jenox'a, którego kupiłem w zeszłym roku w Auchan za 209zł. Polskiej produkcji i nie miałem problemów z odpalaniem nawet przy -20C, po paro dniowym postoju auta.
Link producenta:
http://www.jenox.com.pl/
-czytam na rożnych forach ze trzeba korki jakieś odkręcać a przecież to jest aku bezobsługowe to jak to jest?
w starych akumulatorach odkręcało się korki bo była taka możliwość , były na mieszku dostęp był prosty ,odkręcało się sprawdzało stan wody ,ewentualnie dolewało i lądowało ,te nowe akumulatory maja cala płytkę z korkami żeby się do niej dobrać trzeba podważać wkretakie wychodzi cala wieczko wraz z korkami trzeba kombinować z lekka , na pewno jak zaczniesz tam grzebać gwarancje stracisz bo będą ślady ingerencji , ale skoro akumulator rozładowany do cna to i tak ja straciłeś wiec teraz już mozesz .
vwjanekvento napisał/a:
-pisza tez na forach ze jakas zaslepka jest i trzeba ja wyicagnac zeby podczas ladowania gazy sie ulatnialy prawda to?
tak trzeba! wyciagnij koreczek od strony + w bocznej części w której są te nieszczęsne korki potem spowrotem wepchnij po lądowaniu .
laduj malym prondem przez 10-15 godz.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-01-04, 17:30
krzeszak spoko juz ogarnalem temat, napisalem meila do goscia z exide technologies, odpisal mi co i jak, takze jest juz dobrze zadnego korka nie trzeba w centrze wyciagac, poniewaz sa z dwoch stron otwory w tym jeden zaslepiony, a podczas ladowania jeden musi byc wlasnie drozny, noi ladujemy 10% pojemnosci aku, noi temp elektrolitu nie moze byc mniejsza niz plus 5 stopni
Podłączam się... Dzisiaj padł mi aku w moim ventylku (firma BANNER 55Ah 450 A). Na razie go ładuję ale już nic mu nie daje. Więc planuję zakup nowego. Tylko jaki?? Czytałem że dobre do Centra PLUS (nie futura), oraz Varta Blue Dynamic. Co polecacie i ile Ah / A powinien mieć??
Dodam że moje vento to 1.8 90KM B+G
_________________ Bardzo lubię VENTkOwać
Ostatnio zmieniony przez L1U9K8A7S 2013-01-12, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
ja polecam VARTE Silver DYNAMIC (54Ah 530A ) 4lata minęły w październiku nigdy nie widziała prostownika , a CENTRA FUTURA 72Ah w drugim aucie bez prostownika żyć nie może no fakt ze disel + 5 razy tyle elektroniki co w vento
L1U9K8A7S napisał/a:
I jeszcze jedno jaki powinien być ten akumulator jeśli chodzi o **Ah i ***A?
książka pisze ze do AAM i ABS fabryczna bateria to 45Ah 220A ale to jednak za mało proponuje coś w przedziale 50-60Ah i będzie miodzio chodzi zeby baterie dawalo rade doładować mozesz i zalozyc 100Ah ale jeśli będzie nie doladowany to przyspieszysz jego zgna
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
krzeszak napisał/a:
chodzi zeby baterie dawalo rade doładować mozesz i zalozyc 100Ah ale jeśli będzie nie doladowany to przyspieszysz jego zgna
bez obrazy ale to naciągana i w większości przypadków zupełnie nieprawdziwa teoria
moze tak byc ... jeśli jezdzisz na długich trasach jeśli np. do roboty masz 3km to co straciłeś na rozruchu na pewno nie wróciło do baterii ok 10km trzeba przejechać by doładować baterie po rozruchu.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-01-13, 15:49
Nawet opel do mniejszych motorów dawał aku 45 Ah i teraz z tego akumulatora się wycofał na rzecz 50ah i taki teraz jest najmniejszy w General Motors.
Co do akumulatorów to niestety jest tak, że Centra strasznie sie popsuła i wiele sklepów nawet nie chce tego sprzedawać, a potem bawić się w reklamacje, a i tak z reklamacją jest lipa bo wszędzie jako powód dają "spływ masy czynnej" i ponoć to nie ich wina. Także z Centra to loteria i ja skłaniałbym się ku Varcie. Niedawno szukaliśmy aku dla mojego brata i po poszperaniu w necie i opiniach sprzedawców akumulatorów wybór padł na Vartę, ale potem kupiliśmy swego rodzaju nowość czyli Fireball firmy Westa, akumulatory są robione na Ukrainie i sprzedawcy w opiniach w necie jak i w cztery oczy twierdzą że nie mają zwrotów tych akumulatorów. Taki aku 50AH kosztuje ok 150-160zł.
Co do pojemności to ja mam 60ah czy nawet 60kilka ah w 1.8 i jest siódmy rok, a akumulator prostownika jeszcze nie widział, nawet teraz zimą gdy śmigam po 2,5km i gaszę.
moze tak byc ... jeśli jezdzisz na długich trasach jeśli np. do roboty masz 3km to co straciłeś na rozruchu na pewno nie wróciło do baterii ok 10km trzeba przejechać by doładować baterie po rozruchu.
tak ale czy pobierzesz z mniejszego akumulatora np 10 A w czasie rozruchu czy z dużego to taką samą wartość będzie musiał alternator doładować w obu przypadkach
tak ale czy pobierzesz z mniejszego akumulatora np 10 A w czasie rozruchu czy z dużego to taką samą wartość będzie musiał alternator doładować w obu przypadkach
no ale jak 70A alternator montowany seryjnie ma doładować 100Ah baterie ?
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
wykluczając przypadki jazdy na krótkich odcinkach z którym i duży i mały akumulator będą miały problemy z niedoładowaniem to całość rozbija się o zużycie prądu w aucie, a przede wszystkim o to czy zużywasz więcej niż twój alternator jest w stanie wytworzyć prądu.
krzeszak napisał/a:
no ale jak 70A alternator montowany seryjnie ma doładować 100Ah baterie ?
nie można tak tego porównywać równie dobrze można by wskazać że akumulator 50 Ah będzie przeładowany bo mamy alternator 70 A a to przecież nieprawda Przecież nie ładujesz amperogodzinami tylko amperami
załóżmy że mam akumulator 100 Ah alternator 70A. Prąd jaki jest zużywany w moim aucie to jedynie ten pobierany na rozruch. Nic więcej nie pobiera dodatkowego prądu lub dzieje się to w znikomych ilościach. Jeżdżę na dłuższych odcinkach które pozwalają mu uzupełnić pobrany prąd.
Teraz załóżmy że mam 2 auto które też ma akumulator 100 Ah i alternator 70 A. Ale oprócz rozruchu posiadam jeszcze spore car audio( 2 wzmacniacze, radio z dvd), elektryczne szyby, abs, klimatyzację, jakiś air ride i inne bajery. Alternator ładuje ale pobór na te wszystkie rzeczy jest cały czas i to większy niż alternator jest w stanie dostarczyć podczas jazdy na takim samym odcinku jak w pierwszym przykładzie. Kończymy więc trasę z niedoładowanym akumulatorem.
załóżmy że mam akumulator 100 Ah alternator 70A. Prąd jaki jest zużywany w moim aucie to jedynie ten pobierany na rozruch. Nic więcej nie pobiera dodatkowego prądu lub dzieje się to w znikomych ilościach. Jeżdżę na dłuższych odcinkach które pozwalają mu uzupełnić pobrany prąd.
a co będzie się działo jeśli będziesz jeździł na odcinku 3km ? i 2 razy dziwnie będziesz odpalał auto aby pokonać 3km ? bo ja wlasnie o takiej sytuacji mowie bateria będzie doładowana?
devill4 napisał/a:
Teraz załóżmy że mam 2 auto które też ma akumulator 100 Ah i alternator 70 A. Ale oprócz rozruchu posiadam jeszcze spore car audio( 2 wzmacniacze, radio z dvd), elektryczne szyby, abs, klimatyzację, jakiś air ride i inne bajery. Alternator ładuje ale pobór na te wszystkie rzeczy jest cały czas i to większy niż alternator jest w stanie dostarczyć podczas jazdy na takim samym odcinku jak w pierwszym przykładzie. Kończymy więc trasę z niedoładowanym akumulatorem.
no i właśnie dlatego mowie ze chcąc mieć baterie 100Ah musisz mieć alternator np 120A i powód dla którego montujesz tak pojemna baterie w benzynie raczej mija się z celem przy standardowym marnym wyposażeniu .
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum