znalazłem ją dzisiaj po otworzeniu klapki od bezpieczników, z lewej strony skrzynki bezpieczników. Dodam że nie świecą mi lampki w drzwiach ( w ogóle nie ma napięcia na kablach) chociaż mam pociągniętą instalacje pod te lampki.
Silnik: 2.0 GLX 85kW Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 666 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-03-11, 18:48
ta kostka najprawdopodobniej jak kolega Piotr_Goldap, pisze że to do sterownika centralnego
sam posiadam kostkę (brak sterownika) i chciał bym zamontować ale nie wiem jaki sterownik ma tam być może ktoś wie czy VW montował seryjnie albo jak można dowiedzieć się jaki sterownik powinien być
Wszystko z alledrogo z właśnie taką kostką.. Za 60zł wychaczysz taki sterownik z wszystkimi domykaniami, ale bez alarmu (bo to g... jest niepotrzebne)..
A jeśli chodzi o lampki to bodajże dwuwtykowe zielone bądź żółte kostki.. Takie malutkie.. Mają być wpięte do bezpieczników.. Musisz grzebać.. ja też miałem wypięte.. i się głowiłem dlaczego nie ma napięcia..
Ostatnio zmieniony przez KamyczeQ 2012-03-11, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
czyli ta kostka jest od sterowania centralnym, tak ? to pod co powinna być podpięta skoro u mnie centralny normalnie działa ?
KamyczeQ masz może jakieś foto tej wtyczki od światełek w drzwiach ? gdzie to dokładnie powinno się znajdować? zdejmowałeś skrzynkę z bezpiecznikami?
i pytanie bonusowe mam el. lusterka i chce sprawdzić czy mam grzane, da się to sprawdzić bez zdejmowania wkładki, bo próbowałem ale nie idzie a nie chce na hama szarpać żeby nie połamać
Ale centralny ci działa z pilota?Jeżeli tak może byc również opcja ,że centralny masz oddzielnie a ta kostka jest od sterownika alarmu,ale raczej wydaje mi sie ,że to powinien byc jeden sterownik.VW chyba oprócz licznika nie ma takiej szerokiej kostki
wybacz nie doczytałem że to od sterowanie pilotem nie mam takiego bajeru u siebie jaki centralny na pilot niestety ale o dziwo czasem sama mi się szybka potrafi domknąć jak zamykam kluczykiem auto, podobnie przy otwieraniu czasem troszkę się opuści ale rzadko. o czym to może świadczyć ?!
Piotrze plusik dla Ciebie na razie
Podziękował.U siebie miałem zamontowany sterownik z pilotem i alarmem.Musiałem go wywalić ,po odłączeniu i podłączeniu aku się pozamykał i mechanik musiał obejść odcięcie zapłonu przez alarm bo pilot zgubiłem .Dobrze ,że akurat stałem na warsztacie .Z jednej strony to dobrze ze go wywaliłem bo fiksował.A centralny działa z kluczyka więc chyba jest chyba jeszcze jeden sterownik albo komp tym steruje ,nie wiem.Nowy sterownik leży i nabiera mocy od listopada .
Piotr_Goldap, alarm nie fiksował tylko bodajże niektóre mają takie zabezpieczenia przed odłączeniem akumulatora...u mnie alarm jest jeden i ten sam od 98 roku i wszystko działa aby baterie zmieniłem raz mi tylko auto zablokowało z mojej winy
a centralny jest jak u każdego z klucza 2 główne zamki z przodu i pompka w bagaźniku ot całą magia
No jeśli wiesz lepiej ode mnie jak się objawiało te fiksowanie to ok hehe.Czasami po zamknięciu z pilota jakby coś go uaktywniało i mrygał światłami mijania(gdzieś opisywałem mój problem na forum)i odcinał zapłon.A mijania bo ktos poprostu sie pod nie podpiął zamiast kierunków,czasami potrafił się otworzyć po zamknięciu pilotem .Nowy ster zakupiony w listopadzie narazie leży i czeka na cieplejsze dni.Wtyk od starego sterownika wydaje się taki sam ale raczej zrobie wszystko od nowa.
i pytanie bonusowe mam el. lusterka i chce sprawdzić czy mam grzane, da się to sprawdzić bez zdejmowania wkładki, bo próbowałem ale nie idzie a nie chce na hama szarpać żeby nie połamać
włącz ogrzewanie tylnej szyby (bo pod tą jest podpięte ogrzewanie lusterek) poczekaj chwile i zacznij chuchać lub weź gorącą wodę przyłóż żeby osadziła się para;)
jeśli para nie schodzi to masz spalone maty jak tak miałem
z racji tego że jest już ciepło zacząłem używać mojej el szybki od strony kierowcy, opuszcza się spoko, ale jak podniosę do samej góry aż się sam rozłączy silniczek to później nie mogę jej opuścić. zdejmuję boczek odkręcam dwie śrubki prowadnicy, szarpię w dół i naciskam przycisk to się opuszcza. próbowałem coś podłożyć żeby się nie wsuwała szyba do samej góry bo myślałem że ją am coś trzyma, ale nie, jak silniczek sam się rozłączy w pozycji gdy szyba jest na górze to już jej nie mogę opuścić. słychać jak cyka przełącznika ale szyba się nie opuszcza tak jak by miała za ciężko. Co się dzieje ktoś mi może powiedzieć
i jak to jest z tymi lusterkami każde elektryczne są podgrzewane ?! ja mam elektryczne ale nie grzeją, ( zrobiłem test jak poradził kolega arek07 ) jest wiązka podciągnięta pod ogrzewanie do elektrycznych lusterek, i wystarczy tylko wymienić wkłady na takie z matami ?!
i te przewody powinno być widać po odchyleniu lusterka tak
A jak podgrzewane zrobić ? kupić szkła podgrzewane i co dalej, pod co się podpiąć i jak najlepiej??
no tak tylko to trzeba szkło rozklejać, a ja nawet nie mogę go wyszarpać z obudowy lusterka a jeszcze pytanie brzmi czy trudno pod to elektrykę podciągnąć czy już jest w obudowie i wystarczy tylko podłączyć ?! próbowałeś tego Hrubku że polecasz to ?
udało mi się jednak zdemontować wkładkę lusterka i okazuje się że są podgrzewane, znaczy są maty we wkładkach i kabelki ze wsuwkami w obudowie. I teraz mam takie pytanie po jakim czacie od włączenia grzania tylnej czyby schodzi wam woda z lusterek, i jak sprawdzić czy jest napięcie na końcach wsuwek tych co się wpina we wkładkę ?
Podgrzewanie lusterek ma na celu szybkie odparowanie lusterka albo pozbycie się lodu. To nie będzie tak, że woda z lusterka zniknie. Musiało być nie wiadomo do jakiej temperatury podgrzane, żeby wszystkie krople deszczu wyparowały. To nie o to chodzi. Skoro para i lód z lusterek schodzi to wszystko jest dobrze, u mnie ani w ventce, ani w borce wielkie krople nie schodzą, ani w czasie jazdy w deszczu. A czasami nawet przy dużej różnicy temperatury widać jak lustro paruje, to znaczy leci para z lustra.
a żarówką czy też diodą da się sprawdzić czy jest prąd we wsuwkach do wkładki bo ja nie elektryk i nie mam sprzętu fachowego.
i jeszcze jedno pytanie co do elektryki, mianowicie mam zamiar zrobić światła do jazdy dziennej, wykorzystać halogeny i elektrykę podpiętą pod nie, tylko włącznik do nich nie chce mieś tak jak oryginalnie halogeny tylko bez konieczności świateł mijania czy też pozycji, tylko chcę go zamontować oddzielnie obok, tylko muszę wiedzieć które przewody idące w kostce do włącznika to + i kabel idący do halogenów??
no właśnie od pasażera nie, wyjąłem wkład lusterka i przytykałem żarówkę i nie świeciła nie wiem czy dla tego że te wtyki pośniedziałe były czy prąd nie dochodzi,?? a sam wkład da jakoś radę sprawdzić czy działa poprawnie, no nie wiem np. pod prostownik podpiąć i sprawdzić czy grzeje ?!
może masz przewód ułamany w lusterku lub w gumie łączącej drzwi ze słupkiem...nawet jak je delikatnie zetkniesz to powinny iskrzyć ale oczywiście muszą być czyste a nie pośniedziałe jak Ty chcesz mieć przejście?
był w przelotce kabel od masy ułamany, więc go zlutowałem i zaizolowałem teraz kabelki iskrzą po zetknięciu ale nadal nie grzeje, bo pewnie mata grzewcza spalona ale mniejsza z tym, ponowię prośbę o schemat kostki do włącznika świateł, konkretnie interesują mnie kabelki od halogenów i zasilania/ stałego +
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum