Wysłany: 2011-02-04, 20:42 Dziwnie zachowujące się obroty...
Witam,
Mam vento 1,8 w benzynie, rok produkcji 1993 (nie pamiętam jaki typ silnika i nie wiem gdzie go znaleźć więc tu na dzień dobry poproszę o podpowiedź).
Problem polega na tym, że po zagrzaniu silnika (około 80stopni i więcej) czasem obroty silnika są zwiększane do 1200rpm zamiast normalnie 1000 rpm. Wygląda to tak:
Jadę sobie w mieście, światło czerwone, zatrzymuję się. Obroty 1000rpm - ok. Jadę dalej, kolejne światła, stop, a obroty 1200 - 1300 rpm :o Czasem popracuje z 3-4 minuty i wróci na 1000rpm a czasem nie... "Przygazówka" nic nie daje...
Teraz zaczyna się jazda, przy normalnym zwolnieniu pedału gazu (nie energicznym) mimo wszystko da się wyczuć szarpnięcie. Oprócz tego zauważyłem, że silnik na słuch nierówno pracuje i jak już wskazuje 1000 rpm to czasem waha się to w dół o 1/3 odległości między małymi kreskami czyli gdzieś ~33rpm. Po otwarciu klapy przedniej zauważyłem mokre miejsce dookoła jednej ze świec mimo, że niedawno były sprawdzane i działają (również sprawdzałem iskrę).
Zastanawiam się, czy to nie aby któryś z czujników (nie mam sondy lambda) temperatury czy jakiś inny... proszę o pomoc, jestem amatorem i trzeba mnie wyinstruować, ale dacie radę. Wierzę w waszą pomoc Panowie! Pozdrawiam !
_________________ ...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
Gdzie on się znajduje? (jeśli da radę to może jakieś foto) i jak sprawdzić że to on?
umieszczam zdjęcie swojego silnika (zrobione w brzuchu golfa 3):
http://img396.imageshack....59391167cc3.jpg
czyli z roku produkcji 1993 wynika, że to ABS, bo ADZ był produkowany od 1994 a wygląda prawie że identycznie
_________________ ...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-02-05, 11:28
Swieca jest mokra bo jest nieszczelnie dokrecona, popuść, dokręc ponownie, moze trzeba zmienić jej uszczelkę z innej jesli dasz rady zdjąc przez gwint. Chyba ze kapie na nią z góry spod dekla zaworów to zmiana uszczelki pod nim pomoże, ale to tak na marginesie bo raczej niema związku z twoim problemem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum