Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
przestawiony rozrząd
Autor Wiadomość
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
  Wysłany: 2010-04-13, 09:59   przestawiony rozrząd

Witam, panowie ostatnio odkryłem że mam przestawiony rozrząd dokładnie wygląda to tak, że jeśli koło wałka rozrządu ustawie na znaki OT idealnie to palec pod kopułka dokladnie wyznacza kreseczke na aparacie, ale znak na kole wału korbowego i obudowie rozrządu już się nie pokrywaja(różnica około centymetra lekko) . Ustawić to dobrze to żaden problem, zastanawia mnie tylko jedno, jeśli poluzuje pasek rozrządu zdejme osłony itd. i dolne koło ustawie tak żeby wszystkie znaki się zgadzały idealnie to czy nie będzie trzeba korygować zapłonu?? jesli tak to jak to zrobić w "warunkach domowych" ?? garaż mam jakies 10km od miejsca zamieszkania a jedyny mechanik któremu ufam mieszka tez spory kawałek także chciałbym żeby vento odpaliło
Ostatnio zmieniony przez aro1120 2010-04-13, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2010-04-13, 18:01   

Jak ustawiłem według znaków to nie ustawiałem zapłonu.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-04-15, 00:43   Re: przestawiony rozrząd

aro1120 napisał/a:
Witam, panowie ostatnio odkryłem że mam przestawiony rozrząd dokładnie wygląda to tak, że jeśli koło wałka rozrządu ustawie na znaki OT idealnie to palec pod kopułka dokladnie wyznacza kreseczke na aparacie, ale znak na kole wału korbowego i obudowie rozrządu już się nie pokrywaja(różnica około centymetra lekko) . Ustawić to dobrze to żaden problem, zastanawia mnie tylko jedno, jeśli poluzuje pasek rozrządu zdejme osłony itd. i dolne koło ustawie tak żeby wszystkie znaki się zgadzały idealnie to czy nie będzie trzeba korygować zapłonu?? jesli tak to jak to zrobić w "warunkach domowych" ?? garaż mam jakies 10km od miejsca zamieszkania a jedyny mechanik któremu ufam mieszka tez spory kawałek także chciałbym żeby vento odpaliło
na osłone nie patrz tylko ją zdejm, załóż prowizorycznie koło pasowe i masz zgrać znak na tym kole ze znakiem na kole wałka pośredniego
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-04-15, 15:38   

zrobione ;) i patrzyłem na znak na obudowie plastikowej rozrządu, zmiana kolosalna oczywiscie na plus :) samochód ciągnie od samego dołu i nie ma juz efektu chwilowego zamulenia po wcisnieciu gazu :)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-05-31, 20:25   

ja mam podobny problem tylko że mi według znaków brakuje pół ząbka ....
_________________
Das is das ...
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2010-05-31, 21:09   

mam to samo
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-05-31, 22:48   

aro1120, a te zamulenie to było i na benzie i na gazie? i takie samo identyczne?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-06-01, 05:08   

dokłądnie tak :) i na benie i na gazie :) te same objawy :) może na benzynie był ciut żywszy ale gaz zawsze jednak troche zamula :) no i spalanie zaczeło dochodzic do 14l w trasie podczas jazdy do 100km/h teraz spokojnie na pełnej butli 28l robie 300-320km :) jezdzac w granicach 90-130km/h wiec roznica jest :) no i w koncu można z piskiem ruszyc wczesniej była kaplica :]
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-01, 16:04   

archeolog napisał/a:
ja mam podobny problem tylko że mi według znaków brakuje pół ząbka
kontrolujemy znaki na juz naciągnietym pasku. Jeśli mimo to brakuje pół zabka i nie doszło do kataklizmu w formie zerwania klina na wale i przestawienia kółka rozrzadu na nim - to jeździmy i nie przejmujemy sie
_________________

 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-06-01, 20:47   

u mnie na benz jednak jest róznica i to odczówalna - ale ja juz praktycznie wszystkiego sie czepiłem i naprawiałem i nie wiem jak odzyskać dawną moc na gazie - moze to jest jakiś trop ... a kółkami zakręcić nawet na benie to trzeba sie postarać....
jak to sprawdzić?
znależć znak na pasku i na OT , palec ma stać na znaku aparatu i co dalej i w jak? sposób bo ja laik jestem ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-06-01, 21:21   

[b]zlotykamil[/b] najprosciej sprawdzic ustawienie rozrzadu tak
-ściagasz górna osłone koła na wałku rozrzadu, koło wałka rozrządu ma na bocznej ściance wybite OT pomiedzy nimi jest I i ta kreska musi sie pokrywac ze strzałka na która znajduje się na plastikowej osłonie przykreconej razem z pokrywa zaworów,
- koło wału korbowego ma tez z boku znak i ten znak musi sie zgrywac ze strzałka na dolnej osłonie rozrządu,
- jak zdejmiesz kopułke i powyzsze ustawiłes ok to palec bedzie pokazywał na znak na aparacie zapłonowym.
u mnie właśnie tak było wskazywał idealnie na ten znak a mulil strasznie teraz delikatnie sie mija a jest o niebo lepiej( mało tego jak mulił byłem na ustawieniu na lampie stroboskopowej zapłonu miał byc cud miód i orzeszki a i tak nie pomogło) na gazie pali laćka bez problemu teraz, na benzynie nie sprawdzałem ;) no ispalanie ma super schodze spokojnie ponizej 10 litrów gazu a wczesniej 12,5 to juz było wow :mur:
Ostatnio zmieniony przez aro1120 2010-06-01, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2010-06-01, 22:41   

mam nadzieje ze ogarne :P jutro powiem co jak :) dzeki ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2010-06-03, 00:20   

Jak złożysz rozrząd, PRZED URUCHOMIENIEM !! !!, załóż klucz na śrubę mocującą wałek rozrządu i obracaj wałkiem. Jak będzie dobrze złożone(a silnik kolizyjny) to powinno wszystko chodzić. Jak jak źle złożony to się zablokuje. Jak źle ustawisz rozrząd a będziesz próbował "odpalić" to załatwisz silnik!! Niektóre VW mają podobno silniki bezkolizyjne lepiej jednak nie sprawdzać.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-03, 00:29   

aro1120 napisał/a:
koło wału korbowego ma tez z boku znak i ten znak musi sie zgrywac ze strzałka na dolnej osłonie rozrządu,

znak do ustawienia wału znajduje się na kole zamachowym, pomiędzy silnikiem a skrzynią z góry jest zielona zakrętka i jest znak na korpusie skrzyni który ma się zgrać ze znakiem na kole zamachowym ;)
marek03 napisał/a:
załóż klucz na śrubę mocującą wałek rozrządu i obracaj wałkiem.

Nigdy się nie kręci silnikiem poprzez wałek rozrządu !! tylko przez założenie klucza na wał !!
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2010-06-03, 23:28   

Nie sprzeczam się ale obrócić trzeba. Ja obróciłem wałkiem dlatego że miałem kłopot dostać się do wału.
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-04, 10:03   

marek03 napisał/a:
Nie sprzeczam się ale obrócić trzeba.

Ja również się nie sprzeczam i również Mówie że obrucić silnikiem ale nie przez wałek bo to jest za duży opór i jest prawdopodobieństwo że pasek przeskoczy .
marek03 napisał/a:
dlatego że miałem kłopot dostać się do wału.

Znaczy brak klucza 19 wielokątnej ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-04, 19:12   

marek03 napisał/a:
miałem kłopot dostać się do wału
to sie wrzuca 5-kę i popycha samochód kolanem
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-06, 21:47   

Nic nie przeskakuje obracałem wiele razy wałkiem ;)
_________________
Das is das ...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-06, 23:55   

archeolog napisał/a:
Nic nie przeskakuje obracałem wiele razy wałkiem ;)

znak że słaba kompresja :hahaha:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-07, 21:33   

Sprawdzana była ... jest gitara ... :P normalnie można kręcić wałkiem o ile pasek jest dobry i dobrze napięty dodam że ramie pół metra mile widziane ;)
_________________
Das is das ...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-08, 00:05   

archeolog napisał/a:
normalnie można kręcić wałkiem o ile pasek jest dobry i dobrze napięty dodam że ramie pół metra mile widziane ;)

nawet nie wiesz jak się mylisz, podczas kręcenia wałkiem masz cały opór z ukł. korbowego na pasku a jak kręcisz wałem to masz opór tylko góry czyli wałka.
Ale przekonywać Cię nie chce do swoich racji ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-09, 09:23   

Tylko że kręcąc wałkiem masz przełożenie 2:1 I masz spięty wałek pośredni z wałem zapłon ci sie nie przestawi
_________________
Das is das ...
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-06-09, 15:15   

zapłon nie ale na wale korbowym przeskoczy o zabek czego nawet nie poczujesz ;) sprawdzone :P
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-10, 02:00   

aro1120 napisał/a:
zapłon nie ale na wale korbowym przeskoczy o zabek czego nawet nie poczujesz ;) sprawdzone :P

właśnie ;) wkońcu ktoś zrozumiał :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-06-11, 21:02   

nie zrozumiał tylko sam tak robiłem ze kręciłem wałkiem rozrządu i mi przeskoczyło i wysunąłem z tego prosty wniosek skoro rozrusznik napedza koło zamachowe osadzone na wale korbowym to trzeba wałem korbowym kręcić a nie wałkiem rozrządu ;)
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-09-04, 20:46   

Mam ten sam problem. Wszystkie instrukcje ustawienia rozrządu chyba są już napisane tylko nie rozumiem tego ustawienia palca rozdzielacza. Piszecie coś o jakiejś kresce, a ja mam po prostu wycięty centymetrowy wrąb w obudowie aparatu i jeszcze jedno a mianowicie która strona palca ma wskazywać na 1 cylinder? palec przypomina literę T więc do jasnej ciasnej która strona ma wskazywać na cylinder? Na razie zdjąłem tylko górną część obudowy rozrządu i ustawiłem na znaku OIT, palec z pewnością nie wskazuje żadną swoją stroną na 1 cylinder a więc już wiadomo że coś nie tak. Pomóżcie, może ktoś wrzuci fotkę jak ten palec musi być ustawiony.
_________________
VentootneV
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-09-05, 16:44   

Po zdjęciu kopułki widzisz szerokie nacięcie o którym pisałeś, idąc w prawo palcem po brzegu aparatu docierasz do kreski dokładnie po 120 stopniach - pewnie jest zabrudzona i nie widać, czyli jeśli ustawisz aparat typowo że nacięcie szerokie jest z przodu, to nacięcie wąskie o które chodzi masz z tyłu i nieco w prawo - w stronę okrągłego złącza przy silniku - i na nie ma wypaść po założeniu kopułki kabel zapłonowy I-go cylindra
_________________

 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-09-06, 13:17   

Wielkie dzięki pablomed za odpowiedź, bardzo mi pomogła. Wygląda na to że zbytnio się zasugerowałem opisami na innych forach. Wszystko powinno być ok. Dzięki
_________________
VentootneV
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8