Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozrzad-brak mocy :(
Autor Wiadomość
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-10, 20:24   Rozrzad-brak mocy :(

Witam. Mam taki oto problem po wymianie paska rozrzadu ventyl stracił moc:(. Przed zdjęciem starego paska ustawiłem według znaków i wszystko sie zgadzało. nastepnie wymieniłem pasek z rolka i okazało się że samochód nie chce przyspieszac.
Nastepnie znowu spr. znaki i zgadzały sie na wale korb. i na kole wałka zaworów. Ale zwróciłem też uwage na to ze kiedy tamte pónkty sie zgadzaja to np. punkt na kole zamachowym sie nie zgadza nie wazne ile razy sie kreci nie pasuje z pozostałymi:( Auto strzela w tłumik - tak jakby zapłon był źle ustawiony ale według znaków wskazywał, że jest bardzo dobrze.
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-10, 21:15   

Jesli ustawisz OT na kole zamachowym - jeden z 2 szerokich znaków - nadlewów - bo są dwa podobne oprócz cienkego do zapłonu, i w tym monencie znak na kole pasowym wału nie pasuje do znaku na obudowie rozrządu, to usterka jest poważna i oznacza zerwanie klina na wale ustalającego kółko rozrządu - ale jest to rzadka awaria w benzynowcach.
Więc jeśli wcześniej auto chodziło ok i na 100 procent zgadzają się znaki, to znaczy że trzeba odpowiednio włożyć aparat zapłonowy i ustawić zapłonb, bo pewnie przy wczesniejszej zmianie paska ktoś nie ustawił koła wałka pośredniego na znak i potem ustawił zapłon pod to ustawienie
_________________

 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-11, 18:56   

Tylko wiesz co mnie nie pokoi, że kiedy ustawie koło pasowe na jeden z dwóch znaków na tym kole to koło-paska mikro nie zgrywa sie ze swoim znakiem. czy może byc cos takiego ze jest inne koło zamachowe?

Ustawiłem jeszcze raz rozrzad i ruszyłem recznie zapłon auto chodzi chyba normalnie tylko czy aż tak mógłby byc przestawiony zapłon ze brakowało mocy na benz i gazie.?
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-11, 22:36   

Pewnie to było przyczyną że źle chodził, nie wiem co masz z tym kołem pasowym, na nim jest jeden znak normalnie, drugi sobie pewnie ktoś dorobił do ustawienia zapłonu, popatrz dokładnie który wygląda na oryginalny, może fotki dasz?
_________________

 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-12, 19:32   

Spróbuje cos wrzucić jak bede miał więcej czasu :D
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
marcinekw1 
Autostopowicz



Silnik: 1.8 B+G
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-11-04, 13:03   

Jedz do elektronika niech Ci spradzi Lampą Pasek mozesz miec dobrze ustawiony ale na zapłonie Ci ustawi elegancko. Miałem podobny problem tylko ze naprawde nie miał siły 3 tys obrotów i to był max. ale ustawił i chodzi jak rakieta.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-11-29, 21:10   

Też miałem takie hocki klocki dopiero qmpel pomógł zapłon był przestawiony względem reszty czego nie widziałem bo nie chciało mi sie plastiku zdjąć
_________________
Das is das ...
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-18, 19:11   

[quote"]J Miałem podobny problem tylko ze naprawde nie miał siły 3 tys obrotów i to był max. ale ustawił i chodzi jak rakieta.[/quote]
Wczoraj bylem na ustawieniu zaplonu i tak mi mechanik ustawil ze straszny mol sie z niego zrobil i i tak samo z wielkim bolem dojdzie do 3 tys. na 5 biegu i juz wiecej nie chce isc :(
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-18, 19:12   

Cytat:
Miałem podobny problem tylko ze naprawde nie miał siły 3 tys obrotów i to był max. ale ustawił i chodzi jak rakieta.

Wczoraj bylem na ustawieniu zaplonu i tak mi mechanik ustawil ze straszny mol sie z niego zrobil i i tak samo z wielkim bolem dojdzie do 3 tys. na 5 biegu i juz wiecej nie chce isc :(

A panowie a czy pasek od rozrzadu ma byc luzno?? bo u mnie jest luzno. Bylem z tym u mechanika ale on powiedzial ze paska rozrzadu sie nie podciaga nie ma takiej mozliwosci tylko ze jak sie go zalozy tak ma byc bo on sie wyciaga do swojej odpowieniej dluigosci. A mi sie wydaje ze on jest na luzno
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek9042 2011-03-18, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-18, 19:52   

Krzysiek9042 napisał/a:
A panowie a czy pasek od rozrzadu ma byc luzno??

Pewnie że się naciaga. W skład rozrządu do 1.8 wchodzi sam pasek oraz rolka napinająca. Ten sam mechanik ustawiał Ci zapłon, który twierdził że naciągu paska rozrządu się nie reguluje ??

Oczywiście raz zamontowany pasek i rolka powinny wystarczyć na cały okres eksploatacji, bez naciagania....ale z tym to nigdy nic nie wiadomo, gdyż ktoś mógł słabo naciągnąć.

NA Twoim miejscu sprawdziłbym rozrząd czy aby nie przeskoczył a potem zabrac się za zapłon.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-03-18, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-03-18, 19:58   

Pany a przy takim zabiegu pompę wody tez sie wymienia czy jak ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-18, 20:02   

krzeszak napisał/a:
Pany a przy takim zabiegu pompę wody tez sie wymienia czy jak
Jeśli pompa wody nie jest napędzana rozrządem, to nie trzeba. W Vencie nie jest ona napędzana. U mnie, niestety, jest, więc musiałem wymienić. Wprawdzie nic by się nie stało, jakbym jej nie ruszał, ale jakby nawaliła ona, to i tak od podstaw trzeba ściągać rozrząd i na nowo ustawiać.. A w vencie bez problemu pójdzie później wymienić, bo tylko śmiga na pasku od alternatora.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-18, 20:02   

tak ten sam mechanik co ustawial mi zaplon. Bardzo mozliwe ze razrzad mam przestawiony. A bylem z zaplonem bo myslalem ze moze mam go troche przyspieszonego bo nieraz jak gasilem samochod to potrafil jeszcze raz tak sam z siebie troche przewinac. Ale to co zrobil wczoraj jest do du** :(
mol totalny mol :(
A ten pasek ciezko jest naciagnac??? bo z tego co tam tak patrzylem to to jest rolka na mimosrodzie tak??
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2011-03-18, 20:11   

Krzysiek9042 napisał/a:
tak ten sam mechanik co ustawial mi zaplon. Bardzo mozliwe ze razrzad mam przestawiony. A bylem z zaplonem bo myslalem ze moze mam go troche przyspieszonego bo nieraz jak gasilem samochod to potrafil jeszcze raz tak sam z siebie troche przewinac. Ale to co zrobil wczoraj jest do du** :(
mol totalny mol :(
A ten pasek ciezko jest naciagnac??? bo z tego co tam tak patrzylem to to jest rolka na mimosrodzie tak??

Pasek jest łatwo naciągnąć, nie ma z tym problemu, popuszcza się srubę, przesuwa napinacz w stronę paska i dociąga śrubę...
Nie wiem ale ja na Twoim miejscu zmieniłbym mechanika ;) ;) ;)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-18, 21:32   

odpowiednie napięcie paska jest wtedy kiedy jesteś w stanie "wygiąć-obrócić go o 90 stopni na środku odległości pomiędzy dołem a górą
_________________
Das is das ...
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-18, 21:43   

no wiem o tych 90 stopniach juz kiedys o tym slyszalem ale nie wiem czy rozrzad tez to sie tyczy. Bo jedni mowia ze musi byc napiety mocno. Ja swojego moge tak zrobic ze stawiam go na bok
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-18, 23:26   

Moim skromnym zdaniem to się tyczy przede wszsytkim rozrządu ale jak chcesz być profesjonalistą otwórz manuala i przeczytaj moment z jakim należy napiąć napinacz kluczyk dynamometryczny i będzie gitara ;)
_________________
Das is das ...
 
 
Krzysiek9042 
Zapalony Ventkarz
Byle do przodu


Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 255
Skąd: WML
Wysłany: 2011-03-19, 18:19   

jak bylem z tym u mechanika powiedzial czego Ty chcesz od niego dobrze jest i nie zagladaj tu. I mowi paska rozrzadu sie nie podciaga
 
 
piechu43 
Ventka to mój dom!
([__]===vw===[__])



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 2150
Skąd: PKN>>KONIN>>SKULSK
Wysłany: 2011-03-19, 21:19   

Krzysiek9042 napisał/a:
jak bylem z tym u mechanika powiedzial czego Ty chcesz od niego dobrze jest i nie zagladaj tu. I mowi paska rozrzadu sie nie podciaga

misiek napisał/a:
na Twoim miejscu zmieniłbym mechanika


nie marnuj:
1. czasu
2. kasy
3. nerwów
_________________
VWVENTO.ORG na YouTube
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8