Od tygodnia czytam forum na temat usterki jaka mnie spotkała. Niestety nie potrafię znaleźć odpowiedniej odpowiedzi.
Moje auto nie trzyma obrotów. Mianowicie na benzynie obroty falują między 500-2000obr/min, a jak przełączę na gaz to obroty sięgają 4000obr/min. Jak odłączę tą wtyczkę 6-pin od silnika krokowego to obroty na benzynie oscylują wokół 2000, a na gazie 4000. Dzisiaj rano się dusił na zimnym silniku i się jechać nie dało. Wymieniłem potencjometr przepustnicy na nowy i nic to nie pomogło.
Po podłączeniu do kompa pokazuje następujące błędy:
282 - Regulator położenia przepustnicy-V60 - nieprawidłowy sygnał
518 - Potencjometr przepustnicy-G69 - przerwa lub zwarcie do masy
518 - Potencjometr przepustnicy-G69 - przerwa lub zwarcie do plusa
515 - Czujnik Halla-G40 - brak sygnału
281 - Czujnik prędkości pojazdu-G68 - brak sygnału
Proszę pomóżcie, bo nie mam czym do pracy jeździć
Ostatnio zmieniony przez pozioma 2011-05-09, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-15, 11:02
w sumie opis błędów jest klarowny, ale podaj typ silnika i jeśli testowałeś na zgaszonym silniku powtórz na włączonym jesli odpala . Wygląda że TPS jst uszkodzony g69
_________________
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2011-05-15, 11:03, w całości zmieniany 1 raz
OK. Już wszystko wiem. Wymieniłem potencjometr przepustnicy TPS oraz silnik krokowy. Nie chodziło i nie szło ustawić obrotów. Okazało się, że nowy TPS jest wadliwy. Wsadziłem stary i przy nowym silniczku krokowym chodzi oki. Ustawiłem TPS prawidłowo, wg instrukcji i wszystko śmiga bardzo dobrze. Dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum