Wysłany: 2011-05-07, 11:45 maly wyciek [foto], z cyklu "zrób to sam!"
Witam, od niedawna ucieka mi płyn z chłodnicy ,udalo mi sie go zlokalizować.
jakby trojnik przecieka [zaznaczone na foto], I pytanie czy wystarczy to tylko odkrecic wyczyscic i dokrecic? I jaka uszczelka tam przychodzi. Bo nie mam czasu jechać do mechanika ,Venciak jest mi dziennie potrzebny do życia
PS. Czy w Vento wymienia sie olej w skrzyni biegów ? Bo pewien mechanik powiedział ze w tych skrzyniach sie nie wymienia. :/ a skrzypi juz jak nie wiem.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-05-07, 11:57
odkrec ten trojnik i tam jest taki oring mozna go dokupic pewnie ale ja ostanio jak zdejmowalme ten trojnik to dalem silikonu i trzyma git....
a co do skrzyni to nie rozumiem jka skrzynia Ci skrzypi?? czy moze to wycie?? z doswiadczenia i z tego co na forum pisza to oleju bym nie wymienial jak wszytsko git ale skoro cos lipa u Ciebie to mozna wymienic... a powiedz dokladnie co sie dzieje z Twoja skrzynia?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-05-07, 12:48
Dla pewności wymieniłbym cały trójnik i kupił w originale....koszt do 40zł. Sam oring rzadko kiedy pada. Jeśli wymienisz sam oring i będzie ok to spoko....ale trójnik także może mieć minimalne pęknięcia, często niewidoczne, a w tedy dojdzie Ci kolejne rozbieranie i kolejne dolewanie płynu.
Co do skrzyni to powiem tak.....na własnym przykładzie.....oleju bym nie wymieniał, tylko sprawdzał powiedzmy raz na rok.....jeśli jest żółty, klarowny tzn że jest nieprzerobiony czyli git.....a jeśłi jest w stanie to już bym tego nie tykał. a jeśli jest go mało to tylko dolej i tylko syntetyka czyli to co zaleca producent bo na gęstszym skrzynia szybko poleci.
Jeśli masz olej czarny, smolisty, gęsty....w tedy do wymiany.....najwyżej skrzynia Ci wyleje bo z drugiej strony jazda na marnym, starym oleju też szybko się skończy.
Skrzynia bedzie niebawem do wymiany tak mi sie wydaje, Z poczatku jazdy z rana wszystko działa jak nalezy lekko i przyjemnie ,po okolo 20min jazdy ciezko wchodzi 1 bieg, i skrzypi tak jakby miala tam wlasnie sucho. Jedynke mozna praktycznie wrzucac tylko z drugiego biegu, pozostale biegi wchodza dobrze.. I stuka coś rytmicznie przy cofaniu to tez albo przegub albo skrzynia z tego co wyczytałem. Ten oring to takie cos tak? http://allegro.pl/uszczel...1593877359.html
Jak to fachowo powiedzieć w sklepie zeby koleś wiedział o co chodzi? trojnik i oring od chlodzenia ?
Ostatnio zmieniony przez Szakal122 2011-05-07, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-05-07, 13:24
lukasz17 napisał/a:
mam w domu olej 75w90 tylko z elfa... to jkaby co to moge go dolac czy niebardzo?
Teoretycznie tak...pod warunkiem że spełnia normy GL4....sprawdż czy przypadkiem nie jest to GL5.
Co nie co zaczerpnięte z internetu:
Charakterystyka oleju
Opis zastosowania
GL-1
Olej bez dodatków uszlachetniających
Przekładnie ręczne i mosty napędowe w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy
- może zwykle być zastępowany olejem silnikowym
GL-2
Olej z dodatkami przeciwutleniającymi i przeciwkorozyjnymi
J.w. przy nieco cięższych warunkach pracy
GL-3
Olej z dodatkami jak w GL-2 z pewną ilością dodatków EP (extreme pressure)
Przekładnie walcowe i stożkowe w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości
GL-4
Olej z większą ilością dodatków smarnościowych niż GL-3
Przekładnie średnioobciążone, w tym hipoidalne, pracujące przy dużym momencie obrotowym i małej
prędkości lub odwrotnie; typowe zastosowanie - ręczne skrzynie przekładniowe
GL-5
Oleje o około dwukrotnie większej ilości dodatków smarnościowych w porównaniu z GL-4
Przekładnie średnio i wysokoobciążone - duży moment obrotowy i wysoka prędkość, skokowe zmiany
obciążeń, szczególnie hipoidalne przekładnie główne mostów napędowych
Klasyfikacja lepkościowa
Każdy olej charakteryzuje się lepkością, która między innymi jest zależna od temperatury. Klasyfikacja
SAE J 306 wyróżnia trzy klasy oleju zimowego - 75W, 80W i 85W oraz trzy oleju letniego - 90, 140 i 250
(ta ostatnia praktycznie nie stosowana). Oznaczenie zimowe wg SAE J 306 określa dwa parametry oleju:
minimalną lepkość kinematyczną w 100oC oraz maksymalną temperaturę, w której lepkość dynamiczna
oleju wynosi 150 000 mPas; jest to wartość nieco "bezpieczniejsza" od temperatury płynięcia oleju, którą
podaje większość producentów olejów, i która określa minimalną temperaturę stosowania oleju.
Oznaczenie letnie określa zakres lepkości kinematycznej w temperaturze 100oC. Najczęściej spotykane
oleje przekładniowe występują w klasach lepkości: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-
140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.
Klasyfikacja lepkościowa olejów przekładniowych (samochodowych) wg SAE
Co do oringa to ja kupowałem w sklepie i miałem przy sobie wymontowany trójnik, kruciec.
Szakal122 napisał/a:
Jak to fachowo powiedzieć w sklepie zeby koleś wiedział o co chodzi? trojnik i oring od chlodzenia ?
Mówisz że chcesz ten króciec w którym jest czujnik temperatury, do vento 1.8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum