Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Piszczenie (kontrolka oleju)
Autor Wiadomość
Domaniak 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-03-05, 20:23   Piszczenie (kontrolka oleju)

Witam..
Otóż po wczorajszej przejażdżce kontrolka oleju i te jej piszczenie dała mi sie we znaki.. Miałem to od samego początku gdy kupiłem samochód ale po wczorajszym wypadzie mam dość tego dźwięku, 4 tys temu wymieniany byl filtr wraz z olejami itp. Zauważyłem, ze gdy samochod jest zimny nie piszczy kontrolka oleju natomiast gdy nagrzeje Sie tak 80-85* to zaczyna się te piszczenie. I nie jest to tak ze różnie, zawsze na obrotach 2 tys do 2.4 tys. W tym zakresie piszczy. Na wyższych, niższych obrotach nie piszczy tylko na tych. 2 Czujniki wymienione, natomiast nic to nie dało. Rozmawiałem z ojcem mówił, ze może to być wina licznika. Jak myślicie? Czekam na pomoc..;)
 
 
Domaniak 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-03-05, 20:31   

Dokładnie taki dzwięk jest na obrotach 2-2.4 tys. Pozniej gaśnie. http://www.youtube.com/watch?v=qGhrp6wJzRE
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-03-05, 23:31   

licznik :D
obrotomierz przy tym wariuje???
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-06, 13:45   

tez mialem podobny problem.
Ale gdy wymienilem filtr oleju problem znikł.
 
 
Domaniak 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-03-06, 21:47   

Obrotomierz nie wariuje. Wszystko jest OK. Tylko te piszczenie i migajaca kontrolka piszczy;/ Myślicie ze to przez licznik moze byc?
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-03-06, 21:51   

może być wina licznika pewnie
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
Domaniak 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-03-06, 22:00   

No to bede ogladał się za nowym licznikiem. Po wymianie dam znać;) co i jak:)
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-03-06, 22:14   

Domaniak, moj filmik i opisane co i jak w moim przypadku bylo tylko piszczenie jak dostal obrotow a przyczyna byl stabilizator napiecia :)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Domaniak 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-03-06, 22:31   

U mnie wlasnie jest tak, ze mimo obrotow roznych od 2-2.4 tys to nie piszczy. I to jest zawsze gdy samochod nabierze temperatury 80-90 stopni.. Wczesniej tych problemow nie ma. Sam nie wiem co z tym robic;/
Ostatnio zmieniony przez Domaniak 2011-03-06, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-03-07, 14:27   

Domaniak, ja bym sprawdził to co proponuje Krzysiek9042 bo to i mniej roboty i tańszy niż np wywalanie licznika
poczytaj na necie jest takich tematów sporo i wina leży w filtrze oleju
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
speedy gonzales 
Ventofan
Carpe Diem



Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 103
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-03-07, 15:51   

Problem dość często spotykany w starszych silnikach Vw. Na forum vwgolf.pl jest masa postów na ten temat, jednak problem w tym, że każdemu pomogło co innego :]
Jednemu pomogła wymiana oleju na inną markę, innemu założenie filtra innej firmy, jeszcze innemu wymiana czujników na nowe... Tak więc jedyne chyba wyjście, to próbować metodą prób i błędów.
Przechodziłem to samo w swoim poprzednim golfie, zawsze po porządnym rozgrzaniu silnika (szybsza jazda, autostrada) w zakresie obrotów 2tys- 2,4 włączał się ten brzęczyk, co doprowadzało mnie do szaleństwa.
Gdzieś czytałem, że pomaga zamontowanie czujników bodajże od Vr6, bo one brzęczą dopiero przy bardzo niskim ciśnieniu.
Ja jednak nie chciałem się w to bawić, stwierdziłem, że jeśli silnik miałby słabe smarowanie prze tak długi czas, to już dawno by się zatarł. Podłączyłem kabelek idący od czujnika do masy, w ten sposób zwierając do na stałe. Zrobiłem tak szczęśliwie kilkadziesiąt tys km.
_________________
Moje Vento
http://forum.vwvento.org/...?t=7492&start=0
----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez speedy gonzales 2011-03-07, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-07, 17:51   

hmm a apropo licznika to nie trzeba go zaraz calego wymieniac wystarczy zworke w nim zrobic.
A ja u siebie czujniki tez wymienialem i nic nie dalo dopiero jak filtr nowy problemu nie ma :)
 
 
cegla_dnb 
Autostopowicz



Silnik: 1.8 + LPG
Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-29, 22:50   

Mam ten sam problem. Wymienilem licznik (i tak musialem bo mialem rozwalone wskaźniki od temp i paliwa) i myslalem ze to przejdzie. Ale skad. Przeczytalem w tym temacie ze moze to filtr oleju. I tak musialem wymienic plyny wiec wymieniony zostal i filtr. Wydawalo sie ze problem znikł. bo przez dlugi czas wszystko bylo ok. Ale nie robilem dluzszych wypadow. teraz jak pojezdze z godzinke po miescie znow zaczyna piszczec. wciskam sprzeglo --> dodaje gazu tak do 4tys obrotow i kontrolka gasnie. i im dluzej jezdze tym czesciej piszczy. Pomozcie bo juz mam dosc tego swiecenia i piszczenia :mur:
 
 
marny_mk3 
Niedzielny kierowca
[__]===vw===[__]



Silnik: mk3 1.8 ABS
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 96
Skąd: LESZNO/wawa
Wysłany: 2011-03-30, 15:08   

Miałem to samo wymieniałem czujniki olej filtr oleju i było ok przez jakiś czas..Teraz jak zaczął płyn chłodzący ubywać i dostawał obrotów to piszczała... Poszła mi głowica i woda dostała się do oleju.. Możliwe że też to mogła być przyczyna.. Jak poskładam autko to zobaczę czy nadal będzie piszczeć..
Ubywa Ci płyn gdzieś???? Jeździsz na gazie i może gdzieś głowica Ci puszcza.
_________________
mój golf Mk3

http://www.golf3.pl/topic...rny-vt27161.htm
Ostatnio zmieniony przez marny_mk3 2011-03-30, 15:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
cegla_dnb 
Autostopowicz



Silnik: 1.8 + LPG
Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-31, 22:49   

Wlaśnie nie. Sprawdzilem dzisiaj wszystkie plyny i nic nie ubylo. Poprostu juz mi rece opadaja
 
 
marny_mk3 
Niedzielny kierowca
[__]===vw===[__]



Silnik: mk3 1.8 ABS
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 96
Skąd: LESZNO/wawa
Wysłany: 2011-03-31, 23:49   

To udaj się na sprawdzenie ciśnienia... Może coś masz z pompą oleju i nie daje odpowiedniego ciśnienia.. Albo czujnik znowu padł
_________________
mój golf Mk3

http://www.golf3.pl/topic...rny-vt27161.htm
 
 
cegla_dnb 
Autostopowicz



Silnik: 1.8 + LPG
Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 10:40   

Właśnie wstawilem auto do mechanika na wymiane amorow i przy okazji zapytalem i tez powiedzial ze to moze byc pompa. A co do czujnika to moj wujas tez ma Ventyla i w ciagu 2 miesiecy 3 razy wymienial ten czujnik. wiec jesli pompa bedzie wporządku to jutro lece po kolejny czujnik :)
Ostatnio zmieniony przez cegla_dnb 2011-04-01, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marny_mk3 
Niedzielny kierowca
[__]===vw===[__]



Silnik: mk3 1.8 ABS
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 96
Skąd: LESZNO/wawa
Wysłany: 2011-04-01, 11:21   

A co do czujnika to podobno od VR zakładają i problem znika.. Ale to byś musiał gdzieś poczytać o tym na innym 4um bo był taki temat
_________________
mój golf Mk3

http://www.golf3.pl/topic...rny-vt27161.htm
 
 
czarny1981 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 ben/gaz
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: śląsk
Wysłany: 2011-04-01, 15:31   

ja też tak miałem pojechałem na sprawdzenie ciśnienia i wszystko ok
mechanik mi powiedział że jak syf jest w oleju to może przyblokować czy coś tam i powiedział mi żebym miskę odkręcił i wyczyścił ale ja tylko olej wymieniłem i problem znikł a czujniki kupiłem i mi leżą w szafce- co wy na to ? -pozdrawiam
_________________
TWOJE ZęBY Są JAK GWIAZDY NA NIEBIE ZółTE I DALEKO OD SIEBIE...;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8