Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie trzyma tamperatury
Autor Wiadomość
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
  Wysłany: 2012-09-18, 19:39   Nie trzyma tamperatury

Witam.

Mam problem z vento 1.8 75KM AAM że nie trzyma temperatury silnika równo 90 stopni. Podczas jazdy jest 76 stopni a na postoju wentylator załącza się przy 87 stopniach. Wymieniłem termostat trzy razy na firmy WAHLER i ostatnio zmieniłem czujnik temperatury ten przy silniku na taki: CZUJNIK i jest to samo co przedtem. Co może być nie tak ?
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-09-18, 21:07   

Oryginalny czujnik jest z żółtym krążkiem. Najlepiej jest je kupować w ASO Skody. Napewno będzie tańszy od tego z aukcji i oryginalny.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-09-19, 08:19   

hose napisał/a:
Najlepiej jest je kupować w ASO Skody. Napewno będzie tańszy od tego z aukcji i oryginalny.

no tańszy bo kosztuje 114zl

będę bacznie śledził ten temat bo mam identyczne objawy w swoim AAM :(
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2012-09-19, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-09-19, 12:25   

Stary czujnik temperatury którym miałem a jest oryginalny, pokazywał tak samo jak ten nowy. Jak jest różnica miedzy żółtym a niebieskim?
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-09-19, 21:44   

Przeczytaj to ;) :
http://www.golf3.pl/topic...cej-vt24680.htm
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-09-20, 16:36   

To czyli kupiłem dobry czujnik :) . To jeśli nie czujnik jest tego przyczyną i termostat to co moze być ?
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-09-20, 21:31   

Układ dobrze odpowietrzony po tych wszystkich wymianach? Czujnik kupiłeś na tej aukcji czy Taki jak w Tej aukcji?
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-09-21, 10:34   

Ja to odpowietrzam naciskając ten górny waz co idzie od silnika do chłodnicy i aż przestanie bulgotać i mysle ze jest dobrze. To dobry sposób? Jest jakiś inny? Czujnik kupiłem z tej aukcji co podałem link.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-09-28, 20:49   

Panowie a czy ktoś z Was sie orientuje jaki numer ma odpowiednik dla tego oryginalnego czujnika VW np: skody lub seata ?? lub chociaż od jakiego modelu pasuje ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 12:53   

krzeszak, nie musisz się zamartwiać tym numerem bo wszystkie 4-pionowe czujniki z aut grupy vw z tego okresu sa takie same. Istotna jest tylko jakość - najlepiej orginał z ASO
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-09-30, 16:47   

pablomed napisał/a:
Istotna jest tylko jakość - najlepiej orginał z ASO

no właśnie i tu pojawia sie pytanie jak wiemy org. w ASO kosztuje ponad 100zl ale na allegro znalazłem kilka ofert po ok. 30zl i sprzedawcy twierdza ze to originale w pudelku vag firmy ELTH made in luxembourg ... wieżyc im czy jednak sobie odpuścić ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-09-30, 19:00   

Ja mam te czujniki z allegro w 3 autach (Felicia 1.3, Toledo 1.8ADZ, Passat 1.8 ABS). Wychodzi, że oryginał. Pudełko i znaki na czujniku VW Audi jak oryginał, parametry także trzymają już długo jak należy więc polecam. Jako ciekawostkę dodam, że w Vento mam oryginalny czujnik wyprodukowany w 1996r i nadal działa bez zarzutu :oklaski: w przeciwieństwie do podróbek które działają max. rok.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
Ostatnio zmieniony przez adamwwy 2012-09-30, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-09-30, 19:06   

adamwwy, - pamiętasz od jakiego sprzedawcy brałeś to z allegro ?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-09-30, 22:46   

Nie pamiętam niestety bo to z rok temu było, jak nie dłużej. Na chwilę obecną do benzyniaka brałbym ten: http://allegro.pl/czujnik...2611449879.html
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-05, 18:11   

Pozwólcie żę się podepnę ja mam podobny problem u siebie ale u mnie znów w czasie jazdy temp jest blisko 70 stopni a na postoju koło 90. Im wyższe obroty ma silnik tym gorętsze powietrze leci z nawiewu.
Może ktoś mi pomoże ? wie jaka przyczyna tego dziwnego zjawiska ?
dodam że termostat wymieniłem na zamiennik i było to samo więc założyłem inny orginalny vw z samochodu który grzał idealnie i <dupa> tak samo jak wcześniej . nagrzewnica rok temu wymieniona czujnik temp krućcu też na originał żółty z zielona kropką . Nie mam pojęcia wiem że kiedyś grzał tak żę w śodku było piekło... Proszę o pomoc :)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-10-06, 12:05   

Tu sa dwie kwestie.
Pierwsza że takie spadki temperatury do ok 70-75 są bardzo powszechne i wynikają z niestety złej jakości termostatu, bardzo trudno dostac dobry, nawet w ASO, ja zwykle biorę ze sklepu trzy do domu sprawdzam działanie w gorącym oleju i dopiero wybieram najlepszy, dogaduję się tak że pozostałe zwracam. A to co twierdzisz że w innym aucie pokazywał dobrą temperaturę z kolei najczęsciej wynika z tego że niektóre liczniki pokazują dokładnie - i taki pewnie licznik masz, ja też taki mam z 93 roku - a inne liczniki zwłaszcza z młodszych roczników pokazują pi razy dzrwi żeby kierowcy nie denerwować, i w dużym zakresie w granicach 75-100 stopni wskazówka stoi na 90 jak przyklejona, i ludzie się cieszą.
Druga sprawa czyli słabe grzanie: nawet temperatura 70 stopni wystarczy zebyś miał poczucie gorącego powietrza z nawiewów. Jesli jest chłodne i wszystko inne w ogrzewaniu działa, jest odpowietrzony itd to znówóż sa dwie kwestie. Rzadsza: zaleziona nagrzewnica, praktycznie zdarza się to tylko wtdy jeśli jeździ się latem na wodzie. Druga znacznie częstsza: wykrusza się gabka zasłaniająca 3 duże otwory pewnej klapie w nawiewach, która przestawia powietrze z ciepłego na zimne. Opisu naprawy nie podaję bo jest na każdym form np golf3.pl , troche roboty z tym jest ale zdaje mi się że to będzie przyczyną.
Inne przyczyny np uszkodzona uszczalka pod głowica - sa rzadkie i towarzyszą im inne objawy jak bulgotanie wody w zbiorniczku.
_________________

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-07, 10:34   

Wczoraj rozwiązałem temat ogrzewania :) powodem słabego grzania był wcześnie otwierający się termostat, i nie dogrzewał silnik, więc wziąłem rozebrałem wszystko wyjąłem go a był WAHLER i porównałem go z innymi które miałem ( WAHLER BEHR i jakieś jeszcze dwa zamienniki ) wkładając do wody i na ogniu sprawdziłem który się otwiera najpóźniej, wszystkie oprócz WAHLERA otwierały się dużo wcześniej a ten co miałem w zapasie najdłużej wieć go założyłem i ogrzewanko lux :D :rotfl: a wskazówka trochę wyżej jest i stoi na 80 stopniach a nie na 90 licznik mam MOTOMETER z MFA wcześniej był VDO ELECTRONIC a na samym początku chyba oryginał bo wskaźnik stał na baczność. Więc jest różnica miedzy licznikami... mogę stwierdzić ze WAHLER to jeden z najlepszych termostatów :) a wskazówką to się już chyba nie będę przejmował, ważne że gorąco w środku:) i z nawiewu po przejechaniu już 1km leci ciepłe powietrze :)
 
 
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-10-12, 21:05   

To czyli w moim przypadku jak trzy razy wymieniałem termostat to te trzy termostaty zle działały ?
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-13, 09:27   

a jakiej marki założyłeś?? a z twoim ogrzewaniem co jest nie tak?
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-10-17, 23:54   

Wahler był dobry, 10 lat temu - teraz jak się trafi.
_________________

 
 
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-10-20, 01:43   

Trzy razy zakładałem wahler termostat. Grzać to grzeje ładnie w środku bo nagrzewnice zmieniałem bo stara juz więcej śmierdziała niż grzała. U mnie problem jest taki jak pisalaem w pierwszym poscie. Podczas jazdy temp. 75 stopnia a na postaoju 90 normalnie.
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-21, 17:55   

ja tak miałem jak termostat nie trzymał identycznie, a co do wskaźnika to u mnie już chyba 3 licznik siedzi i powiem ci że każdy inaczej pokazywał. Oryginał pokazywał 90 następne 70 i 75 jak sie wentylator załączał ale ja sie przyzwyczaiłem do tego już:) a licznik masz oryginał czy zmieniałeś?
 
 
Kampap 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 36
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-10-22, 13:36   

Licznik oryginal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8