Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-12-22, 22:55
kwazi30, wejdź sobie na forum golf3.pl albo http://forum.vwgolf.pl/vi...bff310426419102 znajdziesz tam wyszukiwarkami. Tyle że wątpie żebyś musiał to robić chyba że coś rozbierałeś. Zresetuj sterownik silnika opisy na każdym forum vw powinno starczyć
Jesli ten 1.6 jest na sterowniku simosa jak 2.0 ADY to podpinasz sie vagiem, wchodzisz w grupe silnikowa, nastawy podstawowe (basic settings), grupa 001, i zostawic, powinno byc slychac jak sie rusza przepustnica (silniczek krokowy). Wszystko robi sie na niepracujacym silniku.
Po minucie, zamykasz program, odpalasz silnik i gotowe.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Witam! Podepnę się pod temat.
Mam pytanko w związku z w/w wątkiem. Mianowicie czy w przypadku wymiany potencjometru przepustnicy w silniku 1,8 AAM z 1994r. konieczna jest jego adaptacja?
Dodam że walczę od jakiegoś czasu z wolnymi obrotami. Przejrzałem forum i może to jest przyczyną moich kłopotów.
z góry dziękuję za informacje.
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-12, 23:23
Raczej jest to konieczne, ale przepustnica zaadoptuje się sama jak trochę pojeździsz. Dobrze byłoby wykasować poprzednie błędy i dopiero ustawiać przepustnicę. Po resecie możesz włączyć zapłon i tak zostawić na ok 10 min. Ten sposób u mnie zdał egzamin. Możesz też uruchomić silnik i zostawić na wolnych obrotach (bez dotykania pedału gazu) do włączenia wentylatora.
Raczej jest to konieczne, ale przepustnica zaadoptuje się sama jak trochę pojeździsz. Dobrze byłoby wykasować poprzednie błędy i dopiero ustawiać przepustnicę. Po resecie możesz włączyć zapłon i tak zostawić na ok 10 min. Ten sposób u mnie zdał egzamin. Możesz też uruchomić silnik i zostawić na wolnych obrotach (bez dotykania pedału gazu) do włączenia wentylatora.
Dzięki za info. Mam VAG-a i podpinałem Vento pod kompa i żadne błędy nie wyskoczyły. Trochę poczytałem o wolnych obrotach i być może padł właśnie potencjometr przepustnicy. Jutro jeszcze raz sprawdzę monowtrysk i inne rzeczy, być może sie coś wyjaśni.
Pozdrawiam
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-13, 09:07
Vag-iem też możesz zrobić adaptację:
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-13, 13:08
IAC – Zawór regulacji biegu jałowego - nie słyszałem żeby było coś takiego w tych silnikach. Ja mam ABS a to całkiem jak Twój i u mnie jest tylko "regulator biegu jałowego".
Witam! Mój problem jest w dalszym ciągu nie rozwiązany. Pomierzyłem napięcie w TPS i wynosiło 0,17V a powinno być między 0,20-0,25V więc przestawiłem na 0,23, następnie pomierzyłem między stykami 1 i 4 i 1 i 5 i wygląda że jest ok. Wyregulowałem stycznik biegu jałowego tak jak książka pisze, zapłon ustawiony na lampę stroboskopową, wszystkie podciśnienia posprawdzane i jest ok, a mimo to wolne obroty są za niskie, auto drży jak silnik się rozgrzeje. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś pomysły bo mi się już skończyły. Zaczynam się zastanawiać, może ten typ tak ma
Witam! Dziś dokonałem adaptacji wg opisu kolegi hose i dalej lipa. Obroty po rozgrzaniu silnika oscylują w granicach 775-825 i auto drży. Ręce opadają po prostu. Macie może jakieś pomysły?
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-22, 22:01
Podam Ci jeszcze procedurę regulacji wolnych obrotów programem VCDS lub VAG-COM.
Specific Modules:
01-Engine: -- KWP-1281 , KWP-2000
VCDS works well with all engines available in the U.S. and most engines that users have tested in overseas markets. See the function chart for any limitations for KWP-2000.
Idle Speed Adaptation (see your Repair Manual):
With engine warmed up, at idle:
[Select]
[01 engine]
[Adaptation - 10]
Enter channel 01
Enter an adaptation value between 124 and 132
[Save]
Sposób ze śrubką nie wiem czy Ci pomoże bo obroty regulowane są przez sterownik za pomocą "silniczka krokowego". Ale sprawdzić możesz. Jeżeli łebki tych śrubek są zalakowane to lepiej ich nie ruszaj. Posprawdzałeś szczelność układu? Podciśnienia?
Śrubka opiera się o trzpień silniczka i jej wkręcanie podniesie obroty. Sprawdzane. Jeśli wszystko sprawne, a mimo to jest prolem to pozostaje tylko ten sposób.
układ sprawdzony i jest szczelny, nie ma żadnych pęknięć, podstawę pod wtryskiem wymieniałem w zeszłym roku.
Zastanawia mnie tylko jedno - czy zaworek znajdujący się na przewodzie od pompy hamulcowej może mieć wpływ na obroty?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum