Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
nowy nabytek ventko mnótwo prolemów potrzebna wasza pomoc:(
Autor Wiadomość
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-26, 21:50   nowy nabytek ventko mnótwo prolemów potrzebna wasza pomoc:(

Witam mam sporo pytań na które sam nie znam odpowiedzi:(
1. a więc silnik po odpaleniu jak jest zimny ma 1500 obrotów nie zawsze tak jest ale się zdarza na gazie tak samo po nagrzaniu obr spadają do 600 na gazie jak i benzynie a podczas jazdy zmienną prędkością obroty same rosną samochód sam przyspiesza odr 3000- 3500 (na gazie) a na benzynie obroty wariują skaczą 500- 2000 jak wahadło, po zgaszeniu i odpaleniu lecz nie zawsze wszystko ustaje ale dopiero za 5 razem??
2. silnik na wolnych obrotach przy 800 obr dziwnie chodzi jakby na 3 garach troche ma nie równą prace ( zdjałem po kolei przewody i na 4 jakby nie było prądu ale jest bo po przyłożeniu swiecy jest przeskok iskry ) po dodaniu gazu jest ok chodzi na 4 tak mi sie wydaje. Kopułka nowa i palec przewowy też.
3. Teraz o błędach podpiołem sie pod kompa i wywaliło mi 5 błędów m.in sonda lambda czujnik sterowania przepustnicy i czujnik Halla wykasowałem 4 błędy 5 Czujnik Halla został nie mogłem go wykasować i nie wiem czy jest uszkodzony czy problem tkwi w czymś innym. wydaje mi sie ze samochód nie ma takiej mocy jak powienien mieć przy przyspieszaniu nawet
4. Zauważyłem że odpięta była wtyczka kontrolki od AIR BAG świeci się całyy czas i nie wiem jak to wyelminować poduszki są całę sprawdzałem taśma dochodząca do niej też może jakiś czujnik??
5. Nawaliła nagrzewnica po wymienie płynów wcześniej był zalany wodą a wymieniłem na koncentrat VENOL mieszanka wody z płynem i dziurka w nagrzewnicy para na szyby i koniec, kupiłem nagrzewnice nową założyłem zalałem płynem świezym i okazuje sie że temp 90 stopni a z nawiewu nie leci parzące powietrze tylko lekko ciepłe wcześniej przejechałem 2 km i juz leciało takie jak teraz po 15 km włącze nawiew na 4 to czuć jak temp powietrza spada leci zimne jakby chłodziło ją a tak nie powinno być, nie wiem czy jest to wina że wlany jest koncentrat zamiast wody samej czy Borygo/Petrygo i nie ma takiej temp jak powinno czy zapowietrzony układ 0 już sił i pomysłów zauważyłem że dłużej sie nagrzewa silnik nawet wentylatoR dużo później sie załącza niż wcześniej a gdy chodzi nie wydmuchuje tak gorącego powietrza jak wcześniej wydmuchiwał?? Proszę pomóżcie chciałbym to wszystko naprawić przed zimą ale brak pomysłów BŁAGAM. :)
??
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-10-26, 22:38   

Po pierwsze wymień ten czujnik i podepnij go jeszcze raz pod komputer, sprawdz wszystkie bezpieczniki to moze byc przyczyna swiecenia kontrolki a jezeli nie to coś z wtyczką. Leci ci zimne powietrze bo go nie odpowietrzyles jeszcze dobrze, te silniki ciezko sie odpowietrzaja badz cierpliwy odpal silnik pompuj weżami dodatkowo, dolej plynu jak coś zejdzie, potem zgas silnik pompuj wezami tymi grubymi od chlodnicy daj ogrzewanie na max i cierpliwosci, moj po wymianie nagrzewnicy tez ciezko sie odpowietrzał a tak swoją drogą to nie widziałeś ze on w takim stanie jest jak go kupowales???
_________________
"SZEWCIO"
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-10-27, 16:45   

błędu czujnika halla nie skasujesz nigdy na zgaszonym samochodzie więc tym się nie przejmuj wcale jedynie co możesz sprawdzić to czy nie wyskakuje po odpaleniu

co do poduszek to nie problem jest włożyć drugie ale jeśli był po stłuczce crash data zostaje i sam tego nie skasujesz na pewno zwykłym kablem...tak przy okazji na komputerze powinieneś od razu sprawdzić moduł air bag skoro się podpinałeś i byś wiedział

po trzecie nie trzeba się wcale tak gimnastykować przy odpowietrzaniu ważne żeby przewód cienki idący od miejsca gdzie jest czujnik temp przy głowicy do zbiorniczka wyrównawczego był drożny bo to on odpowiada za odpowietrzenie i z własnej autopsji Ci powiem że może to być jego wina bo też miałem zalane wodą i byłą dupa....jak go wypniesz przedmuchasz zalej płyn na stan zamknij korek i tak jak kolega wyżej napisał włącz ciepły nawiew i będzie ok

co do pracy na benzynie winna może być sonda jeśli kable są zerwane to już zależy co tam za błędy odczytałeś nie zaszkodziło podać kody błędów
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-29, 20:50   

wiem ze błedu nie skaujesz bo już próbowałem a gdzie ten czujnik od air baga się znajduje?? układ udało mi sie odpowietrzyć powietrze było w nagrzewnicy woda wcale przez nią nie przechodziła teraz jest lepiej ale wydaje mi się że jest to wina pompy wody bo gdy jest nagrzany to grzeje jak chodzi na równych obrotach a jak mu w pedał dam woda szybciej krąży i leci gorące powietrze takie jak kiedyś;) jak myślicie? co do obrotów myśle ze jest cos z czujnikiem temp w krućcu bo gdy go odłączyłem to silnik z wysokich stałych obrotów 1800 bo takie miał spadł na nia 900 i pracował równo może zły daje sygnał do komputera i ten ustawia przepustnice tak jakby cały czas na ssaniu chodził???
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-10-30, 12:31   

sensor airbag siedzi na tunelu środkowym ale to dosyć daleko bo praktycznie przed ścianą grodziową na prawo od pedału gazu tylko pierw proponuje sprawdzić na vag-u czy go wykrywa bo nie ma sensu się grzebać jeśli go tam nie ma ew jeśli by był odłączony przez kogoś to i tak jest do wymiany lub naprawy wiadomo dlaczego
a tu sobie przejrzyj zdjęcia z montażu air bag w golfie III
http://www.vwgolf-info.nl/fotos/airbags/index.html

czujnik temp na pewno ma wpływ na odpalanie samochodu co do jego pracy nie wiem powiem jedynie że z czujnika przewody idą bodajże część do zegarów a część do sterownika więc wymienić można spróbować
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-10-31, 18:58   

Jak masz Vaga to przecież sobie możesz sprawdzić ten czujnik temperatury. Przed porannym uruchomieniem zobacz jaka jest temperatura na dworze, podłączasz VAGa i nie odpalając sprawdzasz temperaturę zasysanego powietrza i temperaturę płynu chłodzącego. Mają być zbliżone do temperatury powietrza na zewnątrz. Odchyłek 2-3st jest pomijalny. Jak pokazuje Ci odchyłek rzędu 10st. to trzeba by wymienić czujnik. Po odpaleniu nagrzej silnik i patrz na temperaturę w blokach pomiarowych. Jeśli zawiesza się na jakiejś wartości itp. to także czeka Cię wymiana.

Jak kontrolka świeci cały czas po włączeniu zapłonu to na 99% jest crash data w sterowniku. Jeśli natomiast zaświeci po zapłonie, zgaśnie na chwilkę i znów zaświeci to jest jakiś błąd. Vagiem także to sprawdzisz.

To, że wahają się obroty to może być też wina TPSu (uszkodzenia lub złej regulacji), ale na początek sprawdź czujnik temperatury.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
Ostatnio zmieniony przez adamwwy 2011-10-31, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-01, 09:47   

wczoraj się wziąłem za czyszczenie przepustnicy jak niktórzy pisali rozkręciłem ale wszystko było czuściutkie a w kanale czujnika położenia przepustnicy i tam był otworek w którym był robal zatkał on dziurkę ale nie wiem czy to miało wpływ na prace silnika skręciłem i nie poprawiło mu sie ale grzebałem przy przewodach i przypadkowo silnik zaczął pracować równo na wolnych obrotach tak jak na pb jak i gazie wina była tego zaworku podciśnienia idącym do serwa były 2 wejścia z czego jeden był zatkany zatyczką a drugi nie, zatkałem ten 2 i było ok wczoraj cały dzień a dziś jest to samo silnik po zapaleniuna benzynie zapala od 500 obr i idzie w góre do unormowania 800 i w tym momencie słysze pod deską jakieś psrtyknięcie jakby jakiś przekaźnik i obroty zacynają rosnąc do 1400 i tak stoją chwile i zaczynaja skakać 1400 do 700 a niekiedy dochodzą do 2000 i trzymaja zarówno na pb i gazie zgasze go odpale i jest ok obroty trzymają jak dodam gazu czasem znów sie zaczyna więc nie wiem co jeszce może być dziś bede miał kabel pod kompa to go podłącze i zobacze co tam wyskoczą za błędy. a wy co myślicie o tym jeszcze???
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-11-01, 13:11   

Odpal silnik i popisukaj w okolicach tych podciśnień jakimś plakiem. Jak zobaczysz różnicę w pracy silnika to szukaj tam nieszczelności.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 8