Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamarza parownik
Autor Wiadomość
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
  Wysłany: 2011-12-20, 23:27   Zamarza parownik

Jak w temacie panowie, mianowiecie jest tak ze jak od palam samochod i mi z gasnie albo z gasze go nie rozgrzanego to od razu zamarza parownik i elektrozawor. Co to moze byc? za duza dawka gazu nie wchodzi raczej w gre bo czy podkrece gaz czy przykrece ta regulacje to jest to samo
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-21, 00:11   

wstaw zdjęcie parownika, jaka firma?

W moim przypadku takie coś zdarza się tylko w naprawdę minusowych temperaturach że ciężko odpalić na samym gazie. Wiadomo że w parowniku gaz zostaje rozprężony co powoduje znaczy spadek temperatury i dlatego zamarza parownik. Gdy odpalę na gazie i zgaszę samochód jest delikatny problem z odpaleniem, chwile dłużej pokręcę i odpala bez problemu. Z tego co usłyszałem od ludzi instalujących instalacje gazową, np. gdy układ chłodzący jest zapowietrzony, parownik jest zamontowany na nieodpowiedniej wysokości lub gdy zużyte są części parownika wtedy często zdarza się ze parownik zamarza.

Ja zregenerowałem swój parownik LOVATO za jakieś tam 40 zł i śmiga. Samemu spokojnie można sobie wszystko wymienić. A potem pojechać tylko na regulacje.

Szybko nagrzewa Ci się w samochodzie?? a może masz cały czas otwarty termostat ??
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2011-12-21, 17:43   

Podpinam sie pod kolege CINO sprawdz uklad cchlodzenia czy niema zbyt duzego ubytku plynu bo jak jest malo cieczy to nie ogrzewa dobrze parownika i dlatego zamarza
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-21, 20:25   

Mam nagrzewnice do wymiany bo mi nie grzeje ventka i ubywa mi plyn po trochu przy tych kroccach co jest czujnik temperatury i do lewam co 300km tak ok. 0.5litra i tez bede wlasnie to wymienial wszystko miedzy swietami a sylwestrem
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-21, 20:38   

Jak będziesz wymieniał ten króciec co jest przy bloku to zobacz od razu trójniki do których dochodzą Ci węże właśnie od parownika a idą właśnie do nagrzewnicy. Mi cały czas tamtędy nawalało. U mnie trójniki są 2x18 mm i 1x16 mm. Ja dostałem tylko u gazowników w sklepie motoryzacyjnym u mnie nie mają :/.

A dlaczego uważasz ze od razu nagrzewnica ??

Może termostat masz cały czas otwarty ?? i silnik nie jest w stanie nagrzać płynu w całym układzie tak szybko albo i w ogóle przy niższych temperaturach. Może masz zapowietrzony układ.
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-21, 21:10   

termostat mam dobry bo normalnie otwiera i zamyka. ale jak stoje w korku i zalaczy sie wentylator to wlasnie syczy mi tam co jest czujnik temperatury i ubywa plynu
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-21, 21:14   

I jeszcze jak odpialem przewod od nagrzewnicy to dopiero zaczela leciec tam woda jak byla temp.ok70'C ale to chyba dobrze bo termostat pewnie puscil
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-21, 21:18   

instalacje gazowa mam BRC
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-21, 21:34   

dariusz-pietrus napisał/a:
I jeszcze jak odpialem przewod od nagrzewnicy to dopiero zaczela leciec tam woda jak byla temp.ok70'C ale to chyba dobrze bo termostat pewnie puscil


Jaki przewód od nagrzewnicy ??

Jeśli dobrze rozumiem to nie leci Ci woda od razu do nagrzewnicy? A powinna, bo nagrzewnica jest w małym obiegu tak mi się przynajmniej wydaje i tam przed nagrzewnicą masz trójnik z którego woda ogrzewa Ci właśnie twój parownik.
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-21, 21:53   

No od czepilem tego co doplywa do nagrzewnicy plyn i dopiero zaczela leciec jak byl dopiero plyn cieply, no juz taki porzadnie cieply
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-21, 22:00   

to coś masz nie tak jeśli dobrze rozumiem. Tak jak by przez nagrzewnicę nie chciało Ci przepływać. dziwne...
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-21, 22:07   

no to pewnie nagrzewnica jest zapchana
:(
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-21, 23:06   

Jeśli tak jest to masz jak w banku że przez z to nie ogrzewa Ci tego parownika. Nie jestem pewien, ale chyba jest jeszcze jakiś zawór ogrzewania przy nagrzewnicy czy coś takiego ale nie jestem pewien. Może niech ktoś z większą wiedzą, doświadczeniem się wypowie. Ja nigdy nie grzebałem przy nagrzewnicy bo nie było potrzeby.

Ja na twoim miejscy skoro Ci ubywa płyn to spróbował bym odpowietrzyć układ. Ale najpierw wymień ten króciec przy bloku i te dwa trójniki. Potem odpowietrz układ uzupełnij płyn i wtedy dopiero zabrałbym się za coś innego jeśli to nie pomoże.
Ostatnio zmieniony przez CINO 2011-12-21, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-12-22, 07:38   

jak opalisz auto na gazie i zaraz zgasisz bądź ci zgaśnie a reduktor masz już troszkę starszy to zawsze ci zamarznie i nie ma na to wpływu czy nagrzewnica zapchana , czy ubywa płyn, czy termostat otwarty, mębrany w reduktorze stare to i twardsze więc dłużej trwa zanim się rozgrzeją.
możesz spróbować tak jak CINO regeneracja lub wymiana reduktora na nowy
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-22, 20:22   

[quote="CINO"] chyba jest jeszcze jakiś zawór ogrzewania przy nagrzewnicy czy coś takiego ale nie jestem pewien.


Czy ktos cos wie na ten temat zaworka
 
 
lukasz17 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1254
Skąd: zamość
Wysłany: 2011-12-22, 21:11   

nie ma zaworka nagrzewnica jets caly czas goraca znaczy sie ciagle przez nia powinien plynac plyn a temperature w srodku reguluje klapka, z tego co zrozumialme to chyba mas zpowietrze wukjladzie i dlatego zamarza..
_________________
naprawy blacharsko lakiernicze polerki klejenie plastikow

http://tablica.pl/oferta/...owe-IDJTPr.html


http://autouslugilukaszszala.hpu.pl/news.php
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-12-22, 22:11   

jak by był zapowietrzony to by się grzał silnik i reduktor by marzł ciągle a nie tylko po odpaleniu jak zgaśnie
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-23, 09:55   

ale Ja od wymiany plynu zrobilem z 1000km to juz by sie od powietrzyl uklad bo w vento podobno sam sie odpowietrza
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-23, 09:59   

Do
Cytat:
Raziel500
ten moj reduktor to ma juz 8 lat bo patrzylem w ksiazeczke od lpg a tam wszystko pisze bo byly przeglady w serwisie i nic nie pisze o wymianie reduktora
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-23, 12:43   

dariusz-pietrus napisał/a:
podobno sam sie odpowietrza

No własnie....podobno......mi sie nigdy sam nie odpowietrzył ;) Najlepiej czekać z okręconym zbiorniczkiem aż się termostat otworzy-w tedy będzie pewność.
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-12-23, 13:28   

Kod:
Najlepiej czekać z okręconym zbiorniczkiem aż się termostat otworzy


A plyn nie bedzie wyrzucac?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-23, 14:24   

dariusz-pietrus napisał/a:
A plyn nie bedzie wyrzucac?

Nie, wszystko będzie ok. Mi np ostatnio przez źle odpowietrzony układ poszła woda przez trójniki, które doprowadzają ciecz do parownika, oraz rozerwało mi trójnik w którym jest czujnik temperatury. Dobrze że uszczelką pod głowicą nie poszło. Odpowietrzyłem z odkreconym korkiem i lata bez zarzutu.

Do reduktora też można zerknąć jak odpowietrzanie nic nie da.....ma już swoje lata.

Ogólnie reduktor zamarza z niedogrzania, czyli

-zapowietrzony układ
-konieczność wymiany/regeneracji
-złe podpięcie pod przewody z nagrzewnicy
-za mała wydajność reduktora do mocy auta
-zbyt szybkie przejście na LPG, ale w instalkach mikserowych jak u nas nie ma to aż takiego znaczenia-teoretycznie można palić na gazie w większe mrozy, a reduktor i tak powinien dać radę i nie powinno podlewać świec.

No chyba że masz mieszankę na parowniku ustawioną na bogato i parownik nie wyrabia, ale aż tak to mało prawdopodobne.
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-12-25, 14:40   

dariusz-pietrus napisał/a:
ten moj reduktor to ma juz 8 lat bo patrzylem w ksiazeczke od lpg a tam wszystko pisze bo byly przeglady w serwisie i nic nie pisze o wymianie reduktora

8 lat to już czas na niego.
jak by był zapowietrzony to by ogrzewania nie było, wentylator by się nie włączał i grzał by ci sie silnik.
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-12-25, 14:41   

dariusz-pietrus napisał/a:
ten moj reduktor to ma juz 8 lat bo patrzylem w ksiazeczke od lpg a tam wszystko pisze bo byly przeglady w serwisie i nic nie pisze o wymianie reduktora

8 lat to już czas na niego.
jak by był zapowietrzony to by ogrzewania nie było, wentylator by się nie włączał i grzał by ci sie silnik.
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-12-25, 19:49   

po tym okresie reduktor może być zaszlamiony, zwłaszcza jeśli zdarzało się na wodzie w lecie jeździć, tak czy inaczej o 8 latach wymaga albo pełnej regeneracji albo wymiany, zestaw naprawczy 5-8 dych jesli ktoś się czuje na siłach. Odpowietrzac należy na zakręconym korku bo robią się gejzery pod maską, odkręcać dla dolania płynu po przestudzeniu, ale jak tam kto chce
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8