Jest już zakupiony komplet ogrzewania postojowego WarmUp a tak to mniej więcej wygląda:
kable do poprowadzenia prądu od słupka parkingowego do samej grzałki
rozgałęźnik i kable niezbędne do doprowadzenia prądu do wnętrza auto aby podpiąć farelkę
rozgałęźnik i wtyk kabinowy
no i sama grzałka 550W
został tylko montaż ,ale to już na dniach...
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-21, 19:40
a jak to dziala? tu przeciez wtyczka jest 220v. nierozumiem po co to jest? to cos podobne jest do WEBASTO?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2008-10-21, 19:53
aaaa. no moze i niezla rzecz ale u nas nie ma wtyczek na parkingach
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
No grzałka trafiła na swoje miejsce... ,nareszcie trochę to trwało ale już wszystko pozakładane,no prawie, muszę jeszcze znaleźć odpowiednie miejsce na gniazdo w środku kabiny i kupić farelkę i będzie komplet
Miałem przyjemność uczestniczyć w całym nieprzedsięwzięciu,wiec choć trochę przybliżę wam co i jak
A wic sprawa nie jest zbytnio skomplikowana ,cały sekret tkwi w prawidłowym wyciągnięciu broka ,w vento od strony ściany działowej jest 3 broki grzałkę można założyć w 1 lub 2 licząc od pasków klinowych ,(należy pamiętać o spuszczeniu płynu z chłodnicy)1 brok sprawa nie jest prosta bo znacznie utrudnione jest dojście do niego a człowiek leniwy wiec idzie na łatwiznę wiec mam założone w miejsce 2 broka.
Ciężko wyciągnąć brok bez specjalnego narzędzia w kształcie haka niewolno porysować , pozacinać powierzchni bezpośrednio przylegającej do grzałki bo mimo ze grzałka jest wyposażona w uszczelnienie możemy być niemile rozczarowani jak zaczniemy gubić płyn jeżeli z wyciągnięciem broka już sie uporamy to można żęć jesteśmy w domu teraz pozostaje umieścić grzałkę w otworze ,(ja na wszelki wypadek uszczelniłem ja silikonem odpornym na temperaturę.)
Druga ważna rzeczą jest znalezienie miejsca na zderzaku na wtyk zasilania sieciowego ,miejsca na zderzaku wprawdzie sporo ,ale manewr utrudniony z powodu metalowego wzmocnienia bo wprawdzie to wzmocnienie nie styka sie z plastikiem zderzaka jest przestrzeń ze 5 cm ale to za mało gdyż nam potrzeba ok.10 cm bo kabla nie można zgiąć pod kotem 90' takie miejsce znalazłem w miejscu blisko tablicy rejestracyjnej ,mając jednak polskie tablice rejestracyjne manewr niemożliwy ze względu na długość tablice(są z 5 cm dłuższe)co skutecznie uniemożliwia montaż.
Dojście do tego miejsca jest po wyjęciu bledy halogenów i wciśnięciu reki raz miedzy zderzak a wzmocnienie a także miedzy profil samego wzmocnienia.należny pamiętać o precyzyjnym wywierceniu otworu 24,5mm jeśli wywiercimy w złym miejscu lub zadurzy wtyk przelizie na druga stronę,a wtedy po rybkach mamy jedna dziurę więcej w aucie ,kabel prowadzimy po profilu zamkniętym wzmocnieni,otworem za blenda wprost na półkę pod filtrem powietrza ,akurat półeczka ma śliczny rancik wiec kabelek ślicznie tam pasuje.
Następna rzec to przeprowadzenie kabelka do kabiny na pierwszy rzut oka sprawa wygląda poważnie ale jeśli dobrze sie przypatrzymy to max.z lewej strony komory silnika ,stajać przodem do auta ,tak w samym rożku widać dużą zaślepkę plastikową po wyjęciu której jesteśmy już w kabinie tuz obok wentylatora ,mała przeróbka zaślepki dopasowanie jej idealnie z kablem i po sprawie ,teraz wszystkie 3 kable łączymy ślicznym trójnikiem który przykręciłem na ścianie bliski filtra kabinowego,i takim sposobem instalacja założona
W razie jakichkolwiek pytań proszę pytać,służę radą ,mam tez kilka sugestii odnosnie czynności montażowych które znacznie ułatwią montaż.Pozdrawiam !
No czas odkurzyć temacik i wrzucić kilka aktualnych fot jak spisuje sie ogrzewanie, i jak to wygląda w rzeczywistości
chyba zdjęcia mówią same za siebie
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-01-12, 19:30, w całości zmieniany 2 razy
to jedyne miejsce do którego jest w miarę dobre dojście... bo tak to wszędzie utrudnia pas przedni a że kabel w tym pancerzu sztywny i nie daje sie zgiąć pod kontem 90 stopni wiec trzeba szukać dobrej dziurki na przestrzał
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
A korzystanie z wtyka na parkingu wliczone w czynsz
W Polsce to by podpieli zasilanie calego domu pod to
spyro napisał/a:
Ventek na smyczy
Sympatycznie wyglada
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Chyba naprawie swoje webasto i bede straszyl sasiadow pod blokiem ze mi sie auto pali bo spod silnika dym wychodzi
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
w zeszłym roku praszczur dostał ładowarkę akumulatora 4A DEFA , a w tym już czeka na montaż ogrzewanie postojowe ... mus jest bo zima już zaczyna pokazywać rożki
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum